Blandande känslor..
Vår ena katt låg just överst på det stora klösmöblen och jag gick för att gosa lite med honom. Han kurrade som vanligt och kråmade sig. Sedan slutade han att kurra och verkligen sökte min blick och jag blev alldeles skakig för han tittade verkligen rakt igenom mig.. Inte för att jag inte har tittat våra katter i ögonen förut men det jag såg var något jag inte har sett förut. Det var en enorm klokhet och visdom och ett stort, stort lugn. Jag blev alldeles tagen och kände det mer som att jag tittade in i ögonen på en människa som har upplevt allt! Det var både underbart samtidigt som det kändes lite skrämmande. Det är en katt vi pratar om och det som gick att läsa där kändes galet fel att se hos en katt
Denna katt är verkligen supersocial och han springer i åttor runt benen när man kliver upp på morgonen eller om man har suttit still för länge. Inte mycket till knäkatt men åker gärna med på armen hur länge som helst 
Jag har aldrig upplevt något liknande och villle bara dela med mig av min upplevelse för den var väldigt speciell.
Kram
~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~
Vilken upplevelse, 
och vilken jättefin katt!
Sisa
Tack! Även en av våra katter kan man få sådan blickar av så jag förstår vad du menar…… :)
#1 Tack Sisa ;) Visst är han fin vår Butterfly? Den enda avelshanen vi har kvar okastrerad.
#2 Jag blev alldeles tagen! Den blicken sa verkligen mer än 1000 ord!! Jag fick nästan skamkänslor i kroppen? Fast jag vet inte varför..
~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~
#3 Nej det är den känsla man får bland annat. Beror ju på vilken sinnesstämning man är på. Vår katt är en riktig kärlekskatt som bara överöser oss med kärlek, tycks vara hennes uppgift att liksom heala med sin kärlek. Min son har haft henne mycket hos sig när han var liten och jag kan idag förstå varför hon ville och han behövde henne.
Hon tittar ibland så att man häpnar precis som du säger, ibland med skam i kroppen men jag har lärt mig att inte skämmas för något så jag tränar ännu på att hålla de känslorna borta när jag ser henne i ögonen….vem tror du kommer in till mig nu och sätter sig på mattan? Jorå, vår kärlekskatt som e så skön.
Kanske de ser så djupt in i vårt innersta och vill väcka minnen och locka fram något ur vårt innersta? Vem vet……