Konfunderad
Jag har tänkt på en sak angående kommunikation med andar, nära och kära på andra sidan.
Hur kan man kommunicera med någon ifall den personen har återfötts till jorden?

Mycket bra fundering! Jag tänker som så, att det kan vi visst göra, i våra drömmar! För när vi drömmer är vi ju fria från våra jordiska kroppar, då är vi de själar vi egentligen är och kan ha kontakt med de andra själarna som vi älskar och känner sen lång tid tillbaka.
Men seanser tror jag knappast att de som är återfödda kommer att dyka upp på…
Däremot kom jag precis på att de kanske återföds i vår närhet! Vissa har ju en benägenhet att följas åt, så kanske din farmor återföds som din dotter eller son eller liknande.
Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!
Isåfall så får man in den personens tankar…om den finns i vår dimension nu..så tror jag att det kan vara, men jag vet ju inte säkert..man kan se en nu levande person i sin "andeskepnad" komma och hälsa på en t.ex, men hur det går till.ja det kan man undra
Kanske kan vara en bildprojektering som personen ifråga omedvetet sänder till dig..(om det är dig det handlar om), ungefär som när vi ser bildr från andarna. Som en tankeöverföring…hoppas nån kan förklara bättre…
U R us
Ja, och ibland träffar man på människor som man aldrig träffat förut, men som man tycker att dom känns så nära bekanta på nåt sätt… som om man träffats förut.
Människo-återvinning 

Choklad, det som du beskriver handlar om människor vi känner från det här livet i den form de nu är, som när de hamnar under svår stress (stor fara eller svår sjukdom) eller i dödsögonblicket kommer och visar sig för oss, antingen det är medvetet eller inte. Det finns ett antal dokumenterade sådana fall. Det hela är mycket intressant. Starka känslor öppnar verkligen upp våra krafter! Sen finns det ju astralprojektion också, vilket förmodligen någon annan här har bättre koll på än jag och kan fylla i eller korrigera om jag skriver något som inte är helt korrekt. Men som jag förstår det så går det helt enkelt ut på att man lämnar sin kropp och beger sig någon annanstans. Nå, inom shamanismen så reser man ju till andra världar med hjälp av trumman eller andra sätt att uppnå shamanistisk extas, så det borde ju gå att resa även här på jorden på det sättet. Jag läste jag när var yngre om att det skulle finnas en annan metod att lämna sin kropp. Man sitter ner, och så reser man sig hastigt upp och sätter sig ner ett antal gånger. Till sist börjar man bara resa sig upp men sitter kvar, och då ska visst själen resa sig ur kroppen om man gör det rätt. Jag försökte givetvis, men det har verkligen inte funkat för mig. Det kanske bara var någon som skrev ner sin teori om hur det skulle kunna gå till, jag vet inte. Sen tycker jag det låter lite farligt också, om den som försöker inte riktigt vet vad den håller på med och kanske råkar i panik eller något. Don't try this at home, kids! 
Eller själaåtervinning rättare sagt.
Nej jag menar just som jag skrev..att man kan sända bilder omedvetet till varandra…jag har själv upplevt det, inte personligen men att personer i min omgivning har gjort det.
Och de var inte under svår stress…
U R us
" Man sitter ner, och så reser man sig hastigt upp och sätter sig ner ett antal gånger. Till sist börjar man bara resa sig upp men sitter kvar, och då ska visst själen resa sig ur kroppen om man gör det rätt."
- Om inte annat så får man starkare lårmuskler. hihi 

Marion: det är sant!! Jag kanske skulle försöka igen! Hahaha!