Kundalini
jag undrar hur länge kundaliniresning håller i sej?
Hur vet man om det blivit för mycket?typ att man har tappat kontrollen?
Det är väldigt farligt vissa har fått psykoser och liknande av det!
Men ja undrar varför vill så många få kundalini och vad har det för nytta?
dessa energier är ju så starka så varför vill man ha dom om man kanske ej kan hantera dom!
Så min fråga är VAD GÖR DEN FÖR NYTTA?
Varför vill man nå de?
Vad ger den för hjälp?
Det är ju inget att sträva efter??
Varför kan vissa få / nå kundaliniresning lättare än andra vissa kan de ta flera år för!
Då dom gör speciella yogaövningar för att väcka just kundalini!
Vad har ni att säga/berätta om detta?
Kram
Hej
Dom flesta vill ha kundalini for dom tror att dom ska fa superkrafter.
Hur lang tid det tar beror pa hur langt du kommit i utveckligen, alltsa tidigare liv. det ar darfor det gar snabbt for vissa och tar langre tid for andra.
Jag skulle inte strava att fa det eftersom du behover en larare en guru-deva man behover dessutom rena sig purificera sina chakram etc.
Nu har jag inte fatt kundalini sa jag ar ej ratt person att svara dig, detta ar vad jag sjalv last … men om du soker pa google kan du nog fa mer svar an har inne for det ar inte sa manga i sverige tror jag som fatt en kundaliniresning ialalfall inte lyckade savida dom ej vart hos en guru-deva. Och dom som fatt det utan en larare ar troligvis sjukskrivna osv. laste om en som vart utbrand svensk tjej tror jag det var, hittade det ocksa pa google.
Enligt flera här på Ön så är det överdrivet med faran av Kundalini. Det svaret fick jag i höstas och hoppas någon som vet kan svara dig nu!
2# nu ska man inte lyssna på vad alla säger, bättre att söka på google och höra folks berättelser istället.
hur många på Ön har fått kundalini det undrar jag isåfall , jag menar det ärju lätt att säga att det är överdrivet bara för att det gick bra för en själv. man måste ju tänka lite längre än sina erfarenheter :)
Jag måste erkänna att jag blir verkligen rädd när jag läser vad folk har upplevt med anledning av en kundaliniresning…sedan förstår jag inte riktigt heller…
U R us
#4 vadå?förstår inte vad?jag har inte läst så mycket om detta så ja vet inte va folk upplevt eller ej,menar du att de skrämmer dej va som händer?eller att de skulle va överdrifter av folk?Igentligen HUR VET man att man skulle ha kundalini resning liksom?man kan ju ha massor av symtom fast de inte ALLS är det ju!ELLER???de vore de mest logiska mne var å varannan människa kanske får de utan nån anledning…va e de då som är så speciellt med de?Jag undrar bara =)Någon som har nån aning om det