Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 790 ggr
snurro89
0

Kontakt med sin Storebror

Min kommpis, Hennes storebror, dog för ett par år sen, han blev påkörd av en bil (Tror jag) och, Hon undrar varför han inte kontaktat henne, asså hon tror lite på andar, men hon har aldrig fått något Tecken, Jag försökte hjälpa henne få kontakt med han, men inget Tecken inget alls, detta var lite udda, och hon är rädd att han, typ hammnat i helvetet eller något, för han var ganska "busig" under sitt korta liv, han rökte och, hade tuff attityd, men enligt henne var han ändå en bra bror Någon som kan svara på detta? Det får en och tvivla på, om ens andevärlden existerar lixom, ens egen bror borde väll åtminstonde visa ett Tecken!

Tacksam för svar!!

Eija
0

Hälsa din väninna att för det första så hamnar ingen i helvetet, för den existerar inte….gör den det så är den här på jorden brukar jag säga….

Och sen så kan jag säga att vissa kan ta lång tid på sig innan dom ger sig till känna, min pappa dog för 29 år sen och det tog honom 27 år att komma fram på en seans jag var på då….

Man skall nog inte gå och vänta på några Tecken, för då missar man dom kanske istället….varför inte gå på en seans, då kan ju det hända att han kommer fram….men samma där, gå inte o vänta på just honom, för då missar man andra som vill komma fram o hälsa…

kram

Eija

snurro89
0

#1 Tack för ditt svar, jag tror också liknande som du gör, och har redan sagt detta till henneGlad

SumacWarmi
0

Jag håller med Eija, det finns inget helvete. Det närmaste helvete vi kommmer är väl efter döden då man går igenom sitt liv och reviderar alla de saker vi gjort och sagt, och hur det kändes för den som blev utsatt för det vi gjorde. Vi är här för att lära oss, inte för att gå i en massa fällor och sen straffas för det.

Hursomhelst, det kan finnas många orsaker till att din vän inte har märkt av sin bror. Hon kanske inte är tillräckligt känslig? Hon kanske letar efter ett speciellt Tecken men han har gett sig tillkänna på ett annat sätt och då har hon missat det?

Jag kan berätta att min pappa och min farbror hade ett avtal: den som först dog skulle komma tillbaka och visa sig för den andre, för att bevisa att det finns ett liv efter detta. Jag kände inte till det här avtalet för det träffades långt innan jag föddes. I alla fall så dog min pappa, men det var mig han kom till när han dog. Eftersom jag inte kände till deras avtal sa jag inget om detta till min farbror (detta hände efter att jag hade blivit itutad av vuxenvärlden att det finns inget andligt, det var bara min fantasi, så det är nog inte så konstigt att jag höll tyst om det). Inte förrän för kanske fem år sedan, när vi talade om andar och sånt, nämnde jag detta för min farbror, och han blev så himla glad! Han hade nämligen trott att det inte fanns något på andra sidan eftersom hans bror inte kom till honom, men att han kom till mig istället förstod han och det var bevis nog.

Nå, med detta sagt så undrar jag om hennes bror kanske har visat Tecken till någon annan istället för till din kompis?

Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!

sven-g
0

Det tog sex år innan jag hade kontakt med farsan, så det kan nog ta tid.

[Jeremina]
0

Det kan ta tid och hon kanske behöver hjälp av någon som har mycket erfarenhet av andekontakt.

snurro89
0

Okej tack för alla svar:)^^

[Jeremina]
0

#6 Snurro89..du bad mig i ett annat inlägg att länka till mitt inlägg om autism men jag kan inte hitta det. Men jag vet att det handlade om en grannpojke som jag kan tala med telepatiskt ibland.

Han kan inte prata annars. Är du intresserad att läsa om autism?

Kram..Jeremina!

snurro89
0

#7 Nej var bara lite intreserad Glad