Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 4023 ggr
starcat
0

Jordbunden ande?

En snabb fråga: Vad är typiska Tecken för en ande som inte gått vidare? Eller finns det några särskilda Tecken som tyder på att anden är jordbunden?

kali
0

Spännade fråga!

Hoppas någon som är lite insatt i ämnet kan ge ett svar.

Choklad
0

Ja..just vad jag också har funderat på…

U R us

isac
0

Dess enegier är ofta ihållande på samma ställe med andra ord de rör sig bara på vissa delar. Ofta kopplade till ett hus/sak eller människa. För dom som kan göra som jag skan också se om de är någon tråd till denna sak som anden har. Alltså kopplingen…

Det är så jag kan känna av det…

starcat
0

# 3 ok, tack. =)  Anledningen att jag frågade är just ett hus (sommarställe) som jag och min skeptiske (?) svärmor upplevt olika fenomen i. Ska tillbaka dit om ett par veckor och är ju såklart jättenyfiken…

isac
0

Ja det är säkert någon där finns ju överallt så det finns nog där med.. ;) lycka till

Jinaum
0

Jag har också funderat på det lite. Intressant fråga och intressant svar :)

sven-g
0

En tanke om detta. Andevärden är inte dummare än dom själv kan sköta detta. Då kommer frågan finns det verkligen någon jordbunden ande, tveksamt. Men dåliga kvarvarande energi spår av tidigare liv tror jag finns.

Aldebaran
0

Hej alla… det finns något som kallas platsminne, dvs ett slags kvarvarnade energi, spår av något som varit inträffat där tidigare. Detta är ej = "jordbunden ande" eller ande överhuvudtaget…

Man behöver inte vara särskilt klärvojant för att känna av detta….

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

sven-g
0

En teori. Om vi alla är en del av ett gemensamt minne, kan vi plocka upp saker ur minnet (hitta en fil) vissa händelser ger starkare och ger ett lättare möjligheter för oss att förnimma dessa saker som hänt. Vissa av oss kräver större plats och vissa har starkt upprepade mönster i vårt liv, därför är lättare att plocka upp. Om det nu skulle vara enligt ovan. Finns i sådana fall inga andar som vi kan tänka oss andar, utan bara minnen av händelser och liv, och vissa minnen gör ont och andra är positiva. Men visst om man vill kan man kalla detta vad man vill. Jag vill bara säga detta är ett tänk, och i morgon kan jag ha en annat tanke om detta.

Aldebaran
0

Visst finns det sk. andar, men man måste nog vara rätt nära dödsögonblicket för att stöta på en "riktig" ande. Vi vandrar ju vidare och reinkarnerar med jämna mellanrum…Så detta prat om 200-300 åriga osaliga andar är nog inget annat än just prat…Eller kanske platsminne. Dvs olika astrala elemntaler som tar gamla avlagda astralkroppar, eller resterna av dom i besittning… Har inte så mycket att göra med ursprungssjälen alltså….Tror jag…

Choklad
0

Men platsminnen och jordbunden ande är det inte olika saker?platsminnen är ju "ointilligent" energi..men då kan det väl inte menas samma sak som en jordbunden ande? ObestämdEn jorbunden ande..kan det vara en ande som inte vill gå vidare då? jordbunden..låter inte kul alls i det hänseendet…Rynkar på näsan

U R us

Aldebaran
0

ja, visst finns det nog dom som drar sig kvar så nära det fysiska planet som möjligt…ett tag… Men det finns sk. "osynliga hjälpare" som har till uppgift att hjälpa oss in…Makten som drar oss vidare är otroligt stark…Det är ju våran monad som bestämmer inte våran personlighet…

sven-g
0

Vid reinikations övningar hr jag konstaterat att dom olika liven ligger i tät följd. Inte alls så att benen behöver hunnit multna. Och att det är frågan om en himla massa liv. Då ställer man sig frågan vad är det som uppfattas som andar, ju längre jag håller på med att utforska den mediala biten ställs bara nya frågor, vad är vad och hur kommer det sig. Vad är det som man får informationen ifrån. Nu kan jag med stor sannolikhet säga att den frågan hinner jag nog inte få svar på i detta livet.

Aldebaran
0

Jag håller ett säkert kort på platsminnen och elementaler… Glad

isac
0

Aldebaran: Hur många gånger har du varit död? Du skriver som om det du menar är lag.. Det är din teori och den kan vara fel.

Aldebaran
0

hur många ggr?? tja det är nog ett gäng är jag rädd för…Om man räknar med djur och växtrikena åxå så är det 10'000-tals ggr…

Hur många har du???

Aldebaran
0

Reinkarnationslagen, karmalagen finns ju att googla på är ej mina lagar och teorier.. Tackar för förtroendet men tyvärr….Glad

Denna kommentar har tagits bort.
sven-g
0

Jag uppfattade det som om Aldebaran inte ville svara på frågan, för det finns många teorier. Och hans var en egen

Aldebaran
0

Opp sorry jag trodde att om man hängde här på ÖN och skrev i inäggen att man hade lite aningar och känslor för det sk. ÖN…

Men OK

Det finns ju något som heter esotersika läror…Teosofi, Antroposofi etc etc…Men det är ju klart först får man kolla vad detta är, sedan får man känna inombords vad man kan ta in, förstå och tro på…Du har din väg, jag min en tredje har sin alldeles egna väg att gå…

Alla kommer förr eller senare att leda till Rom…

Aldebaran
0

#19 Min egen teori hur tänkte du nu??? Det finns ju fullt med trådar här på ÖN, AU samt Existsens om detta från säkert 50 olika personer..

sven-g
0

Det första jag menade var att alla själv skapar sig en tro utifrån de kunskaper och erfarenheter som man samlat. Och att det var så du menade i ditt svar till Isac. Och den tron man själv etablerat inte till fullo går att styrka, för ingen har de slutliga svaren.

Att välja väg är att leva mina ideer, inte andras ideer.

tarotlasse
0

Ja du inte det man önskar att stöta på dessa jordbundna andar.

men dom är ytterst sällsynta så ngt som  man sällan stöter på.

Ja det finns tydliga saker som visar om det är en vilsen eller så kallad jordbunden ande.

Det är att man känner en tydlig ångest och blir frustrerad och rädd för det är andens känslor man känner av.

Oftast blir man fruktansvärt illamående och inte ovanligt att man kastar upp sist så hände det redan innan jag gick in i huset.

I det huset hade det varit ett medium tidigare och som råkade ut för samma sak och var sängkliggande i 2 veckor efter besöket ngt hon alldrig råkat ut för innan trots många räddningar.

Så hon hade alldrig stött på en jordbunden ande för detta är typiskt för kontakt med dessa vilsna själar.

När man går i i ett hus med en jordbunden ande så är det som att gå i tuggumi allt tar emot och det är fruktansvärt jobbigt att bara att gå i huset.

Dom här Jordbundna andar är fruktansvärt rädda och har en fruktansvärd ångest så dom lämnar alldrig det hus dom hör hemma i.

Det är deras enda trygghet det finns även Jordbundna själar som är person bundna som följer en person var den en går vilket är väldigt jobbigt men detta är ännu ovanligare jag har bara stött på det en enda gång under dom räddningar jag gjort.

Då är det alltid en ande som har en stark koppling till personen så då rör det alldrig sig om ngn främmande ande.

Väldigt ofta förväxlas kontakter med egna anhöriga som redan gått till ljuset och ens egna rädslor och okunskap.

Pågrund av deras rädslor och ångest kan det vara svårt att få kontakt med dom så kan ta flera timmar att få över en vilsen själ till ljuset.

Du kan alldrig få över en jordbunden ande genom att tända ljus eller  rena huset med Salvia som många gör.

Medicinmännen använde sig av salvia för att kalla till sig andarna  och för att man blir lite hög av att andas in röken.

Inte för att få bort andarna.

Att dom inte gått över till ljuset kan bero på många olika saker men det vanligaste  är nog att man inte levt guds bästa liv och även om man inte var troende så är dom rädda för guds hämnd och helvetet så dom vågar helt enkelt inte att gå till ljuset.

Har haft ett par präster som inte vågat gå dit på grund av dessa rädslor och även andra andar som inte vågat gå över pågrund av detta.

En annan vanlig orsak är att man är rädd för ngn person som redan gått över och att man inte vill träffa den personen i gen och man väljer att inte gå till ljuset.

hade en som vägrade gå till ljuset eftersom hans far misshandlat honom och att han blivit utsatt för övergrepp och han vägrade att gå till ljuset där fadern fanns. Så Rädslor som skrämmer dom för att gå till ljuset.

Så jordbundna går inte till ljuset för att man ber dom göra det för dom är väldigt rädda för ljust ljuset.

Så som medium får man först prata lungt och sansat med denna jordbundna ande och skapa ett förtroende.

När man då fått förtroendet gäler det att förklara och berätta för dom att dom inte behöver vara rädda inte ovanligt man får sitta och prata med dom i 3-4 timmar ibland längre för få dom släppa sin rädsla  och gå över till ljuset.

Jag råder ingen att göra detta på egen hand utan att man har en stor erfarenhet av räddningar.

Även Medium med erfarenhet till detta har alltid med sig en assistent  som hjälper till.

De kan hända även om det är ovanligt att den jordbundna anden försätter mediumet i trance och då är man illa ute om man inte har en assistent som hjälper till att få över anden.  

För ett medium i trance där anden kan använda sig av mediumets fysiska styrka kan bli riktigt obehagligt har hänt att dom gått bärsäkargång i huset.

Så då gäller det att ha med sig ngn som kallar mediumet tillbaka.

Oftast är en räddning ett väldigt obehagligt jobb men värt vartenda dugg när man väl fått över dom och man får ett tack för man hjälpt dom.

Lasse

tarotlasse
0

Som sagt det är ytterst sällsynt man stöter på dessa  vilsna själar.

I 99% av dom fall man åker ut på där folk vill ha hjälp så rör det sig om annat en jordbundna andar t.ex deras egna nära och kära och dom boendes egna rädslor.

När man får kontakt med en rar och kärleks full gumma som gör allt för att få uppmärksamheten att den finns där och dom boende blir rädda.

När man då beskriver anden så känner dom igen sin egen mormor och rädslorna försvinner och man får lämnat ett budskap och det blir lungt i huset.

Så lär man dom boende att stänga ner för du bestämer själv om du vill ha kontakten eller ej genom att vara öppen och stängd.

I många fall så rör det sig om minnen som är kopplade till huset precis som du läser av ett föremål genom psykometri kan du läsa av ett hus och vad som skett där innan skillnaden med andekontakten är att vid ett minne får du inte svar när du pratar med det.

I ett fåtal fall rör det sig om rena inbillningen och man får ingen kontakt överhuvudtaget och personen behöver helt annan hjälp en vad ett medium kan ge.

Lasse

starcat
0

Oj vad många svar sen sist… tack för alla intressanta inlägg!

Detta ställe som jag funderar över är en sommarstuga där jag förra året såg skuggor, hörde fotsteg och såg diverse olika ljusfenomen mm. Detta år var även svärmor mfl. med och hon vaknar mitt i natten av att en grå "vålnad" står och tittar argt på henne. Hon är oerhört skeptisk i vanliga fall och trodde nog inte riktigt på mej när jag berättade om förra årets händelser. Natten innan hade både hon och jag hört 3 starka bankningar i väggen mitt i natten (detta är ett fristående hus så det var ingen granne)

Varför jag funderar kring detta är om det var en anhörig till henne varför då visa sig som arg och inte hemma hos henne istället?

En teori är att "anden" ville visa att det visst finns något efter detta, vi hade samma kväll eller kvällen innan diskuterat ang liv efter detta eller inte.

Soffe
0

Isåfall har jag en gång inte varit en av de 99% av fallen då jag minsann haft rätt va jag känt här när jag hade en ande som inte alls tillhörde mig och han tyckte jag inte om då han på något vis förföljde mig. Men jag fick hjälp av ett medium här hemma och vi fick över honom till sist, men det tog sin stund och sen va det lugnt. Och det va inte första gången jag haft icke anhöriga hos mig som jag fått hjälp att sända iväg.

tarotlasse
0

#25 anden behöver inte tillhöra er det kan lika gärna vara en ande som bott i huset och har koppling till huset.

För den skulkl behöver den inte vara jordbunden eller vilsen utan är som sagt vad en ande som gått till ljuset.

Att en ande visar sig arg eller barsk är ju för den visar hur den var i livet.

Skulle anden visa sig glad och trevlig så skulle ju inte ngn kunna känna igen honom om han inte var sådan i livet.

När man får anden igenkänd så vänds attitiyden med en gång  och man kan känna värmen och kärleksfullheten oftast kommer sådan  andar från ljuset igenom för att dom vill be om ursäkt för hur dom var i livet.

Att dom visar sig för ngn som inte kände dom beror på att dom känt sig så hemma i detta hus så dom kommer då och då för att titta till det och har ingen anknytning till den boende överhuvud taget.

Men den kan likväl redan gått till ljuset har man kommit till ljuset så kan du rör dig hur frítt som helst och göra besök hos både anhöriga och platser som betytt väldigt mycket för dom. 

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så beror det ju på att personen är öppen för andevärlden och anden ser ju detta och sér sin chans att kunna få samtala med personen slår då den boende bort det som fantasier eller man inte vill samtala med anden ja då vill den ju själv fallet uppmärksamma personen att den finns där och det kan den göra på många olika sätt blinka med ljuset påverka elektriska prylar knacka i väggar öppna både dörrar och skåps luckor för anden ser ju att personen är öppen och då motaglig för kontakt och vill visa att den är där.

Skulle du däremot stänga ner så skulle inte anden visa sig för dig överhuvud taget oavsett om det är en ande från ljuset eller en jordbunden ande.

Så helt och hållet du själv som avgör om du vill ha kontakten eller ej.

Så skyll inte på andevärlden om du får kontakt.

Räcker du tänker på andevärlden så öppnar du upp automatiskt men du stänger alldrig ner automatiskt.

Lasse

Soffe
0

Jo man kan skylla på dem om man inte får va ifred om man sagt ifrån. Finns ju de som upplever så. De är väl som vi människor som lever även om de gått över på andra sidan. Och då menar jag att dem har väl ett tänk att man inte följer efter vilken som bara för att den är öppen. Går det till så i vanliga livet. Jag menar om man nu är öppen och anden märker att man inte ger respons, borde inte han eller hon förstå då att man inte vill. Eller måste man ta till skarp ton osv bara för att.

starcat
0

#27 nej precis, tror också att anden hör till huset men huset är byggt -90 och har aldrig varit någons "privata" vad jag vet utan bara till uthyrning. Men vad som fanns på platsen tidigare har jag inte en blekaste aning om…

Antar att h*n vill säga något efterssom vi nu är två som upplevt saker i stugan vid två olika tillfällen. Det lustiga är att nu måste ju även min skeptiske svärmor öppnat upp för andevärlden?

Många funderingar kring ämnet…

tarotlasse
0

# du behöver inte vara skarp i tonen men du får vara bestämd  mot andevärlden och mot dig själv.

För säger du till anden på skarpen att du vill få vara i fred och sen är nyfiken och undrar om den kommer tillbaka så har du återigen öppnatt upp och anden ser att aha nu vill han prata med mig.

Är du öppen så är det precis som om du ber en person ute på gatan att prata med dig.

För det är det du visar när du är öppen att du är öppen för att ha kontakt med andevärlden därför dom också tar kontakt med dig.

Är du stängd så får du vara helt i fred från andevärlden så det är som min lärare sa till mig när jag klagade på att jag alldrig fick vara i fred. Diciplin Lasse Diciplin.

Idag fungerar det utmärkt är jag ledig och inte jobbar så är jag stängd och upplever inte andevärlden överhuvud taget.

Händer jag kommer hem till folk och dom undra om jag inte känner den starka närvaron av andevärlden i huset.

Vilket jag inte gör heller eftersom jag är ledig och stängd naturligtvis kan man ju inte låta bli att öppna upp när ngn sägger så till en och vips så har man ngn som viskar i ens öra.

SÅ det gäller sig att lära sig att ha diciplin och det är inte så lätt att hålla sig stängd utan ngt man får lära sig.

Lasse

Soffe
0

Jag förstår.. Tack för ditt svar Lasse!

Aldebaran
0

#30 Hur skiljer du på elementalenergi i gamla avlagda astrala kroppar samt sk. platsminne och dessa sk. jorbundna andar?

sven-g
0

#32 Bra fråga.

tarotlasse
0

#30 Om du läst mina tidigare inlägg så hade du inte behövt ställa frågan *L*

Men jag tar det en gång till det är en stor skillnad på att ha kontakt med en ande eller att jobba med psykometri som är att läsa av minnen.

Med en ande kan du föra  ett samtal med och få svar på många av dina frågor.'

Men ett minne kan du inte prata med för du får inga svar.

Utan du får jobba med din intuition och läsa av precis som du jobbar med att läsa av ett föremål en väldigt stor skillnad arbets mässigt som medium.

Du kan prata med andevärlden som medium men du kan även jobba med att få svar genom att jobba med din egen själ och din egen intuition som är ett helt annat arbets sätt för du och din själ kan betydligt mer en vad många tror.

Lasse

Aldebaran
0

Din gamla avlagda astralkropp som du lämna efter dig när du går upp i mentalplanet har såpass starka minnen i sin energi så att du kan få svar även från detta "spöke" men det är som sagt inte personen bakom astralkroppen längre…

sven-g
0

Enligt uppgift jag fått kan uppgifter även hämtas psyko, och det kan ju förväxslas med ett samtal eller påminna.

tarotlasse
0

#  35 jag håller inte riktigt med dig i detta jag har en annan uppfattning av detta en vad du har.

Vi har ju även en guide med oss och man kan få en otrolig information från sin egen guide och det kallar jag inte en gammal avlagd astralkropp även om jag förstår vad du menar.

Min erfarenhet och uppfattning är att du samtalar med din guide och får svaren därifrån.

Även om du inte får alla svaren från din guide precis som vi mäniskor så har även guiderna olika erfarenheter och kunskaper så inte alltid guiden ger dig svaret utan säger att det har han inte svar på utan ber att få återkomma med svaret när han tagit reda på mer om saken.

I bland tar det bara några minuter innan man får svaret ibland går det ett par veckor innan man får svaret men svaret kommer.

Lasse

Moonwing
0

Hej,Lasse!..jag upplevde något häromdagen,jag inte kan förklara,du kanske känner igen det?

Jag blev stannandes på en plats i ett rum,när mina båda underarmar blev vrålvarma(och röda),det pulsade o stack i dem-som om jag hade hållit en en typ trycklufts-hyltie,i många timmar ..mycket märkligt!

Kom utan förvarning-gick bort,när jag flyttade mig därifrån..har aldrig upplevt något sådant,det var så intensivt,så man såg det på underarmarna,som om jag stått i  timmar med någon maskin-skumt!

Hade alltså,inga fysiska ,större övningar för mig den dagen,he,he..!! -jag hade dagarna innan i samma rum blivit förvånad över en säng som stod på sned,när vi kom hem-den hade flyttats en 30-40 cm,snett åt sidan,kanske det hänger samman.

Jag hade problem ett tag med toarullar o sån elände,som trillade ner i skallen på mig när jag  tex satt på toa-det blev lite för mycket,jämt-så jag "drog ner gardinen"-rätt skönt,..o så kommer det här?!

Ja en kan ju undra!!

häln.Moonwing

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Aldebaran
0

Fick du toarullar i skallen när du satt på dass?? Hmm detta är ju allvarliga saker som sker på skithusen runt om i landet… Detta elände som trillade utöver toarullarna ner vad är det??

Ghosthunter
0

Tarotlasse - jag tycker att du har många intressanta synpunkter.

Jag har en fråga:

Jag tror på andevärlden till 100%. Jag brukar ofta besöka ett mycket hemsökt hus. Varje gång som jag är där själv, så händer det en massa saker. Men när jag har med mig en kompis som inte är fullt troende, men dock öppen för paranormala fenomen - då händer det ingenting!

Kan det vara min kompis som påverkar detta??

Mvh;

Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Moonwing
0

#39..Ha,ha!,Alde-skitkul..he,he..

nämen de blev lite för mycket andlig aktivitet,bara,jag är inte den typen som gillar överdrivet paranormalt-jag vill ha lugnt o skönt=tyst+frid o ro!

..den va bra ,du..!!Skrattande ..moonwing

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen