Drakar
Jag ville se vad folk skulle tycka om min teori. Det verkar som en slags bra teori enligt mig.
Jag forskade lite om just olika drakar i olika kulturer. Så jag började fundera. Hur kan nästan hela världen ha någon slags drake och alla är långa och slingriga i princip. Finns undantag men de alla olika är lika på något sätt!
En del säger ju att människor sett ben, kanske dinosaur ben till och med. Men hur mycket dinosaurier hade vi i sverige till exempel. Visserligen fanns det vandrings sägner men alla är i princip under samma tid, tog ju lång tid att sprida ett rykte.
Jag skulle gärna tro att drakar funnits och kanske finns kvar. Bara det att vi människor är så giriga att de varit tvugna att gömma sig.
Min tro och slags teori är att drakarna finns kvar, i bermuda triangeln. Må hända skyddade av magi eller något annat. Ingen vet ju vad som finns där egentligen. Kanske det är drakarnas sista vilo plats?
Jag gillar tanken även om den lätt kan avfärdas. Men det känns bra på något sätt. Att det finns en plats vi människor inte kan förstöra :)
Vilken härlig tanke….
U R us

He he, kolla bara på hur de beskriver Loch Ness-odjuret, Storsjöodjuret och alla andra "odjur" som sägs finnas i sjöar i diverse länder. I Kanada finns Ogopogo http://www.ogopogomonster.com/ exempelvis.
Nu måste jag erkänna att jag aldrig har sett något av dessa vattendjur, men å andra sidan har jag heller inte besökt någon av alla sjöar som sägs ha sådana varelser. Och så vill jag påminna om att forskarna var bergsäkra på att kvastfeningen var utdöd ända tills fiskarna fick upp en ur havet. Så vem vet? Kanske du har dina drakar i vattnet?
Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!
Ja några av de asiatiska drakarna levde som vatten monster med så :)