Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 844 ggr
[Koppsal]
0

OT skolstart

omg, skolstarten.

det som är jätte kul för vissa kan vara rena pesten för andra. för mig, ja då vet man aldrig.
det gick inte så bra förra året, kom inte direkt överens med dom flesta killarna som bara ville bråka.

men efter ett mkt bra sommarlov, så har självförtroende gått upp till 100 och det känns riktigt bra. nytt självförtroende, ny stil och nytt jag Glad
det kändes bra att lämna allt bakom mig,

själva skolstarten, ojojoj, vad alla har växt, och vissa har t.o.m ändrat stil, (som jag). och det var så himlaa mycket glada och bra energier överallt. Skrattande underbar känsla. man såg ett stort brett leende på alla, vissa grät (t.o.m jag). eller alltså, jag blev bara så glad av alla andra så jag var tvungen att släppa några tårar SkämsFlört

hade bara lust att berätta om min skolstart :Glad

[Jeremina]
0

Härligt….kram Glad

lolloann
0

Härligt att läsa Melissa. Jag är glad för din skull. Hoppas den positiva känslan på skolan finns kvar länge. Som du skriver är det olika för alla hur man känner inför skolstarten.

Min yngste pojke satt ikväll och oroade sig för hur han ska hinna packa ner gympa påsen i ryggsäcken innan bussen går hemåt på eftermiddagarna. Bussturen går tidigare i år än i fjol och han är rädd för att missa den eftersom han vet att han behöver tid på sig för att hinna. Han har säkert funderat på det här några dagar men inte sagt nåt.

Så han gruvar sig säkert väldigt fast det inte märks på honom. Hoppas han får komma hem på måndag efter första dagen med samma känsla som du har.

Kramar.

Eija
0

Va skönt för dig att det börja så bra ändå…..mina barn har passerat den tiden, men nog minns man deras blandade känsla inför den första skoldagen….min dotter blev mobbad mycket i skolan så för henne var det nog väldigt jobbigt varje skolstart…men så vände det i högstadiet och man såg verkligen hur hon blomma upp…i nian fick hon t o m gå fram och hämta kuvertet för "bästa kamrat"…och det var ju verkligen en stor seger för henne…

Men det jag tycker så synd är denna stress, som finns redan i skolan…ett jäkla spring från den ena lektionen till den andra, och som du skriver lolloann, pojkens oro för att hinna med gympakläderna i påsen…….

Och nog har ljudnivån blivit högre än när en annan gick i skolan….nä, nog är det skönt att den tiden är förbi, tycker jag….

Jag önskar verkligen alla er som är igång igen nu, en lyckad o härlig termin trots läxor o stress….utbildning är A och O…

kram

Eija

[Koppsal]
0

#1,2,3 tack tack, :)

#2 jag förstår, vi hade okcså detta problem i 6an, men det är över nu och hoppas att slippa stressa så mycket :)

#3 gud vad roligt att hon blev utnämd till "bästa kamrat", vi har också det i skolan, men jag har inte haft turen att få det Flört