Fundering
Jaha då var jag då här med mina funderingar igen.
Jag har funderat kring detta med "elaka " andar eller dom som fastnar eller dröjer sig kvar vad man nu väljer.
Dom är ju inte "FARLIGA" utan bara förvirrade och behöver hjälp till ljuset.
Allt dom gör är ju bara att påkalla uppmärksamhet för att få hjälp om jag fattat rätt.
Det finns helles inga demoner eller onda andar som kan ta ens kropp i besittning.
Varför avråds då folk att "leka" Anden i glaset ??? om det nu inte finns demoner eller onda andar, då borde det ju typ vara vilsna själar som kommer igenom.
Och är det då inte bra att man hjälper dessa själar mot ljuset ??
Nu förstår ju även jag att inte alla kan eller har förmågan att hjälpa folk in i ljuset.
Men rent Konkret, vad är det man är rädd för ??
Att just detta ska hände eller vad ??
En funderare Kram Marita
Mizzi - Vet inte varifrån du har fått idén om att inte demoner eller onda andar kan ta kroppen i besittning, men det finns mängder av fall där detta har hänt och dom blir tvugna att tillkalla en exorcist för att driva ut demonen.
Risken finns att just det här kan hända om du använder ouijaboard eller gör Anden i glaset. Sen finns det en annan aspekt på just detta och det är sinnessvaga personer som lätt kan få psykiska problem.
När det gäller rädsla för paranormala fenomen, är nog att många är rädda just för det okända.
Jag var lite rädd första gången, när jag stannade en natt själv i ett välkänt och "livligt" spökhus. Men nu har jag kommit över det och det som verkligen skrämmer mig är våran verklighet. Jag är mycket räddare för att gå utomhus på natten där jag bor än ett hemsökt hus.
Men när det gäller just demoner så vet jag inte riktigt hur jag reagerar, för jag har inte träffat på någon än och jag hoppas att jag slipper det. Det finns fall där demoner har dödat personer och dom har en otrolig styrka.
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"

Jag köper inte riktigt det där med demoner och onda andar, det hör religonerna till anser jag.
Jag är inte troende i den mening att jag tror på en gud.
Jag tror på ljuset, mig själv och att det finns ett liv efter detta.
Jag tror också att vi kan komunicera med "andra" sidan, våra döda anhöriga mm.
Men endå kan jag inte låta bli att undra över min fråga, och jag hoppas på att fler kan ge sin tolkning .
Tack Fredrik för ditt svar
Mizzi - Jag håller med dig nästan fullständigt ( i ditt andra meddelande) - tvillingsjälar, eller??
…..enda lilla undantaget är var demonerna kommer ifrån…..jag kan faktiskt inte svara på det, eftersom jag också saknar en religiös tro….men jag tror dom finns, iallafall!
/Fredrik
Värmland"

Jag tror inte att det finns demoner eller "onda" andar på andra sidan. Därimot så tror jag att det finns andar,som inte gått in i ljuset, som varit rädda,elaka m.m i jordelivet och som fortfarande har dessa egenskaper. När de väl går vidare så möts dem av den sanna rena kärleken. Dem kan säkert komma fram i "leken" andet i glaset. Jag tror att det är viktigt att veta hur man avslutar leken på rätt sätt! Det kan nog vara svårt att få över och hjälpa dessa vilsna själar,kan ta flera timmar.
Kramiz 
Det är nog rätt skrult, demonerna är nog inte bland själarna där vi kallar för andra sidan och som du sa, andarna behåller sina egenskaper och personligheter på andra sidan.
/Fredrik
Värmland"
Jag tror starkt på att nadar kan ta någon i besittning då jag sett det själv tyvärr och jag vill aldrig se det igen heller.
Jag tror på den teorin att vår negativa energi kan skapa Poltergeist handlingar och skapa oreda. Varpå också demoner och onda andar. Om människan i tidigare liv varit elak, varför skulle h*n helt plötsligt ändra sig för att h*n gått och dött?
Jag mennar vi vanliga levande ger ju oss på varandra ibland. Varför skulle inte då dem när de väl är varse om oss?

Jag rekommenderar dig att se dokumäntaren Ambres,en ande talar. Där får du många svar hur det fungerar här i jordelivet och på andra sidan. Är så dålig på att förklara hur jag tror att det är men som Ambres säger så färgas vi så mycket av det matriella när vi kliver ner här och glömmer bort varifrån vi kommer. Det kan göra oss elaka och rädda.
Berätta gärna om din upplevelse när du såg någon bli besatt av en ande.
Tja, frågan är då om jag bör skriva det i en ny tråd kanske..?
Jag tänker oxå som så, att varför skall de som är onda här på jorden, hux flux bli snälla o goa när dom går över….
För det är just det jag tror är skolan här, att man får återfödas igen tills man lärt sig bli ödmjuk och ha förståelse för alla människor….
Däremot kan jag mycket väl tänka mig att de som fastnar här kan vara de som tar kontakten via oijabord eller anden i glaset…..eller helt enkelt via bordet….det kan vara en blandning av både ock kanske…..
Jag har oxå hört så mycket om att man kan öppna saker som man inte kan stänga när man håller på med dessa verktyg, utan kunnig person närvarande….
Har ju själv hållit på med Anden i glaset när man var ca 15 år, och jag vet inte om det var det som gjorde så att jag fick uppleva så mycket skrämmande kontakter senare….
Jag fick iallafall till slut övetaget och fick stopp på detta efter många många gångers bestämda ord….så idag är det mycket lungt o fint med kontakterna….