Pablo
Jag har vid ett par tillfällen fått uppgifter om en kille som försvann för några år sedan. Tyvärr har det inte lett till någon lösning än då polisen jobbar på sitt sätt och inte är helt öppna för medial hjälp att leta.
Men sedan första gången har någon sagt namnet Pablo till mig..trodde det var en släkting till den försvunne men ikväll hör jag på nyheterna att en ung kille i Härnösand försvunnit och heter Pablo.
Man kan undra om de 2 försvinnandena har med varandra att göra? Vad tror ni? 
Hur som helst så är det hemskt när någon försvinner spårlöst…..
Jag puttar som en del brukar skriva. Det har tyckts till att det skrivs för lite om övernaturligt här på ÖN. Här skrev jag en sak men ingen reaktion än???!!!!

Det var ju märkligt! Jag är kanske inte så medial, men visst tror jag att du fått det namnet sänt till dig, av någon anledning. Men vilken, kan jag inte svara på.
Det jag också reagerar på, är att inte polisen vill ha din hjälp. Jag förstår inte detta! Är inte all hjälp lika mycket värd?! Man har ju läst i tidningar att polisen fått hjälp förr av medium och fjärrskådare, då försvunna personer inte hittats igen, t ex Saida.
Ja det här är ju något som jag har undrat över..Om du har fått upp ting, så borde ju polisen kunna ta tag i det.Om du kan ge sådana uppgifter som dom kan gå efter.
Sen så kanske du kan be någon här på ÖN o kolla upp.Det kan ju finnas folk här som bor i närheten o dom kan ju kolla upp på ett bätre sätt om du har fått upp rätt bilder.O då har du ju mer att ge polisen.
För i utlandet på vissa ställen jobbar Polisen med medium..
Så ge dig inte..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hörde igår på länsnyheterna att de efterlyste Pablo.
De hade sett honom runt Sundsvalls områden enligt nyheterna.
Otäckt med dessa försvinnande, hemskt för anhöriga att aldrig få reda på vad som har hänt. Likadant som med Andreas som försvann i Fränsta.
Hur gör ni som medium om ni får upp syner som kan leda till att de ev hittas? Kontaktar anhöriga? Kontaktar polisen? annat?
Lite svårt att förklara och bli trodd, kanske bli stämplad som "knäpp". Jag frågar detta på grund av en nära har fått upp saker som man inte vet hur man ska hantera informationen.
Tatsu
Det är 2 tanter en farbror som letat efter platsen jag sett och de har hittat huset, stigen, bron och till och med blommorna jag såg men inte den försvunna killen.
Varje gång som jag åker till samhället ser jag platsen och hör namnet Pablo och eftersom den förra killen också var av utländsk börd så trodde jag det var en släkting.
Det är inte lätt att veta hur man ska göra och jag har inte kontaktat polisen utan folk som kände honom och hans anhöriga.
Varför får man till sig namn som t ex Pablo om man inte kan förhindra att saker händer?

#2: Det beror ju på om man anser det är hjälp eller slöseri med tid. Om polisen inte tror att ett medium vet mer än nån som hittar på vad som helst så tar de inte personen på allvar som tipsare. Ganska självklart faktiskt.
#5 Jeremina..jag har varit med om liknande sak många år sedan. Jag kände tydligt var en försvunnen person var, men ingen hittade h* där. Men mycket senare kom det fram, att h*n hade varit i samma ställe, vad jag kände på mig, före försvinnandet.
Jag tänker mycket just nu en äldre farbror som försvann i slutet av maj här i samma området var jag bor. Det fanns en tråd här i ÖN av honom, men den tråden spårades ur totalt och blev låst eller bortagen. Det var en person som vädjade få hjälp av mediala personer om någon skulle få "syn" vart farbror har tagit vägen. Han är totalt försvunnen ännu. Att om…..
Förstår ni min mening?
Pirkko,lino
Ja han här helt borta och polisen har slutat att söka. Jag tror verkligen inte att en person bara kan gå upp i rök, någonstans måste han finnas.
Tycker att det är hemskt att polisen inte tar till sig vad andra har att komma med, när man inget annat hittar kan det inte skada att gå på mediala spår. Vad har man att förlora?
jeremina, Någon vill nog leda dig på rätt spår efter pablo. Hoppas att det kan lösa sig.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
#8 Det står på vår lokaltidning att polisen har slutat aktiv sökandet. Men, jag vet, att många går ute med sina hundar och har farbror i tankarna.
Pirkkolino
#7 Jag tycker som du pirkkolino att de borde lyssna på medium och ta det som en extra hjälp, inte istället för vanligt polisarbete.
Jasså, de hittade inte farbrorn? Hoppas att de hittar Pablo…..
#10 Poliser tar emot alltid tips av allmänheten. Man behöver inte basunera till de…jag är en medial/medium och ser si och så..utan bara tipsa något plats var personen kan befinna sig i.
Nej, han inte har hittats.. farbror har gått upp i rök. Så känns det i alla fall. Jätte tråkigt händelse tycker alla som bor här. Och till anhöriga…ännu värre.
Hoppas att även Pablo kommer fram på ett eller annat sätt.
Jag vet ingen värre tanke än den att någon.. bara.. spårlöst försvinner.
Kram. Pirkko 
#10 Men jag vet att det finns poliser vilka tänker som vi. Att medialitet kan vara stor hjälp i polisarbete. Men de inte kan prata öppet om saken såklart. För att samhället fungerar efter vetenskaplig kunskap. 
#12 Tvärtom!
Hos Polisen går dessa personer under benämningen "stråltanter".
Polisen vill helst slippa dem. De är ett störande moment i polisarbetet.
#13 Jag sa inte..medium…utan …medialitet…och medveten medial kan vara även farbror polis själv. Eller hur.
Pirkkolino
#14 Just den enskilde polisen behöver vård.
#15 Ok. det var din åsikt.
Jag ger upp…först blir jag kritiserad för att jag skriver om annat än övernaturligt här och när jag skriver om det övernaturliga då blir jag iaf nergjord.
Trött………………………………………………………………………………..
#17 Jeremina ..ger inte upp. Jag ger inte upp heller.
Jag tycker att mediala personer kan hjälpa letandet om någon är försvunnen. Men det finns även såna vilka har annan åsikt som du och ja.
Fortsätt bara skriva så som du känner och bry inte om att andra har olika åsikter.
Kram på dig. Pirkko,lino
#17 Tack för ditt stöd! En del undrar varför jag velat lämna ÖN…då kan jag säga: Se här hur det är!!!!!!!!!!!
Då kan vi som är mediala och tror på det och vet att så mycket stämmer kan få ha denna sajt och skriva om våra upplevelser. Att vi får vara ifred och göra och tro som vi vill. Jag trodde att det var det sajten var till för.
Man måste kunna stänga ute alla dessa som enbart är ute efter att provocera och/eller håna. Desto mer man reagerar, desto roligare blir det bara för dem och då matar man dem med mer energi att förstöra.
Kramar
Amor Vincit Omnia
#20 Kvällskram till dig Mads! 
# 21 En stor aftonskram tebax, låt dem inte vinna. Du vet vad du kan och vem du är, det räcker så långt för alla oss andra som tror precis som du vännen 
Amor Vincit Omnia
#19 Jag håller med dig ,att det är inte roligt alls, att det händer så ofta liknande saker här på ÖN. Men, jag tycker så, att eftersom sajten heter Övernaturligt, då behöver inte de som vill skriva om ämnet lämna sajten. Alltså du och jag och många andra skrivet på helt rätt sajt om våran övernaturliga händelser och våra mediala tankar. Så tänker jag och går ingenstans när jag inte har gjort nåt fel. 
Kramisar. Pirkko,lino
# 24 Bidra med din idioti allt vad du vill vännen, det kan inte vara så roligt att som människa ha ett behov av att förnedra andra för att själv må bra.
Amor Vincit Omnia
#25 Hur kan det vara att förnedra andra, när råd ges om tillvägagångssätt för att komma rätt inom sjukvården?
Tycker du att det är mer illa att ha psykiska problem än fysiska?
# 26 Nu arbetar ju jag själv inom sjukvården och inom det område du rekommenderar. Vi är här för att dela tankar och upplevelser kring det övernaturliga, inte för att få råd från en icke troende som faktiskt är direkt otrevliga.
Jag sänder dig ljus & kärlek och hoppas du finner ro i din själ nog för att bli en trevligare människa.
Amor Vincit Omnia
Tycker du att det är mer illa att ha psykiska problem än fysiska, eftersom du anser att jag förnedrar människor när jag pekar på en ev. möjlig väg till ett friskare och bättre liv?
# 28 Enligt dig ja…och för mig är du inte den som kan berätta vad som är bra för mig, du har inte ett tillräckligt öppet sinne för att kunna göra det 
Amor Vincit Omnia
#29 Jag har inte gjort någon som helst värdering om huruvida det kan anses vara sämre att ha psykiatrisk sjukdom än fysisk sjukdom.
Det verkar som att du har fördomar om de patienter du möter i ditt arbete, med tanke på dina redovisade värderingar ovan.
#34 På vad grundar du detta påstående och vad har du för kunskaper i att avgöra det eller inte? Det skulle vara intressant att höra!
#34 Har inte jag det då? För att jag håller med henne, men inte med dig. Jag tycker att även du kan sluta att göra diagnoser av andras psykiska hälsa/verklighetsuppfattningar på ÖN. Vad tycker du om mitt råd då?
Pirkkolino.
#37 Om du blev medlem idag under ditt nickname "pissvakt" hur kan du då veta vilka inlägg jag har skrivit?
Vadan detta intresse av just mig?
Du har fortfarande inte svarat på min fråga: Hur du kan avgöra mitt tillstånd?
Ge mig en inblick i min sjukdom då! Varsågod, jag utmanar dig!
#38 Jag har läst flera av dina kommentarer, sedan jag igår blev medlem.
Försök att få hjälp!
#39 Jag har inte skrivit så mycket sedan igår….ber om ursäkt att jag läste fel datum. Ingen är felfri, inte ens jag!
Vet du vad jag jobbar med? Om du gjorde det skulle du nog inte skriva till mig på det sätt du gör!
Att må dåligt vare sig det är fysiskt eller psykiskt spelar ingen roll i mina ögon och knappast i Mads ögon heller.
#39 Jag har inte skrivit så mycket sedan igår….ber om ursäkt att jag läste fel datum. Ingen är felfri, inte ens jag!
Vet du vad jag jobbar med? Om du gjorde det skulle du nog inte skriva till mig på det sätt du gör!
Att må dåligt vare sig det är fysiskt eller psykiskt spelar ingen roll i mina ögon och knappast i Mads ögon heller.
#39 Du svarade inte till mig. Behöver jag också hjälp?
#39 Pissvakt…svara på det pm som jag skrivit till dig är du snäll!
Skulle inte den här tråden handla om Pablo?
#43 Jag läser inte PM och kommunicerar enbart öppet.
#44 Jo, jag hade tänkt det. Nu hörde jag på nyheterna att de inte tror att han är i livet längre.
Pablo är mycket lik en bekant till mig och när jag fick till mig uppgifter om den förra försvunna killen som hette Carlos kom namnet Pablo till mig om och om igen.
Jag var helt säker från början att det var en släkting till Carlos men nu är jag säker att det handlade om denna kille. För jag menar, hur många heter Pablo här i Sverige?
Iaf så denna bekant har dykt upp i mitt inre ofta men i samband med namnet Pablo. När jag såg på tv om Pablo att denna kille var försvunnen förstod jag att jag fått rätt information.
Problemet är bara att jag fått för lite information för att kunna påverka eller hjälpa på något sätt. Vill någon ha min hjälp och jag kan hjälpa gör jag gärna det.
#46, tack Jeremina för att du styr in på rätt ämne, tycks ju ha hamnat ur kurs ett tag, dock inte ditt fel :)
#45 Börja då med att sätta in en bild på dig själv i avataren vid sidan om dina inlägg. Om du bara kommunicerar öppet som du skriver menar jag.
#47 Jag ser gärna att seriösa som vet vad jag talar om skriver i fortsättningen i denna tråd….gokväll!
# 49 You go Jeremina, fortsätt bara se inte det som inte hör hemma här. Jag ska heller inte mata med mer enegi på fel område 
Amor Vincit Omnia
#49 och #50 fortsätt så :)
Ett råd till alla seriösa här inne; ignorera provocerande inlägg liknande de som förekommer i den här tråden. För vissa är det säkerligen ett kvällsnöje att med ett hånflin skriva välformulerade, kvicktänkta kommentarer som retar upp och/eller upprör andra… nog bäst att bara låta dem hållas genom att ignorera… Sänder ändock en stor kram till er ALLA! Nattikram!
du har rätt i allt du säger - utom "välformulerade och kvicktänkta" 
Så nu har jag redigerat i tråden hoppas den blir till belåtenhet. Nu låser jag den !