Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: redskaptarotpendelkristaller
Läst 1901 ggr
parsley
0

Lära sig tarot

Hur lär man sig tarot på bästa sätt? Finns det några bra böcker? Gärna på svenska, men även engelska går bra.  Vilka stjärnor är lämpliga att lägga? Hur vet man när man ska använda kort från stora resp lilla arkanan? Vad resp kort betyder kan man ju läsa i olika böcker.

Mads
0

Jag köpte kort och en tillhörande bok och började så smått själv, gick sedan en kurs och nu tränar jag genom att lägga för vänner eller människor här tex. Bäst är att följa sin egen intuition vad man ser & känner i korten och inte för mycket följa en bok eller hur någon annan tolkar tycker jag. Man hittar sitt eget lilla sätt.

Kram

Amor Vincit Omnia

Isa56
0

Hej Parsley Skrattande Jag hittade en gratis grundkurs på nätet.

Här

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

parsley
0

Kom på att jag hade en lek + bok, Lars-Kristian Holmsen som jag köpt på rea på Åhlens någon gång (rea på Åhlens, det passar min personlighet perfekt :), hihi)Har börjat lägga den utifrån den. Använder både stora och lilla arkanan och gör en enkel läggning med tre kort, som stämmer förbluffande väl. Ett kort för då, ett för nu, ett för sen.  Får jag ens antyda att korten säger kloka saker, sanna saker, eller slår jag sönder allt korten sagt mig då? Hur länge kan korten säga samma sak till mig, samma sak som jag dessutom anat utan kort?

Magi-cat
0

Hej Parsley! Det verkar som om du kommit igång bra med korten! Fortsätt så, med både lilla o stora arkanan och gör läggningar med få kort och gör dina egna erfarenheter. Det finns ingen möjlighet att du "slår sönder allt korten sagt" om du bekräftar att du får till dig kloka saker, utan det är just så det är. Men låt gärna klokskapen sjunka in lite, innan du frågar exakt samma sak igen.

Själv tycker jag Ylva Trollstiernas böcker och kurser är bäst, förnuftiga, lättförståeliga och så kloka.

Lycka till!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

molly57
0

Det finns så många böcker och kurser. Gäller att hitta "den"som passar dig bäst. Hur det än är så är det du som ska hitta "ditt" förhållingsätt till korten ". Håll dig till en bok el kurs,för jag har märkt att det kan skilja rätt mycket åt i böckena, lite beroend på vem som skrivet dom. Jag har hittat min bok. Jag tolkar utifrån den,men framför allt det som kommer till mig när jag lägger korten.

Har en väninna som gått en kurs,som gärna vill tala om vad som är "riktigt" men för mig säger korten något helt annat. Så fortsätt att tolka som du gör nu.Känns som du är på rätt väg(att du har hittat ditt förhållings sätt till korten..

Lycka till

TantAlma
0

Jag kan rekomendera  länken#2 Isa 56  jag har själv användt mig av den. Sen har jag tagit till mig information om att rena korten och olika stjärnor av olika hemsidor. hör av dig om du vill ha dem.

alma