Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 1310 ggr
Tatsu
0

Som du blir bemött...

Idag tänkte jag att jag måste rycka upp mig och inte gå och hänga med huvudet och se trött och sur ut.

Jag har under en längre tid haft ont i kroppen och mått dåligt helt enkelt. Det har påverkat mitt humör och jag har väl puttrat och klagat om vartannat, klimakteriekärring som man blivit så händer det mycket i kroppen, därför tänkte jag att nu jä…. får det vara nog.

Fick iden när jag närmade mig mitt arbete i morse där det alltid står 3 - 5 invandrare under ett tak och röker varje morgon jag kommer.De ser alltid bistra ut och man tittar inte upp utan bara går förbi. Imorse sa jag - Hej, hej lite hurtigt och tittade på de tre som stod där. Hej, hej kom det i kör och de tittade upp på mig, tyckte att de såg lite gladare ut.
Sedan har jag varit lite så där hela dagen, helt enkelt en positivare inställning, eller hur jag ska förklara det.
Gjorde samma sak till A-lagarna på torget vid lunchen, de hejade lite segt men sa ändå hej.

Hela dagen har gått jättefort, jag har inte haft lika ont utan jag har jobbat på riktigt bra. Hejade på nästan alla i mataffären och fick ett tack av en i personalen före en enkel sak.

Tänk att ett sådan litet ord som "Hej" kan göra min dag så mycket bättre.
Ska bli spännande och se hur det blir på måndag när jag möter samma människor om de kanske hejar först.

Det behövs så lite ibland för att både hjälpa mig och kanske glädja någon annan. (inbillar jag mig)

Hej,hej från Tatsu

SumacWarmi
0

Mycket klokt och tänkvärt!

Jag försöker komma på något klokt att säga själv, men det känns inte som att det behövs. Hela ditt inlägg är ett enda stort bevis för att vänlighet läker oss!

Kram!

Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!

[rore]
0

Härligt att höra.

Det där att förändra,, en sån liten grej som ett hej, ja, fantastiskt.Skrattande

Tror att många går omkring i samhället och känner sig osynliga. Ett Hej är en vacker bekräftelse på att någon annan faktiskt ser Mej.

Visst är det läkande att få sprida detta frö, likväl som att få ta emot.

Kram till dig Tatsu från mig.

chik
0

Tatsu.

Vist så kan vi påverka oss med hur vi är.

Håller så med dig.""Pigg o glad skall mäniskan va"

Stämningen blir så mycket betre om man försöker vara posetiv.O även o värken biter i kroppen,så kan det vara stunder som man inte märker den om man skrattar..

O jag kan se dom som brukar stå utan för när du kommer..Dom blev nog skit rädda o undrade nog vad som skulle hända.När du var pigg o glad.Skrattande  Flört

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Jeremina]
0

Absolut hjälper det..jag säger ofta hej till många jag möter som jag inte känner…..Flört

Britt-Marie
0

Ja, ett litet hej kan göra en hel dag anrolunda.

Le och du får ett leende tillbaka..

TantAlma
0

Jag håller med dig ett Hej kan förändra så mycket.

Jag får ibland sträcka på mig och bestämma mig för att slänga av mig offerkoftan, om en den är bra, trygg, på sitt sätt. Men det känns oftast så mycket bättre att få ta av den…. Och påminna sig om att den är på när man känner sig olustig och har små eller stora krämpor..

[Pirkkolino]
0

Ni har skrivit så många fina kloka tankar…att jag säger bara..HEJ.. till er alla. Glad

TantAlma
0

HEJSAN!!!!:-)

[Jeremina]
0

Hej och kram till er alla idag lördag….Flört

TantAlma
0

Ett av mina budskap på änglaviskningar idag som jag tänkte dela med mig av. I syfte att även lyfta din själ…

Du finns till av en anledning, du är ingen slump. Du är en tillgång och du behövs. Låt ingen annan eller du själv övertyga dig om något annat.

[Jeremina]
0

#10 Det var fint….Flört

[Sisa]
0

Vänd alltid det negativa till något positivt, du mår mycket bättre och hela ditt liv blir bättre…

Du vet väl om att Du är värdefull, lika värdefull som alla andra…

Kunde inte låta bli att skriva dessa ord till Dej, Tatsu. Det kanske inte alls är så, att den man möter och hejar på vill vara stel och inte ha kontakt. Det kan ju bara verka så, av andra orsaker. Gråter

Fortsätt vara positiv, Du har en jättefin inställning till detta!

Positiva kramar från Sisa. Glad

kali
0

Jag håller med er om att Hej kan betyda så mycket.Man känner sig sedd oavsett om det är någon man känner eller går förbi på stan. Varje morgon så brukar jag säga till nästan alla jag möter Ha en bra dag och dom blir så glad av det.Glad

#10 änglarnas budskap var fint

#12 Dina vidomsord är mycket tänkvärda ,tänk om många kunde förstå att man vinner mycket på att vara positiv.

Kram Katarina