Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: intuitionsövningar
Läst 7891 ggr
Bjoern
0

Övertyga mig!

Som vissa redan har märkt är jag något skeptisk till medium, andar och liv efter döden. Men jag skulle tycka det var väldigt coolt och intressant om det faktiskt var så att det fanns ett liv efter döden och att vi kunde kommunicera med dessa personer. Jag är dock inte den som tror på något bara för att jag skulle vilja att det är så, utan jag kräver nått mer för att bli övertygad. Nu har det dykt upp ett tillfälle för er att övertyga mig om att ni faktiskt kan kontakta de på andra sidan.

Igår (söndag) gick min flickväns mormor bort. Som av en händelse så har alla flickbarn efter henne (dvs, min flickväns mamma och hennes systrar, min flickvän, hennes systrar och hennes kusiner) fått ett gemensamt andranamn. Detta namn kommer från en kvinna som tidigare i släktens historia räddade livet på en medlem i släkten, och därmed såg till att den del av släkten som mormodern kommer från levde vidare. Namnet är givet för att hedra denna individ. Min fråga till er är nu, vad är detta för namn?

För att göra detta specifikt så kommer jag inte fråga efter något annat som personlighetsdrag eller liknande. Sådant blir ofta bedömningsfrågor och svårt att avgöra. Dessutom vill jag inte ha några namngissningar i tråden, då det kan påverka andra till att gissa liknande eller utesluta de namnen. Det är ju lättare att lita på att ni kan det ni säger om det finns mindre risk för felkällor, så det är i erat intressa, så att säga. Alla namnförslag ska komma in per PM. Jag kommer senare att redovisa alla PM jag får i denna tråd, tillsammans med det riktiga namnet, så kan alla avgöra om någon lyckats eller inte.

Jag skulle bli glad om några ställde upp, men givetvis är det frivilligt. Se det som en möjlighet!

Kritik får givetvis skrivas direkt i tråden. Jag har inget emot en livlig diskussion.

Mvh Björn

P.S. Jag la det här under övningar, för det kändes mest korrekt där. Om nån moderator (sitevärd?) känner att det passar bättre under nån annan kategori är den välkommen att flytta tråden. D.S.

[Pirkkolino]
0

Du "övar" redan med mig av min värmeljus. Du lovade göra test om din ljus också vänder sig uppochner. Och när den har gjort det, då berättar du saken till mig.

Pirkkolino

Bjoern
0

Givetvis. Tyvärr är jag lite upptagen för tillfället med att laga min motorcykel, men troligen senare i veckan.

[Pirkkolino]
0

#2 Ok, ingen panik. Gör när du hinner. Jag har min egen känsla om händelsen, men jag är inresserad om någon kan ändå hitta logiska förklaringen. Eftersom händelsen är så ovanlig i alla fall, och ingen i min omgivning har kunnat hitta vattentäta förklaring. Jag godkänner diskussion om saken, men inte köper annat än 100 % fakta.

Pirkkolino.

xinluo
0

Läste inte att man inte får skriva namnet här i tråden Cool

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Bjoern
0

Måste säga att jag är positivt överraskad över responsen än så länge. Hittils har fyra personer givit mig deras förnimmelse av vad namnet är. Alla är dock väldigt ödmjuka om deras talang. Skulle väldigt gärna se nån som inte är lika ödmjuk svara, dvs. nån som faktiskt anser sig vara ett medium som kan få kontakt med de döda.

Mvh Björn

LenaLun
0

#5 Ett s.k. medium vill ha betalt. Det är själva poängen med att vara ett s.k. medium.

Bjoern
0

#6: Mja, men nu är det ju inte så att jag vill ha hjälp med något, utan det är mer en chans för ett medium att visa att de är seriösa och något att räkna med. En chans att vinna trovärdighet för sin verksamhet, som vilket seriöst medium som helst borde ta.

LenaLun
0

#7 Ordsammansättningen "seriöst medium" är en oxymoron.

[outgrundlig]
1

# 6 & 7 ni känns lite lika så jag svarar er båda.

Ett seriöst medium jobbar inte för att vinna trovärdighet eller för att bevisa något. De känner av om någon verkligen behöver hjälp med något och försöker finna ett hjälpande svar.

I denna tråden så behövs nog varken hjälp eller annat utan du klarar dig bra i ditt liv så som det är nu.

molly57
1

Kan bara hålla med!!!

Bjoern
0

#9: Du kan inte hjälpa någon om denne inte söker upp dig för att du saknar trovärdighet. Medium skulle t.ex. kunna hjälpa polisen i fall med försvunna personer om de hade större trovärdighet. Den här tråden handlar inte om att medium ska vinna trovärdighet för sig själv eller sin stolthet, utan den handlar om att visa på om det finns medialitet och om det finns, visa det för världen så att fler kan få hjälp. Om det INTE finns så är det också bra om det visas, så folk inte blir lurade (medvetet eller omedvetet).

Jag ser INGEN nackdel i att försöka visa om medialitet och kontakt med andra sidan faktiskt existerar eller inte. Vi vill väl alla veta hur det faktiskt ligger till, eller?

molly57
0

.

[GunillaF]
0

Hur har det gått då, Bjoern? Har någon fått in rätt namn?

Daria
0

Hej!

Bjoern,jag vill gärna vara med och testa hur detta med andra sidan fungerar.Jag kan skriva nåt till dig och du hjälper mig att se om jag e ute och cyklar!???

Bjoern
0

#13: Jag tänkte att jag skulle vänta med att presentera resultaten tills jag fått in fler svar, men jag kan presentera lite resultat nu ifal det hjälper till att hålla intresset uppe.

Hittils har jag fått in fem namnförslag

Alla förslag är olika.

Inget förslag är rätt.

Inget förslag börjar på samma bokstav som namnet i fråga.

Så det vore trevligt om någon expert kunde kontakta min flickväns mormor och ta reda på namnet och på så sätt visa att det faktiskt finns liv bortom döden.

Mvh Björn

[GunillaF]
0

#15 Jag är ingen expert men har hört att det  inte är vi levande som tar kontakt. Det är de som gått över som gör det.

Bjoern
0

#16: Jag är inte heller någon expert, men det verkar ju som flera här kan ta kontakt med människor på andra sidan som på beställning, så det borde ju inte vara svårare nu.

Det har inte kommit in några fler förslag än, vilket är lite tråkigt. Jag hoppas inte folk blir rädda bara för att det här testet är lite mer kontrollerat än ett generellt forumutrop.

Mads
1

De är de som tar kontakt med oss, inte tvärtom och personligen även om jag lämnat in  en gissning så är jag inte intresserad av att övertyga dig, jag är trygg i mig själv och min tro och bryr mig egentligen inte alls om vad just DU tror och tycker. Önskar dig all lycka till i sökandet på svar.

Amor Vincit Omnia

Daria
0

HOPPLA!

Jag måste bara få utrycka mig lite,?Vadå dom som tar kontakt med oss,mig veterligen blir dom jätteglada när dom ser att vi söker kontakt med dom.

Dom finns för oss och hjälper gärna till.

Dom svarar mer en gärna på frågor du ställer,dom vill ha kontakt med oss,det finns så mycket dom vill att visa lära oss.

Det allra första VAR GLAD,din sinnesstämning är viktig.

Dom vill att vi ska leva i harmoni med varandra,det vill dom hjälpa oss med.

Vad är glädje,kärlek,vad är livet.

Man kan inte kräva svar utifrån bitterhet.

Varje liten negativ tanke och hanling slår tillbaka igen.

Är du besviken och tycker att livet inte är som du vill.

Ta en funderare och börja om.

Visa och skicka tydliga tankar/bilder ,håll fast vid det du ville,OCH!!!

då kan dom hjälpa och HJÄLPER!!!

Det är så enkelt.

En fråga till er alla:Vad är ego?

[outgrundlig]
1

#19 Lite lik e du de andra men svara dig såhär….Det är ett ego som är fyllt av självhjälp som tjänar sitt eget syfte. Inte något som gagnar andra.

De andar som ger oss info ger oss info om de vill, vill vi så tar vi emot det de har. Men i detta fallet så är det stendött.

Kan det bero på att han vet sin släktings namn redan och inget större syfte har? Andar enligt mig vill hjälpa men idetta fall så har varken jag eller de kommit med info.

OM han vill bli överbevisad så kan ha be om det varje kväll: att de skall skrämma skiten ur honom. Då först kanske han börjar tro. Det är mitt budskap.

Daria
0

Med ego menar jag att man ska utgå ifrån vad som är viktigt för en själv,och se till att orda så man reder sitt eget liv på bästa sätt.

Man kan fråga och be om hjälp ,men man ska nog tänka på hur man formulerar det.

denne namn letare har en dålig ton mot alla för att nå dit han vill=ingen bryr sig.

Formulerar han om det så kanske någon bryr sig.

Jag ville testa, men jag syntes inte.

Synd!  (Beata elise)

[Pirkkolino]
0

Jag tänker också, att de vilka kan övertyga sk. skeptiker, är andarna själv. Det är onödigt att försöka övertyga någon som inte själv har upplevt ande-energiers närvaro. Jag i alla fall inte har något intresse, att försöka övertyga någon att tro på vad jag har upplevt. Jag bara konstaterar, vad jag har upplevt. Och andra får tror vad de vill.

Pirkkolino.

Daria
0

Men synd e det, för att ha nån att på ett finare vis diskutera/jämföra upplevelser,öva med varandra dela medsig av sin kunskap osv.

Det vore väl endån skojigare en att alltid pressa sig fram.

Choklad
0

Vi har ju alla en väg att gå, och vi är så illa tvugna, det är bara att le och ha så roligt vi kan på färden genom alla bekymmer sorger och besvär, vilka genom vi lär oss mest, de bästa livsläxorna finns här i mörkret. När vi tagit oss ur det är vi fria..

Men att dessa som inte vill tro söker sig hit för att bli övertygade, och härigenom skänka nåd till oss "stackare" som är så "dumma"…och att vi ska bli självförverkligade genom dears ögon och därmed bli godkända av dem och övriga "normala" människor…det tycker jag är riktigt skrattretande….hur högt på sin egen piedestal kan man sitta?

Varför ska jag eller någon annan behöva förklara för någon som ändå aldrig vill lyssna eller ens ta det på allvar? Iställer blir jag utsatt för hån och hemska påhopp, inte bara jag utan flera härinne…nej…om barnet inte vill lyssna..var tyst och låt det själv utforska sin värld, snart nog blir de vuxna…

hoppas att någon förstod mitt kryptiska skrivande

Laila

U R us

Daria
0

Uriel säger att ni ska inte störa varandra,ni ska se till er själv,

ni ska ta vara på livet  ni fått och ni ska vara glada för att ni finns och ni ska ta hjälp av era hjälpare och guider så att ni får det ni ska

ha på ert jordeliv.

ser att ni är så negativa till varandra,ser att ni inte kan hålla samman,ser att alla borde älska varandra,ser att ni ska se en dag

och att ni ska vakna,ser att ni är så små och ska bli stora

ser att anna är en mormorsmor och hon vet att Bjoern är rädd för

att se oss,vi vill bara väl

yogflame
0

Hej bjoern du är som sagt en skeptiker frågan är huruvida du är öppen för möjligheten att det kan finnas något annat.

Det är ju så att alla runt 20 års åldern om man pratar om tex gud eller nåt vill ej lyssna dom vill ut och festa m,m dom säger äh vadå gud vad snackar du om du är sjuk. Det är först i 30 års åldern man börjar ändra tankesätt , detta gäller dock inte alla. Jag själv trodde inte men har vart med om saker som ej går att förklara.

#1 inlägg svarar du att du ej har tid du ska meka med motorcykeln det är det största problem med  världslgia personer*?   eng wordly people  översättningen kanske låter konstigt på svenska men personer som är i världen och tror det är det riktiga.

Alla säger jag har ej tid jag har så mycket att göra men om din kompis ringer och säger kom vi tar en fika eller vi tar en öl då har dom tid. Om nån tjej ringer då tar du dig tid direkt så vad är det här med har ingen tid.  VÄRMEljuset vet jag ej hur man gör med det men kan du inte tända det? och sen gå och meka för du har väl tid att gå och dricka vatten eller gå på toa?

yogflame
0

Hej  lenalun man är väl inte medium för att tjäna pengar, snarare är det väl så att  blivit  ett medium för att hjälpa folk.

men man behöver ju äta mat och det kanske är kostnader som att åka till personen m,m, så det är väl inte så konstigt om man tar betalt.. om inte annat så tar man betalat för en tjänst man utför. Man betalar ju om man vill ha målat hemma eller om man vill ha tapetserat samma gäller väl med ett medium det är ju en slags tjänst, så då får man väl betala för den också. Förr i tiden fanns det väl dom som endast jobbade med detta och utan betalt hur ska man då överleva. I dagens samhälle finns det dock dom som jobbar med ett vanligt jobb och är medium RÄTTA MIG om detta ej stämmer om förr i tiden för jag har inga grunder för det men kan tänka mig att det är så.

Men att ta ut enorma summor för det är hyckleri tycker jag.

Jag hörde att det finns s.k. imamer präster i turkiet som säger att dom ska ha flera tusen svenska kr för att hjälpa någon det är enorma summor och vissa idioter betalar men varför ska dom ha flera månadslöner för att göra en sak? Sen finns det dom äkta som inte säger något utan du ger dom vad du tycker att du har råd med och dom blir inte arga om dom får lite , såna personer är bra personer.

Bjoern
1

#24: Jag tycker det är lite tråkig inställning du har. Om du har den fördomen mot alla som kommer hit och inte redan är troende så förstår jag att det blir svårt att diskutera och att du automatiskt tar en försvarsställning. Du kanske ska ha en lite mer ödmjuk attityd? För det är knappast jag i den här diskussionen som sitter på höga hästar när du kallar mig för barn bara för att jag inte godtroget och blåögt tror på allt alla säger direkt, utan vill ha något faktiskt som visar att det de säger är sant.

Och seriöst, varför skulle jag ta någon som säger "Men det är bara så!" eller "Du får lita på mig!" på allvar? För det är i princip det ni säger när ni inte är villiga att komma med faktisk bekräftelse på att det ni säger är sant. I mina öron är andar och liv efter döden på samma nivå som vilken saga som helst, så det är väl inte så konstigt om jag kräver med än någons ord för att ta det för sant? Du skulle ju aldrig tro på någon som påstår att de sett jultomten på riktigt utan nått konktret som visar att de talar sanning, eller hur? Varför har ni då andra krav på mig? Bara för att NI redan är övertygde? Jag tycker det visar stor brist på empati och förmåga att sätta sig in i andras situationer.

#26: Att vara öppen för möjligheten innebär inte att man går med på vad som helst hur som helst. Du säger också att du varit med om saker som inte går att förklara. Menar du inte saker som inte är förklarade, eller som du inte kan förklara?

Det verkar som många drar slutsatsen att "eftersom jag inte kan förklara det, så går det inte att förklara. Därför måste det vara övernaturligt!". Jag tycker det är lite arrogant. Jag menar, om jag inte vet hur det funkar så får jag väl antingen ta reda på det eller acceptera att jag inte är tillräckligt smart eller kunnig för att lista ut hur det gick till. Det är iaf. min inställning till saker. Att hoppa till en övernaturlig förklaring bara för att man tycker en händelse är udda eller känns konstig är ju bara att göra en själv en otjänst. Man hittar på en tom förklaring för att slippa känslan av ovetskap inför vad som just inträffade.

yogflame
0

jag väljer att inte diskutera det här för dom sakerna kommer du ej att ta till dig ta istället detta under.

ett exempel om oförklariga saker

En hund kan känna när sin husse kommer hem, enligt yogisk filisofi kan man känna av med sin aura ,energifält omkring sig …upp till 100 meter om man yogi vanliga människor kan ej så långt . därför kan man uppfatta saker som händer långt bort känna på sig saker etc.

. Detta kan ej förklaras KAN VETENSKAPEN förklara varför hundar kan veta när husse kommer hem?

Det har och göra med det energifältet som yogierna beskriver. Så om vetenskapen ej kan förklara så menar du att det stämmer ej fast alla som har hund vet att det är så?

[Pirkkolino]
2

#26 Det är så lätt att säga till andra, att det finns logiska förklaringar på allting vad som händer. Därför jag bad honom att förklara, att hur logiskt det är, att en värmeljus vänder sig själv uppochner. Om han nu skulle vara så ivrig att motbevisa, att t.ex den händelsen har ingenting med den paranomala att göra. Vad jag hävdar efter min egen upplevelse. Då skulle han stirra på en värmeljus framför sig så länge, att han får sin logiska förklaring. Om det nu händer titt och tätt att en värmeljus vänder sig uppochner. Såklart, hävdar inte jag heller. Att det var en ande-energi som vände min ljus uppochner. 

Pirkkolino

molly57
0

Bevis kan var en knepig fråga det !! Vad är  rätt och vad är fel?!

På 1500-talet blev människor hånade . Ja till och med hängd för att dom kunde vara så "knäppa" som sa att " jorden var rund" Ha!! det kunnde väl alla se att den var platt!! Eller ännu värre påstå "att jorden snurande runt solen" och inte tvärt om. Det tog katolicimen över 400 år att erkänna  detta. Det som är skrönor i dag (vetenskapen inte ännu "bevisat" dess exstens)kan mycket väl vara verklighet i morgon.

Ta bara mobilen/telefonen.eller fax ect.  En person som levde på 1800 talet skulle tror att du var helknäpp. Om du påstog att det var fullt möjligt.

Sen ska man aldrig förlita sig upp vad andra säger fullt ut.Det gäller på många områden här i livet.Du måste alltid ha ett kritiskt tänkande.   Är det sant som denna person säger.Du måste gå på magkänslan. Du kan inte ens vara säker på vad du ser på ett foto längre.I dag kan man både lägga till och ta bort på ett foto. Vad ska man tro på?! En bra fråga.Inget är enbart svart eller vitt. Den ända du kan förlita dig,på är dig  själv. Svaret måste du själv finna..

yogflame
0

#31 bra molly57  såna som dig behövs Mycket  bra förklaring till alla trångsynta.

JahaJohoansson
0

#31 molly57: "…Den ända du kan förlita dig,på är dig  själv…."

Ändan sitter man på.

[Pirkkolino]
0

#31 #32 Bra. Glad

Jag litar på min egen känsla och egna upplevelser helt och hållet. Men de som vill söka logiska förklaringar, får gärna göra så. Ändå vet jag vad jag har upplevt och den kan inte sk. skeptiker förändra.

Pirkkolino.

Bjoern
1

#31: En person på 1800-talet (snarare 1700 kanske) skulle göra HELT RÄTT i att tro att jag var helknäpp om jag sa att en mobiltelefon var helt möjligt, om jag inte hade någon möjlighet att visa att det är möjligt. Det finns ingen anledning att tro på ett tomt påstående utan uppbackning av någon slags bevis, speciellt inte om påståendet är extraordinärt.

Exempel: Jag påstår att jag cyklade till jobbet imorse. Detta påstående är inte speciellt svårt att tro på. Varför? Jo, för att vi vet att det finns cyklar och att det är rätt vanligt att cykla till jobbet på sommaren. Det är alltså inte något extraordinärt över påståendet, så det finns ingen anledning till att vara extra kritisk.

Om jag istället påstår att jag har en rosaprickig elefant med femton snablar som husdjur skulle nog många tvivla. Varför? Jo, för att det är ingen annan som har sett ett sådant djur någon gång, så det är inte speciellt troligt att det existerar. Påståendet är extraordinärt, och kräver därför extra bevisning för att bli rimligt och för att folk ska tro på det. Jag måste alltså visa elefanten, visa att prickarna inte är påmålade och att snablarna är riktiga. Det KAN JU VARA SÅ att det FINNS rosaprickiga elefanter med femton snablar men att ingen har sett en än, men det är ju inget någon skulle tro utan bevis, eller hur?

Det här är hälsosam skepticism, och det har ni också. Mitt problem är bara att ni verkar vara väldigt selektiva till vad ni är skeptiska mot. Liv efter döden är t.ex. ett extraordinärt påstående, och kräver därför starka bevis för att blir ordinärt. Enskilda, personliga upplevelser räcker inte eftersom det inte går att avgöra vad dessa beror på. Är det en ande, eller är det bara någon som hallucinerar? Visst kan en starkt känslosam upplevelse vara väldigt övertygande, men det är också lätt att dra fel slutsatser om vad som orsakade den, speciellt eftersom man är så påverkad känslomässigt. Så vi måste ha något som går att bedöma mer objektivt, mer gemensamt.

Det är detta som vetenskapen är bra på. Man hittar ett fenomen. Man undersöker det. Man skapar en hypotes. Man gör förutsägelser från sin hypotes och man testar dessa. Slår de in är nog hypotesen rimlig. Slår de fel hela tiden är den orimlig och troligen falsk. På det här sättet kan man systematiskt ta reda på vad som är sant och vad som inte är sant. Man kan inte förutsätta att något är sant förrän man har undersökt det. Och alla strikta undersökningar av övernaturliga fenomen, alla tester av hypoteser om det övernaturliga, visar att hypoteserna är felaktiga och att fenomenen beror på andra saker.

Så, frågan är, hur vidsynta och ödmjuka är NI? Vad skulle krävas för att ni skulle överge den tro på det andliga ni har? Om det inte finns NÅGOT som skulle kunna övertyga er, så måste ni erkänna er trångsynta. En hypotes eller utsaga om verkligheten måste vara falsifierbar för att den ska vara givande. Fundera på det ett litet tag.

yogflame
0

#35 Hej Hypotesen

varför går du ej in på inlägget och svarar varför hundar kan känna på sig när matte kommer hem(pga energifälet auran) Du vill ha bevis överallt men du går ej in o svarar på detta för att du inte har en aning om det och hkan hitta något motargument

Så håll dig undan istället

Du svarar inte på mycket i mina inlägg du väljer att ta bort det du inte kan motargumentera och går sen vidare och argumenterar i full hast mot annat.

Du är inte särskilt trevlig som bara hoppar in i strid på alla ställen men så svarar du inte där du inte har ett bra motargument..

så svara på dessa saker eller sluta med dina meningslösa inlägg.

när du får sanningen så blundar du.

[Pirkkolino]
0

#35 Du har nu utmärkt tillfälle att få svaren vad du vill ha. Ställ dig framför en värmeljus och vänta att se vad som händer.

Pirkkolino

Liviluckan
0

#36 Han är faktiskt väldigt trevlig i sin kritik och han hoppar inte in i strid. Det är snarare du som börjar strida och försvara dig när du ser att han inte har samma uppfattning som du. Men han kritiserar inte dig. Han säger till exempel inte att du är löjlig pga din tro. Jag har aldrig stött på en trevligare kritiker faktiskt. Han säger att han är öppen för det övernaturliga, om han får bevis. Det är ödmjukt av honom för han respekterar dem som tror även om han själv inte kan tro på det.

Det pratas mycket om att man ska respektera och acceptera andra människor så som de är, men varför är det så svårt för många troende att respektera kritiker? Jag tycker att det är bra att det finns människor som Bjoern. Han får i alla fall mig att tänka till lite för annars är jag en sån som kan tro på det mesta utan att fundera särskilt mycket på det. Ofta låter jag mina känslor och fascination över det övernaturliga styra vad jag ska tro eller inte tro på.

Yogaflame, på vilket sätt spelar det roll för dig om Bjoern tror eller inte tror? Låt honom vara kritisk, det spelar ju egentligen ingen roll.

Bjoern
0

#35: Ok, så hundar kan känna av när ägaren kommer hem. Hundar hör rätt bra och har väldigt bra luktsinne. Så det är ju inte speciellt konstigt. Om du nu påstår att det beror på ett energifält/aura runt varje individ så får du väl visa det. Vad är din hypotes och vilken förutsägelse kan du göra utifrån det som går att testa, så att vi kan avgöra om det verkligen är en aura som gör att hundarna märker av ägarna, och inte bara hörsel och lukt?

Oavsett så spelar det ingen roll om jag kan förklara fenomenet eller inte. Bara för att vi inte vet något så innebär det inte att det är övernaturligt. Om vi visste allt skulle vi ju inte behöva vetenskap längre. Vetenskap handlar ju om att TA REDA PÅ hur saker fungerar. Det är en metod för att avgöra hur världen fungerar. Dessutom är det skillnad på om något inte GÅR (oförklarligt) att förklara och om vi ännu inte HAR förklarat det (oförklarat). Många påstår det första när de menar det andra. Oförklarat är inte lika med övernaturligt, utan bara lika med oförklarat. Dvs, vi måste ta reda på mer.

Är det nått mer jag inte har svarat på så säg till så ska jag göra mitt bästa.

Mvh Björn

[rore]
1

#35.

"Så, frågan är, hur vidsynta och ödmjuka är NI? Vad skulle krävas för att ni skulle överge den tro på det andliga ni har?"

Vad får dig att tro att Jag ( Du skrev Ni)  skulle vilja överge min tro? Just det här med tro tycker jag är en fantastisk upplevelse.

Jag kan inte överge min tro bara för att jag rent vetenskapligt inte kan bevisa för någon annan att tex andar, livet efter döden mm existerar.

För jag vet i själ och hjärta. Vetenskapen kan inte generallisera detta.

Det funkar inte på det viset. Inte för mig. För även om jag inte kan få fram detaljer, namn eller liknande.

Så har Jag sett / hört för många märkliga fenomen för att kunna avsäga mig den tron.

Samtidigt så kan jag inte begära att nån som inte tycker,/tänker/ känner / upplever som jag, ska ha förståelse för vad jag pratar om.

Men om vederbörande inte tror - varför ta det för själv klart att andra måste bevisa?

Eftersom frågan triggar igång inom en så måste det finnas något litet som ändå ett kanske om ande existens, som  rör vid någonting djupt inom en. Kanske rent av ett hopp.

Jag vet inte.

Däremot så tycker jag att vi ska kunna visa hänsyn och respekt gentemot varandras olik tänkande

Att bara ha förmågan att verkligen VÅGA tro, på någonting. Egentligen på vad som helst. Det behöver inte handla om övernaturliga saker.

Många utav människorna i samhället har tappat förmågan till tro och magiskt tänkande eftersom vetenskapliga bevis ska styrkas innan en upplevelse kan godkännas.

Det tycker jag är en otäck tanke, så vill jag inte leva.

För att den lilla människan inte vågar känna efter inom sig, utan låter sig ledas genom vetenskaplig expertis.

Det tycker jag är FEL. Men det är bara min åsikt. /Med vänliga hälsningar Rore

yogflame
0

så om man kan få sitt hjärta att stanna och vetenskapen inte kan säga vad det beror på tror du på det först när vetenskapen bevisat det…. innan dom gjorde det skulle du säga ddt går ej. vetenskapen kunde inte förklara detta dom såg det bara alltså ätr vetenskapen begränsad och de finns således mer saker den ej kan mäta vad som händer inne i hjärnan m,m hur kan man i djupsömn komma ihåg allt som sägs i rummet och upprepa det då man vaknar?

Choklad
1

Pirkkolino..lägg inte ner mer energi på honom..han vill inte förstå, bara bevisa att han har rätt, för det är bara hans sanning som existerar…tror han (jag menar Bjoern nu)han får lära sig av egen erfarenhet, han kommer att öppna sig en dag, och är han inte förberedd så är det hans problem..vad jag inte förstår är varför han egentligen frågar samma frågor hela tiden, men inte lyssnar på svaren?..vi är som från skilda världar, em som kan öppna sig och vara med andevärlden på ett bra sätt, eller iallafall så håller vi på att lära och acceptera den var och en på sitt sätt och i olika nivåer eller ur långt vi kommit på vägen dit..men om man stänger sig och inte vill, ja det är inte vår sak, men Bjoern vill på n ågot sätt skyyla över på oss att han inte kan "se"..men det är som ovan sagda i artiklarna här, det är upp till var och en att söka svaren i andevärlden. Sedan om man behöver hjälp på ett sunt sätt, utan att nedvärdera andra så är det många som vill hjälpa. Men kaxighet lyssnar inte jag på..Bjoern…(en väg till att kunna lyssna till andevärlden är att man ska vara ödmjuk och ha respekt för den)

U R us

[Pirkkolino]
0

#39 Jag har bara en sak att säga, vad du själv lovade göra. Testa om alla värmeljus vänder sig uppochner. Men det är upp till dig om du inte vill göra det. För mig är det inget större betydelse.

Pirkkolino.

yogflame
0

Nu tycker jag att vi diskuterar med varaande istället tyvärr BJOERN men att ifrågasätta folk kommer du ingen vart du får inte svavr på dina frågor så tolka allt som inte sant och hitta ett forum där du är bland likasinnade istället för att störa oss…….. du kommer ej att nå sanningen med ditt diskuterande……..så du kan väl tro det du redan gör och lämna osss.bye bye

Det finns bara ett inlägg jag svara på nu om hjärtat annarrs är du passe

Choklad
0

#43 nu blir jag nyfiken på de där värmeljusen..i vilken tråd har du skrivit hur man gör? jag vill också testaGlad

U R us

Liviluckan
0

#44 "… men att ifrågasätta folk kommer du ingen vart du får inte svavr på dina frågor."

Han ifrågasätter inte folk utan folks åsikter och tro. Det är inte samma sak. Han ifrågasätter inte dig som person. Jag tror inte ens att det går. "Är det verkligen sant att du existerar?" eller "Är det verkligen sant att det finns liv efter döden?" Ser du skillnaden? Läs mitt inlägg 38.

yogflame
0

#46 hej det jag menar är att vad man än skriver så vrider han det tex med auran att man kan känna av saker när jag var liten visste jag om min mormor var hemma fast min mamma sa att hon ej var det och hon inte svarade i telefon åkte jag dit och hon var hemma.. likaväl när mamma sa att hon var hemma fast hon ej svarade så stannade jag hemma o fick rätt..

men om man berättar såna saker säger han bara att dert finns någon annan förklaring än auran men vetenskapen har ju lyckats fota energifältet runt människan dom säger även att allt vibrerar om jag ej minns fel så han säger att hundar som känner att husse kommer hem kan lukta sig till det. det är hans förklaring   vad gjorde jag då luktade 1 mil eller?

yogflame
0

#46 igen en sak till vi som är här delar våra kunskaper det finns inte plats för någon som tvivlar och bombarerar varenda inlägg.

Om man nu är tvivlare finns det gränser man behöver inte försöka överbevisa varje tråd. Om man är här för att överbevisa varje tråd tror du vi tycker det är roligt men sådant störande vi vill vara här i lugn o ro.

är han är för att han vill tro men tvivlar då är han välkommen men han har redan visat att han är här för att överbevisa alla…… och jag sa från början att diskutera med honom leder ingen vart och jag hade rätt för det har bara blivit värre mer flera inlägg och överbevisningar.

klart att man kan vara kritisk men det bertyder inte att man ska sitta o bomba alla gästböcker och bli mer kritisk eller hur.. om man är här för att bli mindre kritisk säger jag välkommen men blir det bara värre o värre frå man fråga sig vad han är ute efter ,… har han inget bättre för sig?

Choklad
1

# 46..jag förstår inte skillnaden? jag tycker att han hånar mig genom att säga att hans (Bjoerns) tro är den riktiga och min den som är fel…..men vi kommer ju ingenvart, Bjoern säger att "BU" inte finns, och jag säger; Jo, "BU" finns visst det!! Vad uppstår? en frågeställning som ingen kan få ett bra svar på, eftersom den ene vägrar lyssna på den andre..funkar inte alls…så upprepar sig samma mönster, om och om igen, och vi lägger ner energi helt i onödan på någon som bara är ute efter uppmärksamhet, men som inte vill lyssna alls, utan anser sig redan ha svaren på de frågor han ställer…

Det handlar om vad vi upplever och lär oss, och var vi står på vår livsväg, men var inte kaxig mot de som kommit längre….

U R us

Bjoern
1

#40: Jag vet inte hur det är med er, men jag är ganska mån om att min världsbild stämmer överens med hur världen verkligen fungerar. Därför tänkte jag att, om världen nu inte innehåller andar och liv efter döden, så är ni intresserade av att veta detta. Men vad skulle övertyga er om att det är så? Inte för att ni vill att det ska vara så, utan kanske för att det är så trots att ni inte vill det. Men om ni inte bryr er om er världsbild stämmer överens med världen, ja, då ska jag lämna er ifred. Men jag har svårt att tro det. För någonstans gör även ni ett avgörande över vad ni tror på och vad ni inte tror på, även om det är undermedvetet. Det tyder på att ni någonstans inom er försöker avgöra hur världen fungerar.

Du säger att du har varit med om många märkliga saker. Detta verkar vara mångas motivering till att tro på det övernaturliga. För att DE inte kan se hur det skulle passa in i det naturliga. Men vad säger att bara för att något ter sig märkligt för mig, så är det övernaturligt? Blixtar verkade magiskt för det forn-nordiska folket, så de la in Tor som förklaring. Nu vet vi bättre. Vad jag försöker säga är att jag tycker det är märkligt att folk tar saker som de inte kan förklara eller som de tycker är märkliga som bevis för att något övernaturligt existerar. Tyder det inte bara på att vi behöver undersöka saken grundligare innan vi drar slutsatser?

Du skriver senare att du tycker det är en otäck tanke med en värld där magisk tänkade och tro inte finns. Själv tycker jag det är en otäck tanke med en värld där folk dör för att deras föräldrar ber till Gud eller ger dem homeopatiska medel istället för att ta dem till en riktig läkare. Jag tycker det är otäckt att folk som Eric Pearl tar 7500:- för två dagars kurs i något som lika gärna kan vara något han själv hittat på. Jag tycker det är otäckt att folk spränger sig själva i bitar mitt i en folkmassa för att något lurat i dem att de får ett bättre liv senare med 75 oskulder. Jag tycker det är otäckt när folk karvar i deras spädbarns könsorgan (manlig och kvinnlig omskärelse) för att man TROR att det är bra, när det egentligen har fruktansvärda följder för många, och dessutom inskränker barnens rättigheter å det grövsta.

Dessutom tycker jag också att den som tycker världen är tråkig om inte magi finns på riktigt har inte öppnat sina ögon för hur fantastisk världen faktsikt är! Världen är vacker nog utan att man måste tro att det finns älvor bakom dungen, eller sjöjungfrur i haven! Se den för vad den är och förundras!

#41: Jag förstår dig inte riktigt. Hjärtat stannade. Då är det ju bevisat att man kan stanna sitt hjärta. Då är det dags att ta reda på varför det gick. Det är ju så vetenskap generellt fungerar! Först upptäcker man ett fenomen, sen undersöker man det! Det är ju självklart att man inte kan förklara ett nytt fenomen första gången man såg det! Det gäller ju allt! Jag tror ärligt talat att du behöver ta reda på vad vetenskap faktiskt är, för jag tror du har missuppfattat det å det grövsta! Hela poängen är ju att TA REDA PÅ saker, inte att redan veta dem. Hade vi redan vetat allt hade vi inte behövs vetenskap.

#42: Jag lyssnar, men det betyder inte att jag håller med. Hur mycket har du själv lyssnat?

Liviluckan
1

#47 Ja han vrider på allting, men det är ju det som är själva grejen med att han är skeptisk och vill ha vetenskapliga bevis. Han vill ha bevis, då får vi försöka ge honom det. Är han inte nöjd det vi kommer med, så får det vara. Då får han fortsätta vara kritisk och vi får fortsätta tro. Det spelar ingen roll varken för oss eller för honom. Vi har fortfarande vår tro kvar, för precis som vi inte har kunnat övertyga honom så har han inte kunnat motbevisa oss.

[Pirkkolino]
0

#45 Choklad. Jag har en gammal tråd på ÖN var jag berättade om värmeljus som vände sig uppochner. Det finns bild av ljusen där också. Men nu finns det bilder även i Mads tråd..Bokstäver hoppar ner..Du kan kolla på den..För att jag utmanade Bjoen förklara hur det hände, eftersom han vill söka logiska förklaringar på allting.

Kram. pirkko,lino

yogflame
0

choklad det är bättre vi pratar med varandra istället och ber för bjoerns själ för han har ingen enligt honom själv eftersom något sådant ej existerat eftersom det ej kan bevisas genom vetenskapen. Det är synd att hans ego är så stort så han tror att han är egot.

Kanske sanningen uppdagas för honom om vi ber för hans själ.

Choklad
0

# 53..en bra ide`   det ska jag göra…Glad

U R us

yogflame
0

Bra :) vi får hoppas att den har någon verkan

Choklad
0

Vill bara säga på tal om blixtar…det finns en sorts motsvarighet till dem i den mänskliga kroppen, nämnligen det som sker i hjärnan vid olika kopplingar. och i våra nerver i kroppen, det finns en sorts elektricitet  i dem…det finns olika sorters elektricitet, jag är verkligen inte kunnig på området området, men jag vet en som borde vara det…Flört

U R us

[rore]
0

Åh! detta är ett så stort ämne och det är svårt att få till det på ett begripligt sätt.Obestämd

Det finns alltid avstickningar som man kan vilja ta till.Tungan ute

Jag menar inte att vetenskapen inte skulle ha några fördelar. Självklart har den det. Det måste ju vara någon form av balans i allt.Flört

Det finns gott om skrävlare och lurendrejare i världen oavsett titlar. Det kommer vi nog aldrig ifrån. Själv klart ska man tänka kritiskt när det gäller det mesta. Måste känna inåt vad som är bra för en själv i olika situationer i livet.Glad

Jag får inte ordning på tankarna just nu, men jag hoppas att du förstår vad jag menar. Med vänligahälsningar Rore

Eija
0

Obestämd…..har suttit o läst igenom här och ser att du Bjoern inte verkar ta till dig vad andra säger egentligen…..utan fortsätter att påstå att vetenskapen har svar på det mesta….eller har jag missförstått dig….för är det så att du tror på vetenskapen så varför överhuvudtaget komma o fråga……

Sen så undrar jag däremot och ställer en fråga till dig…..hur visste Elefanterna i Indien o Thailand att något farligt var på gång och flydde uppåt bergen innan Tsunamin kom…..har vetenskapen kunnat röna ut den frågan…..

kram

Eija

[Pirkkolino]
0

#56  Vet inte vem du menar..men jag känner igen din beskrivning…Cool

Choklad
1

# 56 Jag menar Bjoern ..han borde kunna svara på det med blixtarna, vari ligger skillnaden, förutom den enorma energin då? Eller är det motsvarande energi men i olika förhållanden, som t.ex, när man nyser så nyser man i en samma hastighet som en orkan…

Och sedan har jag sett, att ju närmre vetenskapen kommer till djupet av sitt sökande, så uppdagas de andliga svaren inom vetenskapen, ..så det hör ihop, man kan inte ha det ena utan det andra.

och jag tycker visst att vetenskap är intressant, och har många svar på det mesta, dock inte på allt..långt, långt, därifrån..det fysiska omges  av de andliga energierna, de finns även inuti det fysiska, och en dag när forskarna inte blundar för det de upptäcker, så kommer det övernaturliga att vara en helt normalt..som att vi kan kommunicera med dem på andra sidan, t.ex.

Och vi kommer att vara friska därför att vi vet hur vi ska ta hand om vår kropp så att den håller sig frisk, för vi kommer att den kunskapen.

och folk kommer att acceptera sina barns "fantasier" och då kommer det att bli en ny generation av människor som ser och hör och upplever "andra sidan" på ett helt naturligt sätt….Gladden är redan på väg att komma nu..

U R us

Bjoern
0

Oj, ser att jag missat MASSOR utan inlägg längre upp i tråden! Först vill jag bara tacka Liviluckan för det stöd jag får längre upp i tråden (som jag missat innan). Precis som du säger kritiserar jag ingen person, utan jag är mer fundersam över era åsikter.

Sen vill jag reda ut ett missförstånd. Jag påstår INTE att vetenskapen har ett svar på det mesta. Skulle den ha det skulle den ju inte fortsätta. Vetenskap är en METOD för att ta reda på saker. Det handlar om att kunna på ett mer eller mindre objektivt och universellt sätt avgöra om något är sant eller falskt. Det finns en del filosofiska problem med vetenskap, som med allt annat, men hittils har den vetenskapliga metoden visat sig överlägsen vad gäller att ta reda på hur världen fungerar.

Så, ett Boktips till alla som gillar filosofi: Vad är vetenskap egentligen?

Den är mycket intressant och går igenom olika vetenskapsfilosofier med för- och motargument. Den kanske låter torr, men den är inte så torr. ;)

yogflame
0

HALLÅ ALLIHOPA sluta skriv till nån som ej tar till sig något det är bara onödigt att slöa energi på sånt.

djuren skiljer människan på så sätt att gud styr deras beteende

men  vi människor har fått ett ego som styr oss tar vi bort det egot så blir det gud som styr oss också och vi blir divine.

[Pirkkolino]
0

#60 Ja, det borde han känna till.

Jag känner energier av atmosfären och bryr inte vad vetenskapen tycker om den. Glad

Bjoern
0

#58: Jag vet inte varför elefanterna drog till skogs. Men nån med tid och pengar kanske vill ta reda på det? :)

#49: Lite där ligger problemet när man börjar debattera livåskådningar och trosfrågor. Folk tar det personligt. Jag hånar ingen när jag säger att "Det där du tror kanske inte är riktigt sant." Kan man inte omvärdera sin ståndpunkt kommer man ju aldrig utvecklas, eller hur?

Så hur gör man då om två är oense om en fråga som gäller hur världen ligger till? Man undersöker saken! Sen kommer man överens! Skillnaden mellan oss i den här frågan är att min grundståndpunkt är att är falskt till motsatsen är bevisad medan du anser att det är sant tills motsatsen är bevisad.

#60: Angående blixtarna. Nu är jag ingen biolog, men nerverna skickar signaler via elektriska impulser, det stämmer. De är långt ifrån lika starka som blixtar (och tur är väl det). Just pga. detta så funkar t.ex. TENS-apparater för muskelstimulering. Morsan är sjukgymnast, så jag har provat hennes sådan. Man sätter ett par elektroder på huden, sen skickar man elektriska pulser genom dem. Muskeln reagerar genom att spänna sig. Rätt roligt faktiskt. Man gör lustiga grimasher om man sätter elektroderna i ansiktet. Men om du är uppriktigt intresserad så tycker jag du ska fråga nån biolog som är kunnig på ämnet. Inte mig. :)

Men som sagt, bara för att jag anser att vetenskap är rätt metod att ta reda på saker så är jag inte allvetande.

Bjoern
0

#63: Jag känner också energier i atmosfären. Speciellt en gång när jag var på sjön och det började åska. Då reste sig mitt hår. Dags att ro in till land alltså! ;)

Choklad
0

# 64 Men du ..om jag utvecklar mig åt ditt håll så går jag tillbaka i utvecklingen …inget illa ment nu, men så är det…Fysiken är det man ser, det är ju lättast att förstå, eller hur? det andliga krävs det utveckling för att se, eftersom föräldrar inte kan acceptera barn när de säger att de ser ett "spöke" ..nej då måååste de finnas en naturlig förklaring, även då det inte finns någon. Man får lära sig att "SE" och vara ett med sitt högre Jag..men det är en låång resa, och den är mycket intressant och roligGlad

Varför i all världen skulle jag gå tillbaka ?

Jag vet att både det fysiska och det andliga och det psykiska måste samarbeta för att fungera på ett bra sätt..det kan inte finnas enbart fysiskt, det går inte..

det finns mycket jag skulle kunna säga dig, men då skulle du anklaga mig för att vara galen, vilket jag kan förstå, utifrån ditt sätt att se världen..visa ödmjukhet och repekt inför andra, och var uppmärksam. och självklart ska man inte svälja allt som sägs eller görs, men allt har en mening..

nu ska jag gå och fixa lite middag till mina hungriga söner..

MVH

Laila

U R us

Bjoern
0

#66: Jag skulle säga, och ta det här rätt nu, men om du inte tror att enbart det fysiska kan existera för att saker inte skulle fungera då (som vårt medvetande, känslor osv.), så har du inte tillräcklig förståelse för det fysiska.

En liten fråga (till alla som vill svara): Vad är skillnaden på något levande och något dött?

[outgrundlig]
0

#67 Klurig fråga! Beror på hur djup du är i din önskan på svaret.

Enligt mig finns inget dött. Allt är energi i olika former. Så för mig finns ingen skillnad. Allt är dessutom under utveckling och omformateras utifrån t.ex. människans skötsel av Jorden. Så om något förefaller vara dött så är det ju inte det bara för att det påbörjat en föruttnelseprocess t.ex.

Hur ser du  på det?

Bjoern
1

#68: He, roligt att du skulle svara så, att du inte ser nån skillnad och att allt är levande för dig. Jag ser heller ingen principiell skillnad mellan levande och dött. En sten och en människa är av samma skrot och kort, så att säga. Den enda skillnaden är, enl. mig, hur vi är strukturerade. En sten har en viss struktur och en människa har en annan, vilket gör att vi reagerar olika på vår omgivning. Jag anser inte att det behövs något "extra" för att göra död materia till levande materia. T.ex. så räknas virus ofta inte som levande, eftersom de saknar metabolism (matsmältning). Men bakterier räknas som levande. Det finns grodor som fryser ner sig själva under vinterhalvåret. Uppenbarligen är de inte levande då. Men på våren tinar de och börjar leva igen. Processen startar, processen som är liv. Det, bland annat, tyder anser jag, på att livet inte kräver något "extra", något magiskt.

[outgrundlig]
0

#69 Verkar som vi är överens dåSkrattande

Och du har en egen idé om magi vilket jag respekterar dig för.

molly57
0

# 35

Jag anser mig vara ödmjuk.Jag har aldrig "packat" på någon annan min tro. Och jag behöver heller inte bevisa min tro för någon..

Du vill söka svar och din sanning.Och det är helt okej för mig. Det har jag inga problem med.Men jag vidhåller fortfarande att svaret på dina frågor måste du själv finna.Det har jag gjort. Och det är min sanning..

Bjoern
0

#71: Jag skulle inte kalla det ödmjukhet. Med ödmjukhet menar jag inställningen att man är medveten om att man kan ha fel, att man är beredd att ändra ståndpunkt om det visar sig att man har fel. Vetenskap har t.ex. en ödmjuk inställning till kunskap och det är det som har gjort att den fungerar så bra. Man söker aktivt motbevisa sina egna teorier för att se om de är hållbara och bra. Man granskar och kritiserar sig själv. Genom detta så får man fram väldigt pricksäkra och nyttiga teorier och fakta, som är svåra att slå hål på just eftersom man redan har försökt göra just detta många gånger innan. Därför kan det ibland verka som jag inte lyssnar på er, eller tar till mig det ni säger, när det i själva verket redan är sånt jag har funderat över för länge sedan och funnit svaren på.

Religion å andra sidan, och mycket vidskepelse, har inte en ödmjuk inställning till kunskap. Den anser att den har rätt oavsett fakta och har därför varit densamma i tusentals år. Men på senare år har det blivit så uppenbart är den mesta religion är fel ute att det är svårt att hålla kvar den religösa ståndpunken och ändå vara trovärdig. Guds domäner flyttas allt längre bort allteftersom vi lär oss mer om världen och reduseras till att vara en "God of the gaps", dvs. något man ger som förklaring där vetenskapen ännu inte har hunnit tagit reda på hur det ligger till.

Här känner jag att mycket nyaandlighet, som det finns mycket av här på ÖN, ligger. Det används för att förklara det man inte förstår eller det man tror att vetenskapen inte kan förklara. Inte för att man har testat och det visat sig vara andar, utan just för att man INTE testat utan går på oprecisa återberättelser, tusenåriga myter från en tid då sanning och fantasi vävdes ihop och känslosamma egna upplevelser. Många här är ödmjuka till sin kunskap om andar, om reinkarnation osv, men inte speciellt ödmjuka till fenomenet andar och reinkarnation i sig. Om man inte är beredd att ändra ståndpunkt om andars existens (vilket jag är, om det visar sig att andar finns på ett tillförlitligt sätt) oavsett vilka fakta som kommer fram, trots att det visar sig att den mystiska händelsen berodde på nått annat, trots att det visar sig att den känsla av andlig närhet beror på nått helt annat eller bara var en Hallucination, då är man INTE ödmjuk till sin kunskap. En del här har uttryckligen sagt att de ALDRIG kommer ändra åsikt. Då är man trångsynt, inte öppensinnad, och det irriterar mig att folk inte inser det utan sitter kvar på sina höga hästar och säger att jag bara är ute efter att provocera, eller att jag inte lyssnar och tar till mig.

pernillaa
0

Jag ids inte läsa hela tråden för jag ser att det är väldigt mycket ilska här mot bjoern för att han ifrågasätter. Jag har som sagt inte läst hela tråden men jag vill bara säga att jag tycker att det är bra att han ifrågasätter och att jag inte hittar något som helst fientligt i #0 eller något påhopp på någon annan här. Han står för att han tror annars än vad många andra här gör och det är ju ärligt. Nu har ni ju chansen att motbevisa honom. Gör det istället. Som sagt, förlåt om jag trampat någon på tårna och yttat mig i någonting jag inte vet något om då jag inte orkade läsa hela tråden.

Ha en bra dag! // Pernilla

yogflame
0

DNA ÄR ALLT BYGGT AV VEM SKAPADE DNA INTE VAD DET VETENSKAPEN IALLAFALL

KAN INGEN LÅSA DEN HÄR TRÅDEN.

Bjoern
1

#73: Tack för stödet! Även om jag inte har något emot att många (alla) inte håller med mig så är det skönt att se att vissa iaf. uppskattar det man skriver, även om de inte personligen håller med om det jag skriver.

#74: Frågan är felställd. Du antar att någon skapade DNA. Innan man ställer en sådan fråga måste man fastställa att DNA öht. är skapat av en "någon".

Som jag sa innan, jag tror du har missuppfattat vad vetenskap är. Det handlar om att ta reda på saker. Vetenskap har inte skapat gravitiation heller, men den har listat ut hur gravitation fungerar vilket har gjort att vi lyckats flyga till månen.

yogflame
0

jag ser bjoern som en kristen i korståget , han skrev att han ville få folk att inse att sådana här saker inte existerar om han kunde bevisa det så kunde folk inse. Jag tyckte jag såg ett sådant inlägg av bjoern.. om du inte skrivit det bjoern så säg till.

Men min känsla är att han vill omvända oss här på ön han vill visa att hans tro är den enda rätta. Detta finns det många exempel på här i världen kristendomen är ett utav dom. När man tvingar sin tro på andra så gör man fel,  tyvärr är det många religioner som fungerar så.

[rore]
2

Låsa tråden kanske är att ta i lite väl mycketObestämd

Även om vi tycker och tänker olika så måste vi få uttrycka och sätta ord på detta ellerObestämd?

Så länge vi inte kränker varandra så är det väl ingen fara?

Blir det för mycket att ta in så är det ju bara att låta bli att läsa i denFlört

Även i denna tråd finns det faktisk kunskap att inhämta för var och en utav oss.

Om vi lägger våran egna person och prestation åt sidan./

yogflame
0

#73 hej det är inte mycket ilska mot bjoern här för att han ifrågasätter men när han skriver i alla andra inlägg och bombar diskussionerna och försöker överbevisa alla , så att det resulterar i att folk börjar diskutera mot bjoern istället för vad tråden handlar om.

Då  kan väl du förstå en viss irritation från folks sida och sen speglar den väl av sig här också.

Men tittar du bara här ser du ej helheten men nu vet du helheten iallafall.

Choklad
0

Detta är bara ännu en evig cirkelgång av frågor och svar, ingen kommer någonstans hur mycket det än diskuteras….som att gå vilse i skogen och upptäcka att man bara gått runt i en cirkel när man ser startpunkten på sin vandring…det går åt en massa energi och vem tror ni slukar den?

U R us

yogflame
0

choklad , ja bäst att sluta diskutera med dom andra också bjoern har jag slutat att diskutera med såvida han ej skriver nåt annat i en annan tråd som ej är öeverbevisa..

men jag har sett hans lugnare attityd i andra trådar så kanske budskapet har gått fram och det är ju bra ingen vill ha ett stormigt forum.

Bjoern
0

yogflame: Jag skulle inte vilja påstå att jag har stormat något öht. Om det är någon som har stormat så är det väl du, som uppmanar folk att sluta skriva till mig, svara på mina inlägg eller har en allmänt aggressiv attityd när du blir frustrerad över att jag inte går med på vad du skriver?

Chocklad: Ja, när folk hamnar på defensiven blir det lätt en cirkelgång. För att man ska kunna komma någonstans måste man ha en ödmjuk inställning till sin egen kunskap om världen och acceptera att man kanske inte har rätt uppfattning om saker. Jag trycker att jag har en sådan och har flera gånger sagt att jag är beredd att ändra min ståndpunkt i frågan om det visar sig att jag har fel. Kan du verkligen säga samma sak? Om inte, vem är det då som för oss tillbaka i cirklar?

Choklad
0

Bjoern;  Har du kollat i ditt PM om jag skrev rätt namn?

U R us

Choklad
0

Bjoern…vad gör du om någon "gissar" rätt? Jag tror, att du kommer att påstå, att det är just en lyckad gissning, eller hur? och även om du skulle bli övertygad, så kommer du ändå inte att tro på det, och vilja ha fler "bevis", och så kommer det attt fortgå, tills dess att du fattar…WOW! du kommer att verkligen FÖRSTÅ..men det är en fråga om tid…

det vill säga…cirkeln är igång hela tiden ända tills du stoppar den, det är du som har startat den, du som vill ha energi av oss andra härinne…jag vill inte ge dig mera så nu får du klara dig själv…iallafall vad mig anbelangar..ha det gött..Flört

U R us

Bjoern
0

Yep, såg det precis. Det är nått fel på webläsaren här på jobbet så jag kan inte svara på PM. Men det är inte rätt namn.

Kan lägga in en allmän uppdatering om namnet.

Hittils har sex personer lagt in namnförslag på totalt elva olika namn.

Alla namn är olika.

Inget namn är det rätta namnet.

Inget namn börjar på rätt bokstav (Utom 1 som inte är medräknat eftersom gissaren själv inte trodde på namnet eftersom hon hade tänkt på det redan tidigare på dagen. Namnet är i vilket fall inte heller rätt.)

Jag tycker fortfarande att det är spännande att läsa namnförlag, så har ni något som ni verkligen tror på, skicka in det! Speciellt ni som är utbildade medium eller säkra på er förmåga är intressanta att se. Lyckas ni pricka rätt namn är sannolikheten rätt bra att det faktiskt ligger något bakom det ni säger.

Mvh Björn

[marion69]
1

Du verkar ju iallafall nyfiken och intresserad av det övernaturliga, men jag känner personligen själv att min uppgift är inte att övertyga någon.

Det viktigaste är att du söker själv och kommer fram till något själv.

För vissa saker måste man komma fram till själv. :o) Lycka till.

En liten dikt till dig från mig och en tanke:

-Du måste hitta DINA bullar inom digGlad

GUD BAKAR

Gud luktar kanel
vågor av förnimmelser
Lukter av vanilj
och en känsla av honung
Ljuvliga dofter sprider sig
när Gud bakar
och bullarna gräddas
i mitt inre

Choklad
0

# 84 Ok… Jag är inte ute på något korståg nu, men….är det säkert att du verkligen talar anning och att du kommer att säga vilket namn som är rätt? För du ska veta, att det krävs en del energi att "rikta" in sig på det du ber om, och har du då bara skojat med oss så har vi lagt ner en hel del energi i onödan, särskilt jag som inte är så van vid detta ännu.

Denna gången fick jag namnet "gratis" så att säga,i en annan angelägenhet…

U R us

Bjoern
1

#86: Givetvis talar jag sanning och givetvis kommer jag säga vilket namn som är rätt senare! Min flickvän ska på begravningen nu på tisdag, så det kanske är lättare just då. Jag har faktiskt ingen aning för jag kan inte det här med medialitet.

Jag är ingen oärlig person och har funderat mycket över moralfrågor och skulle anse mig en ganska starkt moralisk person. Dessutom så skulle det inte vara speciellt intressant att se svaren om det inte var på riktigt, eller hur? :)

Och jag uppskattar att ni lägger energi i frågan! Faktiskt!

Choklad
0

# 19 enligt min erfarenhet så kan jag vara både ledsen och glad, även arg….de förstår. Det händer att jag ber om ett svar, de svarar…men..vill de inte komma, så gör de inte det, alltså är det på deras villkor, inte mina. Så det funkar inte riktigt att tro att man kan "styra" dem..de styr inte oss, det hela handlar om ömsesidig respekt..

och Mads är en mycket kunnig och duktig medial person, så hon behöver inte någon tillrättavisning i ämnet..

U R us

Gurre
0

Hej Bjoern!

Har inte läst alla inlägg, men jag har stor förståelse för din skepticism.

Är du intresserad av att utforska det mediala?

Vill du veta om andar verkligen finns och att livet efter detta verkligen existerar?

Det finns bara ett sätt: Gå en kurs i Medial utveckling. När Du själv får uppleva andarnas kommunikation så kommer du att veta svaret.

Det är endast då du fattar - det blir självupplevt!

Jag har själv varit tvivlare. / Carina.

Daria
0

Har jag tillrättavisat Mads?tror jag inte.Och inte styr jag heller.

Jag har hjälp och kan när jag vill ställa en fråga rörande mig och dom svarar,jag väntar inte på att dom ska ingripa i mitt liv,för det gör dom inte,däremot är dom mer en hjälpsamma om man tar kontakt med dom.

Om du har frågor eller problem,hur ofta knackar det på dörren och någon säger"jag hörde att du hade problem"?

Till mig får jag så bra och goda råd och dom hjälper mig med det jag vill ha hjälp med,jag ber dom om hjälp jag lastar inte"grannen"med det.

Och hur det en är så är det ju så att det blir alltid"väsen"så fort någon yttrar sig i detta ämne,hur undviker man det då,när man inte kan prata om det?

Jo man utforskar sig själv och jobbar på sig själ för sin egen sak.

Man ber sina hjälpare och guider om hjälp.

För hur det en är så är du här för din sak inte någon annans ,det är där ego kommer in som jag frågade om innan.

Dom skojade med mig och sa "tror du att du är något??????

Då är du det!!!!Ja jag är något och det ber jag ingen om ursäkt för jag är jag och inget som nån annan vill se mig som,jag tar det i livet somJAG vill ha och ordnar mitt liv efter mina drömmar  och mina önskemål.Dom säger "du kan inte leva någon annans liv"Och det förstår nog alla,fast det är lättare att ge  andra pekpinnar en att ta hand om sig själv.

Detta är ett diskutions forum??????eller är det en tillrättavisnings forum.

Jag kom hit  för att jag trodde att jag skulle hitta likasinnade,som är glada för kontakten med vännerna på andra sidan.Och vi kunde dela med oss av vad vi har för att komma vidare.

Men jag har en så bra vänn"over there"som nu dagligen skriver till mig.

Här ska man bara mäta sig med alla.

Bjoern
0

#89: Ja, jag vill verkligen veta om andar och livet efter detta finns. Problemet är att en egen upplevelse troligen inte duger för att avgöra frågan. Hur vet man att man är kontaktad av andar eller folk på andra sidan och inte bara hallucinerar, inbillar sig eller helt enkelt känner efter för mycket så att man känner saker som inte finns?

yogflame
0

#90 Men jag har en så bra vänn"over there"som nu dagligen skriver till mig.

En fråga med over there menar du väl andevärlden men skriver dom till dig varje dag? menar du med penna som du skriver med så kommer deras meddelande eller? för annars finns det väl inga sätt att skriva från andra sidan och hit ?

Bjoern
2

#92: Men det är precis det där som jag syftar på! Hur vet du att din inre röst är andar eller människor som talar från andra sidan? Hur vet du att din magkänsla inte bara är ditt undermedvetna som läser av säljarens opålitliga kroppsspråk? Jag går också på min magkänsla ibland, men det innebär inte att jag tror det är något övernaturligt som skapar den.

Idéer får jag hela tiden! Men det är ju JAG som skapar dem! Min hjärna skapar idéerna, även om det inte alltid sker medvetet. Det är alldeles för långsökt att dra slutsatser om andar för att vi får idéer ibland när vi medvetet gör något annat.

Att du känner att det verkligen är så duger inte. Det blir ett cirkelresonemang. "Känslorna säger att känslorna är rätt." Men om känslorna är fel så är ju även de känslor fel som säger att känslorna är rätt.

Du verkar ha hakat upp dig på att oförklarat automatiskt innebär övernaturligt. Varför tror du att något är övernaturligt så fort vi inte kan förklara något? Gravitation t.ex. var inte förklarad innan Newton. Men den var inte övernaturlig fram tills dess, utan bara oförklarad.

Choklad
0

# 90 Om det var mig du svarade, så ja, jag upplevde det som att du tillrättavisade Mads…som du själv sa, så behöver vi inte göra det här inne..men om jag missuppfattade, så ber jag om ursäkt…ja, vi har alla våra olika sätt att umgås med våra vänner på andra sidan, alla gör det, utifrån var och ens erfarenheter. (Även du Bjoern.)

Som jag ser det så arbetar de från andra sidan hela tiden med oss när vi är på detta planet, de ser och hör oss hela tiden. Men det är alltid upp till oss själva om vi vill  att de ska vara synliga för oss. Så upplever jag det.

Bjoern..om du verkligen vill veta….så fråga universum..de kan svara dig. Om du med ett ärligt och öppet hjärta verkligen vill veta, så får du hjälp. Jag kan se att de väntar på dig, och de är glada för att du har börjat att förstå, en liten gnista har tänts inom dig…

Lycka till!

Vänligen

Laila

U R us

Wargmane
0

Ja Vill börja med att påpeka att jag har inte läst alla Inlägg!

Du Bjoernen…för det första vet vi alla som jobbar med sådant här att frågor för testandets skull får inga rättvisa svar…detta har vi sett via både tidningar och TV att detta inte funkar!

Att fråga med en avsikt att testa och att fråga med en avsikt att verkligen Vilja veta …det är två helt skilda saker förstår du !

Nu sitter du dessutom inne med svaret..så frågan är ju inte "äkta"

Tror säkert att samtliga som är proffesionelle här skulle ställa upp på en "rättvis Frågeställning!

allt diskuterande runt omkring här i denna tråd handlar ju egentligen om annat !

Vi som tror på sånt här blir ju ofta irriterade på vetenskapen när de vill ifrågasätta oss…Ja Varför blir vi det då???

tror alla skulle behöva ställa den frågan till sig själv…-varför blir jag irriterad ??

jag har Inget behov av att hävda mig eller framlägga bevis…inför någon….just därför att det är en tro…och tro…är att inte veta!

jag blir heller inte irriterad över bjoernens frågeställning…han vill ju bara veta ..omän på ett lite "klumpigt sätt" *ler* men det är väl just som björnar är!!

Jag rekommenderar alla att kanske grunda sig lite mera …i just dessa frågeställningar…för att gorma och anklaga gör just denna del av världen ganska "oseriös " i mångas ögon!

Kram på alla

ja även er vetenskapliga skeptiker!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Bjoern
0

Wargmane: Tack för ditt inlägg. Jag kommer bara svara lite kort nu och utveckla det mer när jag kommer hem.

Men två frågor: Varför är frågan inte äkta eller rättvis? Att någon sitter inne med svaret är ju enda möjligheten att se om förmågan finns. Att vilja testa är väl dessutom att vilja veta? Jag vill veta om andar finns! Dessutom vill jag veta om ni kan acceptera att andar inte finns om det är det testen visar.

Du får ursäkta om det låter misstänksamt, men för mig låter det som ett sätt att slingra sig ur att ett eventuellt test visar att det man tror på inte stämmer. Precis som med exemplet med draken i min källare jag gav tidigare i tråden (eller så var det en annan tråd). Jag kan dra det igen, anpassat för det jag skriver nu.

Jag påstår att jag har en drake i min källare. Givetvis kommer folk vilja se den innan de tror på vad jag säger, för drakar är…, högst ovanligt. Vi går till min källare men hittar ingen drake. Jag säger: - Den är väldigt skygg och gömmer sig. Så vi plockar ut allting ur källaren så det inte finns någonstans att gömma sig. Ingen drake. Då påstår jag: - Draken kan göra sig osynlig också, men den kommer fram när ingen annan är där.

Förstår du vart jag vill komma? Förstår du varför jag blir lite misstänksam?

Men du får mer än gärna formulera en rättvis frågeställning som ger oss möjligheten att utröna om det finns andar och personer i andra sidan och posta den här i tråden!

Mvh Björn

Choklad
0

# 96…Bjoern? Läste du inte vad Wargmane skrev?..Läs en gång till..eller kanske fler? Det är inte andras tro det gäller, det är din egen!! vi Kan inte ge den till dig hur du än vänder och vrider och frågar och tvingar och är envis ..Varför?? DET GÅR INTE!!! Vad vi än säger, vad vi än gör, så måste DU SJÄLV förstå, och då menar jag INSE och verkligen förstå..sådant kan ta tid, du är bara i början ännu, du har alla svaren inom dig…

Jag tror att du skulle må bra av att gå Yoga, eller meditera på någon kurs, eller något liknande…då hade varit lättare för dig att förstå.

U R us

Wargmane
0

Tja om andar finns eller inte…det tycker jag är upp till vetenskapen att bevisa …inte vi som tror eller inom oss vet att det är så!

För Hur ska jag kunna bevisa min inre värld av upplevelse för dig??

Jag VET vad jag ser upplever och känner…men jag kan omöjligtvis Bevisa det för dig!

sen i kontakt med andevärlden kommer inte alltid de svar som fråganden vill höra…det kanske kommer på ett annat sätt!

På andra sidan är varken tid rum eller plats såsom vi ser den här!

Ibland kommer konkreta svar ibland inte!

om det vore som att gå till biblioteket att få vetenskapligt godkända svar…herrejesses vilken makt vi skulle ha !!

Så tur är väl det att det inte är just så tillförlitligt som krävs för att få en vetenskaplig "bevisning!

Just därför upprepar jag….Jag har inget behov av att "bevisa# just någonting!

Vill vetenskapen ha bevis….jaja jobba på det då!

Finns Gud???

Ja jag tror säkerligen att större delen av jordens befolkning är helt övertygade om det oavsett vad man kallar honom…Men bevisa att han finns…nej det går inte!

Finns Kärlek???

ja det vet vi alla att den gör…Men bevisa att den finns??

Vi människor har ett behov av Tro…oavsett om den går att bevisa eller inte…oavsett vart den är ställd..Och vad spelar det egentligen för Roll??

Varför kan det inte få vara så??

varför Får inte var och en ha sin tro ifred…Vi diskuterar sanningar på denna sajt och även de bredvid liggande sajterna varje dag…Tro -sanning Sanning -Tro….Ingen är speciellt intresserade av vad vetenskapen Tror *ler*

Det enda som träts är …vems sanning är rätt!!

Istället för att tycka det är underbart att var och en hittar sitt??

Att dela, att förstå, att tillåta, att vidga sinnets gränser borde väl vara det finaste vi har ??

Jag ser framemot en vetenskaplig forskning i detta som förenar…inte söndrar!

Då får du gärna återkomma med en önskan om att få "rättvisa frågeställningar!

Vi vet ju oxå genom historiens gång …hur väl vetenskapen stämmer i slutändan *ler*

Den är ständigt i förändring det som var "bevisat" för 50 år sedan stämmer inte alls idag…så ibland tänker jag att det enda som inte förändras är just det vi håller på med här!

MVH Kristina

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

yogflame
0

choklad din energi försvinner nu. Tungan ute

för att kunna bjoern ska förstå detta , måste han först acceptera att det kan finnas en möjlighet ,  annars kommer han aldrig att se/vara med om det. Cool

För både du som jag choklad har väl varit med om det innan vi trodde på det? det gäller nog alla eller vad tror du?

[Pirkkolino]
0

#99 Han var inresserad, sa han, testa sak vad jag upplevde med en värmeljus. Men han har varit helt tyst om saken. Att i alla fall jag tycker att han är efter någonring annat än att vara inresserade själv uppleva någonting "andligt".

Pirkkolino

Choklad
0

# 99 Ja men det gör inget….Cool ..tror jag..

Ja det är den där möjligheten jag menar, men det blir lite svårt att säga vad man tänker…

jag har alltid trott på det övernaturliga, det har alltid funnits med mig, eftersom min mor var "häxa". Men nu för tiden kallas det medium…hon "pratade" med andarna ofta, och jag tyckte det var jobbigt, för jag ville inte att de skulle prata med migSkäms….

Men från att man tror att det finns övernaturligt till att man verkligen Inser att det existerar..ja det var för mig en helt annan historia..det ens egna upplevelser som ger en den där ,,jaa för mig blev det en chock..en överväldigande och lycklig sådan…detta är min erfarenhet vill jag tillägga

U R us

yogflame
0

100# det har alltid funnits tvivlare jag var själv tvivlare till vissa saker men inom familjen har vi alltid haft ett öppet sinne.

samt att det hänt saker som ej går att förklara gitarrsträng som går sönder med ett högt ljud från strängen på en gitarr som ingen spelat på flera år.  böcker bibeln och en annan helig bok  i min mormors bokhylla som låg flera meter ifrån hyllan… om man puttar ut den  , hamnar den ju nära bokhyllan och inte några meter ifrån.

Det är bara några av sakerna. men enligt en skeptiker har allt en förklaring kanske lufttrycket i huset kom ut vid boken Obestämd

Men det är inte våran sak att få honom att sluta tvivla. för det är omöjligt.han har inte ett öppet sinne för mögligheten och en sådan tvivlare förblir en tvivlare. även om han ser nåt så bortfärdar han det som en inbillning så exakt fungerar en tvivlare.

[outgrundlig]
0

#98 Det var välformulerade ord med tyngd i.

Inget ont emot Björn. Utan enbart en komplimang till Wargis för sitt budskap, så bra skrivet, så sant. För mig alltså Glad

[Pirkkolino]
0

#102 Det är så. Det finns såna som tvivlar. men jag litar på alltid min egen känsla och upplevelser. Att den som vill söka logiska förklaringar, få gärna göra det, eller låta bli.

Pirkkolino

Choklad
0

# 102…kan det vara rädsla? Bjoern? Om jag vore dig så hade jag testat de där värmeljusen..eller du vågar inte? För jag tror på Pirkkoloni..till 100%

U R us

[rore]
0

#98Flört

#103 Instämmer till fullo i ditt uttalande

pernillaa
0

Pirrko: Jag är nyfiken på de där ljusen som du pratar om. =) Berätta.

Ha en bra dag! // Pernilla

[Pirkkolino]
0

Pernillaa…leta en gammal tråd vad jag har laggt på ÖN. Den la jag under namnet..Spökljus..ganska länge sedan. Men gjorde det igen i en tråd av Mads..bokstäverna faller ner…för att Bjöern ville testa hur ljuset kan vända sig själv.

Det finns bilder av ljustaken. Mitt värmeljus bara vände sig helt oväntat uppochner. Skrattande Men du hittar trådar, läs av de vad jag har berättat om min känsla.

Kram. pirkko.

Mads
0

Kan man egentligen övertyga någon som inte vill förstå eller se ? Kan man övertyga någon som inte har ett öppet sinne ? Varför vill man ens försöka, inklusive jag då ? Och vad spelar det för roll, jag tror som jag vill och tillåter andra att göra detsamma.

Amor Vincit Omnia

Zyprexa
0

Du är någonstans runt 30.. Du har brunt hår, mellanbrunt, flyende hårfäste ganska markerade ögonbryn som är något mörkare än håret. Du har glasögon.

Daria
0

Inspirerad skrift.

Jag sätter mig ner tar min penna och dom skriver till mig.

Vi är en liten grupp och vi har alla denna skrift.

Vi övar på varandra,och har nu även börjat öva på

såna vi inte känner,dom Andevärden levererar klar och

tydlig skrift ,vi förmedlar budskap,som är mycket tydlig.

Jag själ är som jag ser under "utbildning"av dessa vänner.

Ett Exempel är att jag alltid krånglat till min Meditation med skivor och annat efter konstens alla regler,MEN då gick min vän in och förklarade att jag skulle sitta och bara vara,och detta började jag då  med och dom har öppnat upp efterhand och dom via hur/vad jag ska göra,Jag får klara tydliga bilder till hjälp.

Och jag kan när jag vill sätta mig ner och ta emot skrift.

Dom i sin tur är väldigt glada för att vi tar kontakt med dom,

dom vill verkligen det,Vi har visat många hur man gör och dom har fått skrift,det fungerar och är så intresant.

Choklad
0

# 110 Jag bara undrar..Vem menar du?Obestämd

U R us

Zyprexa
0

TS såklart vem annars?

Choklad
0

# 113 Ok…..ledsen om jag besvärade….

U R us

Zyprexa
0

Nej du besvärar inte alls, hur kan du tro det? Du frågade, jag frågade, inte mer med det. Var det verkligen otydligt att det var TS jag menade? Kanske. I så fall ber jag om ursäkt. Så. Ur världen.Flört

Nu skulle det vara intressant att veta om det är TS som jag ser så tydligt, precis som om han satt framför mig.

[outgrundlig]
0

#113 o 114

Ja du är helt fenomenal på att registrera dig samma dag 7/8 och läsa hela denna tråden och kunna SE denna Björn så klart framför dig GRATTIS!

Snart kommer nog Björn in och bekräftar att du har rätt eller fel……det tar lite tid att logga in o ut vet du….

Wargmane
0

*skrattar gött* #116 ja herrejesses!

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

[outgrundlig]
0

Skrattandeskrattar med dig Wargis!!

Zyprexa
0

#116 Ursäkta?? Är du inte riktigt navlad eller? Har du för vana att hoppa på folk som en vettvilling bara för att de råkar vara nya på sajten så tycker jag synd om alla de som råkar ut för dig här. Jag har inte bett om din åsikt och när var och hur jag registrerat mig här har du inte med att göra. Tror du att det är omöjligt att läsa här när man inte är registrerad?

Choklad
0

Undrar  varför alla har taggarna ut?..jobbigt…kan det vara månen igen? Glad

U R us

[outgrundlig]
0

#119 Ett sådant temperament ni har?

Ordvalet är också en aning främmande för mig.

Om du nu spanat i utkanten ett tag så bör du nog känna till mig lite också……..Skrattande jag är inte en som ger mig på folk men jag säger det jag vet är sant. Jag vet att jag kan ha fel,  då säger jag det.

Men att du kommer in nu som ett jehu visar bara mig att du inte läst mer än i två dagar vilket det tar för att läsa denna tråd och förstå den.

Jag är imponerad av din tolkning av denne Björn och jag ser fram emot hans svar på din tolkning! Du är modig så lycka till i din kamp med honom. Elelr så har du fått en vän för livetSkrattande

Zyprexa
0

Ja, det är ju kanske inte så konstigt att man har taggarna utåt om man blir påhoppad och utskrattad. Jag har aldrig varit med om liknande. Vad är det för fel i huvet på folk, jag bara undrar…

Zyprexa
0

Ja, du, jag har inte ens läst tråden och det har jag aldrig gjort anspråk på heller. Jag har läst trådstarten det är allt. Sen fick jag tydligt en bild till mig. Kanske det stämmer, kanske inte. Som jag läste i någon tråd så skulle man "släppa lös" och "inte vara rädd att göra bort sig" men det gäller tydligen inte alla. Självrättfärdighet är ett otrevligt drag som jag inte tycker om.

[outgrundlig]
0

#122 Nej det är inte konstigt att du får taggarna utåt, jag håller med dig. Det är bara det att Björnen sover just nu och då är det väldigt lätt att tro att han övergett tråden och tagit ett annat namn såsom ditt..

Och du är väldigt känslig för att vara ny härinne, lite väl gåpåig och hetsig. Så det är nog så att du påminner om den hets av inkräktare som varit härinne ett tag för att bara vara skeptiska.

Du dyker upp som gubben/gumman i lådan och bara hasplar ur dig något om Björn. Något som vi aldrig skulle göra, vi som varit härinne och vet lite om andar etc. Därav att jag tycker att du är modig, lite väl modig. Utanför en del etiska regler inom vårt tyckande och tänkande. Därav att en del skratt ges, för att du är annorlunda och inte följer mönstret, vilket inte betyder att det är fel på dig men du är annorlunda! Du tycks gå på i en egen anda. Modigt säger jag då och önskar dig lycka till med Björn, antingen välkomnar han dig eller så sover han vidare ett tag tills han tänkt klart.

Choklad
0

# 123..jag "släpper lös" och gör misstag hela tiden…Skäms men ingen har gett sig på mig för det…ännu…

U R us

Mads
0

# 123 Varför har du valt namnet Zyprexa undrar jag ?

Amor Vincit Omnia

Zyprexa
0

#124 Ja, du har rätt att tycka precis vad du vill. Jag sitter inte inne med svaret på allt, det överlåter jag till andra här. Detta energikrävande och negativa tjafsande tror jag att jag håller mig för god för. Jag ber om ursäkt för att jag yttrat mig på sajten.

Zyprexa
0

#125 Nej, jag har sett det. Hoppas du sluppit bli utskrattad och kritiserad för det.

[outgrundlig]
0

#128 Bara detta visar att du varit här ett tag. Ovh då har du ett överdrivet temperament i denna stunden. Är det bara för att söka sympati och för att göra narr av vissa nu i denna stund.

Lyckades du inte med ett av dina andra namn att få sagt det du ville?

Choklad
0

Skrattande……hehehehe…..hmmmm

U R us

Zyprexa
0

#129 Men ta nu och GE dig! Vad är det för fel på dig? Skicka mig ett PM så ska jag ge dig mitt telefonnummer så kan du ringa och kolla upp min identitet, skostorlek, vikt, etc. Detta liknar ingenting. Jag blir bestört, jag hoppas att sajtvärden eller Medarbetare kan komma till undsättning i detta. Jag har aldrig varit med om maken!

Mads
0

Slå upp Zyprexa på Fass.se är allt jag har att säga om saken Cool

Amor Vincit Omnia

[outgrundlig]
0

Du är djup du, jag trode jag var djup, men jag kan slänga mig i väggen. Bra gjort Skrattande

Jag menar dig Mads naturligtvis :)

Zyprexa
0

Ja, Mads, Zyprexa är en medicin för zchizofreni, vad nu detta har med saken att göra. Nej. Jag är INTE schizofren. Det är en litet ironi med MIG SJÄLV och vissa "oinsattas" åsikter om de upplevelser som man kan ha, och faktiskt, ett klatchigt namn.

Mads
0

# 133 Vem ?Skäms

Amor Vincit Omnia

Zyprexa
0

*suck* Ni berömmer er själva med "etiska relgler" "Vi som känner andana" osv. Så sitter ni här och skäller som bandhundar på folk som blir nya medlemmar och vågar dessutom yttra sig!

Happyspirit
0

Eftersom tråden urartat sig från trådstartens fråga så låser jag den nu.

Happyspirit

[outgrundlig]
0

#136 Vem är det som du berömmer då eftersom du verkar ha något att jämföra med?

Jag berömmer ingen. Det vet du!

JAg säger bara det som är sant för mig och som ev. är sant för en del andra härinne. Vi, se för dig själv, har inte gissat/tolkat något i tråden som Björn vill ha som bevis!!

Du ger dig in i tråden och tolkar i detta inlägg? Modigt säger jag!!

Vissa som velat har skickat hoonom pm. Det är en annan sak!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer