Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 5043 ggr
Mads
1

Negativ energi

Det har säkerligen skrivits ett antal trådar om detta tidigare men istället för att leta upp en så skriver jag en ny och hoppas det går bra.

Just nu har jag mycket negativ energi omkring mig från människor som inte mår så bra och så. Det påverkar mig enormt och kan göra mig trött, ger huvudvärk, irritation, frustration osv. Försöker fylla på med ljus och den goa härliga energi jag egentligen har inombords och känner men det är svårt när den negativa energin kommer från så många olika håll samtidigt.

Tar tacksamt emot tips och råd på hur jag skyddar mig och inte påverkas alltför mycket i den negativa spiral som finns omkring mig.

Kramar till er alla / Madde

Amor Vincit Omnia

Mirjami-78
0

Tror att det man kan göra är att stänga av och inte ta emot den negativa energin. Inte låta det hela helt enkelt påverka en.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

Försök att bara stänga av den negativa energin från de som du känner detta av. Inte lätt..men det går.

Mads
0

Jo, jag vet att jag måste jobba mer på att stänga av. Men när jag väl lyckas stänga av så gör jag det helt vad gäller min mediala förmåga och det vill jag heller inte. Behöver hitta en balans så att jag liksom skyddar mig men inte stänger ner helt. Sen är jag en känslomänniska så påverkad blir jag oavsett, dock kan det med kontroll bli mer eller mindre.

Amor Vincit Omnia

TantAlma
1

Hej Mads!

Visualisera dig i en bubbla och hur du glider fram i den, Du kan se ut och du kan släppa in vem eller vad du vill. Det du inte vill får stanna utanför och bekommer dig inte.

Du kan också affirmera för dig själv. Tack för att JAG får omge mig med ljusa generösa och vänliga människor som vill mig väl.

Så sänder jag ljus från mig till dig…..

Alma

[mia-38]
0

Mads, Stäng av helt ett tag. Tror du behöver det. När det lugnat ner sej sen kan du öpnna för det mediala.

Mirjami-78
0

Jag tror att man måste träna upp det där hela. Komma till en punkt att det där tar jag inte emot för tar man emot allt kommer man själv inte orka till slut. Eller om man tar emot der där negativa energin lära sig att hanskas med den.

Mads
0

# 2 Vi skrev samtidigt men mitt svar passade ju på både ditt & Pias inlägg Glad

# 4 Tack vännen, den där bubblan ska jag försöka visualisera.Glad och börja affirmera mera.

# 5 Men så tänker jag att om man stänger ner helt så kanske man också blir lite för avstängd och faktiskt inte hanterar situationer och människor som man bör eller som de behöver, vill ju finnas till för de som behöver mig i min omgivning även om den negativa energin nästan kan kväva mig ibland…ja det är svårt det här…balans är inte lätt alltså Glad Det mediala har jag ju i och för sig med mig ändå, det försvinner ju inte precis.

Amor Vincit Omnia

Bjoern
0

Mitt tips är att sluta umgås med negativa människor. Man blir som man umgås! ;)

[mia-38]
0

Jag har lärt mej stänga av mot sånt. Det tog ett tag kan jag säga. Men är man envis så lyckas man.
Och man är tvungen till slut om man har så mycket negativ energi omkring sej.
Men sen måste man nog titta lite på sej själv oxå. Det är bara nyttigt att backa bandet och se till hur man själv är ibland.

[rore]
1

Hej Mads!

Som jag ser det så går medialitet och personlig utveckling hand i hand. Innan jag förstod detta så blev jag stundtals helt dränerad på min energi för att jag helt enkelt gav bort den, till allt och alla. Jag vågade inte riktigt säga ifrån för att jag trodde att det skulle vara fult av mig.

Men den dagen jag insåg att jag inte kunde bära alla andras problem och finna lösningen på detta åt dem, så insåg jag också att jag hade ett större ansvar gentemot mig själv.

Det var att sätta gränser, Det var att våga säga ifrån när orken sinade.

Det var helt enkelt att jag måste ta till mig min kropps signaler och agera efter det.

Det kändes både svårt och motigt, men det är en träningsak.

Bara en tanke som slog mig när jag läste ditt inlägg.

Mirjami-78
0

Ja tror med att man ska välja bort dem som tar för mycket från en själv. Man ska både kunna ge och ta. Har man tex. en vän som har det väldigt jobbigt kan man ställa upp och stötta och hjälpa men sedan ska man kunna släppa det hela. Inte gå och tänka på vännens bekymmer hela tiden.

Så gör jag händer det något så lämnar jag det sedan bakom mig och går vidare….

Mads
0

# 6 & 9 Som jag upplever det så är människor ofta negativa just för att de inte mår så väldigt bra och är det då rätt att stänga av dem när de kanske behöver en som mest ? Självklart ska man se om sig själv också, mår inte jag bra kan jag inte hjälpa någon annan må bra heller. Men det är som sagt inte så enkelt alltid. Visst är det nyttigt att backa bandet och lärorikt, ju mer insikt man får i sitt eget beteende desto klarare kan man se på mycket som händer och sker omkring en. Tyvärr gör inte alla detta dock utan lägger all skuld på andra. Alla vill inte vakna, alla vill inte se sig själva med klarhet.

# 8  Ska man tex säga upp sig om det finns negativa människor på en arbetsplats ? En utav de som är väldigt negativa i min omgivning är en familjemedlem, ska jag då sluta umgås med min familj ? Det är inte fullt så enkelt alltid, men man kunde önska att det vore så.

Amor Vincit Omnia

[outgrundlig]
0

#0 Håller med Bjoern #8, har liknande sit. på jobbet och där är det svårt att välja bort…….

Men ens vänner kan man gallra bland och själv välja när man pratar med någon som kanske suger mer energi än en annan. Balansera upp det med att enbart träffa de positiva som kan få upp dig lätt till din nivå där du hittar hem igen och själv får kontrollen .

Mirjami-78
0

Mads man kanske kan lära att hanskas med just den personen som mår dåligt om det är så att en och samma person gör det ofta. I vissa fal kan man välja bort en person helt beroendes vilken relation man har till personen.

[mia-38]
0

Helt klart så är männsikor mer negativa när de inte mår bra.

Ta mej som exempel. Jag har haft mycket sista tiden och inte alltid mått så bra. Jag har skrivit av mej på vår sajt. Och det har hjälpt mycket.
Men där tycker inte jag att man sprider negativ energi.
Det tycker jag man gör när man är ute efter att bara ställa till bråk.

Och man kan gallra som en del skriver här med. Jag har gallrat många bland mina vänner innan.

Bjoern
0

#12: Visst är det svårt ibland. Men man kan välja att samarbeta mer eller mindre med den personen. Vad gäller familjen är det svårare. Det hela beror ju mycket på hur nära personen är. Det går ju inte att säga upp bekantskapen med ett 10-årigt barn t.ex. :) Men man MÅSTE inte träffa eller umgås med alla i ens släkt heller.

Dessutom kan man ju försöka påtala för personen att den är negativ, men på ett konstruktivt sätt, så att den kan hjälpa sig själv att bli mer positiv. (om det inte handlar om sorgearbete då, för det är en helt annan sak)

Mads
0

Hinner inte med att svara er i ordning, hoppas det är okej Glad

# 10 Du har så rätt Rore, när jag själv inte mår bra stannar det mediala av och när jag sen mår bättre kommer det igång med buller och bång igen. Känns som att själen väljer en bra balans själv där vare sig man vill eller ej Glad

Till Mia, Pia & Bjoern. Jo, självklart man man välja bort personer tillfälligt när det bara sprids negativ energi. Men jag bär med mig en upplevelse som gör det svårt. Kom i ett praktgräl med en väninna för 3 år sedan, hon gick igång och vrålade och hade sig över något jag faktiskt inte ens förstod. Så valet var inte svårt, jag sa nej tack och bröt kontakten och menade på att vi kunde höras när hon kunde diskutera normalt igen utan att skrika och ha sig. 3 månader senare tog hon sitt liv, så det var ju inte så konstigt att hon tokreagerade då hon faktiskt mådde riktigt uselt. Och jag lämnade istället för att tålmodigt stå kvar och stötta. Vill inte göra det valet så fel igen…

# 15 När man upplever mycket negativt behöver man ventilera det och det innebär inte att man sprider negativ energi alls. Dock genom att inte låta människor ha sina åsikter även om de skiljer sig från ens egna kan sprida negativ energi och en frustration som säkert då kan leda till bråk.

Amor Vincit Omnia

[outgrundlig]
0

#16 Ja eller kanske inte påtala för den personen att den är negativ utan att förklara att man själv känner att man inte kan vara till hjälp, liksom inte spela så stark, säga som det är rent ut,

#0 jag har prövat detta på olika sätt. Med en vän så ger jag inte råd och är energisk hela tiden utan lugnat ner mig och då lugnar den ner sig med att ringa mig.

Förklara att man själv känner sig lite low……visa sina egna känslor av svaghet som man faktiskt har. DEn personen kanske inte sett den sidan av enSkrattande

[mia-38]
0

Vi har blivit kallade på vår sajt att vi bara sprider negativ energi med våra trådar. Många av oss har kanske haft det tufft ett tag och skrivit av sej.
Det måste man med få göra.
Och ingen har väl försökt att ändra på någons åsikter. Alla har vi olika åsikter och de måste man ju få ha. Självklart.

Men däremot om man blir kallad en massa saker…då vill  man ju självklart försvara sej. Och då handlar det inte om att ändra på någons åsikter. Eller hur Mads. Du förstår nog vad jag syftar på.

Vi har alla dåliga och bra dagar.

Mads
0

# 16 Jag har försökt på ett så bra sätt jag kunnat komma på att låta meddela att personen kanske är lite väl negativ och kanske kunde ändra på sitt beteende för att dels må bättre själv samt för att andra ska må bättre omkring, men det gick inte riktigt hem.

# 18 Så rätt så, tror ibland att jag av vissa vänner och familj ses som den som orkar allt liksom. Men det gör man ju inte, är bara människa och även jag behöver en kram ibland Flört

Amor Vincit Omnia

[outgrundlig]
0

#20 Kram till digSkrattandeplus tre till……

Mads
0

# 21 Gulle dig, tack !Skrattande

Amor Vincit Omnia

Mads
0

# 19 Jag är inte intresserad av att gå in i den diskussionen igen och det trodde jag inte du var heller Mia. Låt det vara eftersom du inte kan förstå vad jag menar oavsett hur jag formulerar mig. Den sajten har överlag sedan nov förra året innehållit mycket negativt och inte kan alla ha mått dåligt hela tiden tänker jag. Att du gör det nu har jag full förståelse för och har inte med vad jag anser om sajten överlag att göra.

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
0

Vi låter det vara Mads ja. Det tycker verkligen jag med.

Mads
0

# 24 Det tackar jag för, denna tråden har ingenting med er att göra. Det handlar om vad jag upplever i mitt liv här hemma och hur jag ska finna en bra balans i min mediala utveckling i kombination med att bara vara jag.

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
0

Då låter jag det vara så Mads. Flört

Mirjami-78
0

Ja man måste nog hitta sig själv, kunna stänga av och gå vidare då man träffar på negativ energi. Så göra jag…..Låter ingen göra hur som helst mot mig.

Även en person med negativ energi kan man försöka bemöta men då med positiv energi.

Mads
0

# 27 Men visst är det svårt att bemöta negativ energi med positiv ? Man vill gärna men ibland bubblar man ändå igång och så är det kört. Sen tycker jag att om människor behandlar en illa måste man också kika på varför. Är det så att jag är illa utsatt utan anledning eller för att jag själv gör något som triggar det hela ? Svårt det där. Som sagt, jag kan inte bara stänga av för personen kanske behöver mig och då behöver jag vara starkare och kanske också positiv även för den som inte just nu kan. Vilket jag inte alls lyckats med den sista tiden, men nu boostar jag så kanske det går bättre framöver Glad

Så en varm go kram till er alla som svarat i min tråd, ni hjälper med era tips och råd ska ni veta. Tack !

Amor Vincit Omnia

[outgrundlig]
0

#28 Jo, ett Tecken för mig är att när man försökt komma med ett råd…. då kommer personen med ett till problem som den borde kunnat ha satt i relation till det första rådet lite granna och kunna se att den borde kunna lösa det på ett liknande sätt. Eller åtminstonde säga aha…..men när inget sådant kommer så…..Vid det stadiet så drar jag mig undan och kommer inte med mer råd utan låter personen tänka själv. Tränat många år men kan vara svårt ännu att se och känna igen……

Och det är nog just att att vi skall lära oss att råd är inte alltid av godo, utan man lär själv vad som är bäst. Så det svåra är att lämna männniskor i sina situationer och lära sig själva……kanske???

Mads
0

# 29 Eh ja, det där känner jag igen Flört

Sen ibland efterfrågas råd men folk blir tosiga när man inte svarar det de önskar höra…ursäkta då känner man. Ville hjälpa men ok. Har en väninna som har för ovana att säga sanningen till människor när hon är full. Och detta är då hennes sanningar om allt och inget. Ingen behöver be om att få veta något, hon säger det så gärna ändå. Inte alls uppskattat många gånger kan jag säga Glad

Amor Vincit Omnia

Eija
0

#17…..Hejsan Mads, jag förstår verkligen din frustation och beklagar den olyckliga tragedin som inträffa med personen som tog sitt liv…..

Men om du skall vara ärlig, så vet du nog att hon hade gjort detta ändå förr eller senare….det hade nog bara skjutit upp det hela om du hade fortsatt att stå där o ta emot hennes ilska o frustation i den situation som det var då

Jag känner igen mig där, men du kan inte rädda alla snälla du goa hur mycket du än försöker…..förstår att du är en känslomänniska och vill så väl med än den ena än den andra….jag var precis likadan, och till slut så tog kroppen helt enkelt stryk…..du är en typisk stressmänniska….din oro över andra skapar en stress som du inte själv är medveten om egentligen…

Och som väl är så ser du att det inte är bra för dig och ber just därför om hjälp o tips….som känslomänniska är det inte så lätt att bara vända ryggen till och undvika personer som har låg energi och suger ur en……men det är just det du måste göra….

Jag fick göra det, visst kände jag mig som världens elakaste just då, men efter ett tag så märker de som suger, att om dom är verkliga vänner så tar dom hänsyn till dig…..

När jag var som mest låg, så meditera jag och fick på det viset ladda mina batterier….och jag använde då ofta temat,….."broblem/bekymmer"…..tänkte mig att man la varje enskilt problem i en påse, som jag sen ställde åt sidan tills jag orka ta itu med det….

Jag såg då under min Meditation en bild framför mig hur jag stoppa ner dessa bekymmer i påsar och knöt igen….och det hjälpte mig hur bra som helst….

Så goa rara Mads jag önskar verkligen att det löser sig för dig….ta inte på dig all världens bekymmer på dina axlar…

kram

Eija

Mads
0

# 31 Tack för ett så fint inlägg.

Jag vet att ni alla har rätt egentligen på ett sätt eller ett annat. Och jag vet att jag kanske aldrig kunde förhindrat hennes död.

Och som du säger så känner man sig som världens elakaste när man vänder ryggen till för att man helt enkelt måste för att ladda sina egna batterier.

Jag är tacksam för att jag hittat hit där så många kloka människor finns som kan skaka om mig när jag behöver det och hjälpa mig inse vad jag behöver.

Tack !¨

Kramar

Amor Vincit Omnia