Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1718 ggr
Choklad
0

Liten fråga

Jag har en undran;

Igår var min son och hans kompis uppe på vår vind och såg sig omkring lite. De hittade en jättevacker handdukshållare som har funnits där troligen sedan huset byggdes, eftersom den är jättegammal. Jag kände hur ergierna låg tunga i den.

Och jag fick besök av ägaren. Troligtvis håller han till på vinden, och vill vara ifred där. Han var inte glad åt pojkarnas lilla utflykt däruppe.

Han lämnar oss ifred om vi låter honom vara, han är arg, men inte våldsam, men jag känner tunga energier kring honom.

Vad göra?

U R us

Choklad
0

Vill tillägga att det rör sig om en ande..ifall det är oklartSkäms

U R us

chik
0

vad göra..Ägaren får vara på vinden.o pojkarna på lekplatsen.

Eller så ber du ägan o låta er vara ifred.Men respekt är ju aldrig helt fel..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Choklad
0

Hehehe grabbarna är båda över 18 år ..men de är nyfikna av sig…sonen blir 19 nu. men ägaren vill prata och han känns vääldigt stark och jag är inte van vid såå starka andar..få se hur det slutar…

U R us

Mads
0

Detta fixar du vännen ! Kramar

Amor Vincit Omnia

SumacWarmi
0

Gör ditt bästa för att låta honom vara i fred. För han inser väl att han är död? Annars kan han behöva lite hjälp, det kan ju inte vara kul att sitta fast på en vind och aldrig komma vidare.

Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!

Eija
0

Håller med Mads, du känner nog av allteftersom hur detta utvecklar sig….du har ju förmågan….

kram

Eija

Choklad
0

Det jag tänker på är att om jag frågar honom om han vill ha hjälp så kanske han blir argare och jag gör det hela värre? jag tänker på det jag läst härinne att man ska vara försiktig med dessa andar. Det märkliga är hans tunga energi….kanske jag som feltolkar? Obestämd

Få se nu när skolan börjar, kanske det blir tillfälle att försöka få kommunicera med honom.

U R us

[rore]
0

#7.

Om du bara frågar vad som tynger honom. Skulle det kunna vara något?

Det är ju i alla fall en början. Kanske är han fylld med frustration, men som inte är riktad till dig eller er som vistas i huset.

Kanske bär han på en sorg som gör honom tung. Han verkar iallafall ha uppmärksammat att ni(du) ser honom.

Bara en tanke som slog mig när jag läste din tråd.

Choklad
0

# 8 ja det kan det nog vara..han riktade all sin uppmärksamhet på mig…Kan jag inleda en kommunikation med honom? För nu känner han mig när jag tänker på honom, det gjorde han inte innan han blev störd av grabbarnaObestämd..vem kan denne man vara?

U R us

[rore]
0

Vet inte vem det kan vara. Men förstår om du undrar.

Men om du känner att du är mogen och att du vågar så varför inte?

Etablera en komunikativ kontakt. Jag menar ni bor ju i samma hus och han visar sig för dig. Kanske är han bara förvirrad, Kanske förstår han inte vad som hänt. Ja inte vet jag.

Jag skulle nog känna mig osäker och till och med lite rädd, men det är väl en normal känsla under omständigheterna. Kan du sätta dig över det, ja då tror jag att det går.

Choklad
0

Nej, jag är inte alls rädd för honom, bara för om jag gör något fel. Och osäker är jag eftersom jag inte pratat med andar som jag kan se härhema förut.

U R us

[rore]
0

Spännande. Jag önskar dig lycka till och jag hoppas att du skriver och berättar om hur det går. Kram

Ghosthunter
0

Ägaren (anden) vill vara ifred - låt honom vara det!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Choklad
0

# 13 ok, men han söker upp mig hela tiden nu….så vi får se vad som händer…

Tack Rore!Glad Det ska jag…

U R us

Ghosthunter
0

Choklad - aha, en envis rackare. Han kanske har blivit förälskad i dig Skrattande!

/Fredrik

Värmland"

Mads
0

# 15 Tror inte det funkar riktigt så…Obestämd

Amor Vincit Omnia

Ghosthunter
0

Mads - nu var ju detta ett skämt, men ärligt talat….varför skulle inte en ande kunna bli kär? Dom kan ju ha alla andra känslor……!

/Fredrik

Värmland"

Mads
0

# 17 Skrattande Jag har tydligen min humorsäkra väst på mig idag..

Amor Vincit Omnia

Choklad
0

Jodå, det finns kärlek i andevärlden, men nej, han är inte förälskad i mig..

Jag och Soffe pratade över msn och Vips! så var han hos henne! Han blev väl trött på mitt velandeSkäms

Det visade sig att han hade synpunkter på hur vi sköter trädgården och huset.Skäms Soffe kunde se var vi skulle fixa det t.om, så det hela var ärligt pinsamt….

Det är han som "spökar" lite då och då, en bestämd herre men ändå snäll, så jag var tveksam i onödan..undrar bara om det var han som gav mig chokladbiten?Obestämd

U R us

[rore]
0

Oskyldig Vem annars?Tungan uteGlad