Hjälp !
Hur ska man bygga upp positiv energi om sig?
Mäste bli mer positiv till allt i livet men har så svårt.
Sökaren.
Genom att bli medveten om sina tankar och kanske våga sig på att titta närmare och djupare in i sig själv.
Det är en bra början även om det med det samma tar emot.

Se skönheten och glädjen i det lilla (det kan vara svårt att se det i det stora ibland). Gläds åt fågelsång.
Hehe, jag minns att i Lin Yutangs bok Konsten att njuta av livet står det bland annat om vad lycka är i ett antal punkter, och en av punkterna är att lycka är att sitta på sin veranda och dricka te medan man ser på när grannen ramlar ner från taket!
Nå, även om det inte är så snällt så tycker jag att det är en fullständigt helkomisk punkt! Man kan finna glädje och lycka i det mesta.
Oj vad jag låter positiv… jag försäkrar dig att det är en kamp för mig med, men vi kan ju inte göra mer än vårt bästa. Kram!
Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!

Jag brukar gå promenader och vara i skogen för att tanka energi.
Kram mia

Jag får tacka för svaren o tipsen.Jo jag vet att man ska bara leva o vara positiv.jag jobbar varje dag på det.
Jag kan ha en mystisk punkt i hjärnan som säger att jag ska göra nägot annat i livet än det jag gör i dag.Lite iriterande.
Sökaren.
börja tänka på allt du älskar och alla saker du är tacksamför.
Ja, det kan vara irriterande med de små glimtarna av att man kanske borde göra någonting annat. Framför allt om man inte riktigt vet vad det skulle vara. *ler*
Låt tanken bara finnas där. Acceptera att den finns. Du behöver inte göra något åt den idag.
Den kan få ligga där som ett litet frö och spira. Tillåt dig drömma och fantisera.
Yogan har gjort mig mer positiv, harmonisk och balanserad. Att vara nära naturen, eller en promenad i skogen får mig oxå att må bra. Hoppas det kan va till någon hjälp! =)
Som jag brukar göra så rekommenderar jag den fantastiska boken "älska livet som det är" av Byron Katie. Byron Katie menar att problem bara finns i ditt egna huvud. En härlig bok där man får ett redskap att på ett enkelt sätt att hantera de problem som tynger dig.
Sedan finns det naturligtvis många sätt att arbeta med sig själv och det man tycker är jobbigt. Själv använder jag för tillfället healing och hypnoterapi.
Lycka till!
/Tilja
Med ljus och kärlek... Tina

Ni har rätt det vet jag.
Bara det att man ska lära sig hur man jobbar med sina tankar.
Jag måste säga en otroligt trevlig sida det här.
Sökaren.
Jag fick själv god hjälp av böcker av Betty Shine och Loise L Hay…. 
Finns en jättebra bok o rekommendera som heter självkänsla nu med Lisa, läs den är en jättebra coach till personlig utveckling samt under tiden man läser boken så rannsakar man sig själv omedvetet. Läs den =)