Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 2302 ggr
signemo
0

Vara öppen

Om man är öppen utan att förstå det. Kan man ha en lätt huvudvärk då.

Igår vid  halv 2 tiden fick jag helt plötsligt huvudvärk som gick över efter en stund. Tänkte inte på kvällen först, utan först efter 5-10 minuter.

Sen vid 17,30 kom huvudvärken den igen. Inte alls mycket.

Var rädda om varandra

Elisabeth-J
0

Ja man kan få lätt huvudvärk så försök att stäng dig ordentligt signemo.

Kram

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

signemo
0

Men hur gör man? Fast det står säkert nån stans här, får väl kika runt. 

Tack och kram

Var rädda om varandra

signemo
0

Det är bara jag igen.

Jag sitter ju mycket här vid ön. Kan inte låta bliFlört. Löjlig fråga men. Öppnar man automatiskt. Kan  man säja. Nu vill jag inte vara öppen. Nu skall jag bara läsa och tänka här på forumet.

Usch vad det lät knäppt. Men jag skickar ändå.

Tycker att det börjar bli lite irriterande med tryck vid tinningen bla. Inget att klaga över igentligen, för det är ju så kul att sitta här

Var rädda om varandra

[Hellas]
0

I vissa situationer öppnar jag mig med automatik bla. när jag sitter på ÖN.
Självklart kan jag stänga ner mig….nästan helt men det räcker med att jag slår upp en bild eller något annat så triggas det hela igång ändå.

Likaså på söndagar, det börjar redan på förmiddagen innan vi har träning på kvällen, man får liksom tala om att "de får vänta lite" *Ler*!

Man kan stänga av hur mycket som helst men är det så att minsta lilla nyfikenhet eller intresse finns så går det inte att stänga, lite lite är ändå öppet.

Det finns väldigt bra meditationsskivor där man bla. övar detta med att öppna och stänga chakran.
Till att börja med tar det lite tid men efter ett tag tror jag de flesta skapar sina egna "snabbsystem".
En del har en strömavbrytare, knäpp….så stängs alla chakran igen!

Har du provat med att lära dig stänga igen med en guidad meditationsskiva?
Väldigt många berättar att de äntligen börjar kunna hantera detta efter att de övat med tex. Iris Halls meditationsskiva *gillar*.

signemo
0

Tack Hellas. Det vore nog nått för mig. Så jag får lite desiplin på mitt avstängandeFlört

Var rädda om varandra

Njord
0

Man brukar ju säga att man stänger sig (alltså sina chakran). Men det är en sanning med modifikation anser jag. Man kan egentligen inte stänga sina chakran helt. Lite på glänt är de ändå, för om man viljemässigt skulle kunna bomma igen totalt, ja då dör man!

För det är egentligen enda gången chakrana stängs helt - När man avlider. Då stängs de och samlar ihop sig som på ett radband till en enda slags boll till slut. Denna process startar omdelbart efter döden och kan ta upp till ett par timmar, i extremfallet max nåt dygn.

Och resultatet är det som är essensen av anden och som sedan ger sig iväg till ljuset för att återförenas med den delen som sticker direkt när man dör, själen, medvetandet och ditt intellektuella drar omedelbart iväg från kroppen.

Det gör de mycket lätt (precis som under en del av sömnen) och det är därför man får dessa NDU om man blir återupplivad.

Det är därför det inom den indianska och sibiriska schamanismen är väldigt viktigt att det finns minst en schaman med när någon dör. Dennes uppgift är att underlätta detta med att chakrana packar ihop sig och lämnar kroppen så smidigt som möjligt.

Sorry om någon blir obehagligt berörd av denna info, men det är inget att vara rädd för. Det är bara vissa indiska yogis som kan stänga chakrana nääästan helt, men inte helt i alla fall! (Det är då de kan gå ner i coma och ta ner hjärtrytmen något otroligt)

Men man kan visualisera att man stänger helt, då har man stängt sig så mycket man kan rent viljemässigt.

/ Jerry (Besserwisser igen då)

Soffe
0

#6 Jag tycker ju inte att ditt inlägg är besserwissigt! Det är intressant och bra skrivet :-)

signemo
0

haha. Du är för härlig du Besserwisser. Blir glad när jag läser din underfundiga inlägg. ibland kloka ibland inte ( fniss)

Obs. Inlägget var bra. det var underskriften jag fnissar åt.

Nej nu får jag snart koja.

Var rädda om varandra

[Hellas]
0

#6 Det låter rimligt det du säger men att man kallar det språkligt sett för att stänga igen.

Njord
0

Jo, det blev ju lite OT där Hellas. Skulle väl ha gjort en annan tråd för det där kanske…

Och visst säger man att man stänger igen chakrana, det är ju viktigt att inte gå öppen för ofta, för då blir man ju rätt jobbig för omgivningen….och även sig själv förstås…Glad

puff
0

#6 Tycker du delar med dig av intressanta info och jag blir positivt berörd.

tackar

//Eva

Njord
0

#11 - Tack Eva! Ja, det finns mycket man kan skriva om, menman måste ju tänka på hur det uppfattas av olika människor. Och det är väl inte min bästa gren kanske…….för jag tycker inte att man kan uttrycka sig fullt om man måste anpassa allt man vet/tror/tycker för "känsliga tittare" som TV brukar säga….Flört

sweethoney
0

Njord, du ruskar ju om lite! Det behövs ju, eller hur? *ler* Dina inlägg leder till eftertanke, och jag personligen gillar din ironi!

Kram

Amor vincit omnia

[Chakra]
0

#13 Jag tycker som dig sweethhoney här!
Och du själv skriver som jag tänker!Glad

Och signemo; dig tycker jag om! Du skrev i ett annat inlägg "Nu är det jag igen"
Jag skrattade hjärligt!

Njord, du ruskar om! Man kan inte alltid tänka hur andra ska ta det man skriver, i så fall kan man inte skriva någonting eller diskutera något. Då är det lika bra att vara tyst och flyta med strömmen!

Vi är så olika, och det är det som är så spännande i Livet!
Man lär känna varandra här efter ett tag och då vet man hur personen i fråga menar med sina inlägg.

Sen är personangrepp en annan sak, och det ska inte finnas här!

Elisabeth-J
0

Njord, du ska självklart skriva och om någon missuppfattar så får man fråga vad som menas så blir det trevligare diskussioner Glad

Elisabeth 

Njord
0

Tack tjejer, det är lugnt.

Jag ville bara ursäkta mig lite….för säkerhets skull! Oskyldig

Melissa
1

Chakraöppning för arbete med andevärlden/medialt.

När man ska arbeta med andevärlden öppnar man sina chakran först så man får en länk uppåt.

Sitt bekvämt med båda fötterna på golvet, så bekvämt som möjligt men med rak rygg.

Slut dina ögon och andas några djupa andetag och gå in i dig själv.

Du koncentrerar dig på rotchakrat som sitter i slutet av ryggraden och föreställer dig att du har en röd blomknopp där. Den är helt sluten och du öppnar den kronblad för kronblad tills det är en helt utslagen strålade vacker röd blomma.

Nu fokuserar du dig på sakralchakrat som sitter strax under naveln. Tänk dig en orange blomknopp där som är helt sluten och som du öppnar blad för blad tills den är helt utslagen. en underbar orange blomma som strålar i sin fulla prakt.

Nästa chakra som du visualiserar är solar-plexuschakrat som sitter strax under bröstbenet. Se inom dig en gul blomknopp som du öppnar blad för blad tills den är fullständigt utslagen och skimrar som solen själv.

Gå upp till hjärtchakrat belägen mitt i bröstet och föreställ dig en rosa eller grön blomknopp. Du öppnar den här knoppen kronblad för kronblad tills den är helt öppen. En vacker rosa eller grön blomma som är fullständigt utslagen.

Nu fokuserar du dig på halschakrat som sitter vid struphuvudet och föreställer dig en ljusblå blomknopp där. Öppna knoppen blad för blad tills den är fullständigt utslagen en vacker ljusblå blomma.

Nästa chakra är pannchakrat eller tredje ögat belägen i pannan och du tänker dig en indigofärgad blomknopp här som du öppnar blad för blad tills det är en fullständigt utslagen skimrande blomma.

Till slut fokuserar du dig på hjässan på kronchakrat där du har en violett blomknopp som du öppnar kronblad för kronblad. Tills det är en helt utslagen underbart vacker violett blomma.

Nu är du redo att arbeta med andevärlden och det enda du behöver göra är att sträcka dig upp mot det 8e chakrat som finns ovanför ditt huvud.

Du kan antingen arbeta med healing, kanalisera budskap eller arbeta som medium.

Efter avslutat arbete måste du sluta dina chakran.

När du sluter chakrorna börjar du med att sluta blomman vid kronchakrat fullständigt.

Du sluter pannchakrat den indigofärgade blomman.

Halschakrat den ljusblå blomman sluter du blad för blad.

Du sluter hjärtchakrats blomma som är rosa eller grön

Sen sluter du solar-plexuschakrats gula blomma.

Navelchakrats orange blomma sluter du blad för blad.

Men när du kommer till rotchakrat låter du den röda knoppen ha ett blad öppet eftersom vi alltid ska ha den kontakten med moder jord.

Källa Iris Hall
LIFE

"artikeln kopierad från sajten Spirituellt som numer är nedlagd"

Melissa
0

Kan verkligen rekommendera "The Secret Garden of Iris Hall"

En bra meditaitons-skiva där man får öva på öppna/stänga sina chakran..Utdraget ovan är från denna cd…

Jag får också värk om jag är öppen när jag inte ska vara det/varit öppen för länge, så det är bara att öva!

lolloann
0

Här pratas om att stänga och öppna sig. Jag som inte är så insatt i det här undrar då om man måste stänga sig? Kan man inte vara öppen jämnt?

Och kan man känna skillnaden?

Njord
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#19 - Nej, du är inte tvungen att stänga dig om du inte mår dåligt av det. Det funkar per automatik ändå. Tänk på alla som inte är "medvetet och aktivt" andliga, "vanligt" folk typ!

Det sköts ju om ändå för de allra flesta. Men om man är andligt aktiv med mediala aktiviteter så brukar man säga att man ska "stänga sig". Alltså visualisera (fantisera) att man stänger sina huvudchakran som enligt trad. sitter på speciella platser i kroppen (eterkroppen…typ!)

Se bifogad fil!

MVH Jerry

lolloann
0

Tack Jerry. Men jag mår ju dåligt hela tiden fast jag är 'vanligt' folk. Gråter  Men jag kanske inte är så vanlig ändå. Skrattande  Jag förstår vad du menar, men hur ska jag veta om jag mår dåligt för att jag är öppen jämt eller om det är mina nerver och depression. Jag menar det kanske inte bara handlar om att få huvudvärk. Man kanske får ont i själen också om man är öppen jämt.

I och för sig: Jag skulle ju kunna börja stänga för att se om jag börjar må bättre. Det kanske inte är svårare. Glad 

MVH Lollo

Britt-Marie
0

Ofta då jag sitter här och är inne på just ÖN då, så känner jag pirrande uppe på jässan..Är jag det så att jag är öppen då utan att igentligen ha gjort någonting?

Camilla-S
0

Min erfarenhet när det "kliar i huvudet" är att bl a de andliga vännerna jobbar med oss för precis det vi behöver. När många av oss började Distanskursen så hade vi mycket myror på huvudet ;)

Njord
0

#22 - Ja, det låter som att du är öppen som du beskriver det. Pirrandet är ju något som de flesta känner när de är öppna. Och det är ju ditt kronchakra som då är öppet. De andra chakrana är ju troligen öppna då också, men just pirret är ju från kronchakrat.

Mår man dåligt och känner det här pirrandet på hjässan och liknande, till exempel svallande värmekänslor, eufori, en skööön känsla m.m. som kommer och går i kroppen så kan det vara en bra idé att stänga sig på det sätt som Melissa skriver i inlägg #17.

#23 - Javisst har du rätt! Men det är lika mycket du/vi som jobbar med dem,  som att de jobbar med oss…..SkrattandeOskyldig

Här kan du göra ett chakratest (på engelska) för att se hur mycket dina olika chakra är öppna:

http://www.eclecticenergies.com/chakras/chakratest.php

MVH / Jerry

signemo
0

Hej Njord

Jag blir bara glad när du skriver. Hoppas jag inte antydde nått annat. Tycker det är så trevligt att vi alla kan ventilera allt möjligt och få svar trots att det jag många gånger skriver är rena nojan.

Personangrepp tycker jag däremot inte om, liksom att man talar om person i 3.e person utan att den kan försvara sig.

Ha det så bra allihop.

Var rädda om varandra

Britt-Marie
0

#23, 24 #

Tack för era svar. Det pirrar på huvudet nu när jag sitter här i kväll igen. Men jag mår inte dåligt av det. Men skall ta till mig det där med att kunna stänga av.

Skall nog prova att gå en distanskurs någongång fram över, när jag och min portmonä känner oss mogna..

Ha det gott alla här inne på ÖN

Elisabeth-J
0

När man är intresserad av det och kanske öppnar en bok om ämnet eller går in här och läser så är man öppen och det kan man då känna av på olika sätt, som att det pirrar på hvudet t.e.x

Elisabeth 

Njord
0

#25 Nejdå, signemo! Jag inte vad du skulle kunna säga/göra för att jag skulle ta åt mig av dig! Du är ju en härlig madam! Och jag är ju inte någon skör liten blomma precis….är van att få på käften i forum sedan länge….och då var det betydligt tuffare diskussioner…som tyvärr lyckades hitta mina "knappar" och tryckte på dem…..och då blev jag en "kamikaze-pilot" som brusade upp lite och var lite väl "rak och ärlig" i mina ordalag. Och då blev jag naturligtvis avstängd….

Så numera har jag mina "sköldar uppe" mot alla "ordgranater" som kastas mot mig. Förhoppningvis har jag väl lärt mig något av de erfarenheter man får, vara sig man vill eller ej!

Och trots att över halva mitt liv har gått, så lär jag mig alltid något varje dag, Sverige är fantastiskt! Skrattande

#26 + #27 < Ja, var glada ni flickor så länge det bara pirrar i huvet……Tungan uteFlört Annars är det ju ett helsike med den där klådan överallt i kroppen…..

wolfie
0

#26,27 Ah!Känner igen det där pirret uppe på huvudet!Kan jag känna av lite när som helst!För mig är det ett välmående pirr!det känns behagligt o jag känner lycka just då!

Pyssla
0

när jag i tisdags var inne på ÖN så började det kännas underligt på huvudet som jag aldrig kännt förut… det kändes som det pulserade liksom .. som vågor.  Men jag är inne på den här sidan väldigt ofta.

christine79
0

Jag gjorde testet och alla chakran är öppen utom magchakrat. Om man nu ska lita på testet så.

Christine, Chris

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se

Choklad
0

Detta är mycket lärorikt..tänk att jag har missat detta innan! jag brukar säga att jag har inte tid just nu, vill ni vänta lite till senare tillfälle? och det går bra..antar att jag stänger ner mig då? Detta är nytt för mig så det kan vara lite som en bergochdalbana, för helt plötsligt så har jag besök och det kommer någon som vill prata. och då får jag stöd av denna ande…de är så jättesnälla…och så får jag lite energi..inte alls illa. Önskar bara att jag blir starkare i att uppleva det vill ha sagt och att jag lär mig att se och lyssna bättre…Glad

U R us

Jenkan85
0

Vad bra ni skriver allihop! Glad Känner mig redo att börja träna på att stänga och öppna mig! Tack allihop!

anim31
0

Jag undrar hur kan man bli medial?Alså hur kan ni kontakta eran guider?Var gör ni?Skulle jätte gärna veta om det är någon som vill förklaraSkrattande

Jinaum
0

Jag brukar verkligen öppnas när jag blir "påmind" om att jag faktiskt kan öppna mig. Om jag ser något som kan relatera till spöken i synnerhet eller någon i min närvaro verkar ledsen.

Men stänga.. vet inte. Brukar alltid tänka att mina ögon öppnas och stängs på ett underligt sätt. vet inte redigt. svårt att förklara.