Övning
En äldre kvinna som lever för sina nära och kära. Sina egna bekymmer bär hon själv, vill inte vara till besvär för andra
Har ett stort socialt nätverk, men endast ett få tal som står henne riktigt nära.
Känner av en oro och nervositet som känns i magen. Den liksom drar i hop sig.
Rent kommer till mig. Hon tycker om att ha det fint och prydligt runt omkring sig.
Pelargoner och begonior i köket.
En kvinna med kort gråttt/vitt hår (ja, det kan ju vara färgat förstås, men hon är runt 55-60 som det känns). En varm person som gärna ger men det känns som om hon bär på något. Ett sjukdomsbesked?
Håller upp fasaden men bär som sagt på något tungt just nu och har det ganska jobbigt inuti.
En man……inte så väldigt gammal. 20 årsåldern.
Gillar musik, bilar och fotboll.
Jag får in doften av läder och jag känner av både en man och en kvinna. En äldre kvinna med lockigt hår , ljushårig..och mannen är en pratglad person, jag ser en motorcykel en svart. mannen kan vara runt 25..kvinnan…35-40 år..mannen körde mot ett träd. Norge? en norsk gytt..eller hur det stavas…
U R us

Kan vara din farmors
Sökaren.
En kille i tjugoårs åldern, med ljust kort hår och bruna ögon.
Känner en kille, rätt lång, inte jättemusklig men lite har han, speciellt runt överarmarna och axlarna. Kort hår, lite ljusare. Hyfsat brett käkben. Abgränsade ögonbryn. Gillar/gillade jeans. Får fram jordgubbar av någon anledning.
Ha en bra dag! // Pernilla

Snäll, omtänksam yngre kille i 20 års åldern.Bil.
Oväntad och snabb övergång till andevärlden.(Avkörning med fordon)
Mycket tårar/sorg och längtan.
Tjej 34 år ej korthårig mörkt hår född juli 163 cm lång, jag stoppar där.
Spännande att läsa alla svar här….hoppas fler vill vara med och känna efter vad som ev kommer fram.
/Koralliz.
DEt jag känner är att ägaren till detta armbandet sprider mycket ljus omkring sig och har hjälp många i sin närhet.Känns som det är en kvinna.
Nu har jag varit modig detta är mitt första försök, spännande!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Det är som om det är någonting kring höften/mag/rygg-partierna. Jag ser honom liksom stå och svanka och skjuta fram höften och föra händerna som en båge fram på magen ner mot höften så att de möts och som ett tryck på höften bak mot ryggen. Kan det vara så att det är en gravid tjej kanske?! Jag vet inte faktiskt. Men det är en yngre person.
Nä nu helt plötsligt fick jag fram en äldre man som jobbar med händerna där han sitter. Tunt hår bakåtkammat över flinten. Han är nog kring 80-90(är dålig på att uppskatta ålder). Det är någonting med hans byxor, svarta liksom säckvävsliknande byxor, dom verkar klia för honom.
Nä nu ser han ut som min morfar. Haha, blir bara värre och värre det här.
Kan man få veta någonting i ett pm möjligtvis? =)
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla
#12 Jag berättar senare…..vill gärna att fler skall försöka om nån vill såklart.
hmm ja kan inte alls sånt här men fick en känsla av va de kan vara.
En kvinna i 40 årsåldern som bär armbandet, armbandet kommer från hennes mor som gått bort.
Känns som lycka kring detta.
Tänker bara en sak. din farmor. Enda osm ploppar upp så här "tidigt på morgonen" *törnrosas inkarnation själv*
Får vi veta något snart?
Jag gör ett försök jag med…..tror att det är en gåva till dig från någon i din närhet….får en känsla av att det har suttit berlocker på den förut….
Okej, Bjoern, tack för din feedback! Jag är ju inte precis gammal i detta gem så det var bara kul att se om det stämde, viket det alltså inte gjorde.

Tror att det tillhört din mormor, men att du fått det av henne innan hon gick över till andra sidan. Kan även ha suttit berlocker på det, men dom tror jag att du och ev andra syskon fått tidigare….du betydde något speciellt för henne därför hamnade armbandet hos dig…
#0 Jag tror det vore på sin plats att dessa får sina svar ikväll om du är hemma?
jag skall läsa igenom allt i lugn o ro så återkommer jag med svar sedan…
vad roligt, tack
Tack alla som har tagit sig tid att läsa av detta armband.
Det har varit kul o givande att läsa alla svar och se hur man uppfattar saker och att sen läsa av det vilket kan vara svårt och ibland lätt.
Som en del här tror att det är en kille, farmor eller mormor så är svaret nej.

Armbandet som är i silver tillhör en tjej i 40-års åldern och som hon har köpt själv och bär varje dag, en person som är mån om sina närmaste och har hjälpt många i sin närhet som uppskattar ärlighet från andra och är ärlig och seriös själv emot andra. Men är samtidigt ganska bestämt av sig, har sin egna vilja

TACK FÖR ATT NI TOG ER TID…ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG OCH SOLIG HELG.
Tack för svar koralliz ! 
Trevlig och solig helg till dig också!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jisses, så fel jag hade. 
Men tack för övningen, jätte bra att få tillfälle att öva!!
åhh ja som aldrig hade gjort detta o tippade ett litet rätt med att det va en 40 ålders kvinna som bar armbandet hehe