Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 17989 ggr
rockygubben
13

Knackningar

Hör ibland som knackningar eller mer som smällar i sovrumsväggen.Hoppar till varje gång,och hunden sitter och stirrar på ett ställe i väggen.Kan det vara nån på besök?Min lillebror gick bort för 3 år sedan.

isac
1

Troligen är det bara så att temperaturen i lägenheten/huset höjs eller går ned vilket skapar riktiga knäppar ibland. att hunden tittar kan bero på din reaktion på dem. Att den undrar varför du reagerar så..

[mia-38]
0

Jag har haft det så med. Knackningar i vägg och på fönster. Och just 3 varje gång.
Tror helt klart att det är besök från andra sidan. Sådana knackningar blir det inte av själva huset.

rockygubben
2

#2 tror ochså att det är besök.Jag tror att det är min bror.

[mia-38]
2

rockygubben…är det vid nåt speciellt klockslag? Är det alltid 3 knackningar i följd?
Spännande…

starcat
0

Men vad lustigt.. har oxå hört 3 rejäla knackningar mitt i natten eller rättare sagt bankningar som tycktes komma från mitten av stugan (som vi hade hyrt och där har hänt mer än så). Det lät nästan som om nån slog i knät hårt tre gånger i följd. Kan säga att jag inte sov särskilt bra den natten..

Alexworld
0

Nä, vad tråkigt! Det är kanske han som vakar över dig?

rockygubben
2

Ja det är alltid på kvällarna när jag går och lägger mig,och alltid 3 gånger. #6 det är kanske som du säger att han vakar över mig.

[mia-38]
0

Jag tror helt klart att du har någon med dej utefter det du berättar. Är det inte din bror så någon annan.
Denne vill uppmärksamma dej på att han eller hon finns där.

Har du inte märkt nåt annat som hänt runtomkring dej?

rockygubben
0

Jo en tavla ramlade ner i köket,den har hängt där i 2 år,den hade min mamma gjort.

[mia-38]
0

Ännu ett litet bevis.
Skrattande

isac
0

Oj oj oj, jag skall inte vara glädjedödare.. Men allvarligt? Så det ni skriver om är bevis? Är det inte lättare at ta in ett medium eller försöka prata själv med dem?

Jag vet jag är tråkig nu. Då jag pratat med andar hela mitt liv så vet jag av erfarenhet en sak. Om de vill ha kontakt slår de inte i väggar. Då är de elaka, om de inte vill skrämma någon.

Nja knackningarna är nog bara huset/lägenheten. Tavlan kan ramla ned utan att någon ande påverkat det. Möjligheten finns;) Men ja det är min tro då jag aldrig varit med om att andar skulle provocera så.

Men försök lär er prata med dem.. Läst att elisabeth har kurser här fråga henne om hjälp..

[mia-38]
1

Här knackade det ofta både i väggen och på fönstret. Just 3 gånger.
Fick förklarat för mej att det var anden som ville ha uppmärksamhet. Och alltid samma tid på dygnet.

Man hör skillnad på vanliga knäppningar i huset och knackningar av ovanligare slag.

isac
0

Kan inte svara till 100% om jag inte får se medialt i din lägenhet/hus. Men ofta är det så att det är ungefär sammtidigt och just tre knackningar är dom gångerna du tänker på det. Det knackar ofta vilket är naturligt men just vid den tiden du tänker på det kanske det du snappar upp är 3 knackningar. Att det sedan för 5 min innan knackat 10 gånger tänker du inte på. Du är alltså inriktad på 3.

Troligtvis är det ibland 4 men den sista hördes knapt så det kanske inte är anden.. Ja så brukar vi människor funka.

Men som sagt kan inte vara hellt säker kanske är en ande som vill prata med dig genom 3 knackningar. Hoppas han då får fram vad den vill för det verkar vara konstigt sätt. Men jag är mer van vid att prata med de som kommer. Men som sagt väldigt lustigt är det allt.

[mia-38]
0

isac…du kanske har upplevt det på andra sätt. Men jag upplever och har upplevt det på precis detta sättet som strådkaparen också beskriver.

Innan vi blev uppmärksamma på att det var en ande höll dessa knackningar på. När vi sedan visste att vi hade en här så slutade just det. Men då började det med annat istället. Som att tändla lampor, ringa på dörrklockan m.m.

Så för oss var det BÖRJAN på nåt.

rockygubben
0

#12 håller med dig Mia,det här är inga vanliga knäppningar jag hör.Min mamma har varit i kontakt med en präst som kom hem till henne.Det hände onaturliga saker där.Prästen hade då talat om för mamma att det är jag som drar fram andarna,att jag är mottaglig.Jag har varit med om mycket som inte är av det naturliga.Så jag vet att jag har nån på besök här hemma.

[mia-38]
0

rockygubben. Vissa är mottagliga och andra mindre mottagliga.
Vi här hemma är som en öppen port just nu. Tror att vi får besök av många andra här.

Vill du ha besöket kvar eller vill du att det ska försvinna?
Vi hade en som inte var så himla snäll här. Vi tog bort honom nyligen. (hoppas jag). Är det en snäll en så kan de ju gott få vara kvar.

rockygubben
0

Jag vill ha min kvar det ger mig en tröst att det kan vara min bror.Den här är snäll och jag känner mig trygg.

[Hellas]
0

Det är ju svårt att säga vad det är hos dig men jag vill ju ändå nämna sådär i förbigående att under mitten av 1800 talet fanns det ett systrapar som sedemera kallades för "Systrarna Fox".

Den Spiritism som vi idag har startades genom just Systrarna Fox och i deras hem genom att Familjen hade knackningar i huset.
Familjen själva tyckte detta var mycket störande men så hade de ett par intresserade små döttrar som började utforska dessa knackningar vilket visade sig vara knackningar från andevärlden.
Detta resulterade i att ett kommunikationssystem byggdes upp och den moderna Spiritism var startad.

Det var detta alla sökt efter, någon form av bevis!

http://www.overnaturligt.se/Fenomen/Spiritism/spiritism5.htm

Den klassiska Spiritualismen

Jane är en fena på alla de här historierna + att det finns en hel del på internet att läsa.

Andevärlden tar till de verktyg de kan för att göra sig hörda och märker de att det fungerar med knackningar så använder de sig av det.
Det kan absolut vara en nära släkting eller en god vän *Ler*

[Pirkkolino]
0

#0 jag kan berätta att du inte är ensam som hör lite ut av varje knackningar.

Jag har många, allt för många, anhöriga och vänner i andevärlden och deras besök hos mig känner jag ganska lätt. För att de använder mycket samma tecken/verktyg vad var och en var kända när de var levande. En som håller på mycket i min kök och en som knackar och skramlar lite där och var och en som "städar" i badrummet osv. Deras energier har jag lärt att känna i mig.

Men sedan har jag haft besökare av helt främmande energier också. De är svårare att hantera och kräver min uppmärksamhet på helt annat sätt.

Kram pirkkolino

isac
0

#14 Okej kan inte svara emot.. Men det finns et fenomen till är du säker på att det inte sitter restenergier i väggen då?

[mia-38]
0

#20 Alldeles säker.

isac
0

Okej kommer bara den självklara följdfrågan vem är det då?

[mia-38]
0

Hos trådskaparen vet jag ju inte. Men hos mej var/är det en man.
Läs tråden "Mördare på gården" så får du svaret.

[mia-38]
0

Mördare på gården

Här får du isac…läs den så kanske du får svaret på vem det är. Skrattande

isac
0

Ja den har jag läst.. Vart bor ni? Del av landet? Om du vill kan jag försöka prata med honom?

[mia-38]
0

Vi bor i småland…

Han är redan borta känns det som. Vi fick hjälp från många på ÖN. Men tack för erbjudandet.

isac
1

Okej, vad bra.. Då är det restenergier.. För varje gång jag svarar på din tråd får jag huvudvärk.. Det får jag ofta när någon är på mig eller varnar. I detta fall mina guider.. De vill jag skall vara på min vakt så de puffar till mig..

Om jag lyssnar är en annan sak ;)

[mia-38]
0

Varför ska du vaar på din vakt när du läser mina trådar? Vad varnar dina guider för då?

isac
0

tror det är så att jag automatiskt kopplar till den jag skriver till.. Så då kommer jag in i din ja energi och det runt dig. Det gör att jag kan känna av ganska bra OM JAG FÅR den jag skriver till.. Allt runt med.. Fråga inte hur eller varför.. Sådant jag inte vet…

Men nu har jag ont för min hund nockade mig med en vass arbåge i tinningen. *ler* Skall inte leka så hårt med henne tror jag hon vinner bara