Negativa Tråden
http://www.youtube.com/watch?v=gtHGoD5rb38
Har väntat på en tråd när jag kan lägga in detta bidrag. :)))
Jag kanske har sjuk humor men jag tycker hon är sååå bra på att lida!!! Nu får jag väl på skallen
Se det med en stor portion humor är ni snälla, ibland hjälper det att skratta åt elände. Eller ibland, alltsomoftast skulle jag nog vilja påstå. ;)
<3<3<3

Ja, skulle man kunna ändra på nått så är det väl fattigdom och krig. Orättvisorna i vårt samhälle idag. Många sjuka och arbetslösa håller på att hamna i ekonomisk kris, när de inte får ut sina pengar.
Såg en artikel i Aftonbladet i går om en grabb som blivit arbetslös och inte fick ut sina pengar. Fick lov att låna pengar av sin sjukpensionerade mamma. Detta har även hänt min son att han måste låna pengar av mig för att kunna betala sina viktigaste räkningar. Och pensionen är ju inte så stor då man bara har sjukpension utan klassad arbetskada. Detta är nått som borde ändrats på. Man kan inte rå för om man blir arbetslös eller sjuk. Min son började tidigt jobba som ställningsbyggare, men kunde tyvärr inte fortsätta med det yrket pga av hälsa. Just nu har han ändå jobb på vårt Bryggeri här. Jag hoppas verkligen att han skall kunna få bli kvar där. Min yngste är fast anställd där.

Man får aldrig glömma att tänka posetivt. Det hjälper mycket till.
Tack för Linas visa..Skrattar.
… att alla människor hade mera tid
att bry sej om varandra.
Att vi slapp alla dessa måsten!
Jag tror Vi skulle ha en finare värld då.
Sisa
Jag för min del tror att måsten måste finnas..de är en bra variation till motsaten, för till slut blir det roliga också ett måste om man inte kopplar av från det också..min erfarenhet..
jag för min del önskar att jag inte var så "mesig" och att jag kan hantera det här med energier på ett bra sätt..för övrigt håller jag med dig Sisa, att vi har mera tid att ha roligt tillsammans och att alla blir accepterade för dem de är..
U R us
Min humor är nog lite sjuk den med, eller är den totalt stendöd.
Jag önskar att vi alla inte var så snabba på att döma andra, utan stannade upp och tänkte efter, den där tiondelssekunden. Så mycket onödigt tjafs och bråk man hade sluppit.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
#1 Emil är min favorit bland alla Astrid Lindgrens Figurer…Man känner lätt igen sig i Linas sång..hur många gånger tyvker man inte synd om sig själv? Fast..en piga p den tiden har orsak till det de fick verkligen kämpa.
Det är väl ok att tycka synd om sig själv, bara man tar sig ur det
U R us
En del "måsten" ska vi naturligtvis ha kvar. Men jag tycker det är
för många. Vi får undvara så mycket annat, för att det är så mycket
vi måste. Fler människor skulle behöva stanna upp, känna efter och
njuta av Livet. Av varandra, av våra barn, av våra gamla…
Skulle kunna räkna upp massor av exempel på sånt vi "Lägger på hyllan",
bara för att vi måste så mycket annat.
Choklad, jag förstår hur du menar, men det är olika också
hur vi ser på våra måsten.
Kramiz Sisa 
#8 Jo..dessa måsten som hopar sig är inte kul..de kan vara direkt farliga för hälsan, det är många som blivit utbrända för dem..ibland vill man så mycket att man inte inser hur mycket arbete det egentligen innebär, och sedan tillkommer det dagliga livets måsten, de dagliga rutinerna, det är en ständig balansgång det där. Så därför är det viktigt att vi bara tillåter oss att njuta av livet ..även det ofta, så att vi orkar med måstena.Och att vi inte tar på oss allt arbete själva..
U R us
Håller med Dej, så mycket…
Sisa 
I mitt fall vill jag tänka på mig själv för ett ögonblick, jag tycker inte om att lida av fibromyalgi.
I värdsliga fallet så vill jag ha slut på tortyr.
Mitt liv just nu och så önskar jag att alla människor kunde få bli fria från sina rädslor.
#6 Håller helt med dig….
Att människor tror sig veta så mycket om en, men i verkligheten inte fattar eller vet så mycket alls, det kan störa mig…mycket vissa dagar.
Vissa människors behov av att konstant dela med sig utav sina personliga sanningar, gällande alla andra då såklart.
Kan också bli trött på alla motgångar och tuffa dagar i mitt liv, men försöker sätta min tilltro till karma & universums plan för mig som förhoppningsvis blir hur bra som helst 
Amor Vincit Omnia
Jag önskar jag kunde trolla bort allt det onda i hela världen,
och hjälpa alla människor och framförallt alla djur
som far illa… 
Sisa
Just nu är jag trött på att allting ska vara så himla krångligt..kan det inte bara få fungera som det ska?
U R us
#15 Det var precis det du skrev jag tänkte skriva om djuren som far illa.
Och så tycker jag inte om alla mobbare, som mobbar andra personer för dom inte mår bra själva.
För dom ska må bra ( mobbarna) måste dom trycka ner någon annan. Det brukar oftast vara så….
Det skulle jag vilja ändra på!!! Var snälla mot varandra istället!
//Lodjuret
# 16 Håller med dig, hoppas vårt flyt kommer snart då 
Amor Vincit Omnia
# ja det hoppas jag med..men ibland så klistrar allt jobbigt sig på en, nu är jag nere i en svacka igen, jag trodde jag skulle slippa nu. Har varit sur och irriterad ett tag nu…usch.har lust att bara skrika ..så där som Ronja rövardotter gör ..men man kan väl inte det ..man är väl för gammal och vad skulle folk tänka?
U R us
# 19 Nehe du, vråla på bara. Man måste få ut det ju 
Amor Vincit Omnia
Just nu befinner jag mig någonstans nere på botten och krälar… försöker att rädda mitt äktenskap, men jag orkar inte mer. Har kämpat i så många år… Det är så fruktansvärt jobbigt. Att älska och "hata" på en gång… Fullständigt känslokaos i hela mig….
Jag känner mig bättre idag…tur att man är så envis som man är ändå..ska rita lite nu, då brukar jag känna mig bättre
Kram till er alla!
U R us
Skönt att höra…
Får vi se vad Du ritar?
Sisakram 
hmm det är bara mina knasbilder..men ok…
U R us
Det ser jag fram emot,
spännande…..
# 12 jag önskar också att man kunde bli från alla rädslor..men det krävs ett stort arbete..av sig själv..
U R us
Hittade en text som jag skrivit om Melankoli ;) Den kanske passar i den här tråden. :)
Det regnar ute, då känns det melankoliskt för melankoli är blött och fuktigt.
Fuktiga ögon och en våt och kall själ.
Fast regnet är nyttigt för växtriket då är väl melankolin nyttig för själsriket.
För om vi inte får vattna ibland så blir vi ju torra blommor…..
Vad bra ni skrivit allihopa
Jättebra inlägg Sisa :-)Jag skulle vilja ändra på alla som är så negativa och tar ens energi.
Snåla människor som åker snålskjuts på andra..ingen nämnd ingen klämd..heter det så.
kram Jile
Jag blev väldigt negativ till helas inställning när jag frågade om ett ryckte jag fått från många personer så blockade hon mig. Vet inte vad jag skall tro då jag är väldigt emot att bara gå på rykten. Men hon visade verkligen en dålig sida genom att blockera mig.
Synd jag frågade i all vällmening…
#30 Vill bara svara dig på din kommentar, det är helt OT från denna tråd då jag inte alls är negativ:
En rättelse: "Hellas" menar du och inte "Helas"
Det är helt i sin ordning att Blockera vem som helst från att komma in på en personlig sajt, det görs dagligen av många på iFokus.
Man behöver inte ens ha en anledning till att göra det.
Har Du problem med det kan Du diskutera den funktionen med dels Sajtvärd och Medarbetare men kanske även med iFokus direkt.
Att du tar upp att du blivit blockerad i ett publikt inlägg tyder på en stor osäkerhet och med en liten touch av "tyck synd om mig" syndoromet!
Hoppas att du kan släppa det och gå vidare och ärligt, så intressant eller skojig är inte lilla jag
.
#32 Hahahaha vilken fuling!!! :)))
#31 Redan släppt det du gav mig det svar jag behövde veta tack…
Kan vi fortsätta personliga vendettor över Pm tro?
<3
# 32 jag tycker han är söt 
U R us