Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: meditation
Läst 4679 ggr
[dcpower]
0

trött av att meditera????

brukar man blib trött efter man har mediterat???? jag blir det men än har jag iaf inte fått någon kontakt med andevärlden gör jag nått fel???? hur känner man om man får kontakt med andevärlden, men det jag just kände var att jag blev trött tacksam för alla svar

Choklad
0

jag brukar bli väldigt avslappnad, och om jag redan är trött så kan det hända att jag somnar..och då kan man drömma konstiga drömmar…det är bara att öva. Jag tar det som en avslappning, ett sätt att bara vara. Sedanfår man ju se vad som händer, inga krav, det är skönt..Glad

U R us

kali
0

När jag mediterar så somnar jag oftast till en stund, ibland går det bra och man får något meddelande….Brukar känna mig pigg efteråt , men det beror kanske på att man reagerar olika.

Inte riktigt svar på din fråga.

molly57
1

Man kan ju även få budskap utan att meditera före. Det har hänt mig. Då i helt vardaglliga situationer. Som en röst i huvudet. Och när den "bara" kommer. så stämmer alltid det budskapet som jag får till mig..

Försök att "bara" meditera utan krav på att något ska hända/komma till dig. Tillåt dig bara vara. Sedan kan svaren vara väldigt defusa.Det kan ju också vara att du själv ska finna svaren. Lära lyssna inåt och ha tillit till detta. Vissa frågor ska vi inte ha svar på..

Eija
0

När jag meditera så fick jag inga kontakter alls i början, utan jag såg bara bilder men förstod inte innebörden av dom…men ju mer man höll på så börja jag att få kontakt…fast ibland vet jag inte med vem eller vad…..

För när jag sen gick meditationskursen så hade vi ett tema varje gång…och av dessa teman så kunde man se bilder…så var det för mig….andra hörde istället…

Ett starkt minne har jag, när temat var "bekymmer"…Man skulle tänka att man hade en påse och la bekymren i den, och ställde den åt sidan…och ta fram den när man kände sig stark att ta itu med det….

Jag hade det väldigt jobbigt just då..och det var med mina söner och den ena sonens fru….det handla om olika saker var för sig…

Hur som helst så tänkte jag innan att jag skulle ta en påse o stoppa dom ner i den och ställa den åt sidan, så jag hade ork med det andra jag hade då….och det var att jag var mitt inne i en försäljning av mitt hus…för min sambo hade avlidit i en bilolycka bara ett halvår tidigare…jag hade just hunnit att gravsätta honom och mådde väldigt dåligt….hade helt enkelt inte ork med att även bråka med mina söner..

Då när jag i min inre syn ser hur jag lägger ner dom i en påse….dyker min sambo upp, och plockar upp dom igen…sen tar han fram flera påsar och stoppar ner dom i en varsin…och säger dom skall vara var o en för sig…dom skall absolut inte vara tillsamman nu……

Jag förstod inte då, men sen fatta jag….dom hade nämligen slagit ihop sig o stöttat varandra mot mig…dom liksom höll varandra om ryggen….jag vill inte gå in på detaljer…men det gällde lite saker som hade med ekonomi och göra och falska anklagelser…den ena med  ekonomin och den andra med falska anklagelser…..

Och det löste sig så småningom alltihopa, men det tog sin tid….och idag är allt bra igen …..förlåtet, glömt o begravet….

Sen kom min sambo då o då när jag meditera…men det var bara han som jag såg riktigt bra….men mest så blev det bilder bara…den vanligaste var att jag var alldeles bakom en stor vit fågel och såg hur den flög framför mig…vi flög o flög…över berg o skogar….ibland så var vi inne i en tunnel men kom aldrig fram till utgången….väldigt häftigt….

Hoppas att det lossnar för dig snart….men det är ju som sagt var inte något som händer i en handvändning…det är ju så olika på hur vi är….min kompis som var med samtidigt på kursen…kände ingenting annat än att hennes händer domna bort….så hon var nog bara i början av att hamna i meditationen….hon fortsatte aldrig synd nog….

kram på dig

Eija

[dcpower]
0

oki, jag gjorde det för å få kontakt med andevärlden det va fel alltså man ska bara ta det som kmr menar ni???? andarna kanske inte vill komma på beställning utan vill koma när de själva vill så kanske det e

Eija
0

Glömde ett tillägg….Nu för tiden så somnar jag jämt när jag skall försöka meditera…måste helst ligga ner, för annars får jag ont i ryggen när jag sitter….så därför så ligger man så skönt när man börjar slappna av så man somnar istället…..

Men innan så var man inte trött men yr däremot, precis som att man hade sovit och var nyvaken….

[dcpower]
0

jag vet inte riktigt kanske va det mellan trötthet å nyvakenhet lite svårt å förklara känslan men en gång kändes det som jag lyftes i varenda andtag det kittlades i låren när jag va avslappnad hur kmr det sig???? å kmr inte andevärlden när man förväntar sig det????

Choklad
0

De kan komma om man ber dem, men du kan också be dem att inte komma..ibland kommer de ändå…om de har något väldigt viktigt att säga, men då är det väl inte Meditation? men tänk bara på att när du väcker upp dig själv ur meditationen, så vakna långsamt…ta och öppna ögonlocken sakta, sakta…

Ta några djupa lugna andetag innan du börjar meditera, andas in djupt och sedan släpper du ut luften sakta…men inte för många gånger så du blir yr..Flört

U R us

[dcpower]
0

ja, tack för tipsen jag vart verkligen sömnig efter mediationen egentligen var det  väl meningen att jag skulle ha kontakt med moster elr guiden men icke, jag får hoppas på mer tur nästa gång:D:D

[dcpower]
0

nu ska jag meditera igen å se hur det går den här gångenGladå se om jag blir lika trött elr om jag rent utav börjar sova elr i värsta fall så råkar jag göra en astralresa jag informerar er senast vid halv elva hur det gått(om jag inte råkat somna i stolen vill säga)Skrattande

Choklad
0

heheh lycka till..

U R us

[dcpower]
0

gick inget vidare va för mkt kvällstrött å så hade jag ALLDELES för många tankar ska försöka meditera i sängen men det finns väll isf en viss risk för astral resa å det vill jag inten än kanske e bättre å göra det imorr men godnatt alla ni här inne på ÖN för nu ska jag knalla i säng å begrunda mina hyss*skämt åsido men godnatt å sov gott allihopa

yogflame
0

Hejsan

gör inte avslappningsövningar i sängen eftersom man associerar den med sömn så är det lätt att somna.. Du frågar själv om man måste sitta det är en bra fråga , risken är stor att man somnar om man ligger.

Du kan sitta på en stol dock. Men helst ska du träna upp ryggen, i dagliga livet tänk på hur du sitter och sträck på dig. Det kan kännas konstigt i början men känns bätttre så småningom. det räcker att vara medveten och försöka sitta rakt så kommer du att få en bättre rygg.Du kan ju även prova att försöka sitta rak i ryggen i 5 min till att börja med.

Men Meditation handlar ej om att träffa andar m,m även om en astralresa kan hända så är Meditation för att lära dig känna ditt sanna jag.