Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: böckerfilmtips
Läst 1484 ggr
[outgrundlig]
0

En vis Indian?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hittade denna video.

Hoppas att ni kan se den via min länk, första gången jag lägger in en video.Glad

[GunillaF]
0

En mycket klok man!

Kvickast
0

Kan bara hålla med, mycket kloka ord!

Indiania
0

Tack för denna video, har sett den tidigare och den kan ses hur många gånger som helst!

Visst har Hopi - Indianen rätt i det han säger, mycket av deras profetsior har ju redan hänt.Vi har så mycket att lära oss av dessa visa Indianer vi måste värna Moder Jord.

Lyssna och begrunda!

Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

[outgrundlig]
0

#1,2,3.

Ja, jag känner mig så liten när jag ser att dessa levde för en tid och hade så mycket visdom i sig som vi inte har som en naturlighet så som de hade????

Men ack så skönt att de nu guidar oss och får oss att minnas igenSkrattande

Kram

Indiania
0

Jaa, vi behöver ständigt bli påminda om deras visdom.

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

Choklad
0

Ja,,han har rätt i allt han säger..tack för denna video! En mycket klok man!

U R us

[outgrundlig]
0

#5 Jaa verkligen. :) Kram

(Jag verkar förlora kontakten och kan inte lägga in smileys automatiskt i rutan ovan, den är borta nu, jag loggade ur för att se om det kom tillbaka men icke den är borta nu, så jag ger enkla Tecken så ni vet när jag ler och inte :))

Eija
0

Har oxå sett den där videon förut, men den tåls att ses på fler ggr…..han har så rätt i det han säger…..

Frejzan
0

Tack. Den här filmen är väl värd att se flera gånger.

Omstart
0

Ärligt talat skäms jag över att vara "västvärldare" när jag ser sånt här. Många av oss vet ju om att det är på detta sättet, men det gör mig så illa att tänka på att det är de styrande makterna i Europa under en mycket lång tid som har korrumperat större delar av världen. Om jag inte ska säga hela välrden.

Amerkika var ett paradis innan invandrarna kom, från europa. Det skulle letas guld och rikedom, ingen lag fanns och man bara tog och tog och tog.

Afrika klarade sig alldeles utmärkt innan sjöfararna kom, för att hitta slavar och guld.

Jag förstår inte varför det hela tiden handlar om vem som har mest och vem som är störst, bäst och vackrast. Var försvann önskan att leva i harmoni med varandra och naturen? När blev Moder Jord någonting som skulle tämjas istället för att läsa sig av och att leva tillsammans med?

Jag skäms över att vara vit…..Ibland gör jag faktiskt det. Speciellt när jag ser vad vi, "den vita rasen" har gjort med vår planet.

Självklart är inte ALLA så, vissa av oss vet att man ska respektera allt runt sig och njuta av det vi har. Men nog behövs det lite förändring alltid….som han säger.

[outgrundlig]
0

#10 Håller med dig i det du skriver, känns så sant för mig också. Tack

chik
0

Tack för filmen-

O ni har skrivit så bra saker alla.

Det är en vacker film o som indianen säge.-Livet tar aldrig slut..

tack outgrundlig.

Lena.P är jag i verkliga livet.