Läsa av hus
Inga bra vibbar alls, om det överhuvudtaget finns några. Tvivlar nämligen på min förmåga nu förtiden. Men jag provar i alla fall.
Huset känns kallt och ogästvänligt. Får känslan av att det funnits barn där som har haft det svårt.
En barnfamilj med ungefär 3 barn? Jag får även upp en äldre dam från lite nyare tid, och ett äldre par som förekom får några år sen. Det känns som att mannen omkom i någon form av djur olycka? Boskap/häst. Jag får även upp en och annan terrier och en nordsvensk. Och rök, rättså mycket rök.
har inte läst hela tråden men första känslan jag fick av bilden var att: som att det e mycket aktiviteter där och en annan sak som kändes rätt så starkt var att det känns som att det är en tjej ca 25-35 som vandrar där och vill ha uppmärksamhet. Känns som 1920 talet med mycket hårt arbete på gården.
Kul med alla gissningar, fortsätt känna av! :)
fick en känsla nyss som att någon knackar på fönstret känns som att det kommer mycket ljud från det huset stämmer det???
Vill gärna ha lite fler avläsningar innan jag börjar berätta något om huset. :)
Känns som om de som bott i huset inte var mycket för att vara ute bland andra. Ville gärna leva på sitt vis. Intiligenta men egna.
Var personen som ofta hade mycket kloka tankar. Men blev kanske inte alltid förstådda eller acceterade.
Av nån anledning så känns det som ett rutigt förkläde såna där rutor som på en diskhandduk.
När drogs det in vatten i huset? Kanske pumpade man in vattnet rätt så långt fram i tiden. Kan något rum. Kanske köksfarstu kök var klätt med pärlspont.
Det var nog inget väl uppvarmt hus. Kanske med tillfällig värme men inte alltid
Är inte säker på att någon bott där på senare tid. Men kan ha använt nått rum som kontor
Detta var nog bara blaha. Men jag skriver det ändå 
Var rädda om varandra
Låter inte klokt. Men det känns som om huset vill berätta. Men vet inte vad. Är svårt att låta bli att gå tillbaka till bilden.
Jag är inte det minsta medial vad jag vet
Troligen bäst jag går och kojar innan fantasin flödar för mycket.
Skall bli intressant att läsa vad du berättar Esile
Var rädda om varandra
signemo: Men det är spännande, och man FÅR gissa! :) Hur ska man annars kunna öva.
Får du fram nåt som huset vill berätta så är det bara att skriva! :)
Jag håller med esile ;)
Go girl! Spännande ju.
Har nån varit sjuk. Yrsel.
Instängd, kanske inte i igentlig mening, kanske sjukdom, fobi.
Blå overall
Var rädda om varandra
Go girl säger jag till dig så sitter jag och fegar själv (vilken liten hycklare jag är
)
Jag har haft en oklar bild av en man i övre medelåldern. Senigt byggd hårt arbetande och mycket bister. Tror att han har uppfattats som elak rent utav. Brunaktig keps och snickarbyxor.
Ibland tycker jag det känns som om det varit ordning alltså städat i huset
en kvinna, med det där rutiga som handduk eller förkläde och en sån där rostfri skopa som man öste vatten med.
ibland en himla röra. som om det ställdes in fullt med saker i huset.
och yrsel, känns snurrigt
Har det hittats gamla papper i huset?
Var rädda om varandra
Kojar nog nu. Ögonen går ikors och jag gäspar stort som en lagårdsvägg.
Lycka till alla som läser av. Skall bli spännande att läsa om huset sen. kram o natti på Er.
Var rädda om varandra

Ja oj vad det hämnder saker jag blir väldigt yrslig och mår illa.
Jag ser även en äldre man 80+
Han är lite lite skröplig får besvär med ryggen och går lite framåt stupa en person som älskade att vara ute och rör på sig hade mer ordning i trädgården en inne för där kunde han vara lite slarvig.
Får även ont i nacken och yrsel och illamående så kan röra sig av en hjärnhinne inflamation hel klart rör det sig om en infektion för jag blir varm börjar svettas och yrar.
Var innan en pigg och härlig person med mycket humor snusade gjorde han med för snuset rinner ner för hakan.
Denna person kände sig väldigt hemma i detta hus och han besöker fortfarande huset då och då men är absolut inte ngn vilsen själ.
Känns även som en större barna skara runt denna man och hustru.
Hsutrun avled titigare en honom och här rör det sig om ordning och reda.
DEt var en kvinna med respekt för hon var bestämd och sågh till att lalt sköttes ordentligt.
Mannen är lite slarvigare men som sagt vad trädgården trivdes han i och höll i ordning.
Barn barnbarn och barnbarns barb verkar finnnas kvar i livet.
och det har varit många barna skratt och mycket lek i denna trädgård.
Ser även vatten i balja där barn har badat och stojat med varandra så får att man burit in vatten och värmt på ved spis.
Ser äöven knäcke bröd eller runda bröd som hängde i taket.
Lasse
Är väldigt nyfiken på huset 
Var rädda om varandra
Mmmm. Då är vi två
3 faktiskt 
inte ett dugg medial av vad jag vet just nu, men tkr det är väldigt intressant att läsa era gissningar.
se om det är någon som har rätt 

läsa av ett hus på en bild, skiiiiitsnack!
Utan att ha kikat på era andras avläsning;
Jag ser en fest, midsommarafton troligen, för någon har blomkransar i håret.
Någon (en man) vinner en vacker silverpokal, känns som en båttävling. Får inte fram namnet…sedan ser jag en gammeldags barnvagn , vit eller beige, möjligen är det sommar, eftersom solen skiner på den. Damen med blomkransen har vagnen, och det verkar som att vinnaren av pokalen är fadern. Jag får in glädje och lycka, men något känns dystert…
U R us
Har inte tid att skriva något idag, så info om huset kommer tidigast imorgon. Fortsätt gärna! :)
Sådär, nu har jag tid att skriva lite. :-)
#1 Att det känns kallt och ogästvängligt kan kanske bero på att huset står tomt nu, med nästan hela undervåningen utriven pga vattenskador. Vad jag vet så har inga barn farit illa där, men jag känner tyvärri nte till de första ägarna så jag kan inte heller förneka det. :)
#2 Någon djurolycka känner jag inte till, däremot kan jag relatera till röken då ett hus precis bredvid brann ner, det kanske är den röken du uppfattar? Djur har det dock funnits, både knutna till gården och i omgivningen.
#3 Man får en speciell känsla i huset, men jag har inte upplevt någon aktivitet där, om du menar övernaturliga sådana. Däremot har det förekommit andra aktiviteter i form av kurser, om man tänker så. :) men alltid intressant att höra vad människor känner av ändå. :)
#5 Kan stämma, men jag brukar skylla på att det är ett gammalt timrat hus och att det är väggarna som knakar.
#7 Jag tycker det är intressant det där du nämner om vatten, eftersom hela undervåningen är väldigt vattenskadad. ägarna tll huset har fått riva ur nästan hela våningen där så skadorna har varit omfattande. Tyvärr har renoveringen aldrig blivit klar, så det står upprivet som det är nu.
Vad jag vet så har det bara värmts upp av öppna spisen, så du har nog rätt i att det inte var väl uppvärmt.
På senare tid har man endast bott på övervåningen enstaka nätter eftersom det finns ett hus i anslutning till detta där man har tillbringat dagarna, eller hur man ska beskriva det. Så det stämmer.
Finns även en person med klaustrofobi kopplad till huset, vilket din beskrivning om yrslig och instängd, fobi beskriver rätt bra. :)
#12 Känner inte igen, men jag känner som sagt inte till de allra första ägarna, så omöjligt är det inte. :)
#13 Det har säkert varit ordning tidigare, men nu är det som sagt väldigt stökigt och ja, det har dumpats en massa saker där, lite som förråd. Massor av gamla papper har hittats då den tidigare ägaren var konstnär, så en del av hans skisser fanns kvar vid köpet.
#15 Det här är lite spännande, för det låter som om du beskriver grannen. :) Ioförsig var han ofta på besök! Angående bröden så har det funnits en bagarstuga eller liknande på gården där det bakades mycket. :)
#20 Känner tyvärr inte igen något där.
Tack för alla avläsningar, kul att läsa! :)

Jag som just tänkte skriva att det nog varit nån sorts skola e.d någon gång..
Där fick jag svaret innan jag såg det
kramis
Tack snälla för Din feedback. Det är kul och spännande att försöka sig på att läsa av
Var rädda om varandra