Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: böckerfilmtips
Läst 4864 ggr
Cristine
0

The secret.....

Hemligheten av Rhonda Byrne, är det någon som har läst den?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Popflickan
0

Japp håller på för fullt! Och har precis fått hem filmen, så den ska jag se också.

Boken är mycket bra och vettig tycker jag. Har börjat ändra mitt sätt att se på saker och det funkar faktiskt! :-)

Satt dessutom nyss och funderade på att söka efter foruminlägg här på ÖL om boken, men fastnade på ett annat forum en stund. När jag sen (alltså nu) tittar in här igen, så ligger ditt inlägg här!! Nästan spöklikt haha! :-D

tooraws
0

Jag kan bara rekommendera den, har du inte läst eller sett den så tveka inte, för mig är o var den värd pengarna,

den skulle alla läsa eller se ,

Kramis Anders

Lenha
0

Har inte läst den… vad handlar den om? nyfiken…

Cristine
0

Om en gammal hemlighet som kan hjälpa dej uppnå det du önskar av detta livet.

Opal
0

Jag har bara lusläst den. Vill gärna se filmen också.

Cristine
0

Jag har tagit in videon på Ares men den finns inte på svenska. Jag har tagit in den på Engelska, den finns oxå med spansk text.

sinsiew
0

Den är värd varenda krona, en helt suverän bok.

Lenha
0

låter intressant!

Cristine
0

Kan kanske lägga ut videon i kväll så alla kan se.

[Hellas]
0

Jag rekomenderar oxå boken och filmen!
Det finns tidigare diskissioner i andra trådar om The Secret så den som är intresserad av vad som tidigare sagts kan ju söka på Secret

maximiljana
0

Bärbel Mohr har skrivit "Kund i Kosmos" som handlar om hur vi kan beställa det vi vill ha,ungefär som från en Ellos-katalog

Hon har även skrivit boken "Reklamation till Kosmos"om vi nu tycker oss ha blivit tillsänd fel vara.

" Övningsbok för kunder i kosmos" skrev hon också då det blev så många felbeställningar.

Efter The Secret kan det vara bra att läsa Bärbels böcker, så kommer önskningarna i landGlad

TantAlma
0

Jag har läst den på svenska och har den på engelska i ljud bok….

Efter boken läste jag helande kraft av Betty Shine och det hjälpte mig ytterligare med positivt tänkande…

Alma

mariaef
0

Har inte läst men sett den. Mycket bra!!!

Britt-Marie
0

Tänk den här boken The Secrets fick jag höra om igår då min svägerka var här. Hon var gift med min sambos bror men han dog Juni 05 av en stroke. Men hur som helst hon var här och berättade om denna boken och hon tyckte absolut att jag skulle läsa den.

Hon och jag har varit på Terry Evans tillsammans två gånger. Hon har också upplevt en hel del av det övernatruliga.

Cristine
0

Hmmm. gick inte som jag ville. Får spela ner den på skiva istället. Jag har snart läst ut min bok och rekomenderar den. Idag ska jag se den på video, passar bra nu i regnet. Då kanske man kan önska sig en fin sommarSkrattande

bjarvamor
0

Någon som vet om man kan hyra den på Anytime?

RexPect
0

Fördelen med The secret är att  "Det minsta" man kan få ut av den är att man tänker mera positivt. Eller så adapterar man tänkesättet och resultatet kan bli hur bra som helst. Jag är övertygad att jag fick min nya lägenhet tack vare att jag lärde mej att visualisera mitt boende och vara tacksam för lägenheten långt innan det var klart.

Mizzi
0

Har filmen

[Hellas]
0

Ni som är intresserade och är hemma just nu, Oprah Winfrey på 3:an har diskussion om just The Secret.

Skogskraft
0

"11: "Reklamation till Kosmos"

DEN boken ska jag skaffa…

maximiljana
0

Skrattande#20.Hi Hi.

Har du fått fel storlek..eller fel vara?

Newage
0

Har just avslutat "Helande kraft" och "Tankens makt" har tidigare läst "Sinnets magi" av Betty Shine ,
Bra böcker.

Får väl kolla upp The secret och böckerna av Bärbel Mohr

miadisa
0

Hej! Har sett filmen och läser nu boken. Min mor och syster praktiserar läran och det funkar!Skrattande Det gäller bara att vara positiv och tro på det man vill kommer att bli verklighet. Ska läsa lite till nu….

Newage
0

Nu har jag beställt The secret och Kund i Kosmos +några till från Adlibris

Skogskraft
0

#21: Sjukt långa leveranstider, bortslarvade beställningar… Cool

maximiljana
0

GeneradHmmm.Då är det nog övningsboken du bör läsa"25.Förstår att du inte fått något ännuFörvånad

Newage
0

"Reklamation till Kosmos" och " Övningsbok för kunder i kosmos" är inte utgivna på Svenska enl Adlibris?

Mimaroben
0

Såvitt jag förstår är boken "The Secret" baserad på boken "The Master Key System" som skrevs 1912 av Charles F Haanel. Jag och ett par vänner har precis börjat studera den svenska översättningen av "The Master Key System" - som heter "Huvudnyckeln" - tillsammans. Vi ses en gång i veckan och diskuterar avsnitt för avsnitt. Mycket spännande!

Empe
0

Bitar av filmen The Secret finner ni på youtube! Plus en massa hemmafilmer av användare som dokumenterar hur det går med deras förändringsprocess!

Boken The secret är nog billigast på http://bokshopen.lycknis.se/  159kr…

[Tessili]
0

Jag har läst "The secret" och "Be så ska du få - Abrahams läror", men har svårt att praktisera det i verkliga livet… Kanske för att jag just nu befinner mig i en livskris och allt känns bara mörkt. Vill ju så gärna kunna tänka positivt, det gör ju att man mår så mycket bättre! Och helst hade jag ju velat beställa en hel del saker också!

Är lite nyfiken på om det verkligen fungerar. Har ni några konkreta saker att dela med er av där det verkligen har fungerat? Har ni fått något ni önskar genom att beställa det? Kan det verkligen vara så livet fungerar? Häftigt i så fall! Men ack så svårt att vara positiv hela tiden, då negativa tankar lätt smyger sig in…

Hade varit spännande att höra era upplevelser!

Njord
0

#30 - Ja, Tessili…det är lätt att läsa och förstå boken. Men att praktisera det och sedan kunna redovisa resultat, det är en annan femma……

Det är det svåra i kråksången! Skrattande

Cristine
0

Jag skrev en lapp på det jag önskade:

Att inte restaurangen som dottern jobbade på måste stänga

Att sonen skulle hitta ett jobb

Att han och sambon skulle få lägenhet..bodde hos mej

Att jag skulle få huset sålt

Att jag skulle få ny videokamera på försäkringen

Att jag skulle hitta ett hus vid havet.

Lappen skrev jag när jag skrev denna insändare

Dottern jobbar på restaurangen.. sonen fick jobb och flyttade till lägenhet samma dag som jag ..den 28 maj..flyttade till huset.

Det enda som inte slog in var huset vid havet. Jag har 150m dit.

Njord
0

#32 - Det låter ju fantastiskt bra! Grattis!

Då har du tydligen lärt dig hemligheten i praktiken då! Skrattande

Kerstina-61
0

#10#Jag skrev en tråd me exakt samma rubrik den 11 augusti och Christine som startat denna tråd var först att svara då samma dag…

Jag vet att jag var dålig på att följa upp inläggen då jag hade svårt att hänga med på datorn under en tid. Men de hindrar ju inte att man kan fortsätta på samma tråd och diskutera då det är om samma ämne.

Då jag staratde den tråden sökte jag om det fanns någon tidigare, men fick ingen träff. Exakt hur gör man? Jag klickade på sök bara.

nattliga hälsningar
Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Trisha
0

Har nog nämnt det förut, men det skadar väl inte att göra det igen…

Jag älskar kombinationen av filmerna What the bleep do we know? och The Secret.

I bleep-filmen sägs bl a hur vi blir beroende av våra negativa tankar, likt en heroinist el amfetamindruggie och hur vi på djupet behöver förändra våra tankar så att alla celler är med. För som motpol finns lyckohormonerna och dom kan ha sovit törnrosasömn länge och behöver tränas upp! Som dom säger i filmen - annars blir det "positiva tänket" bara en neonskylt man håller upp för att dölja alla hundratals negativa programmeringar man har inom sig. Många goda skratt och många insikter från sååå kloka människor. Har sett What the bleep säkert 10 ggr och lär mig varje gång! The Secret några färre ggr. Så kombinerar man med The Celestine Prophecy och omprogrammeringen är i full gång. Plus förstås det vardagsjobb man gör med sig själv varje dag!

Inte dumt alls….

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Cristine
0

# 32 Jag får ju aldrig veta om det var slumpen eller om jag blev bönhörd..men det var ju ganska märkligt att nästan allt jag bett om kom så fort jag skrivit lappen. Jag läste 2 år innan om en kvinna som skrivit på en lapp att hon önskade sej en bil märke …… och vann den en vecka efteråt så när jag läst boken vaknade tanken till liv och jag skrev en egen lapp. Då hade jag haft en arbetslös son med fästmö i huset ett år och kan säga att jag var desperat..pengarna rann iväg och inget jobb i sikte..och sedan kom allt så hastigt på bara en månad. Hur det än var så är jag väldigt tacksam. Så jag fortsätter med mina lappar på i fall.

NancyAlke
0

#34 Kerstina, jag tog sökfunktionen och skrev secret bara… här kommer din tåt i alla fall

NancyAlke
0

Funderat på en sak Cristine, skrev du ordagrant så som du beskriver här? I The Secret sägs ju att man ska önska i nutid, alltså typ Att jag har en bil, Att jag har ett hus…  Tydligen behövs inte det då?Flört

Cristine
0

#38 Jag provade med småsaker först och skrev Jag måste ha en lite kastrull.. jag måste ha en väckarklocka osv..eftersom det funkade har jag fortsatt på det spåret. Så blev det för att jag inte tittade efter hur jag skulle be utan skrev det som jag kom ihåg. Men jag var noga med att tacka för allt jag skulle få. Kanske jag inte fick huset på stranden för att jag slarvade..:):)

Så jag skrev inte som det står ovan men ändå fel.

Njord
0

#39 I och för sig så var det ju inga extrema omöjligheter du önskade dig precis….Glad Men kul för dig ändå!

Kerstina-61
0

#34# Nancy…det jag menade var att då jag sökte på "The secret" hittade jag ingen tåt innan jag skrev…Men Cristine skrev i min för 11 dagar sen..å öppnar en ny likadan tåt, med samma rubrik.

Spelar ingen stor roll…men jag trodde man använde de som redan finns om man hittar dem och då ville jag kolla om jag sökt på rätt sätt eller om det fanns 7000 tåtar innan jag skrev..Är du med?

Cristine
0

Hej Kerstina!

Min tåt var gammal..29 mars.. så därför skrev jag i din och nu poppade min gammla upp igen. Men du har rätt  det blir många trådar om samma tema för nu när jag tittade på sök så fanns det en till.:)

Kerstina-61
0

#42# Glad Å jag fick inte upp någon mer alls då jag sökte …
Undra vad jag gjorde för fel Obestämd

Hur som helst…Det är ett spännande sätt att tänka på när man läst "The secret" Allt detta oroande för allting, som man haft och ibland har. det kanske leder till att det just händer det som inte får hända

#35# Har "What the bleep do we know?"-filmen samma upplägg som "The s"?
Jag tycker om grundtanken i "The S" men jag kan tycka att både film och bok handlar oerhört mycket om att just bli rik på pengar! Inte fel att ha pengar, inte så jag menar, men det tar liksom över..blir lite konversiellt på något sätt.

Cristine
0

Jag ser folk runt mej som har problem  och som klagar och säger …jag har jämt otur  i allt..  så har jag haft i flera år jag får ta den ena smällen efter den andra. Man hör dem aldrig säga något när det hänt något positivt..så det är nog som du säger..har man ett jämnt humör och är positiv kommer det nog tillbaka till dej.. jag har för det mesta tur i allt tycker jag.Skrattande

Kerstina-61
0

#44# vad härligt att höra någon säga så!Glad det är ju nästan "fult" att säga så *skratt*

Tycker oftast låter:
-vad har h*n att skratta åt?
-vad den va glad då!?
-vad tillgjort..h*n har väl inget att va glad över

Nästan så man inte vill berätta om något är toppen eller om något gått i ens rätta händer..utom för ens riktiga vänner som man känner gläds med det positiva. Lättare då man klagar…då hänger ofta människan på…att oj..va hemskt för dig..bla.bla
Kanske därför det är lättare att klaga?

stina63
0

jag har inte läst boken eller sätt filmen Men jag är nog lyckligt lottad För jag har de som jag har önskat mig i mitt liv. Jag tänker oftast positivt med det mesta och de som jag önskar mig och behöver brukar jag få..

kramis Tina

millis
0

Det är med kluvna känslor som jag läser boken The Secret. Det låter ju bra att få allt det positiva man tänker på. Men är det bara jag som känner att detta blir en stark kontrast till att man lever sitt liv för att lära sig något som man sedan tar vidare till nästa liv? Jag har hela tiden trott att man i andevärlden stakar ut ett liv med utmaningar och att man då kan påverka detta med positiva tankar sätter ju allt på sin spets. Eller är det bara jag som förvirrat mig? Kunde jag då räddat min bror med positiva tankar…

Kerstina-61
0

#47# ja du, millis. jag ha tänkt precis som du. Jag tror man får ta det med en nypa salt ändå för ALLT tror jag inte går att förändra med positiva tankar. Som jag tänker, så tänker jag lite sunt förnuft..(vad är detFörvånad *S*) Olyckor och annat kan man ju inte förutspå så det går ju inte tänka bort. Tanken i TS(The secret) är att man inte önskar utan man tänker att man redan har det. Alltså kan man då enligt boken säga att man är tacksam för att alla lever, att alla inte är sjuka osv. Men jag tror inte det håller…

Jag vet ju inte vad som hänt din bror, men  jag har väldigt svårt att förstå att vi, små människor skulle kunna förhidra olyckor mm.
Däremot så tror jag att om vi skulle gå och tänka att jag har nog cancer.jag får nog cancer…mm.mm…då tror jag det finns en risk för att vi faktiskt får det vi varit så rädda för att få

Jag tror också att posivt tänkande får oss lättare på fötter. Om man tänker att…jag kommer att bli frisk, jag tror på en fin framtid så berättade jag om "the secret"och sambon som inte är så entusiastisk började ändå att tänka på detta och vad han sagt så har det funkatGlad Man har ju hört edan länge att de som är positiva blir lättare av med sin cancer eller andra sjukdomar.

Inte allid så lätt att vara positiv…men grundtanken är intressantGlad

Nattelinatt
Kerstin

Cristine
0

Inte heller jag tror att man får allt genom att vara positiv men har man ett jämnt humör mår man ju mycket bättre..det smittar av sej på omgivningen som blir vänligare och visst håller man sjukdommar borta. Jag tror det var i Vetenskapens Värld nyss läst en artikel om det. Jag hade en moster som bara talade om sjukdommar och hon drog på sej fler och fler. Det är klart att man kan få cancer eller andra allvarliga…men man har nog lättare att övervinna dem om man är en glad människa.

Klart att det är svårt att hålla glad min om man har många problem..man ger gärna efter för de svarta tankarna..men det bästa är nog att tänka att allt ordnar sej med tiden.

Talisker
0

Jag har ganska nyligen tittat på the secret och för mig är det en enda lång TV-shop reklam för habegär, undrar vad de fattiga människorna i 3:e världen skulle tycka om att det är så enkelt att bli rik o få precis allting man önskar sig

TantAlma
0

Min uppfattning är att om man sprider ljus får man ljus och när du sprider ljus hjälper det andra.

Jag drar till mig ljusa saker utan att för den saken skull vilja ha miljoner på banken.

boken har också lärt mig att jag är värd mer en jag tyckt att jag förtjänat under lång tid. Den hjälpte mig att utveckla min själv känsla. Även om jag har en bra bit kvar…

sjaskig2
0

#28, mimaroben: vart kan man få tag på charles f haanel's bok "master key system" på svenska?