Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 3982 ggr
RitaC
0

Att sluta röka.

Kan andarna hjälpa oss att sluta röka?

[Pirkkolino]
0

Du ska fråga av de. Glad Jag har inte frågat och inte vet svaren heller. Men när jag tänker efter….kanske de kan på nåt sätt hjälpa till…men man ska prata med de.   

Kram. Pirkkolino

Hopoksia
0

Det där kan du fixa på egen hand. Men det krävs mycket vilja och en del tålamod. Lycka till Glad

skrult
0

Du kan alltid be om hjälp och stöd av dina andliga guider och änglar Glad

Choklad
0

ja Lycka till! Glad

U R us

Eija
0

Det är din inre vilja som avgör helt klart….när DU har bestämt dig, då går det …… jag lovar…..har gjort det efter över 40 års rökande… men jag bad om ett redskap, och fick det i form av en rejäl förkylning……

Då visste jag äntligen hur jag skulle gå till väga…..hade ju varit sjuk så många ggr, men vägrat att sluta röka…..man tvinga i sig bloss efter bloss trotts att det gjorde så ont i bröstet och smaka apa…..

Men den här gången så tog jag ingen cig, när det pocka på….tänkte bara hur ont o illa det smaka…..och det hjälpte….

Kan säga att för mig iallafall så varade själva röksuget  i ungefär en minut…sen gick det över….men visst sugen kom ju titt som tätt…men det gällde att stå emot när det kom…..och sen var det ju vanor som var jobbiga……som t ex, telefon…..oj, oj, va den accosiasera till en cig….men det gick det med till slut…..

Fick ett fruktansvärt återfall efter 3 veckor, för då var man ju frisk igen…..så jag bestämde mig för att tända en cig, bara för att få smaka och få bekräftat att det smakar illa….för ont gjorde det ju inte nu längre…..mycket riktigt….efter tre bloss, så var jag nöjd….och efter det har jag inte rökt på snart 4 år….och då kunde jag äntligen ge bort min cigask, som jag hade kvar…….för det var något som jag var tvungen att ha kvar under hela denna period. För jag tillhörde den typen som rökte mer när asken börja ta slut….det liksom peppa en till att tänka på röka hela tiden……så därför hade jag asken kvar så länge….

Så verktyget det fick jag hjälp med, sen vet jag inte om dom även satt o puscha mig utan att jag visste…..

[rore]
0

Hej RitaC!

Jag sitter här och små ler för mig själv över din skrivelse, för det skulle kunna ha varit mitt egna inlägg.

Tänk att det ska vara så in i nordens svårt att ta bort dessa gift pinnar(?) ur mitt liv.

Jag vill sluta/ men ändå inte.

Förstår inte själv min egna dialog som pågår i huvudet. Knäpp?Obestämd

Kan så vara!Rynkar på näsan

Har en fånig önskan om att bara vakna upp en morgon och bara glömma bort allt vad cigaretter heter.Tungan ute

Folk säger att man måste ha den rätta viljan.

Var 17:on hittar jag den?

Har sökt i många år nu? Kan man köpa den för pengarTungan ute Nä! Jag vet.Skäms

Blir vansinnigt arg på mig självSkrikandes. Jag har slutat många gånger och börjat lika månger igen.Förvånad

Kampen fortsätter inom mig.

Vet ej om andar och guider kan hjälpa med detta. Har ännu inte provat den vägen. / Kram Rore

[Sisa]
0

"Alla rökare önskar att dom aldrig hade börjat. Innan man blivit beroende, är det ingen som behöver en cigarett för att njuta av en måltid, eller för att hantera stress.

Alla rökare vill fortsätta röka! Det är ju ingen som tvingar dom att tända en cigarett. Oavsett om han gör det eller inte, är det bara rökaren själv som bestämmer sej för att tända en cigarett…"

Läs boken "Äntligen Icke-Rökare av Allen Carr.

Sisa

[rore]
0

Läste den, funkade inte.

Det är något fel på min viljaSkäms

[Sisa]
0

Jag säger samma, jag har läst boken tre gånger

men röker ännu. Jag tror ändå det är en bra bok, många jag

känner har slutat, efter dom läst boken.

Det gäller nog att kunna tänka, och ta till sej vad som står i boken.

Jag vill nog heller inte sluta till 100%…

Hoppas Du klarar det och Lycka till. Flört

Kram från Sisa

[rore]
0

Just nu anstränger jag mig inte allt för mycket ska ju erkännasSkäms

Boken i sig är bra. Bara jag som är oerhört ,,,Skrikandes,,, Ja, det saknas ord.

Kram från rore

[Sisa]
0

Kanske är det, som det står i boken Rädsla, som hindrar oss från att sluta.

Rädsla för att under en obestämd tid tvingas uthärda elände, saknad och

otillfredsställt begär, för att bli fria.

Rädsla för att aldrig mer kunna koncentrera oss, tåla stress eller behålla

självförtroendet.

Rädsla för att vår personlighet ska förändras.

"En gång rökare, alltid rökare"

Stämmer detta?

Sisa

[rore]
0

Ja! Helt fel låter det ju absolut inte. Ligger nog mycket i dessa ord.

Samtidigt som cigaretterna fungerar som någon slags napp eller snuttefilt, skulle jag tro.

Just en fin tröst *hehehe*

Missbruk som missbruk./rore

Choklad
0

Ja..om man älskar choklad är det också jobbigt att sluta..eller som med kaffe, slutar jag med dessa  så får jag migrän och huvudvärk…även om jag fattar ju att det är tusen gånger jobbigare att sluta med cigaretterna..

suck..men jag har iallafall lyckats ta nr på chokladkonsumtionen en hel del..men inte kaffet, det vill jag ha kvar i samma mängd..kaffe och en stund på trappan..det vill jag ha kvar

U R us

[rore]
0

*ler*

mmm, lurigt detta eller vad säger du chokklad?Flört

Eija
0

Jag håller med om att det inte är det lättaste att sluta röka….men idag är jag på sätt o vis glad över att jag lyckades, för året efter så åkte jag ju på en bypassop….och fick strul under op…så det blev hjärtsvikt och lungorna fulla av vätska…och efter det så är jag inte bra i lungorna…..

Fick diagnosen KOL, nu för ett tag sen…men jag undrar….medicinen jag fick, hjälper föga så det har jag uteslutit nästan helt nu…..och en annan sak….jag hade inga problem innan op….så jag tror att det är hjärtsvikt, för det ger samma symptomer….för hjärtat fick sig en törn och vänstra sidan är nedsatt 40%……så, fortsättning följer…..skall iväg snart på en ny kontroll av hjärtat…..

Så därför är jag så glad för att jag hade slutat röka innan, för hur skulle det ha varit annars…..men så kom denna nackdel…vikten…blääääääGuld i mun….har gått upp rejäla 20 kg, men mycket beror oxå på att jag inte längre kunde röra på mig som förr…(alltså inte av vikten, för den fanns ju inte där så mycket då) utan för att jag var så himla dåligt lång tid efter operationen….var mest sängliggandes….

Lycka till tjejer, jag önskar verkligen att det går bra för er….

kram

[rore]
0

Tack Eija!

Den lyck önskningen behövs och mottages tacksamt.

Trist att du har det besvärligt med hälsan.Rynkar på näsan/Kram rore

[Sisa]
0

Tack igen Eija, skulle vara skönt att fimpa för gott, men jag har nog inte rätta motivationen ännu. Tycker jag kan unna mej en cigg ibland.

Du har varit jätteduktig som slutat, synd bara att du inte får vara frisk. Men jag tror du är en stark människa, med massor av envishet. Du har säkert massor av erfarenhet av livet…

Kaffe och en cigg på trappan, vill jag inte vara utan…

Kramar till Er

snurro89
0

De får du fixa själv helt enkelt,

[Jeremina]
0

Varför inte?

Thyra4
0

Maken och jag slutade röka för 9 år sedan. Då hade vi under fem års tid intalat oss ATT vi skulle sluta. Min syster åkte utomlands - och undrade om de skulle köpa hem cigaretter, men vi tackade nej, för vi skulle sluta. Vi var själva i Danmark, men köpte inga cigaretter för fi skule ju sluta röka. Vi gjorde tappra försök att trappa ner och sätta olika förbud. Vi skulle bara röka i källaren eller ute på terassen, skriva ner känslan efter varje cig - vi var nere på två cig/dag, men bara något hände, så kunde vi ta till ciggen.

Makens dotter och måg hade slutat och inte rökt på 14 dagar och vi tyckte de var såå duktiga. Vi erbjöds nikotinplåster av dem och tog emot några (att ta till OM vi skulle sluta). Maken fick ont i bröstet och vi blev mer och mer motiverade. Jag hade redan planerat, att börja med trädgårdarbete och att driva upp plantor. MIn mamma fyllde 90 år den 14 mars och det var FEST på gång, så vi bestämde ett datum - och det blev 22 mars 2000. Vi bröt sönder våra återstående cig och sen dess har vi varit rökfria. Vi använde nikotinplåster ca 1 vecka, sen har det gått bra utan.

När vi varit rökfria i två år, så fick maken en svår luftvägsinfektion och blev remitterad till lasarettet. Där konstaterades KOL, men i en lindrigare form, och läkaren sa, att det var tur att han redan slutat röka, för av de rökande, som får diagnosen KOL, så är det bara 5% som klarar av att sluta röka. Vi mår bra idag, men jag har gått upp 20 kg och maken 12 kg och de kämpar vi med. Just nu äter vi LCHF-kost.

Min dotter, som har haft det ganska tufft i sitt liv med alkohol bl.a är nykter sedan 6 år och nu har hon även varit rökfri i 1,5 mån. Jag tycker att hon har gjort det jättebra, trots att hon mår jättedåligt psykiskt.(kram till henne)

Jag håller tummarna för Er som vill sluta röka. Saken är den, ATT när man har bestämt sig, så går det ganska lätt.

[Sisa]
0

"Om du är motvillig, eller känner att det inte är rätt tillfälle att sluta röka, kanske det är rädslan för att sluta, som skapar detta. Rädslan blir inte mindre av cigaretter, de skapar mer rädsla."

Det är rädslan som hindrar rökare, från att försöka sluta. Den största vinsten är att bli av med rädslan!

Du kanske redan är väldigt inne på att sluta, eller också känner du dej lite orolig. Men kom ihåg,

DU HAR ABSOLUT INGENTING ATT FÖRLORA!

skriver Allen Carr "Äntligen icke-rökare"

Massor av Lycka Till!!!!!