automatisk skrift
När jag satte mig för att skriva i mitt block så började min han skriva av sig själv. Är det mitt undermedvetna som skriver eller kan det vara ett budskap från en nära anhörig som gått över?
Jag känner mig så vilsen nu, vet inte vad jag ska tro. Samtidigt så kan det vara så. För många år sedan testade jag Automatisk skrift men jag vågade inte låta det hända.
Finns någon här som har varit med om detta?
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Nej jag har aldrig testat men skulle gärna vilja. Tror inte att du behöver vara rädd.
Vad skrev du? Jag menar kan du tyda, tolka det du skrivit så det är begripligt för dig?
Någon annan här som kanske kan hjälpa till och även tala om HUR man ska gå tillväga om man vill prova automatisk skrift.
Kram Lena
Jag har inte provat själv.Men jag har varit på en sitning, o det var intresant.
Ja som ovan undrar vad skrev du o hur såg din stil ut?.Den damen som jag var hoss skrev o det blev en väldig konstig stil men läsbar.
Lena.P är jag i verkliga livet.

Visst kan jag tolka allt jag skrev. Jag blundade och skrev. Kände att min hand styrdes men jag undrar samtidigt om det ändå inte är mitt undermedvetna som styr.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

Jag har provat pennan vibbrerar då när jag håller i den.
Jag har testat detta förr, och det börja med att pennan gick i cirklar hela tiden, sen så blev det åttor…..och allt eftersom man lär sig känna o låta pennan styra så blir det till slut läsliga ord…..fast för mig tog det tid….så man måste nog ha talangen/förmågan….för detta är tålamodsprövande…..
Så för mig blev det inte många ord. men massor av cirklar o åttor sida upp o sida ner, och så rätt som det var så kunde det komma något meddelande….och jag personligen kan säga att det kändes tydligt om det var olika andar som styrde….
Så nej, för min del så fick det vara…..men jag har en väninna som är så himla duktig på detta…..och fort går det…..
man kan ju även kanalisera när man ritar bilder…fast det kanske är annorlunda..
U R us
#6 Ja men choklad: vad är egentligen skillnaden mellan kanalisering och automatisk skrift? För mig känns det som om det är något liknande för om man ska lyckas med automatisk skrift måste man väl ha kontakt med någon.
Om det sedan är din guide eller någon avliden person som har något att förmedla spelar väl inte så stor roll?
Har aldrig testat själv heller inte låtit någon annan prova på mig men sett vid mässor hur andra skriver så pennan glöder och det är onekligen fascinerande.
Men så tänkte jag att om man nu har förmågan att kanalisera och få kontakt med sin guide och därigenom få svar osv så behövs kanske inte förmågan till automatisk skrift?
Vad vet väl lilla jag? En liten plutt i ett stort universum
Må gott
Kram Lena

Eija, så blev det för mig också de första gångerna jag testade, det är nu många år sen. Jag får se om jag prövar nåt mer.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Ja jo..men visst är det intressant…även vi små pluttar gör nytta…
U R us

Jag tycker inte man ska tänka så mycket egentligen på om det är ens undermedvetna eller om det är en anhörig. Allt är en övning i början och när du börjar komma igång på riktigt så märker du snart vad som kommer från dig själv och vilka skiftliga meddelanden som kommer från bortgångna anhöriga, änglar eller andar.
Har man ett seriöst intresse för automatisk skrift kan man ansätta en liten stund varje dag med block, penna och kanske ett tänt ljus eftersom ljus attraherar sinnet att öppna upp.
Man ska aldrig tvinga fram något och blir det inget skrivet en dag/kväll så lägger man ifrån sig det och provar någon annan dag istället.
Var bara helt avslappnad och sitt gärna vid ett bord med fötterna rakt ner i golvet. Inte i kors då man lätt blockerar energiflödet.
Det kan underlätta om du frågar tyst för dig själv eller skriver en fråga direkt på papperet med vem som skriver detta meddelande och vad dess uppgift är. Får du under en viss period liknande meddelande som stämmer överens rent stilmässigt med samma krokiga eller raka bokstäver (hur de nu kan se ut) så kan man vara rätt säker på att det är samma ande eller ängel som skriver till dig.
Lycka till!
hihi, jag testade skriva nyss. Jag frågade vad min kommande livspartner heter. JOHAN blev det… lite stökig skrift.. men men, vi får väl se.
Det är ju inte fy skam att få kontakt med sitt undermedvetna heller. Jag tror att vi har mycket att lära av oss själva också. Kanske kan det vara så att det i början blandas, det undermedvetna med meddelanden från andevärlden.
Men det går säkert att få ordning på med hjälp av träning.
Lycka till, det låter spännande!

#10 Första gångerna jag "skrev" så var det som ett litet barn jag skrev med stora bokstäver en del felvända. Sen var det en mycket liten stil nästa gång då blev budskapet ett helt annat..men jag slutade blev nog lite rädd/fundersam tror jag. Nu var det inte meningen att jag ens skulle prova, skulle bara skriva av mig lite för egen del.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

#12 Nej det är inte fy skam det heller 
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Jag har rpovat en gång men fattade inte ett dyft av det jag skrev, sammanhängande ord men de säger mig ingenting…än…
Amor Vincit Omnia
# 15 
U R us
# 16 Eller hur, ofta man kliar sig i huvudet alltså…
Fast jag fick svar på en fråga och det var om min väninna hade det bra på andra sidan vilket hon enligt vad jag skrev hade.
Amor Vincit Omnia
# 17 Vet inte..tror jag ska pröva med..jag har ritat bilder som tyvärr har slagit in senare…
så ska man pröva?? det borde ju fungera ungefär likadant?
U R us
# 18 Ja, klart du ska prova, kan du rita kan du nog skriva också. Det borde vara samma funktion 
Amor Vincit Omnia
Två ggr kommer jag speciellt ihåg mina meddelanden, och dom stämde in så bra…..det ena var en fråga som jag ställde, angående min äldsta bror som levde då……Han var alkoholist/drogmissbrukare…men försökte att ta sig ur detta om o om igen….så jag ställde frågan om när/och om han skulle bli nykteralkoholist….jag fick då ett svar som löd så här…..när NN tappar tänder så blir XX fri från flaskan….NN är här min yngre bror….
Då fatta jag ingenting av detta, och lät det bero…..så gick det över 10 år…..och jag hade ju kontakt med min yngre bror, vi talades vid minst en gång i veckan per telefon, eftersom vi inte bodde så nära varandra…
Men min äldsta bror blev det inte så mycket kontakt med, p g a att han just som jag skrev förut…hamna i svackor och söp i perioder…han bodde oxå bra långt ifrån…..
Så en kväll när jag o bror min talas vid, så säger han att han har börjat få tandlossning, och har tappat en tand…så han var på behandling hos tandläkaren…..Dagen efter så kom beskedet att min äldsta bror tagit sitt liv…..
Det blev en omtumlande tid, och jag fick finnas för min mamma, som inte mådde alls bra av detta besked….och då mitt i allt så kom jag ihåg detta meddelande, när jag sa till mamma att nu har han fått frid från flaskan….det var ju nästan exakt det som jag hade fått via automatiska skriften…..
Och en annan gång så fick jag upp hela tiden korta besked om min systers namn och barn o fyra mån…..så jag fatta inte om det syftades på att min syster var i fjärde månade, eller att hon skulle få barn om fyra månader……
Ja, det blev så intensivt med dom där orden så jag var tvungen att ringa henne…..hon var tyst länge i luren, och sen fråga hon vart jag hade hört talas om detta….så jag berätta, för hon tror nämligen inte alls på övernaturligt…..så hon blev mäkta förvånad, för då berätta hon att hon hade fått missfall i fjärde månaden, och hade inte berättat det för någon alls….
Hon hade sagt till alla att hon hade varit inne o tagit bort blindtarmen…..
Så dom där sakerna är ju skumma att jag fick fram….men det tog som sagt var sida upp o sida ner, med en massa krumelurer o ringar inblandat i ordena….så det är verkligen tålamodsprövande…iallafall för mig…..men stämde det gjorde det…

#20 Det var starkt att läsa Eija. Då kunde det ju inte vara ditt undermedvetna.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

jag fick med stora bokstäver men till sist kunde jag tyda dem, det va från min guide, det stog att han hette corery och jag vet att han är en munk, det såg jag en gång när jag sovde, han va vacker för jag såg hans ljuss backom honom då.

#13 Vad spännande. Ibland händer det att andarna eller vilka väsenden det nu handlar om gärna vill hålla i din hand för att skriva sina budskap, och gärna flera åt gången i början. Men du kan tala om för dem klart och tydligt att du önskar kommunicera med en åt taget.
Och känner du att det ibland blir okontrollerat när du själv vill sitta ensam och skriva av dig och du känner att någon kontaktar dig på detta vis säger du bara rakt på sak att du nu vill ägna en stund för dig själv. Skulle du känna att det inte riktigt hjälper kan du sträcka ut din hand i ett "stopp" och säga tyst för dig själv eller rakt ut: "Tack, jag vet nu att du/ni finns här men det räcker så."

# 23 tack för dina råd. Men om det nu är den jag tror så vill jag gärna få kontakten..så fattar jag penna och papper och sätter mig så vet h*n att jag är beredd. SKa testa igen nån gång men inte än. Jag måste låta det få sjunka in lite först.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Kommentar på mitt inlägg #11. Lite lustigt, har träffat en Johan i helgen. Helsöt! Han e hemma hos mig nu 
# 25 Då vill jag säga grattis!
U R us
Men hur gör man? Ska man ha nån avslappningsövning eller meditera före? Måste det vara lungt och fridfullt runt en eller kan man ha en massa barn runt omkring?
Ska man be om att nån/nåt hjälper en?
Sätter man sig bara ner med pennan i handen och väntar på att det kommer?
Fast det är klart, det kanske beror på hur väl man utvecklat sig också.
Kramar
# 27 Vet inte om det hjälper något ..när jag ritar, så brukar jag bara slappna av och låta tankarna vila, vara stilla inom mig , för det är då jag kan koppla av och vara inom mig själv…så kan det bli bilder som bara blir till av sig själva..eller hur jag ska säga…det borde vara ungefär detsamma med skrift..
U R us