Ande upplevelser
Under en kväll när jag satt i soffan och tittade lite på tv reagerade både jag och min sambo på att vår golvlampa i några sekunder betedde sig helkonstigt.
På den lampan kan man höja och sänka ljusstyrkan, som ungefär en dimmer. Jag tror de flesta av er vet vad jag menar, dessa golvlampor är ganska vanliga. Plötsligt blev det kolmörkt i rummet, enbart skenet från tv:n var kvar och jag märkte att ljuset hade tonats ner utifrån skruvarna som sitter på den. Men några sekunder direkt efter så är det som om någon höljer ljusstyrkan igen och allt är som vanligt.
Men i det stora hela grubblar jag om det bara kunnat varit något kontaktfel för stunden.
Jag har varit extra uppmärksam under kvällar och nätter när jag legat i sängen och försökt sovit, när skuggor svept förbi och syner som jag förnimt. Ibland vet jag att vissa inte existerar utan är lite av en inbillning från min sida. Men å andra sidan känner jag att dessa andar som hälsar på är där för både min och min sambos skull och de är inte elaka på något vis. Dock kan det ibland slinka in en illvillig ande som försvinner efter en stund efter att jag konfronterat denne.
Det var några upplevelser som jag känner att jag måste dela med mig av.
Vi har också en golvlampa med dimmer i vardagsrummet. Den flipprar och blinkar hela tiden, den lever sitt eget liv ;). För det mesta är det naturliga orsaker men ibland så använder de lampan för att kalla på uppmärksamhet. När den får riktigt mycket spel så brukar vi säga att JAAA vi ser och det räcker nu! Då blir den lugn igen.
Så det är nog kanske som här, en blandning av både och…..:)))

#1 Hihi, ja mycket möjligt. 
Intressant och jag känner igen det du berättar, allt från lampan till alla andar som hälsar på. Bra att du förvisar iväg de du inte vill ha hos dig…..