Andar på vårdboende
Jag jobbar nätter på ett gammalt boende. I Många av de som arbetar påstår att borgångnas patienter visar sig där. I natt när jag jobbade fick jag det bekträftat, tror jag. Finns i och för sig alltid naturliga förklaringar, men en rolig histiora är det. Har skrivit om det in min blogg, inlägget hittar ni här:

Jag har också jobbat på ett äldreboende, där jag en gång fick se en vit skepnad som for från en dörr till en annan. Jag trodde först att det var min kollega som kom, att det på något sätt speglade sig dörren. Så jag gick fram och tittade, men hon var längst ner i korridoren … flera rum bort. Funderade över detta och försökte hitta en förklaring, men vet än idag inte vad det var. Jag såg detta så klart och tydligt och var inte det minsta förberedd på att se något sådant. 
Kram Eva

Funderade på en sak, på boendet har vi många dementa. Det kanske inte är en tillfällighet att de går igen. Kan ju vara så att de i och med att de varit så innbundan i sin kropp, blir förvirrade när själen lämnar kroppen och inte förstår vad som hänt. Vad tror ni?

Maybe..…

Klart det spökar på äldreboenden, var och varannat:) måna dör ju på dessa ställen så… På mitt arbete (ett sjukhus) tycker jag det är otäckt att vistas i källaren bland kylrummen, vilket i och för sig inte är konstigt. Känns aldrig som att jag är ensam där nere heller, jag känner ständigt hur energierna är runtom mig, hur det "springer" någon bakom ryggen på mig, fotsteg i andra korridorer, knackningar osv. En gång lyckades jag filma något i en filmkamera, en svart siluett. Det sjuka är, att under tiden jag filmade såg jag ingenting med mina egna ögon, men siluetten syntes tydligt i kameralinsen både under och efter själva filmningen.
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Tror oxå att det spökar på äldreboenden…tänk va många som dör där…som kanske inte hittar ljuset utan irrar omkring…undrar om Det okända har varit där nångång?

Jag jobbade på ett boende innan och där hände det definitivt saker, i hissen var det någon som andades i örat på en, dörrar stängdes trots att jag var den enda i lägenheten förutom den som låg i sängen (inget vinddrag). Nyckelskåpet larmade på att nyckel nr 9 inte lämnats tillbaka men den tanten hade gått bort för någon vecka sedan och nyckeln hade kopplats ur systemet…

Självklart är det mycket aktiviteter på vårdhemmen många som gått över till andra sidan på dessa ställen.
Men dom är inte vilsna eller jordbundna för det.
Många gånger vill dom bara hjälpa till med resultatet blir att dom skrämmer skiten av folk vilket inte är deras mening.
Jag har fått många samtal från folk som jobbar på vårdhem där det varit väldigt mycket aktiviteter på deras hem.
Men hitills har jag alldrig stött på ngn vilsen ande på dessa vårdboende utan andar som varit tacksam för den vård dom fått och vill visa tacksamhet men för att göra personalen uppmärksammade så hittar dom på saker för att visa att dom är där.
Vid ett vårdboende var dom väldig rädda och ville ha hjälp för där ramlade en medicinbrickai golvet utan ngn var i närheten.
Men fick förklaringen att medicin som blivit ihop blandade så därför anden vält brickan för att hjälpa till så inget galet hände.
Lasse

Intressant att läsa era åsikter. =)
I veckan hade jag en tant som gick bort på mitt boende. Lite senare på dagen, efter att hon gått bort såg jag henne sitta i en tom rullstol på boendet.
Det som är riktigt konstigt är att jag aldrig någonsin har sett andar tidigare, ibland kanske kunnat känna av dem ( som det jag skrev med skuggan och dörren), men inte på det viset. Var lite kusligt och läskigt samtidigt, för jag visste inte hur jag skulle reagera eller hantera situationen, tanten försvann dock lika snabbt igen. Känns inte som att tanten är kvar dock, så hon kanske bara ville visa sig, eftersom hennes anhöriga var på boendet.

Va spännande…då är du mottaglig…önskar jag va det..kanske blir vartefter..
Det var mycket intressant att läsa om….undrar om ni får se det fler gånger….