Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: tipsråd
Läst 1485 ggr
[outgrundlig]
0

Positiva vibbar

När jag körde hem från jobbet i förrgår så kände jag som jag brukar göra: att en bil var på väg att byta fil och inte såg mig. Detta är en slags förmåga jag har att känna vibbarna hos filbytarna. Då tänkte jag för mig själv…….undra vad vi alla människor har för olika förmågor som är oss till positiv hjälp på olika sätt i vårt vardagliga liv?

Ibland koncentrerar vi oss kanske för mycket på allt kusligt som vi känner av?

Min tankegång är: om man ger det positiva sin energi så växer det positiva. Ger man det negativa energi så växer den negativa energin. Inget konstigt eller nytt med det eller hur?

Om vi då delger varandra våra positiva vibbar som hjälper oss genom livet så kanske vi stärker oss själva och varandra? Kanske vi upptäcker något hos någon annan som man har själv men inte tänkt på.

Så skriv om ni vill dela med er av er själva för att inspirera andra.

Vad gäller filbytet så känner jag att min uppmärksamhet går… swopp… till en bil och den faktiskt byter fil innan mig eller efter mig. Efter 5ggr rätt av 5 så litar jag på denna instinktSkrattande

[outgrundlig]
0

Den här tråden var ju inte så positiv ikväll inteSkrattande

Merlin-pappa
0

Jag gillar skarp din tankegång ….. " om man ger det positiva sin energi så växer det positiva" ….

Den ställer jag upp på till 100% …..

Någon egenskap som resulterar i något positivt?

Något som bokstavligt talat har varit positivt för mig och helt livs-avgörande är mitt sätt att överleva döden ….

Jag tror att det är mina skyddänglar som har ett finger (eller vinge) med i spelet ….

Enda gången jag har tagit ett tidigare tåg, än det jag har löst biljett för, resulterade i att det ordinarie tåget förolyckades, med flera döda och skadade …..

Jag och min ex-fru väntade vid en större busshållplats i 08-området. En bit längre bort stod en annan buss parkerad …. Bromsarna släppte på den förarlösa bussen …. Den åkte rakt mot oss, men styrde mot andra sidan av vägen …. Där mosades allt som var i vägen …. Försent insåg vi att barnen var när att bli föräldrarlösa ….. Man kan undra vad som får en buss att ändra riktning, utan förare ….

Så har mitt liv varit ….

Lägg dartill blixtnedslag, skottlossning, en födsel som skulle innebära (enligt läkarna) en säker död ….

Sen har det varit mindre bilolyckor, och en fabriksolycka (en explosion) ….

Så jag lever på övertid ….. det känns oftas positivt m a o ….

Vänlig Kram, Stefan

[outgrundlig]
0

Ja med den förmågan kommer du nog att överleva oss alla Skrattandehärligt att höra dina ord. Tack.

lillajex
0

Jag tycker ditt initiativ var jättebra och har funderat mycket på vilka positiva vibbar som leder mig på rätt väg och det är nog min intuition eller inre röst eller guide eller magkänsla eller vad det nu ska kallas Flört

Den där lillla rösten som pekar att nej sväng här nu istället så blir det bättre och rätt trots att man egentligen ska åt andra hållet i livet. Svårt att sätta ord på det var det med hihi   lika svårt som att lyssna på den ibland.

[outgrundlig]
0

Javisst är det svårt att lyssna och göra som rösten säger? Jag förstår precis vad du menar! På nåt sätt så måste man ta det lugnare för att hinna tänka efter en extra gång och ta det valet som rösten sade.

Jag vet en gång i högstadiet som jag lyssnade "verkligen" på min inre röst och jag stannade då hemma istället för att stoja runt och festa på helgerna. Jag valde liksom med omsorg det jag gjorde i mitt liv. Och hör och häpna, jag trivdes ändå med att sitta med mamma och pappa och se lite på TV och vara på mitt rum. Det slutade med att de undrade varför, varför är du hemma så mycket. Det var på något sätt som om jag skulle tämja mig själv till att ha tålamod och inte rusa iväg som ungdomar gör ev. Men sedan började jag igen att gå ut med vännerna.

Men jag tror att ju duktigare man blir på att följa sin inre röst hela livet ju bättre blir man inom sig, tryggare. Men det är inte lätt alla gånger. Och kanske skall det inte vara det?

Choklad
0

Hmm jag vet inte om jag hör min inre röst..ibland lyckas jag och blir då förvånadFörvånad…det min inre röst säger mig nu är att lära mig att säga ifrån och att säga nej…men det är ju inte precis positivt direkt….

U R us

[outgrundlig]
0

Självklart skall man säga ifrån och säga nej. Man krymper sig själv om man inte visar den man är. Med det sagt så behöver man inte vara burdus eller elak. Jag själv valde att vara med en som inte var medial. Detta förde med sig att jag tränade upp min förmåga att bli arg, säga nej, vara mig igen mer än förut. Än är jag inte klar men jag är på väg….nu har jag lämnat denne person. Ibland så möter man människor längs sin väg som man behöver att möta för att man skall utvecklas. Så nu har jag mer skinn på näsan vilket jag är glad för. Fast nu skall jag lära mig att använda det på rätt sättSkrattandeoch ni får gärna rätta mig om jag elak någon gång.

Vad jag pratar om är att jag inte är en dörrmatta längre.

Choklad
0

O det är svårt,,jag vill inte såra människor..jag antar att jag är en sån där mesig människa..men jag har börjat att säga nej om jag inte vill, och då blir det aningen turbulent kring mig…och så blir man kallad en massa..men man får väl strunta i det…bara att gå vidareGladjag vill inte heller vara någon dörrmatta längre…

U R us

[outgrundlig]
0

Visst är det svårt ja men träning hjälper och att man har lättar och lättare sedan för varje gång att säga nej för att man lyssnade på sin röst en gång som sade SÄG NEJ. Och sedan lyssnar man nästa gång och gör så igen, NEJ. Ju lättare kommer rösten sedan att höras.

Blir man däremot skrämd av alla rop om att man inte är en dörrmatta längre så blir man ju dörrmattan igen och då hör man kanske inte rösten lika bra för man överröstas av andras villjor.

Så rösten hörs bäst när man lyssnar och gör så som man vill innerst inne.

Moonwing
0

När man lyssnar på sin inre röst-så lyssnar man egentligen på;Alltet! -det i sin tur är ju universums tanke sas o har en evig visdom,utan ände-utan slut,därför är detta aldrig fel,bara man ej förknippar det med sina egna egoistiska önskemål som endast gynnar en själv.

Detta är det svåra att lära sig skilja på!! ,men om man kan det..som sagt..

kram Moonwing

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

[Myy2000]
0

Precis vad jag också har upptäckt. Det man fokuserar sin energi och medvetenhet på växer och frodas.

Varje ögonblick kan vi välja vilka vi vill vara, och vad vi vill näras av.

Men det är lätt att glömma bort, så tusen tack för påminnelsen! Glad

Kram/myy

[rore]
0

Härligt detta med att vi själva väljer.

Det ger en härlig frihets känsla.

Tack för att du plockade fram tråden ur gömmorna/Kram

[outgrundlig]
0

Ja den höll på att samla damm på sig denna tråd……men tack vare er så blir vi påminda igenSkrattandegoa ord ni skriver! Kram