besvärjelser
Tänkte göra en besvärjelse med skydd av hemmet och undrar om det är något speciellt man ska tänka på då man gör sådant..Nu är det inte till mig själv utan till en väninna som har så mycket olycka i sitt hem,jag som är extremt känslig för energier mår väldigt dåligt o känner en sån olust känsla när jag är där.
Jag har googlat lite och hittat några besvärjelser med salt o vatten som jag tänkte använda mig utav..någon som har något annat tips så är det välkommet det också
Varma kramar Eva

det finns ju risker att man bjuder in lite "saker" som man kanske inte vill ha…
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
När man råkar ut för mycket tråkigheter, är det hemskt lätt att det blir dåliga energier i hemmet. Många gånger kan det bero på att sorgebearbetningen gör att man upprepar samma negativa händelse i tanken om och om igen. Detta sätter energispår i den omgivning som man befinner sig i.
För mig så har det fungerat väldigt bra med att elda vit salvia, i bostaden med jämna mellanrum. Samt försöka hålla koll på mina tankar en aning. Gråta i duschen har också varit ett bra sätt att släppa på trycket utan att få tunga energier som "kladdar fast".
Jag har inte några tips på regelrätta besvärjelser, men man kan skapa egna ritualer som hjälper den drabbade personen att släppa tag om smärtan. På så sätt minskar risken att man attraherar ännu mer negativitet.
Man kan tex. ägna en kväll åt att skriva ned smärtsamma känslor på lappar. Sådant som du behöver säga till berörda personer, men kanske inte har möjlighet. Sedan tar man och eldar upp lapparna, med fokusering på att släppa smärtan.
Som du ser är detta mer saker som hon kan göra för att förbättra sin situation. Men det är alltid bra att ha en vän som stöd och tröst under processen.
Jag hoppas att det lättar för din väninna, och att ni hittar en metod som känns bra.
Lycka till!!

Aldebaran:Jag anade faktiskt att det kunde vara så..därför frågade jag om det var något jag skulle tänka på innan jag gjorde det..men då låter jag bli det…Tack!
Myy2000:Jo jag vet att Salvia är bra har själv använt det här hemma för rening men när det gäller min väninna så är det så mycket som måste bort så därför tänkte jag att det kankse fanns något annat tillvägagång sätt.Här handlar det om flera års ilska,bråk,sorg m.m som nästan sitter i väggarna vill jag nog säga..Tack!
Du kan ju fråga på häxor oxå om du vill ha fler svar. (Tråden verkar lite död här, men fler svar kanske kommer.)
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Jag håller med Aldebaran i fråga om detta. Den som gör sådana saker bör nog vara väl insatt i vad h*n gör!