Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: tvtidningarradio
Läst 3508 ggr
Sandidra
0

Ni som såg stora grå

Hej,

Somnade mitt i filmen stora grå. Den delan när de skulle övernatta på något ställe.

Drömde om att en kvinna som hette Hedda kom in i rummet. (Mitt rum inte i filmen) Hon var piga men stod högt i rang. Inget stressar henne men hon var nogrann och effektiv. Hade koll på läget.

Nu undrar jag om jag drömde så verkligt om denna kvinna eller om jag omedvetet hörde programmet i min dröm.

Så pratade de om denna kvinna i filmen?

Var de en dröm?

Var de en ande som kom när kanalen var öppen i och med att jag såg filmen?

Var i ett hus där det funnits pigor men hon kom från rummet som kallas damrummet där kvinnorna som levde i huset brukade umgås. Inte pigorna.

Någon som vet eller kan se vem denna Hedda var eller hörde jag bara TVn i drömmen?

Elisabeth-J
0

på lördag är det repris som du kan se om du vill. Någon piga pratade dom inte om men en kvinna var det som brukar "spöka" där.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ghosthunter
0

Det var det sämsta programmet om paranormalt som jag nånsin har sett. Det kanske beror på min 100% tro på det paranormala och då främst spöken/andar. Så därför gillar jag inte den eviga striden mellan troende och skeptiker, som programmet handlade mest om.

Dom lyckades t.o.m få in den typiska skeptikern, med sitt överlägsna och hånfulla "titta-vem-som-vet-bäst-leende" i programmet, som f.ö liknade mest ett flipperspel eller en blinkande juldekoration. Nä, orkar inte såga programmet mer just nu, den är inte ens värd det….lägg ner skiten!

Sandidra - det var nog bara en förnimmelse eller kanske en dröm som du upplevde!

/Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[mia-38]
0

Jag tittade ca 20 minuter. Men säger som #2.
Inget program jag tänker följa.

kaja
0

Jag tycker att vill man tro ska man få göra det, men jag håller med dig "2 han var hånfull, mot oss som tror. Alla som är "medium" i alla fall med dem jag har haft kontakt med, dom är så goa och rara människor. Den hånfulle skeptikern har nog bara träffat sig själv i spegeln.

smulanpus
0

Blev också besviken! min sambo med, kändes mest som dom drev med det hela, ett ploj program! trodde det skulle va lite mer allvar faktiskt! ska dock se nästa avsnitt med bara för att ha sett det :)

Jane-Lyzell
0

Typiskt sälja in tv tid!, tyvärr!

Varför kan de inte göras på riktigt!

ska se nästa program med - såg Sassarson var med  sen ska jag utala mig om det!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Myy2000]
0

Jag gillade inte heller programmet. Jag kan förstå upplägget med skeptiker versus "troende". Men det var hemskt dåligt genomfört. Tyngdpunkten borde ha lagts på att framföra okända fakta eller liknande för att väcka större intresse. Höll på somna jag med…

Denna kommentar har tagits bort.
[Puppan]
0

Nä jag gillade inte heller programmet, instämmer med #2. Men jag tänker ändå se på nästa avsnitt oxå.

Jinaum
0

jo håller med. Tänker precis som #9 se den sista delen ändå bara för att se  klart. Men det kändes mindre seriöst. Skeptikern påminde mig om en av de många skeptikerna från programmet "Bullshit" som var just ett ploj programm som ändå nådde fram lite mer än de här.

Jag fann de här tilloch med lite rörigt om jag skall vara ärlig. Hade nog behövt mer tid och kanske fler avsnitt och tugga av en ska i taget. I alla fall de mest aktuella.

Choklad
0

kan någon säga mig när på lördag det sänds?

U R us

[GunillaR]
0

Tyvärr så ser man ännu en gång ett mycket intressant ämne som göres dåligt och mycket oproffsigt.

Alla dessa effekter, skugger och blinkningar……………………… jag blir så trött Rynkar på näsan

Mycket dåligt och rörigt upplägg med en besserwisser som representerade humanisterna och Ebbe Schön (folklivsforskare), några psykologer och någon som forskade i parapsykologi.

Det har gjorts mycket bra program om övernaturliga och paranormala ämnen på Discovery Channel. Dessa kunde TV4 köpa istället för att lägga ut pengar och TV-tid på detta trams.

En stor tumme ner alltså!

Sleeping

Ghosthunter
0

smulanpus - visst var det ett plojprogram och dessutom väldigt amatörmässigt framfört. Jag trodde det skulle vara mer om spöken, men bara en massa annat snack om telepati och letande efter en bruksanvisning. För mig inte särskilt intressant. Det är bätttre att dom fortsätter att bygga gamla radioapparater och tvapparater istället och gör ett nostalgiprogram om gamla apparaters teknik.

Annynanny - jag behöver ingen moralpredikan från humanister som inte har varit med om något paranormalt och tror att dom är nåt speciellt för det. Jag har mina personliga upplevelser och bevis och jag försöker inte predika om det eller övertyga andra. Varför är du här? håll dig till dina oehört smarta kolleger i humanisterna istället! Skrikandes. Fan, hur arg kan man bli egentligen Skrikandes

Men sen vill jag också påpeka att det skadar inte att vara en smula kritisk också. När jag gör en spökjakt eller har en paranormal upplevelse i allmänhet, så kolla jag alltid noggrant igenom  händelsen och letar efter alla naturliga orsaker och kan jag inte hitta nåt naturligt och upplevelsen har varit stark nog - ja, då bedömer jag det som nåt paranormalt och jag har haft många starka upplevelser.

Jag är kritisk, men absolut inte skeptisk!

Värmland"

Ghosthunter
0

En sak till. Jag menar inte att det är nåt fel på telepati eller att få råd av ett medium att hitta saker och visst tror jag att det kan funka. Men det råkar inte vara mitt intresse helt enkelt!

Morgaine - bra sagt. Jättejobbigt med alla effekter, skuggor och blinkningar. Det upptog ju 3/4 av programmet!….och att inte tala om besserwissen från humanisterna - där slog du spiken rakt i skallen! Glad

/Fredrik

Värmland"

Mizzi
0

Hm ….. jag håller inte med, jag tolkade inte alls programmet så.

Jag tyckte nog det visade från båda sidor, skeptiker och dom som försöker undersöka serieöst.

Visst blev man sur på skeptikern som satt där och lät som han visste allt om allting, men han var ju bara en liten del av programmet.

Jag ska i alla fall se del 2 Glad

Elisabeth-J
0

Jag tyckte att programet var bra men alla dessa effekter var jättetråkigt att dom skulle ha med, bättre att göra mer program av det istället för sånt tjafs som bara irriterar! Jag tycker att det är intressant att få höra olika åsikter både från skeptiker och troende :) Väntar på nästa avsnitt :)

Elisabeth 

Jane-Lyzell
0

#8 snälla rara - vi går väll inte in på era sidor och forum för att värva medlemmar!? Varför gör ni det här!?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

loreena
0

Jag somna också just precis då de skulle övernatta på det där stället, men drömde ingenting och vakna med ett ryck när någon serie tagit vid. Tyckte det kunnat bli intressant, men såg som sagt inte så mycket. Lite mycket effekter tyckte jag med och hade inte läst så mycket om programmet så jag var osäker på om det var en dokumentär eller nåt fejkat som sen skulle urarta i att de träffade på någon utomjording eller något liknande..Skrattande

Måste kolla reprisen.

chik
0

Jag somnade .

Sen så var det lite för mycket show över det,för min smak.Sen att man får höra olika osikter tycker jag är bra.

Men jag skall se reprisen o inte ha så stora förväntningar o så skall jag se andraavsnitet..

Lena.P är jag i verkliga livet.

razina
0

Jag tyckte inte heller om filmen.. hade höga förväntningar, trodde det skulle bli jätteintressant, men det var ju mest bara fjant och onödiga effekter.. Tänker iaf se sista delen, men det är bara för att Terry Evans är med :) Vet ni om nästa avsnitt går på onsdag samma tid?

Happyspirit
0

Jag tyckte det var ett roligt program, ser fram emot nästa. Spökeffekterna är förstås jättetråkiga det blir himla löjligt med dessa men annars gillade jag programmet. Lite kul när det inte är samma upplägg som det okända för det börjar ju bli riktigt tradigt tycker jag. Det är bra med program som visar både skeptiker och hur de tänker och disskuterar och troende. Så blir det inte så vinklat åt något håll.

Ser fram emot nästa program. :)

tommytoe
0

Såg det idag på morgonen. Hade spelat in det. Tyckte det var ett OK program. Lät spännande med Hoby kulle som man faktiskt kan besöka.

Eija
0

Missa alltihopa….suck!, hade varit kul o se….vet någon vilken tid det kommer i repris på lördag…..annars så kan jag ju kolla upp det själv, men är faktiskt lite slö just nu….bara att erkänna…Glad

Britt-Marie
0

Jag kommer kolla nästa program med.

Elisabeth-J
0

Reprisen är imorgon söndag kl. 13.35

Elisabeth 

majlar
0

Det som irriterade mig mest var att det var 6minuter reklam tre gånger. Man hinner irritera sig på många saker då. Jag tycker Anna-Lena var bra. Hon övertygade i alla fall en av grabbarna när hon guidade honom att hitta sin instruktionsbok. Så där fick dom lång näsa, skeptikerna.

Jag ska se nästa program också.

TantAlma
0

Jag blev också hemskt trött på spök effekterna och allt blinkande.

Jag kommer dock titta lite mer innan jag dömmer ut det.

Ghosthunter
0

Ja, exakt TantAlma….det var som en blinkande juldekoration eller ett flipperspel.

/Fredrik

Värmland"

Eija
0

Tack Elisabeth….då vet jag….får se om jag hinner se, för jag skall så klart iväg på mässan just den dagen….alltid skall det krocka….suck….en är ju inte ute mycket, men då jäklar när man skall iväg så blir det så…..ja, ja…..en får vara glad ändå….får försöka att komma ihåg nästa program istället…

kram

Eija

TantAlma
0

reprisen  börjar kl  13.35 i dag söndag

kali
0

Jag missade reprisen idagObestämdHade varit roligt att se då det är många delade meningar om filmen här.