Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 2176 ggr
MoN07
0

Frågvis!

Verkar nog som att jag bara söker och söker… så gärna vill få vara med om något övernaturligt… På sätt o vis stämmer det men det har inte stigit mig åt huvudet… Sker det så sker det… frågan är om det då är glasklart…

Nu till två saker…undringar… till er som vet så mycket mer!

Under några månader har vår andra bilnyckel varit borte. Både inom mig och utom mig har jag utgått från att det är mannen som slarvat bort den. Vi har i andra sammanhang varit med om grejer o vet hur besvärligt det kan bli (ekonomiskt o rent praktiskt) när man bara har en bilnyckel. Därför var jag lite oroad när jag letat överallt men inte kunnat hitta den. Härom dagen bad jag till någon inne i mitt huvud, att den skulle komma tillrätta. Tänkte om det kunde vara så att något från andevärlden lagt beslag på den;-) Hur som haver var min kära mor på besök dagen efter.  Hon är en riktig sakhittare och jag berättade om den borttappade bilnyckeln, utan eg hopp om att hon skulle hitta den. Jag hade ju redan letat i alla vrår, fickor, väskor… Men nog hittade hon den allt, i en av mina handväskor! Fick be maken om ursäkt för anklagelserna och ta på mig allt själv! Bara jag hade ju använt handväskan!

Nu undrar jag… var det rätt o slätt tackvare min ihärdiga mamma som nyckeln kom tillrätta eller hade någon annan ett finger med i spelet. Vad tror ni! Jag kände mig ju faktiskt lite bönhörd…

Vi bor i ett radhus men hör inte mycket av våra grannar. Förmodligen är det mest väsen ifrån oss eftersom vi har tre små barn o grannarna inte har några ;-) Men inte helt sällan tycker vi oss höra tydliga fotsteg från övervåningen… både jag o min man… det kan var apå kvällen när barnen sover. Vi går upp för att kolla, i tron att något barn vaknat o är uppe o knallar… Men det är aldrig någon där. Detta händer ganska ofta o vi har lite på skämt sagt att det kanske är någon ande… Samtidigt kan det mycket väl förklaras med ljud som liksom "studsar" från grannarna… det kan hur som ha en helt naturlig förklaring. Men lite nyfiken är jag allt…

Hur ska man eg veta hur saker o ting ligger till… Jag menar, ni som uppfattar saker, känner av o förstår er intuition, får saker till er tydligt - ni VET ju om något som inträffar har helt naturliga förklaringar eller är något åt det mer övernaturliga hållet! Vi andra bara undrar ju mest!

Borde nog uppsöka ett medium för att försöka få svar på alla undringar jag har om ALLT!!!

Sov gott!

lenjon1
0

Hur ska man veta hur saker och ting ligger till… en bra fråga som jag undrar om du kan få något svar på…

Jag tror att du bad om hjälp med dina bilnycklar och det fick du… konstigare än så är inte det…

När det gäller fotstegen är det omöjligt att svara på. Kan vara någon som vill hälsa på er, se att ni har det bra osv, men det kan ju också vara från grannen som du säger.

Jag tycker att du ska läsa och lära dig mer om din egen intuition. Du är ju intresserad och det är en bra öppning. Lär dig gå på magkänsla, lyssna inåt.

Du vet: det första som kommer till dig i tanken e ofta svaret på din fråga. Men så börjar vi tvivla en aning och lyssnar inte och väljer något annat.

Du skriver även att ni som vet om något är naturligt eller inte - riktigt så enkelt är det inte. Jag kan lova dig att vi har då rakt inte alla svar på allt, långt därifrån. Och man måste kanske inte heller ha svar på allt.

Men mitt råd till dig är att fortsätta på den inslagna vägen som jag nog tycker du börjat gå på. Läs på om intuition och hur du kan utveckla den - för det kan alla.

Blev du något klokare av mitt bludder?

Kram och lycka till

Lena

MoN07
0

Tack för ditt svar… ledde mig en bit på vägen! Ännu mer tankar, tips, åsikter välkomnas! Kan du/ni boktipsa mig lite också… vad bör jag läsa som "nybörjare"?

Pissvakt
0

#2 Bokförslag: Deception and self-deception: Investigating Psychics av Richard Wiseman.

lenjon1
0

Det finns massor av böcker. Ett tips är att gå till biblioteket och undersöka vad de har där.

Jag har en bok i min hylla som heter "Lita på din intuition" av Shakti Gawain.

Lycka till

Lena

chik
0

MoNo.Vist fick du hjälp,som du bad om.O den gick genom din Mor.O huvudsaken var ju att bilnycken kom framm..Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.