Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 1393 ggr
Choklad
0

Kan inte låta bli att ...

Just nu pågår det en debatt inne på Spökbilder om fysik mot andevärlden hur man uppever detta, om det är en illusion det vi ser eller inte..

Men först vill jag säga..egentligen känner jag mig liiite smickrad, tänk här är ett gäng grabbar (eller vad det nu är) som lägger tid och uppmärkamhet på att vilja jäklas med en gammal tant som mig..(jag är van har många ungdomar härhemma)

Men: Jag kan inte hjälpa att jag känner medlidande med dessa Fysiker ändå, tänk vad mycket de missar. De lever i sin lilla värld, hör inget, ser inget, vill inte ..

Men det är ju inte min sak det är ju upp till var och en att avgöra hur man vill hantera sitt liv.

Däremot tycker jag att man ska vara ödmjuk inför andra och inte tramsa och visa sig allvetande…för det finns det ingen som är.

Men jag vill ändå säga att Fysik är mycket intressant och att det är många stora upptäckter som gjorts inom denna ..

Ta atombomben t.ex..vad gjorde vi utan den?( Einstein ska ha gråtit när han förstod vad han gjort…) Här har det ju även kommit en bieffekt och det är ju kärnkraftverken…visst är de bra för Jorden och miljön?..Eller?

och alla genetiska manupilation? de är väl bra för alla ..eller?

Och tänk alla dessa vapen de har forskat fram..napalm..

Jag kan hålla på hur länge som helst och lovorda dessa fysiker..

Jag undrar..något gott måste de väl ha kommit på?

Eller?

Ja det vet jag att de har, allt är ju inte av ondo, det gäller bara att man inte använder det i ont syfte..

Passar inte inlägget, så ta bort det

Vänligen

Laila

U R us

Mads
0

Vissa skeptiker kan vi inte omvända och det bästa är att inte lägga energi på dem alls. Det tar för mycket tycker jag själv,men visst ibland kan det absolut bli intressanta diskussioner. Jag ser världen som jag ser den, upplever den på mitt sätt och låter andra göra detsamma på sitt sätt även om jag kan tycka att det många gånger är åt skogen så tokigt Flört

Amor Vincit Omnia

Choklad
0

Ja..så tycker jag också Mads…men ibland så så behövs det lite ödmjukhet inför det vi inte vet så mycket om…jag ville egentligen bara säga det , men det slank ut en hel del mer ..

U R us

[rore]
0

Jag tycker du är en klok kvinna choklad.

Jag känner mig lyckligt lottad som faktiskt har den uppfattningen som jag har om livet, döden och det som inte syns.Flört

Livet blir så mycket mäktigare och magiskt då.(tycker jag)

Om de bara visste vad de går miste om. Alla de som vill ha vetenskapliga bevis.. Ibland tror jag de fullständigt tappat sin tro.

Det tycker jag käns lite sorgligt.

Fast åandra sidan de är nog lyckliga på sitt sätt och jag på mitt.

Kanske finns det inget rätt och fel. men jag tycker att vi ska kunna respektera och värna om varandra ändå.

Choklad
0

#3 Ja ..jag tror att allt är rätt..allt som är av godo…att fysik och andevärld hör ihop, det ena kan inte finnas utan det andra. Men alla är inte medvetna om det ..och det är synd.

U R us

[rore]
0

Instämmer

[asamaria]
0

#4 Kloka ord ChokladGlad

Kram Åsa