Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: diktercitatvisdomsord
Läst 3149 ggr
[Jeremina]
0

Tålamod med varandra

Min farmor säger till mig från andra sidan att vi måste ha bättre tålamod med varandra. Vi ska inte bråka, snäsa och baktala varandra. Med all kärlek vi alla besitter bör vi hålla ihop. Måste respektera varandra och inte vara rädda att tala ut.

Jag får instruktioner av henne ungefär på samma sätt som när jag ska sy då brukar jag få goda råd. Gör si och gör så och denna kloka gumma har oftast rätt.Och hon håller koll från andra sidan och styr och ställer där med har jag hört.

Jag tror i alla fall att denna sajt startades med glädje och kärlek samt nyfikenhet så vi kan väl ALLA tillsammans hjälpas åt. Och då menar jag alla…..nu ska jag natta…vi hörs i morgon…kramar Jeremina! Glad

Jane-Lyzell
0

Håller med dig Jeremina och din farmor tålamod och respekt för olikheter!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Mads
0

Håller också med dig Jeremina. Vi måste vara öppna och acceptera att vi alla är olika och ha tålamod med både oss själva och varandra. Tänk om alla skulle tänka och tycka precis lika, så trist världen till slut skulle bli. Och hur skulle man då kunna lära sig nåt nytt av människor ?

Hör ofta min farfars röst inom mig: Andas och räkna till 10 Flört Detta när frustrationen kickar igång och jag börjar bubbla..Skrattande

Stora kramen

Amor Vincit Omnia

Elisabeth-J
0

Jag håller med dig Jeremina och hoppas att fler och fler börjar tänka mer på det här som är så viktigt.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

molly57
0

Så sant så!! Med tålamod och respekt för varandra.Skulle världen vara enOskyldig trevligare plats att bo på.

squaw
0

Skrattandejag håller med dig till fullo jeremina
lär vi oss bara att ha tålamod och respekt tillvarandra

och vissa med mänsklighet med kärlek och glädje
så är ett stort steg taget……Flört

Loneli
0

Jeremina!

Härliga och kloka ord från dig dig! Kram

Tålamod är väl en av grundstenarna i vägen till en djupare andlighet. Det skönt att stämningen här verkar bättre…

/loneli

[Jeremina]
0

Hallå mina vänner…tack för era kommentarer…hoppas fler säger sitt…kram så här på lördagskvällen…Jeremina!

TantAlma
0

Din farmor och du har rätt, Det är inte alltid lätt, men det kräver mindre energi ju mer man övar och till sist vill man inte vara arg, sur och  otrevlig längre. Men man måste också börja med sig själv för vill man förändra omvärlden måste man börja med sig själv, har jag nyligen lärt mig.

Loneli
0

Godkväll Jeremina!!

Hej Tant Alma #8

Håller med att det är viktigt att jobba med sig själv och sitt tålamod!

Men kan även tycka att säga nej är lika viktigt..Många människor "bränner" ut sig i dag för att hela tiden vara till lags..

/Loneli

TantAlma
0

#9 God kväll.

Jag förstår vad du menar, jag är nämligen själv en av dem som inte kunnat säga nej tidigare. Men lärt mig det, nu säger jag Nej för att vara snäll mot mig själv.  

Jag måste vara snäll mot mig om jag vill att andra ska vara snäll mot mig. Att säga Nej för mig betyder inte att jag  är otrevlig längre… Glad

Loneli
0

Hej #10 Alma

Det var jättebra skrivet..

Tänker också att det är enslags kvinnofälla,,Många lever i fel förhållanden som dom tror lösningen är tålamod…I bland skulle ett kärleksfullt nej vara bättre..

/Loneli

[Jeremina]
0

Så sant så Loneli och god kväll min kära vän..min farmor var en sådan kvinna som bjöd på sig själv och var så snäll men hon kunde också säga ifrån, jag sägs vara likadan. Jag växte upp hos henne och min älskade farfar *ler* !

Loneli
0

Tjena Jeremina #12

Vad härligt att du hade såna inspiratörer omkring dig!

Det saknas förebilder för många i dag.. många är vilsna det är så lätt för människor att dras in osunda relationer och sekter,,etc

Men äkta värme lyser igenom på något sätt, det intressanta att den värmen blir jättejobbig för dom som inte "jobbar" med sig själva..

/Loneli

Trisha
0

Kloka tankar…. så lätt att tro att ens egna tankar och ideer är det enda rätta och fördömande åsikter ploppar upp som popcorn i pannan. Det här är väl ett så fint exempel på de värdefulla råd vi kan ta del av, både från varandra och från andevärlden. Hur kul vore det om alla vore exakt likadana och alltid tyckte likadant? Naee, mycket roligare och mer utvecklande när man möter olika typer av människor.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Loneli
0

Hej Trisha #14

Jag har läst dina insprerande inlägg tidigare i sajten! Sitter och funderar på varför människor inte kan uppskatta olik tänkande mera..

Dom säger att vi männsikor är flockdjur sedan begynnelsen vi var tvugna kanske för att överleva.. men nu då..

Tröttsamt med alla som måste tänka kvadratiskt och lägger hela sin själ för att passa in..

/Loneli

[Sisa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En väninna pratade bara om sina barn och barnbarn, om hur duktiga dom är. En annan ringde och läste upp allt hon gjort, sedan vi pratades vid sist, och sedan var samtalet slut. Till slut kom jag fram till, att dessa personer är energitjuvar, och att jag blir stressad av samtalen. Nu har jag ingen kontakt med dom, jag valde att sluta bekantskapen.

Jag har några väninnor som jag kan föra en dialog med, och dom uppskattar jag mycket. Jag har märkt, att dom som prövats av livet har mycket mer att ge.

Vänskap är att ge och ta…

Sisa

[rore]
0

Du har så rätt sisaGlad

Fint att du plockade upp den här tråden igen,, annars hade jag missat den.

[Jeremina]
0

Kul att ni hittat denna tråd igen…..Flört

Thyra4
0

Jag hade en gång en kompis, som stod mig väldigt nära. Vi hade ungefär samma förhållanden, makarna drack väldigt mycket och hon och jag hade våra tjekvällar och pratade ut om våra "hemska förhållanden". Sen skiljde vi oss båda två och fick efter några år andra förhållanden. Jag hade ett eget företag (tillverkning av skinnprodukter) och hon startade ett bokföringsföretag. Jag hade inte så mycket jobb, så när hon frågade om jag kunde jobba några timmar hos henne, så svarade jag JA. Jag hade ju utbildning inom kontor och bokföring också. Vi lovade varandra, att  vänskapen fick inte sättas på spel, men hon hittade mer och mer fel på mitt arbete och mitt beteende, så till slut så orkade jag inte stanna kvar - och nu tittar hon bara bort, när vi träffas. Jag försöker förlåta henne, men ibland är jag fortfarande ledsen att vi inte kan prata ut, men det vill hon inte.

JILE
0

GladJa detta är sant som Jeremina tagit upp..bra tråd. Klok farmor Jeremina, måste vara kul att få råd av henne :-)

Kram Jile

[Jeremina]
0

#19 Det låter jobbigt men jag kan känna igen situationen.

#20 Nog är farmor klok och var klok när hon levde med. Glad

[Jeremina]
0

Jag känner att jag måste lyfta fram denna tråd för det är hela tiden angeläget att skriva om detta som min kloka farmor sa….Skrattande

[Jeremina]
0

Jag hoppas att ni här i fortsättningen kommer att ha tålamod med varandra samt respektera varandra också!

[Sisa]
0

Jag är en människa som tror gott om alla, tyvärr…   Jag bara tar för givet att man ska respektera varandra. Finns ingen anledning till nåt annat. Varför ska man slösa sitt liv på, att inte bry sej om varandra och alla andra?

Jag vet ju att det finns människor som inte tänker som jag, därför kan det också vara lite farligt att vara alltför godtrogen. Jag är en människa som tycker om alla människor, som tycker att alla ska ha det bra, och att alla har rätt till ett bra liv.

Jag tror också att Du är en fin människa, Jeremina. Och Du är värdefull för oss här på ÖN…

Massor av värme från Sisa Kyss