Bok
Har nån läst ut eller håller på att läsa en bra bok på sistone?
Beror ju på vad du vill läsa för något?!
Jag håller på och läser The Secret.
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Jag gillar läsa skräck, fantasi och drama
Tack, men då försvinner ju mina poäng när jag kommer tillbaka hit!
Jag håller på att läsa "Konsten att utveckla och använda psykometri". 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
#4 Vad är viktigast? Att hitta det du söker eller samla poäng. Visst är det kul när poängen växer, men jag är här främst för att lära mig nya saker, hitta information och få nya vänner! Men det kan ju bara du avgöra för dig själv.
Jag trodde däremot att poängen följer med?!
Det måste jag undersöka! (Jag borde veta det tycker jag, inte för att jag bryr mig själv men ändå.)
Ritva
Har läst en bok som heter "Flickan med dom röda skorna". Handlar om en liten tjej på 3år som drabbas av cancer. det är mamman till flickan som har skrivit boken. Man skrattar ena sekunden när man läser den och gråter nästa. Flickan är väldigt söt, och har en enorm styrka att kämpa. Verkligen läs värd!!! Helt klrt den bästa boken jag köpt!
Jag knastar på sagan om ringen =3
#6 Ja nu har jag också kollat upp det och poängen följer med oavsett var du skriver, men som sagt det kan halka efter ibland.
Men jag anser fortfarande att det är oviktigt, även om det är kul och se hur den förändrars!
Ritva
#2 Twillight böckerna tycker jag är jättebra! De kanske kan passa in på önskemålet om fantasy och drama.
Ritva

Erik Pearl "Väck din inre healer"
Deepak Chopra "Livet efter döden"

Nu läser jag Brida av Paulo Coelho
Bortom stjärnan av Elisabet Nemert
Hejsan.
Läste nyss ut boken: LIVET PÅ ANDRA SIDAN av SYLVIA BROWNE.
Den är kanon bra.
Vet ej om man ska tro på allt men spännande var den att läsa.

Jag håller på att läsa "Flickan som inte fick finnas" av Ethel G. Ericsson.
En sann berättelse om en liten flickas vardag, med en mor som hela tiden önskar att hennes flicka inte skulle ha fötts. En mor som har problem med sprit och tabletter. En far som älskar sin dotter över allt annat, men som är lite svag i nerverna. Ethel får så gott som dagligen ta emot sin mors bestraffningar, medan hennes bror klarar sig från detta.
En bok jag rekommenderar alla. Trots att den beskriver fruktansvärda saker, så är den samtidigt skriven med lite humor.
Eva
Okej, då. Då måste jag ju också pröva igen, och kolla….
Nej, stackars tjej och j***a morsa! Ursäkte mitt språk, men jag blir skit förbannad när det händer nåt sånt. Jag har läst ett liknande sann historia som heter "Pojken som kallades Det" av Dave Pelzer. Många kanske har läst den men jag rekommenderar den ändå.
"Pojken som kallades Det" handlar om en pojke som från fyra årsåldern misshandlas grovt av sin psykisk sjuka mor. Hon drar ifrån sitt barns namn och blir kallad pojken och det. Han ljuger för skolsystern att han trillade ner från trappor och på gatan för att beskydda Henne, som han beskriver i boken. Enligt min uppfattning så vet David som ung att det är nåt fel på sin mor och kallar därför sin mor som Henne i sina böcker.
En dag som elvaåring (tror jag) slår skolan larm och när polisen får reda på det var det ett av Kaliforniens värsta barnmisshandel i historien.
Jag grät många gånger i hans böcker, fast jag läst bara till havla av den tredje boken för den började bli långtråkig då ett tag. Det är fyra böcker som han har skrivet. Som sagt, jag rekommenderar den jätemycket och den är jättebra!
Jag slår ett slag för Dean Koontz, min favoritförfattare!!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag håller precis på att läsa en bok av Dean Koontz. En av mina favoriter också #17
. Boken heter broder Odd, men han har skrivit många böcker, så det finns mycket att välja på. Jag tycker allra bäst om hans senare böcker, eftersom han i mitt tycke har utvecklat sitt skrivande med åren.
Jag läser "Bortom the Secret" sv Lisa Love. Den handlar om hur man använder Attraktionslagen på ett andligt vis. Sedan läser jag "Älska livet som det är" av Byron Katie. Båda är fantstiska och den förstnämda är nästan elektrisk när man läser den, full av energi
-
Det är vare sig skräck, fantasi eller drama, men spännande ändå 
//Tilja
Med ljus och kärlek... Tina
Myy2000 - Ja, han är suveränt bra. Jag tycker nästan att de äldre böckerna av Koontz är bättre. Jag håller på att läsa om alla gamla och har precis avslutat ´Väktare´ - en av de bästa…ett mästerverk enligt mig!
Jag gillar Dean Koontz´s typiska sätt att ofta ligga i gråzonen mellan övernaturligt och naturligt. Broder Odd är också bra. Jag tror inte jag kan säga att nån bok av honom är dålig….möjligen mer eller mindre bra!! 
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag läser Livsredskap av Sylvia Brown , den får mig att skratta mycket.
Mina favoritförfattare är Stephen King, J.K. Rowling, Anthony Horowitz och Dan Brown.
Hej, hej, alla bokälskare och Anthony Horowitz-fans!
Jag skulle bara påminna er om att bok nummer fyra om De fem utvalda kommer imorgon som heter Hoppets Tempel (Necropolis, eng.).
Så storköp imorgon i alla bokhandlar. Jag skulle gärna vilja ha den boken, men jag har inga pengar….
Men berättar inte om ni har läst den på engelska redan om vad den handlar om, speciellt inte slutet!
Hej då!
P.s jagär säker på att den kommer imorgon, jag är inte hundra.
DET STÄMMER…..!!!!
Hoppets Tempel är ute! YES!!!!!

Pojken som kallades Det: ett barns kamp för att överleva, (orig. A child called It) 1995 (på svenska 2001), är en självbiografisk bok av Dave Pelzer som kom att bli en bästsäljare.
Författaren berättar om den barnmisshandel som han utsattes för från fyra till tolv års ålder, varefter han omhändertogs av myndigheterna. Hans mor var psykiskt sjuk och alkoholiserad och plågade sin son på ett oerhört grymt vis. Pelzers upplevelser betraktas som ett av de tre värsta fallen av barnmisshandel i Kaliforniens historia. Dave är nu vuxen och har lyckats skapa sig ett värdigt och meningsfullt liv. Det här är hans egen berättelse om ett barns hopp och styrka att överleva. Han vill förmedla att ingenting är omöjligt och att saker kan gå vägen mot alla odds.
Boken följdes av Pojken som inte fanns och Pojken som överlevde.
Citat "Den dagen lovade jag mig dyrt och heligt att jag aldrig någonsin skulle ge den häxan tillfredsställelsen att höra mig be Henne att sluta slå mig."
# 13 Den boken är jättebra. Hon har visst kommit ut med en till bok,som jag bara måste få tag på.
Några toppen böcker jag vill rekommendera
Burpojken (Torey LHayden) En sann och mycket skrämande berättelse om en pojke : som hamnar på olika instituiner,sedan han är 8 år gamal.Där hamnar han när staten ska ta hand om honom.Efter pappan dödat hans syster (ett mkt grymt mord) Vilket pojken blir vittne till.
Pojken ansåg psykiskt störd.Växer upp bl:a vuxen psykist sjuka.Alla tror att han inte kan något.Att han lever i sin egen världe. Tills av ett tillfällighet.En pers ser att pojken kan läsa :En psykoterapeut tar sig an pojken.Och ett otroligt levnads öda växer fram.Detta är tyvärr sann historia. Blev senare också en film..
Psychic Warrior (David Morehouse) är också en sann historia.Handla om David som värvas till CIA:s toppen hemliga statgateprogram.Han bliv utsatt (ja hela familjen) för mordförsök när han hoppad av .Och gick ut i pressen om sina upplevelser.Och vad CIA forskade i.
Den vidundliga kärlekens historia: ( Carl-Johan Vallgren) Om ett annorlunnda barn/man. Han växer upp glädjehus. Hanär också döv och dvärg.Men han har en ovanlig förmåga.Han kan läsa andras tankar,vilket gör att ahn får många finder.
Några tips bra böcker..
Jag köpte Hoppets Tempel i lördags o jag har redan läst u den. DEN VAR JÄTTEBRA! Nu längtar jag såååå mycket efter den sista boken som kan ta år att skriva. Det har Anthony Horrowitz sagt. Den här serien "De fem utvalda" rekommenderas stort! Det börjas med Korpens Port, Ondskans Stjärna, Dödens fält och Hoppets tempel är den fjärde boken. Det ska vara fem stycken.