Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 5707 ggr
Happyspirit
0

Attraktionskraften.

Vad attraherar du till dig? Funderar du över det? När man tycker att man blir utsatt för saker, kan man skylla på andra då? Och hur stor del attraherar man till sig själv? Tänker på de här senaste mobbnings och Vof trådarna som bara drar till sig mera av det vi inte vill ha. Eller det kanske är så att man vill ha det. Jag börjar fundera…….

Shar
0

Jag tycker det är väldigt svårt det här tanke sättet.

Jag har en längre tid befunnit mej i en situation jag inte önskar och jobbar verkligen med mitt tankesätt men hur jag än bär mej åt så står det still…

Blir nästan ännu tuffare när jag tänker att det är mitt eget fel och mitt tankesätt som gör att jag är här.

Jag vill inte ha det men får det ändå….

skrult
0

Ja,det är jättesvårt! Man ska ju inte alls tänka att "jag vill inte" detta. Man ska tänka på vad man vill ha mer i sitt liv och känna att "jag har det" redan.

SVÅRT! Foten i munnen

Happyspirit
0

Ja, visst kan man välja att se det som svårt det är också ett val. Frågan är om det inte är ännu svårare att hela tiden se sig som ett "offer för omständigheter" i längden……. i min värld blir det ju väldigt jobbigt att leva så. Fast å andra sidan så kanske det är en sak man är van med och så kanske man bara finner sig i det av gammal vana. Vad vet jag. Alla har nog sina egna olika skäl till att de gör det valet.

[rore]
0

"Blir nästan ännu tuffare när jag tänker att det är mitt eget fel och mitt tankesätt som gör att jag är här."

Ju tuffare motstånd mot tanken, ju längre bort kommer den.

För lite mer än ett år sedan läste jag boken: The secret Av: Rhonda Byrne.

Jag hade satt i sinnet att ja! Detta ska jag banne mig ta till mig.

Men det var som sagt svårt och jag vet inte om det var något fel på mig den tiden eller inte, men det funkade bara inte åt det positiva hållet i alla fall.

Där emot så visste jag att det fungerar alldeles för lätt i motsatt riktning. Klockrent.

Frustrationen var stor inom mig.

Men så här i efterhand så tror jag att detta med själv kännedom betyder väldigt mycket.

Vad är det jag önskar? vad är det jag vill?

Varför fungerar det inte? Vad skapar obehaget inom mig?

Vad krävs utav mig för att jag ska kunna ta mig vidare?

Saker som ständigt återkommer tror jag beror på att vi ska utarbeta dem. (Det verkar som om de kommer tillbaka i olika former tills det är färdigt. I alla fall för mig)

Färdigt blir det när vi känner det obehagliga, när vi accepterar och känner in vad det är för någonting. Då kan vi göra någonting utav detta.

Annars är vi fångar i våra egna tankar. Bara en tanke som slog mig när jag läste./ Rore

Mads
0

Jag tycker det är svårt men inte omöjligt. Visst kan man själv påverka oerhört mycket i sitt liv, det senaste året som inneburit en rejäl själaresa för mig har fått mig att inse hur mycket jag själv varit delaktig i mycket som hänt som jag just trott var andras eller yttre omständighters fel. Tacksam är jag för att jag idag har vaknat och inser min egen påverkan på mitt liv. Dock man man inte påverka allt med positivt tänkade, vissa jobbiga saker händer ändå oavsett. Säkerligen av en anledning men dock inte mindre jobbigt för det.

Attraktionslagen i alla ära, men allt man önskar får man inte och vissa saker får man även om man aldrig önskat sig dem Glad

Amor Vincit Omnia

stina63
0

Under många år när jag var yngre så hade jag dåligt självförtroende men uppfattade inte att jag hade de. Allt dåligt som hände runt mej kände jag att det var andra som hade utsatt mig för de. Men idag så vet jag bättre.

Jag fick en Aha upplevelse och såg en tråd genom mitt liv. Där förstod jag hur och varför jag var den jag var. Och varför jag tog till mig de negativa. Jag kan inte, Hittar inga, Alla är emot mig, Duger inte osv.

Men idag ser jag det på ett helt annat sätt. Mår bättre och säger istället Jag vet, jag kan och jag hittar de jag vill hitta och ingen är emot mig mer än jag själva.

Ha en underbar Helg// Tina

[MargaretaA]
0

Jag förstår inte riktigt hur jag ska tolka #0 - Är det den mobbades eget fel att h*n blir mobbad här på ÖN?

Sorry men det håller jag verkligen inte med om! Förvånad

[rore]
0

Så tolkade inte jag det när jag lästeObestämd

Happyspirit
0

#7 Jag bjuder på den nu har du ju något att gå igång på Vassego! ;) Annars var det inte så jag menade. :)

[MargaretaA]
0

tack men jag går inte igång så lätt Flört

Happyspirit
0

#10 Det var ju skönt.Flört För både dig och mig då.Skrattande

Hursomhelst så var det inte så jag menade riktigt så tokig har jag inte blivit ännu :))

[Pirkkolino]
0

Jag tolkar inte trådskaparens meningen att påpeka att saker som händer t.ex här i trådarna är någons fel. Jag ser saker mera från psykologiska synvinkel. Så att vissa personer har något andledning behov att provocera andra och vissa har också något andledning lättare låta sig bli provocerade än andra.

Happyspi..jag ber dig bekräfta, om jag har förstått rätt din mening, eller upplysa mig mera om din mening. Ämnet är viktig och jag vill veta om jag har förstått rätt. Jag hoppas att du förstår min mening. Glad 

Pirkkolino.

Happyspirit
0

#12 Kära vän du har så rätt.Skrattande Jag ser det verkligen inte som min rättighet att kasta skuld på någon annan människa inte heller att fördöma någon. Det ligger inte i min natur.

Min mening var just att väcka lite tankar i just det jag skrev i trådstarten. Om vad vi drar till oss.

Så du har uppfattat mig helt rätt Pirkkolino.<3

Jane-Lyzell
0

#13 tror du får skilja på offentligheten och personligheten i attraktion! som offentligt ansikte utåt drar du till dig rädslor och annat negativt - särskilt i dessa sammanhang! Se bara på myten Jesus! Han dog för andra männskors rädslor och okunskap om hans medialitet!

så denna rörelse, den mediala alltså kommer alltid dra till sig dom rädda och icke troende - vi som kommer få skulden och bära hundhuvud är vi medium - som vi gjort i alla tider!

Jag som person belyser nu detta - för att förhoppningsvis få ett slut på det - vi får väll se hur det går - undertiden drar jag till mig dessa skeptiker mer - men det är inte min person utan jag som offentligt medium som attraherar deras skeptisism och rädslor!

Att vara utsatt för detta är inte så kul och om andra är obekväma i detta ber jag om ursäkt - men faktum är att någon måste säga ifrån- även om det är obekvämt- man kan inte soppa det under mattan - då kommer det tillbaka hela tiden(atraktionen)

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MargaretaA]
0

nej jag tror inte att du så tokig heller. Glad

Men när det gäller Attraktionslagen så är jag väldigt kluven, för tror man stenhårt på den i alla lägen, så säger den ju i princip att allt elände drar vi på oss själva. jag tror på lagen (av egen erfarenhet) men samtidigt vill jag inte tro att människor som kämpar och lider svårt har dragit på sig det  själva…. jag vill inte tro det…

Happyspirit
0

#14 Jag får nog fundera över det här lite Jane. Det är många saker jag inte förstår just nu i ditt inlägg. Men jag ska försöka sätta mig in i hur du tänker nu.Skäms

Jag förstår inte varför man måste utsätta sig för saker man inte tycker är kul?  Och varför man måste säga ifrån? Till vem och för vad måste man det? Och varför? Hmm…..

Och Jesus hmm, visst han gjorde ett val det gjorde han att offra sig för människorna men måste vi bli offer för att vara andliga?

Jag funderar vidare Jane! Skrattande

Happyspirit
0

#15 Jag tror jag förstår hur du tänker Maggan. Det är jättesvårt när man börjar se det här för stort och försöker förstå alla andras problem. Vi kan ju omöjligtvis veta deras själsplaner för det här livet när vi knappt kan veta våra egna. Så jag själv för att hålla det enkelt funderar mest över mig själv och inte så mycket i andras elände.

[Jeremina]
0

#0 Men om man som jag skriver om det som intresserar mig och jag kan berätta om upplevelser så vill jag just göra det. Mitt syfte är att några ska vara intresserade av att läsa det jag har att berätta.

När jag t ex blir uppmanad att skaffa psykhjälp och att jag inte har någon sjukdomsinsikt som "pissvakt" skrev i min tråd Pablo tycker jag att det är personliga trakasserier. Det är en kränkning om något och jag tycker inte att ni ska tillåta sådana utlägg……Obestämd

Happyspirit
0

Ok då flyttar vi ut i den offentliga tråden. :)

När ni ger vatten på kvarnen hela tiden så blir det problem för mig att rensa. Det här är ett öppet forum och alla måste få ha sina åsikter. Jag kan inte ta bort alla åsikter som du nu i det här fallet Jeremina inte gillar det funkar liksom inte så. Självklart personliga påhopp ska självklart inte tolereras så jag ska läsa igenom tråden igen. Det ska jag göra. Och ta sitta och redigera personliga påhopp om jag hittar några. Åsikter kan jag däremot inte ta bort det har jag ingen rätt till.

Så jag går in NU och kollar den tråden. Hoppas den blir till belåtenhet sen. Där du själv gett vatten på kvarn tänker jag inte redigera.

[Jeremina]
0

#19 Ja, jag flyttar ut i tråden men har svarat på pm igen för jag har blivit uppfostrad att det hör till vanlig hyfs att svara när man blir tilltalad eller tillskriven.

Du behöver inte bli aggressiv mot mig för det har jag inte förtjänat. Det enda jag avskyr är att bli kränkt som av t ex pissvakt, det var att gå för långt.

Vad menar du med att ge vatten på kvarn? Du menar alltså att jag ÄR en sådan som vill dra till mig dessa? eller menar du att jag provocerar? Det gör jag nog ibland men jag vill inte dra till mig dessa personer……

Jag vill bara skriva seriöst om mina mediala upplevelser och inget annat och hoppas att någon är intresserad. Nu vet jag att många är det men dessa "inhoppare" förstör det roliga och det är väl deras mening så då finns ju bara alternativet att sluta skriva då!

Eller har du något annat förslag?????

Happyspirit
0

Mitt förslag är att ni som känner er utpekade läser trådstarten igen och tar en funderare över vad jag menar. En till alltså. Försök också läsa den med kärlek. Så kanske det klarnar……

[Jeremina]
0

#21 Okej….

Happyspirit
0

#22 Skrattande Och jag är inte aggressiv……Skäms

[Pirkkolino]
0

Happy..#13 .Tack för ditt svar till mig. Glad

Pirkkolino.

Happyspirit
0

#24 Det är jag som ska Tacka för att du ville vara snäll och förklara åt mig. Så TACK för det Pirkkolino<3Skrattande

sven-g
0

Man måste lära sig att jag är jag och det är jag fb stolt över. Då hoppar ingen på er. Då vet dom att striden aldrig kommer att ta slut, och att det går inte att vinna, så det är lika bra att låta bli. Och även om den angripne säger OK, så har dom inte påverkat utan fått till svar låt gå. Dvs hälla vatten på en gås.

Jane-Lyzell
0

#26 men sven - när de håller på i åratal då!? och inget görs åt dem! sen när det märker att dom kan få övertaget om en fortsätter det med nästa för dom märker att de kan härja fritt!

De som skriver tappar intresset att skriva om man blir påhoppad för minsta lilla- så i förlängningen vinner dom om man inte sätter ner foten och säger att det är oaxeptabelt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

sven-g
0

Jag har full förståelse för ditt resonemang. Jag tror anledningen är att det skiner igenom en empati, och en vilja att förstå och försonas, med dom som trampar på dej. Inget fel på dom egenskaperna, utan det är fina drag. Men mobbarna ser det som en svaghet. Sedan är det ju även jante lagen i ditt fall. Att få lyckas i livet är fult. Det gäller att vara gåsen när vattnet sprutar. Skulle vara mycket synd om du lämnade ön, pga att du har så mycket att tillföra.

[MargaretaA]
0

Ja för min del så minskar ÖN i intresse - det är för mycket löss i trådarna här. Det är tråkigt att det ska drabba gamla trogna och givande medlemmar som dig Jane - men det är  som vanligt med alla fokussajter - det är  sajtledningen som avgör…

men det är tråkigt att se hur du blir förnedrad i den ena tråden efter den andra.. och som du säger - inget görs! - lössen ser ut att få härja fritt,

[Hellas]
0

Nu har jag läst detta med Attraktionslagen.
Jag vet inte vad jag ska tycka om attraktionslagen, den stämmer väldigt väl men samtidigt är det farligt att dra saker och ting till sin spets.

I tråden Attraktionslagen pratas det om olika radiokanaler och jag känner att jag nu kommer att ratta om till en ny kanal.
Prutt och Bajs humorn lämnade jag för länge sedan och även om man kan nonchalera sådana inlägg så innehåller de ändå en energi som inte känns bra.

För mig känns det inte bra att läsa dessa förnedrande inlägg som görs så det är väl bara att konstatera "mobbarna" är de sista som lämnar skeppet Flört

Puss o kram och tack och hej på er allihop Kyss!

Aldebaran
0

Hej alla!

Hittade dessa eminenta rader i en annan artikel här på ÖN, tror att den förklarar en hel del om vad som diskuteras ovan…

"Är Lagen om orsak och verkan! Det betyder att du är alltid fullt ansvarig för dina handlingar, att ingen annan bär ditt ansvar för hur du behandlar eller beter dig gentemot andra.(även dig själv) Man kan alltså inte skylla ifrån sig sitt ansvar på någon annan eller omständigheter.

Och attraktionslagen ser till att det du gett ut kommer tillbaka, såväl positiva som negativa handlingar. Denna Lag sträcker sig inte bara i din inkarnation här, utan följer dig genom hela ditt eviga liv i alla existenser eller varanden. Det är liksom summan av ditt varande och beteende - sådd och skörd."

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Happyspirit
0

#31Skrattande Mycket bra rader du hittat, :))

Aldebaran
0

Jaaa. visst var dom…Man får alltid vad man förtjänat på gott och ont. Även om det givetvis kan och är väldigt svårt att acceptera då man själv är drabbad…

[MargaretaA]
0

och?

Alde du är väl inte den som är den - om du stöter på rötägg som stör på din sajt så använder du väl dina befogenheter som sajtvärd/moderator och stänger av dom… eller använder du Attraktionslagen som ursäkt och gör inget alls? Det är liksom folks eget fel om de känner sig tasktigt behandlade?

Nej jag tänkte väl det!

Aldebaran
0

Nej, det fysiska kan jag klara av. det är ju bara att stänga av dom precis som du sa på min sajt ryker det både Hyenor och annat bös Flört.. Men vi talar ju om något djupare här.. om vad som kan tänkas ligga bakom…

[MargaretaA]
0

Ja men det räcker väl bra - lite avlusning med jämna mellanrum är väl bara av godo på sajterna - jag menar vad mer kan vi göra med Hyenor och andra.. om "ni" talar om nåt djupare så - be my guest - jag kan alltid göra nåt annat så länge Tungan ute

Ogna
0

Tråden låst

Inlägget är låst för nya kommentarer