Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1873 ggr
oh-la
0

Måste få berätta...

…om ett litet mysterium som vi hoppas är ett litet Tecken.

min mormor gick bort för något mer än ett år sedan i cancer. innan hon dog lovade hon min moster, som är känslig för övernaturligt, att ge henne ett Tecken när hon gick bort så hon skulle veta att hon hade det bra. när mormor gick bort letade min moster Tecken i allt, men blev besviken när inget Tecken kom.

efter att morfar som blev lämnad kvar börjat komma över fölusten började syskonen diskutera uppdelningen av mormors gamla smycken som morfar inte ville behålla. min moster valde en gammal guldklocka som mormor älskat över allt annat, men som slutat fungera. mormor var otroligt ledsen över att den var sönder, men hon behöll den ändå som smycke. min moster valde den just för att den betytt så mycket för mormor. det dröjde ett bra tag innan hon bestämde sig för att använda den. då fungerar den inte, nästa gång hon tittar på klockan, några timmar senare har den börjat ticka, något som den inte gjort på många år. inte nog med det, den har startat på exakt rätt tid och går inte en minut fel…

vad tror ni om detta? personligen ser jag det som ett Tecken. mormor vill tala om för oss att hon mår bra. varför skulle hon annars starta igång sin älskade klocka, och göra det så finurligt på sekunden rätt tid…?

[outgrundlig]
0

Fantastiskt Tecken! Glad Kul att höra.

IDAWIK
0

Jag tror att ringar, armband, klockor och halsband som man burit ofta i livet bär minnet av "bäraren" i inbäddat i sina "atomer". Det borde då vara lätt för någon som vistas på "andra sidan" att meddela sig genom smycket speciellt om en ny bärare sänder positiv energi och sammankopplar klockan/smycket med de fina minnena och i tankarna framkallar bilden av smyckets tidigare ägare. Det blir då lättare för de som befinner sig på andra sidan att "ta sig igenom".

Det sägs att guld har en speciell egenskap att "kapsla in" minnen av tidigare ägare.

Liam
0

Kärleksbevis från andevärlden. Vad glad man måste blir när när man får så klara Tecken.

Tack för att du delade med digGlad

Choklad
0

Jag ryser i sommarvärmen…ett underbart Tecken! Men be henne om fler…hon finns där och vill säga merGlad

#2 Intressant det med guld..

U R us

oh-la
0

ja, jag tycker det är så underbar :) hela händelseförloppet gör att det känns så troligt, och att det var just min moster som bett mormor om ett Tecken och letat och letat och så kommer det så otroligt tydligt med en klocka som varit högst älskad och betydde så mycket. hade klockan fungerat ganska nyligen tror jag inte att jag hade reagerat, men den har varit sönder otroligt länge, och att den börjar ticka på sekunden rätt tid. den har förövrigt fungerat sedan dess.

klart jag måste få dela med mig av ett så tydligt Tecken. min mormor var den underbaraste personen på jorden, antagligen även på andra sidan, och att hon höll sitt löfte om ett Tecken på att hon har det bra Glad 

tack för den positiva responsen! det känns härligt!

Eija
0

Vilken underbar bevisning…den var ju "klockren"..Glad…det är sånt som gör att man verkligen vet att dom finns där runt oss……

Tack för att du berätta…..