OT Efter semestern
Jag hoppas att ni alla har haft en fin och avkopplande sommar! Snart börjar skolorna igen för barnen och vardagen börjar komma igång vilket kan kännas bra för en del men jobbigt för en del också.
Berätta gärna hur ni har haft det och vad ni har gjort i sommar.
Vi har haft några härliga veckor i småland och på västkusten med campingliv och även arbete kombinerat med ledighet. Vi har njutit av vacker natur och havet som jag är van annars att åka till och har saknat det så mycket en tid. Det har varit roligt, trevligt och mysigt och jag önskar att sommaren vore längre. Nu står husvagnen snart redo för nästa tripp :)
Kramar
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag har även husvagn + tre båtar inget av detta har blivit använt på 5 år. När det är semester blir det endast en annan typ av arbete. Hade tre veckor i sommar vilka två regnade bort. Brukar endast ta två veckor på sommaren och resten på hösten och vintern.

#1 Vad tråkigt att du inte hinner använda dom och att det regnade två av dina veckor, hoppas att det blir fint väder dom andra veckorna på hösten och vintern istället.
Kram
Elisabeth
#2 Då ska jag sitta i skogen på ryggsäcken
Vi har använt vår husvagn 2 helger denna sommar och den är till salu nu vi vill köpa husbil istället bara vagnen blir såld. Kram Tove

Din sommar måste ha varit helt underbar Elisabeth. Jag har sett dina foton på FB och kännt att du haft det toppen.
Hur min sommar har varit vet du ju och jag har tagit mig igenom den tack vara alla böcker jag drunknat i. Om ett par veckor ska jag åka ner till Lysekil jag längtar efter familjen så jag tror jag blir tokig snart.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
#0 Jag har flyttat in i huset du förmedlade om på readingen i Januari, det med det trasiga altan taket, som nu är fixat. 
Och gissa om jag fick våga lite mer.
Det var dock värt det.
Min dotter blir tvungen att byta skola men det känns som att det är värt det. Hon går till fritids men glädje nu och stor trivs med det nya barnen.
Så någon riktig sommar med semester har det inte blivit men den har varit bra endå och jag har endå fått vila upp mig. Som tur är finns det ju helger som man kan göra något på när vädret tillåter.
jag har varit i england och hälsat på typ 100 släktingar + min pappa som jag inte träffat på 9 år, :)
jag har varit i halmstad med min kompis och varit på utflykt och badat där. ävne kollat in danska fallen. :)
jag har fått husdjur, efter många tjat i flera år sen jag var liten, så det blev 2 gerbiler, :D
jag har beställt mååånga böcker, det är nåt jag älskar att göra när det inte finns nåt på tv. så mycket läsning har det varit under sommaren. :D
sen har man varit på lite festivaler i stockholm och lite annat grejs :)
så jag har haft en bra sommar, men den är för lång, asso sommarlovet, så jag längtar efter skolan då vi får hemkunskap och för att träffa alla kompisar, men jag är fullt utvilad och det känns bra. :D

#4 Hoppas att du får den såld snart, men det är nog inte så svårt för det är campingtider i Sverige nu, det har aldrig sålts så mycket vagnar och husbilar som i år 
#5 Jag vet hur du har haft det och sänder dig varma kramar!
#6 Vad roligt! Hoppas att ni trivs i huset 
#7 Härligt att få träffa så många släktingar efter flera år! Du har aft en fartfylld sommar, härligt!
Elisabeth
Jag har precis bara njutit av slutet på min föräldrarledighet med sonen och vi har tagit dagen som den kommit och gjort vad vi kännt för. Blivit många utflykter, badat massor och ätit glass så det står härliga till. Nu är det dags för dagisinskolning och jag ska påbörja ett nytt jobb efter 6 månaders ledighet så jag ser också fram emot höstens nya äventyr för oss.
Kram på er !
Amor Vincit Omnia
tack, jaa det har verkligen varit en fartfylld sommar, :P
Vår sommar har blivit så bra.En ledig sommar är för mig inga måste utan man tar dagen som den kommer.
O så har vi haft i år..Lugt o sjönt.
Sen så har jag varit på kurs en helg o det gav mig mycket o så sol o bad..Ja kan mitt liv bli mycket bätre!!Nej..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag har haft den bästa sommaren sen 2002. Semestern juni/juli var toppen. Tog dagen som den kom, planerade inte in några måsten utan bara njöt. Senaste åren känns det som om jag varit fängslad i mitt eget hem (lång historia som jag inte tänker dra här) men sedan jag sålde huset och flyttade in till byn så har jag fått ett umgänge med speciellt 2 av mina arbetskamrater som jag absolut inte vill vara utan. Har inte haft några vänner att göra saker med förut.
Att allting blivit så mycket bättre beror mest på att jag släppt en massa rädslor hos mig själv. Nu väntar jag bara på att jag ska komma nånstans med det andliga och mediala också. Har bara inte kommit på vad jag är ämnad att göra.
Jag mår superbra och kan lätt klara av att vänta ett år på nästa sommar semester. :)
Kramar.