Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 3586 ggr
Hopoksia
0

Kanaliserat budskap

För några dagar sedan fick jag tillskickat mig en översättning på ett kanaliserat budskap. Jag blev ombedd att föra detta budskap vidare.

Därför har jag lagt in detta på min hemsida och även lagt in en zip fil där ni kan ta hem texten om ni vill vidarebefordra denna till vänner och bekanta.

Läs texten noggrannt flera gånger innan ni fattar ert beslut!

http://www.ayena.onatima.se/budskap.htm

Eija
0

Mycket intressant läsning, men jag orka tyvärr inte läsa allt just nu, men jag har laddat ner den så att jag kan läsa vidare….vill verkligen läsa och se, och inte bara läsa utan att se…..

kram/Eija

Hopoksia
0

Det är mycket text och den kan gärna få ligga framme och mogna några dagar. Så fick den göra för mig innan jag bestämde mig för att jag verkligen skulle föra den vidare. Skriv ut den så är det lättare att läsa!

Kram!

Choklad
0

Jag vet inte riktigt..om de nu kan veta och se in i våra hjärtan och tankar..varför då skriva detta meddelande? Obestämd

U R us

[outgrundlig]
0

Tack för att du förde detta vidare och jag har redan skickat det vidareGlad trots att jag inte hunnit läsa allt. Kram

anica
0

Hej! ha ha ha,jo du detta är ett helskumt meddelande. hittade detta själv av en slump för knappt 1 år sedan på nätet.

Jag läste noggrannt igenom det o gjorde dessutom som det stod i det(jag vill att ni visar er o upprepade detta några ggr inom mig!!!)så skulle de ju så oxå göra.

detta var en stjärnklar kväll,o kl var runt 22.30,stod o rökte på ballkongen, sa dessa ord inom mig,mest på skämt,hade aldrig någonsin i min vildaste fantasi trott att något skulle hända….men plötsligt dyker ett trekantigt föremål upp,som flyger först tvärs över himlen,stannar sedan helt,o sedan tvärvänder o försvinner.kan beskriva detta föremål som helt svart utan vare sig lampor el dyl,befann sig nog ca 100 meter över marken.vet för det första ej hur jag ens kunde se det då det ju inte var upplyst el dyl,men minns att jag försökte hitta förklaringar såsom att det kunde rört sig om ett flygplan då det var i storlek med det,med tanke på höjden det flög på…

men flygplan flyger inte på detta viset,bara dyker upp plötsligt ur tomma intet,stannar helt o sedan tvärvände,allt inom loppet av några sekunder,inga lampor el dyl.

fåge!! försökte jag intala mig själv om,men knappast av den storleken på den höjden,med den formen,o sättet den dök upp o försvann…

såg ut som ett jetplan i formen men helt ljudlöst o svart utan lampor,betedde sig konstigt i luften o stoooort,berättade detta för min mor vid tidpunkten för detta,men inte för någon annan då det ju låter helskumt.

Det konstigaste sammanträffandet av allt var att det dök upp eft åkallan eft att ha läst detta kanaliserade meddelande…..

Jag vill att ni visar er,jag vill att ni visar er,jag vill att ni visar er!!!

Prova själva o berätta om det händer er oxå,el om mediumen här kan förklara sambandet så skulle jag vara tacksam.

vet ej fortfarande idag vad det rörde sig om o lär kanske aldrig få något svar,men blev påmind då du lade in meddelandet härObestämd

anica
0

ps vill tillägga att de var mörkt ute!!så det kan ha rört sig om tidig vinter förra året el dyl.

På textraden där jag missat en bokstav(fåge!,menar jag fågel)…vilket det av naturliga skäl inte kunnat röra sig om.

Choklad
0

Jag tror på UFO:n, absolut..men hände det inget mer sedan?..det skulle ju komma budskap och annat…upprättas en kanal om jag minns rätt…men vilken underbar upplevelse..

U R us

anica
0

Hej! Nix inte vad jag minns iaf,så tror inte det hände nåt speciellt,mer än att jag var hade svårt att tro på det jag upplevde i en hel evighet efteråt.

Fast jag är ju iof en "förnekare" ända tills jag upplever något som jag blir väääääldigt rädd för,vilket har hänt många ggr i mitt liv.

Men känner trots allt att jag numer inte blir rädd för vare sig det ena el det andra längre.

kan må hända varai  en utvecklingsfas numer.

Förresten jo jag kom just på att jag vid tillfället du frågade om,så "kände" jag att nu måste du bestämma dig för om du menar det du säger el inte,vilket jag ju tyvärr inte kunde då det ju är mycket som spelar in i bilden.

Du förstår troligtvis inte ett dyft av vad jag försöker säga(med full förståelse) men i detta fallet så handlar allt om den enskilde individen,vilket gör mig rädd.pga att jag är medial sedan födelsen men har förnekat det o gör så ibland fortfarande,då jag får för mig att allt är demoniskt o inte alls rör sig om sk goda högre makter el döda människor,el ufon,el människor ifrån högre civilasitioner.

De bad helt enkelt om ett svar om jag vill välja sida,om jag verkligen menade att jag vill släppa in dem i mitt liv helt o fullt el om jag fortfarande kände tvivel på vilka de är,precis som jag yttrede på skämt(jag vill att ni visar er)

Blev rädd o sa att nix,lite grann bara,tills jag är övertygad om att ni ej är onda.trodde ju aldrig ens att de skulle visa sig,var mest ett expriment.

mycket att berätta om detta men kan ju gissa att jag låter helflummig  vilket jag inte är…långt ifrån…

svårt att ens försöka förklara via meddelande.happy spirit har kunskap om detta.glad att hon har lyckats komma till sin utvecklingsfas.fråga henne.

Jag bör o ska ev gå en kurs o utveckla mig,men har svårt med tillliten ang vem som tar kontakt mm mm mm mm.. o hur man ska kunna lita på att alla andemakter,ufon el vad det nu månne vara inte kommer ifrån "the evil side" o inte är någon som "utgör sig för att leva/komma ifrån ljuset.

Well,well,förstår om du tycker hela mejlet låter helknasigt o ev fattar noll.

men jag är iaf glad att jag inte är rädd längre på samma sätt som tidigare.

Skulle kunna skriva 20 böcker om mina upplevelser,en del helt bisarra,men väljer att inte bli klassad som idiot då jag är mamma o i övrigt lever ett normalt liv.

Men känner just nu som svar på din fråga;budskapet är att du måste välja,vill du el vill du inte.

Tippar på att många väljer att tro att jag är crazy,vilket jag kan bevisa motsatsen till,men vilket jag inte tänker,orkar el har lust att göraCool

Ha det fint t.v…..ps,ja det var en häftig upplevelse,iaf med tanke på vilket sammanträffande det råkade röra sig omGlad

anica
0

ps;nej fick inget meddelande riktat till hela männskligheten ifrån dem.tror fortfarande att allt handlar om den enskilde individen.

[outgrundlig]
0

#9 Det kan jag intyga att det gör, allt handlar om den enskilde individen. Fick själv till mig tankar nu under semestern ang. detta och att det handlade om att visa sig eller ej. Så för mig var detta som ett brev i skrift med förklaring. Kommer att läsa allt imorgon så först då kan jag förstå allt i detta budskap. Men början räckte att läsa och fick sedan avbryta för att handla mat etc och nu besök.

Ha en go kväll!

Choklad
0

# 8 Nej..jag tror inte att du är cracy..och jag förstår mer än du trorFlörtjag blir bara så nyfiken…har själv sett saker på himlen och upplevt en del..som folk tittar underligt på mig när jag berättar, så därför drar jag mig för att säga det…och det är något inom mig "som vet" och känner igen ..men är jag redo?

och jag kan också känna en tvekan inför det du säger, att man ska helt och fullt säga ja till dem, och verkligen vilja ha dem i sitt liv, det känns som att man blir manipulerad, den fria viljan är en kär ägodel för mig. Min vilja att själv bestämma vill jag ha kvar, så …därför jag blir lite misstänksam..men så är jag det av naturen…Cool

U R us

Aldebaran
0

#5 och #0  men detta skulle ju vara nyligen kanaliserat, eller HopO???

Hur kommer det sig då att det fanss på nätet för över ett årsedan? Luktar ju bluff lång väg enl. mig..

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Hopoksia
0

# 12 - Alde, du har redan sabbat tråden inne på Existens. Det är helt onödigt att du gör samma här.

Jag har tagit emot detta meddelande från en seriös sajt som jag har fullt förtroende för. En man och en kvinna äger detta företag som sysslar med andlig upplysning/utveckling, personlig utveckling, healing och blev ombedd att föra budskapet vidare utan att nämna varifrån budskapet kom, eftersom detta inte var viktigt. Alltså ingen som vill tjäna pengar eller sätta sig i fokus.

Det kan vara sanning och det kan vara bluff med det vet varken du eller jag.

Det gäller kanske här att gå bortom detaljer som misstankar om bluff, affärsidé eller annat typiskt jordiskt tänkande. Strunta i alla dessa spekulationer och tänka efter vad budskapet vill säga.

Och reaktionerna på budskapet, vad vill de berätta?

Hopoksia
0

#  3 - De ser inte in i våra hjärtan. Men om vi skickar ut önskningar till Universum om att di ska visa sig så kommer Universum att reagera genom att leverera våra önskningar. Precis som när du skickar ut andra önskningar till Universum.

Denna gången räcker det med att vi tänker på frågan, ställer oss frågan och svarar antingen ja eller nej.

Det finns en "kritisk massa" som bestämmer om vår önskan blir så stark att de kommer visa oss. Det är som en slags världsomröstning. Vi väljer och vi får vad vi väljer.

Det där gör vi ju vart fjärde år i de flesta länder där de har demokrati.

Och varför skulle det vara så omöjligt om andra mera utvecklade civilisationer vill hjälpa oss att hamna på rätt köl? Enligt Samtal med Gud-böckerna så har de varit och bevakat oss under många årtusenden och är redo att rycka in om vi vill.

Jag har också varit kritisk till detta budskap. Det har legat här hemma hos mig en vecka och jag har läst varje dag, om och om igen. Jag har läst med både hjärnan och hjärtat och därför uppfattat att där finns något djurpare bakom frasen och frågan "vill ni vi ska visa oss?" Svar: Ja eller Nej.

Vi kan ju inte påstå att vi klarat detta galant, eller hur? Hur ser det ut i världen? Vilka krafter är det som styr världen? Har ni aldrig funderat på detta?

Namaste

Rocktjejen
0

Jag tyckte det lät lite hotfullt att man skulle välja om man ville se..för annars kunde det hända bla bla någonting..nja jag är öppen för mycket som man inte kan förklara..men det här är "lurigt" känner jag.

Men det är min alldeles egna upplevelse och jag säger inte att så är fallet.

Varma kramar Eva

[outgrundlig]
0

Nu har jag läst hela budskapet.Glad

Med tanke på hur vi har det nu på Jorden med alla överhuvuden som inte talar mer för allas bästa så är det för mig inte svårt att svara Ja på deras första fråga. Vill vi inte ta nästa steg så är det vårt beslut enligt nedan utdrag från "Budskapet"

Det kommer många olika steg och faser som var och en kan komma att pågå under flera år; uppvisningen av våra skepp, fysisk närvaro av oss sida vid sida med människor. Samarbeten som berör er tekniska och andliga utveckling, upptäckten av delar av er galax.

Efter varje avslutad fas kommer ni få nya erbjudanen. Ni kommer då själva att få besluta för er för on ni vill fortsätta och om detta gagnar er inre och yttre utveckling. Inga beslut kommer att tas över era huvuden. Vi lämnar er så fort det är er gemensamma önskan.

Choklad
0

# 16 Jag tycker det låter som EU.Foten i munnen..Jag vet inte alls, jag vet redan, vill de ha kontakt så får man det direkt, inte på detta sättet….det känns skumt hela grejen…det är ju visserligen som jag tänker utifrån mig själv, hur jag hade gjort..jag hade inte gjort sådär om jag vill ha ett förtroende..detta skapar bara tvivel, iallafall i mig..men det är jag det…

Vad jag vill få fram är att de behöver inte göra så här egentligen och det vet de..

De flesta personer tycker ju att detta med UFOn är rent nonsens..de har inte upplevt det och kan inte ens ta det till sig alls, samma som med andevärlden, det måste ske i små steg och inte allt på en gång ( min uppfattning)

U R us

[outgrundlig]
0

#17 Ja, de får kontakt med en del av oss. Inte alla. Visst kan då detta ses som ett skumt meddelande när de vill nå ut och även få icketroende att få sig en tankeställare.

Man får ju absolut inte känna sig tvingad att tro något som man inte känner för. Ungefär som härinne på detta forum.

För egen del så kan jag känna att det mörkerlagts så många UFO-företeelser för oss vanliga människor, precis som om vi vanliga vore idioter. Endast vetenskapsmän med deras arbetsgivare/makthavare skall stå i fronten och delge oss små portioner av det de vet. Det sägs att de skall skydda oss så vi inte blir chockade, ja många är deras förklaringar.

Och känner man dessutom till att det bl.a. pågår en slags Mind Controll på denna planet så förstår jag ju detta budskap än mer.

Som i alla tider så sker vår utveckling i små steg, framåt, uppåt. Och så kommer att ske även efter detta budskap, även om man tror eller ej på UFO. Så simma lugnt alla oroliga, allt ordnar sig.

molly57
0

Jag tror på UFO:n Har även sett ett UFO.Detta var för 40 år sedan.Var då ca 10 år. Hade ingen aning om varkensen UFO:n eller andra s.k övernaturliga fenommen. Har skrivet om dett här på ÖN,så jag tar inte upp det igen,finns nog en tråd om UFO:n sedan tidigare.

Jag fick  för snart 15 år sedan ,  en massa inf( vid meditation)Som jag  också  skrev ner. Visade några min text.Dom tyckte det var väldigt intressant. Men tyvärr började jag tvivla på mig själv och kastade allt. Under den hära tiden fick jag mkt inf/budsakp, när jag mediterade, Både från andevärlden och s.k utomjordingar.

Men som mitt eget tvivel in och jag kastade allt,vilket jag i dag ångrar..

Innehållet i denna text vill jag inte ha några åsikter om…

Hopoksia
0

Det är bra att det blivit en diskussion här, mycket bra.

För om vi försöker att glömma detta med utomjordingar och kanaliseringar och koncentrerar oss på vad innehållet säger i texten, så kan vi ju känna efter hur vi ställer oss till vår situation på planeten och varför det blivit såhär.

Det gör ju väldigt mycket om var och en börjar tänka efter och ta ställning till om vi vill ha en förändring eller inte.

Men det är väldigt svårt att nå ut till folk med fredsbudskap. Eftersom där finns krafter som inte tillåter fred mellan människorna. Krafter som militär, religion, vapenindustri, bankerna………..

För min egen del så är jag helt övertygad om att det finns andra högre civilisationer som håller koll på planeten jorden. Jag har själv haft två stycken med mig under flera år.

Begreppet "utomjordingar" är egentligen fel eftersom då tänker man antingen på gröna små gubbar eller förskräckliga monster och inte några högt utvecklade varelser.

[outgrundlig]
0

Ja, de är ju högt utvecklade, långt utöver det vi har här på vår planet. Hade de velat ta över oss så hade de kunnat gjort det för längesedan.

Men då vi alla är beroende av varandra och genomgår en personlig utveckling så sker allt utifrån en egen medveten utveckling beroende på vår strävan. Detta tycker jag att de visar en oerhörd respekt och förståelse för.

Choklad
0

# 20 Jag för min del tänker inte "gröna gubbar" …det är ju det det handlar om trots allt, kanaliseringar och liknande…"mindkontroll"..vi vet redan att freden börjar mellan dig och mig, men vissa vill inte..ju rikare man är ju mer vill man ha och det spelar ingen roll vilka man trampar på..det är inget fel med pengar så länge det sköts på rätt sätt..men krig är inte ett av de bra sätten..maktgalna människor finns det många av, det är dem som de borde ta sig an först..om fred ska uppnås, annars kan jag bara se mera kaos i världen, om vi vanliga små människor gör uppror mot makten..tror inte det funkar att niga för krigspamparna och be snällt …vi vanliga människor har så mycket att lära än och inom oss bor så många rädslor, rädslor som vi kanske inte har upptäckt ännu och sådana som kommer upp till ytan..vi måste ta hand om dem först innan vi kan ta hand om andras…fred på jorden blir det inte på länge än..tyvärr ..Så tror jag ( men det är en önskan)

U R us

[Hukanson]
0

Det intressanta är ju att de redan har visat sig . Det finns ju mängder av bilder på dessa skepp som ju inte bara är en ras utan skeppen finns hos flera raser .

Men hur hanterar människorna/samhället dessa händelser som det blir bilder av ? Springer de som yra höns i två timmar innan de glömmer bort alltihop , eller samlar de sina kloka och sätter upp målsättningar för framtiden ?

Vad har vi gjort med kunskapen om de rymdskepp som visat sig de senaste 30 åren ?

Choklad
0

# 23 hahaha ja…jag tänker att det ska bli någon sorts masshypnos då isåfall och att det på så sätt blir denna kontroll..men vår fria vilja?? ska det ske ett mirakel och alla blir plötsligt snälla? Nej..jag förstår inte…

Men rymdskeppen finns ju inte…och heller inga "Aliens"

Det makabra i det hela är att vi ropar ju på dem..det gör vi ju via satelletin  ( har glömt vad den heter) ja ropar  gör vi väl inte men vi talar ju om var vi är och hur vi är..

U R us

[outgrundlig]
0

#23 Ja det finns ju oräkneliga fall av där de visat sig. De intervjuer man då sett har inte varit av någon yr höna som blivit galen av det.:) Tvärtom så kan man se spänningen, glädjen över att få ha sett detta. Kanske det då väcker något inom dem som får dem att tro på mer än vår politik etc. Ingen vet nog hur varje enskild människa tänker men att det är nyttigt för oss att gemensamt öka våra vidder och utvecklas tror jag på. Och nuförtiden så är det vanligare att tro än att inte tro, fler vågar titta efter.

Tack för denna tråden för den passar verkligen härinne som en diskkussionstråd om det "övernaturliga"

[AnnikaOhlsson]
0

Jag har alltid varit övertygad om att "de" finns. men hela tiden sagt att de inte visar sig föränn vi är redo för det. Och detta "brev" symboliserar det så bra. Det är ju precis så de skriver/säger!

Jag är även övertygad om att det finns många människor på vår jord som har daglig kontakt och arbetar sida vid sida med "dem", men de håller det väl hemligt!

[outgrundlig]
0

#26 Du har så rätt, jag känner en som ibland när det behövs arbetar sida vid sida.

Aldebaran
0

Men gilla.. Det är ju #5 som skriver att samma budskap var ute för över ett årsedan vad är det att sabba? Är det så så är ju detta sk. kanaliserade budskapet en bluff.. Ellerhur? Intresserar inte det dig alls om så skulle vara fallet? Utan du lägger gladeligen ut vilken dynga som helst även om det bevisas vara osant..???

[outgrundlig]
0

Det är väl ingen hemlighet att många får till sig budskap från utomjordingar? En del skrivs ned. Såsom detta budskap.

Så att många budskap finns det vet vi. Att många religioner finns det vet vi också.

Frågan är på tolkningen av de budskap vi får till oss. Kommunicerar budskapet till våra hjärtan? Känner vi igen något av det vi vet i våra inre?

Om det är bluff eller inte är ointressant tycker jag för det finns bra målare och dåliga målare. Bra medium samt dålig medium. Bra religioner samt dåliga religioner. Allt beror på bedömaren. Allt är upp till var och en.

Om grundtanken i ett budskap är kärlek och tanke om fred så hänger jag på.

Choklad nämnde EU tidigare och det håller jag med om att EU känns inte så kärleksfullt så där har jag inte varit så engagerad då många makthavare döljer sig på denna jorden för att sno åt sig en del av kakan - EU. Anser att detta är ännu ett smart sätt att kunna centralstyra våra tankar om vad vi skall äta, vilka vitaminer vi får ta och inte etc.. Hänger inte med i allt men det känns inte rätt.

luxplyr
0

jag läste med denna buskap.

Och då gick jag ut på balkongen och jag testade att fråga denna fråga, ocb jag svarade ja.

Efter en stund fick jag se en ljus prick på himmelen som va hjätte ljus, den röde sig sakta bort bland målnen.

jag undrade va det va förnåt?

sedan kom det en svart flygande grej mot mig tror det va en fladermus .

Fladdermusen eller vad det för nåt, den försvann blxt fort.

Hopoksia
0

# 28 - Och vem är du som bevisar att detta är osant???

SilvianLuna
0

Läste igenom hela budskapet och det var precis som att få ett facit i hand. Jag blev rörd till tårar måste jag säga. Det som jag alltid har varslat om och trott att jag själv drömt mig bort och önskat allt det som stod, svart på vitt.

Jag känner mig lättad. Och jag ska föra detta meddelande vidare till alla jag känner, för det jag har vetat om hela tiden utan att riktigt fått grepp om vad det rör sig om för tankegångar inom mig, om det ens varit mina egna tankar.

Tack.

molly57
0

# 28 - 31

Börja inte kasta dynga på varandra här inne ocksåSkrikandes Det räcker det som varit på Existens..

Må att ni har olika åsikter,men respektera vandra..

SilvianLuna
0

#33 Bra att du ryter ifrån. Tungan ute Det tär på energi och kraft att vilja skriva över huvudtaget, om man nu vågar det ens.

Aldebaran
0

#34. om man nu vågar? på en öppen sajt ute på nätet? herrejisses.Glad

SilvianLuna
0

#35 Alde, det handlar om hur man bemöter andra och hur man blir bemött. Att behandla andra som man själv vill bli behandlad är iFokus kanske den mest viktigaste grundregel, precis som överallt. Och ska det vara så svårt att få fram sina tankar och idéer på en öppen sajt som präglas av negativa och arroganta attityder så är det heller inte kul att ens vilja vara med i leken.

molly57
0

# 35

ATT DU ORKAR HÅLLA PÅ!! LÄGG NERSkrikandes BEHÅLL  DYGAN SOM DU ,(GÄRNA VILL ) SPRIDER RUNT DIG

[outgrundlig]
0

#35 Klart att vi vågar skriva. Du förstår Aldebaran att vi undrar ju över vad ditt syfte är med att skriva så som du gör? Du får skriva vad du vill. Men varför går du igång så? Det undrar jag?

Vet inte hur andra upplever det men dina inlägg kan verka avskräckande, man vågar kanske inte skriva, såsom inne på Existens där du fick en att lämna din sajt och ingen skrivt sedan dess och nu skriver du här.

Vad vill du uppnå med detta, är det något du vill säga oss så kanske du kan säga det med mildare, klarare ord, utan att nedvärdera det ena eller andra. Detta är en tråd för diskussion så alla är ju välkomna eller? Alla har vi ju idéer! Tanken är väl att vi skall närma oss varandra och inte skrämma varandra genom att dela våra idéer eller har jag förstått fel?

Wargmane
0

Men ….hallååå eller !?

Det är Ingen som mig synligen har kastat någon dynga här inne över huvud taget…

Allt handlar om Olika åsikter!!

Eller är det meningen att alla bara ska tralla med på vad nån säger annars är man Dyngkastare???

ÄÄhh väx upp !!

Jag tycker personligen att efter 30 Års "förvarningar" om diverse "Vi kommer" och nedstigningar och uppstigningar att det börjar ta sig ett Löjes skimmer!!

Ingenting har hitintills hänt eller hur??

Mig veterligen har varken datum eller annat infriats från något sånt här eller har det det??

Ni verkar ju vara välinformerade Så var snäll och berätta - Vad som har hänt av allt som utlovats i mer än 30 år????

Hopo förstår inte varför du tar allt så personligt…Det är Ju inte ens du som har skrivit det?

Det är ingen här eller någonannastans som har hoppat på dig för det, det är innehållet i själva texten …som i o f s innehåller en hel del fint som i alla såna här texter…Och jag HAR sagt JA …önskar inget hellre….men lite framförhållning har jag efter alla år Inne i den här "svängen"

Sen må n i tycka att jag kastar dynga eller ej Who cares ??

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Aldebaran
0

Amen..nästan 30 år är det av "lovningar" ändå är det så här känsligt när man angriper det.. Om man inte håller något en gång två gånger eller tre (kanske) men massvis under 30 år.. Och ändå sitter ni förväntasfullt som barn på ett glassparty och kaster över alla som tycker att detta börjar bli löjligt efter alla år av löften.. Hmmm??

Kommer dom så får dom väl ta med mig till månen som strff eller nått.. Jag lovar jag är den förste som ställer mig i kö för detta..Skrattande

Måhända är det dyga som jag åxå sprider, men jag lovar inget årtal eller att någon/något skall visa sig,  går inte ut med dessa urlöjliga sk. kanaliseringarna som förövrigt liknar dom MSN-meddelandena om att "MSN skall läggas  om man inte skriver in till MSN och säger ifrån".. detta sk. andliga går ju i samma tappning som ett spam-mail/virus och skickas som sådant tjänstvilligt av dess anhängarerunt miljontals ggr vid vart och ett av dom många löftena..

[outgrundlig]
0

#40 Tack för ditt svar, skrev just ett inlägg i Existens. förmodligen skrev vi samtidigt.

Jaa, vi har blivit lovad mycket genom tiderna och många är våra besvikelser. Jag förstår din besvikelse. Du kanske nu har slutat att tro? Jag vet ju ej exakt då du inte skriver exakta svar på vad du egentligen menar. Det jag kan se är att du är besviken och har slutat tro. Men att du är beredd att ta ditt straffGlad

Skämt åsido, alla vet vi väl att det finns alla möjliga skumraskaffärer här i världen! Lova årtal, spam etc. etc. etc. etc. etc.

Om vi nu tar detta exempel här i tråden som ligger i tiden 2009 och kan diskuteras nu och här. Utan alla tidigare händelser.

Jag menar tänk om någon härinne kan bli hjälpt av att läsa detta och sedan läser ditt inlägg som du baserar på dina erfarenheter, vad är det som säger att dina erfarenheter är de sanna och skall sägas på det sätt som du valde innan. Det är väl bättre att du säger i lugn ton vad du har varit med om i ditt liv, dela med dig så som många härinne gör. Kanske vi då kan förstå och diskutera med dig. Dela erfarenheter…….

Kram

Hopoksia
0

# 39 - Jo Wargmane det ska jag berätta för dig.

Jag kan ta kritik och diskussioner, men när någon idiotförklarar mig och dessutom är väldigt arrogant och klumpig i sina uttalanden, då säger jag ifrån!!!!

Wargmane
0

Puss på din näsa !!

Nu har du då än en gång inte läst vad jag har skrivit!!

Jag har Fortfarande INTE skrivit något om dig!!

Och ingen annan heller Var snäll och se skillnad på sak och person!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Playja
0

Jag hade inte ens tänkt skriva i tråden men kunde inte låta bli! Skäms

Det som känns rätt för en är kanske fel för en annan.

Alla dessa kanaliseringar som figurerar runt  måste vi låta var och en ta till sig av som känns rätt för den. Jag menar…vi läser böcker om en det ena och det andra vad vet vi egentligen? Acceptans och förståelse  är A & O Flört

Sen vill jag bara säga att att detta är en gammal text!.. men om man inte kunde ta till sig av den då den kom.. å läser den igen så blir den ju som ny.. och man inser innebörden av det man läst. Vi utvecklas ju hela tiden.

*kram från mig*

Aldebaran
0

Det var väldigt fint sagt playja… Något jag faktiskt kan ta till mig..

[outgrundlig]
0

#45 Så sant, vi utvecklas hela tiden. Och fler och fler människor söker sig hit in eller till närliggande sidor. Alla är vi under utvecklingGlad

mrflanell
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

åååååååååååå  vad kul

Jag svarar ja

detta är ett av de viktigaste vudskap till mänskligheten

jag gjorde en Låt om detta

tidigare

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Playja
0

#47… Du e så full av kärlek min vän!  Lägg in din sista  låt med änglarna…å  med molnen … så  underbar. Hoppas du vet vilken jag mena!

[outgrundlig]
0

#47 Har sett 4 minuter in i din låt och skall se resten, vill bara säga vilken goooing du ärGlad

Playja
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

*ha ha*  Jag hitta den själv! Den e så underbar!!!Kyss

Opps! rätt som det är blir det energihöjning  *love*

Sorry trådskaparen att det blev lite Ot!  Skäms

mrflanell
0

Plajaaaaaaaaaaaaaa *Leeeeeeeeeeer härligt*  vad du är fin  leeeer Glarr*

ja den är en av de mäst vackraste låtar jag gjort helt underbar är som att flyga

Kärleksfluffar er *fnissar härligt*

outgrundlig

hihihihi* ja du är lika goooooooooo du med

Kraaaaaaamar i massor

tjo hej *fnissar härligt*

SilvianLuna
0

#51 Mycket spännande låt må jag säga. Glad Flygkänslan finns där. Jag själv gör ju en hel del musik, men jag har inte möjligheten än att lägga ut dem youtube och liknande.

[outgrundlig]
0

#52 Ta kontakt med Mr Flanell, verkar vara en helyllekille :)

#51 Du e la gooo, jag undrade vad gör mitt namn där i BLÅ text??? Heheheh, jajaja, du gör goo musik!!!! Kram på dej.

#52 Ser fram emot att höra din musik, kram

SilvianLuna
0

#53 Jag får nog göra det :)

Eventuellt skaffar jag någon slags musikprogram som underlättar det lite, att lägga in låtarna på datorn.

[outgrundlig]
0

#54 Jaa gör så och låt oss veta när du grejat det. Kram

Hopoksia
0

# 47 - Helt underbart - fantastiskt!

# 50 - Det gör absolut ingenting :-) Detta blir ju ett komplement till själva tråden. En bekräftelse!

Skrattande

molly57
0

# 39

Förstå väl att du syftar på mig*l* .Står för vad jag skriver. Visst ska man ha olika åsikter,fattas bara annat. Men sen hur framför sin åsikt är en annan sak.Jag delar långt i från allt som skrivs här inne eller på andra sajter.Kan också komma med "mitt" sätt att se saken. Men man måste visa respekt. Andra får gärna ha åsikter om mig (och det jag skriver) men inga påhopp.  

Olika åsikter måste vi få ha. Men visa respekt.JAg går inte någons försvar när det gäller texten som är utlagd. (Vet inte så mycket om  bakgrund eller så.) Men jag blir arg o uppröd över tonen i inläggen.Det var väl droppen som fick bägaren att rinna över. Har varit så mkt påhopp (dyngspridning) under en längre tid…

# 47 Intressant…

lenmor
0

Men jag förstår inte vad som händer här. Vilka hånfulla undertoner och spydigheter i olika "andliga" trådar här på i Fokus.

Tur att det finns så många underbara kärleksfulla människor som kan balansera upp alla negativa tongångar.

Choklad
0

Det lustiga är, att jag sa Ja…och nu har jag fått Tecken, inga på himlen eller så..men jag tror att jag börjar förstå ..lite bättre iallafallObestämd det är inte alls som man tror..tror jag..

U R us

anica
0

Hej1 Nej är heller inte så övertygad om att det måste röra sig om någon nedstigning ifrån gud el andra civilisationer.

Men jag kan ju garantera att livet är stoooort,o så mycket större än vad många/alla tror.oavsett hur lång man kommit i sin utveckling.

Nog om det. detta meddelande är inte skrivet nu i dagarna utan har funnits ett tag,ni kan själva spåra det så kommer ni såsmåningom hitta vilket år detta upptäcktes o var.

Något konstigt är det trots allt med detta,mig personligen känns det inte så väldigt positivt för,då det påminner om budskap i bibeln pga "att man måste välja sida" dessutom inifrån djupet av sitt hjärta.

Gör man det så finns däremot ingen återvändo.Du själv har valt.

För egen del känns det obekvämt,men det är ju MINA rädslor,,,var o en måste känna utifrån sig själv.

Inte vet jag om detta meddelande är en bluff…men tvivlar på det då jag tror att något "stort"är i görningen oavsett vad det rör sig om.

vill tillägga att jag nu inte grundar något på bibeln som då troligtvis är omskriven av människor,men jag tror inte det finns endast en sanning om allt,utan allt kommer någonstans ifrån,oavsett om det rör sig om tomtar,troll,andar,demoner,gud,allah,olika trosuppfattningar mm mm mm.någonstans finns upphovet till allt detta,inget härrör ifrån enbart fantasier hos människan så som det ju  fortfarande lever kvar än i dagens läge.

Tittar man eft likheterna istället för motsatserna,så tror jag man kan finna svar på mycket.

Well,livet är konstigt o så mycket större än vad många ens förstår.Obestämd

Hopoksia
0

# 60 -När jag fick meddelandet i min mailkorg så tyckte jag också att jag läst det förut, men å andra sidan så har det florerat väldigt många liknande budskap under de senare åren. Men jag tänkte att det är säkert någon mening med att detta ska fram, så efter noggrannt övervägande beslutade jag mig för att föra fram det. Förutom här på iFokus har jag lagt ut det på två andra forum.

Reaktionerna har ungefär varit samma. Någon kan ta till sig detta, emedan någon annan blir misstänksam och en tredje tror inte alls på det.

Och det är OK.

Det som är viktigt i sådana här sammanhang är att man ska få sig en funderare och ifrågasätta. Läsa meddelandet och se på texten.

När jag läste texten första gången så tänkte jag på Hopi-indianernas sten där det står nertecknad att vi människor en dag måste välja vilken väg vi vill gå. Och att denna tid är nära.

I Hopis Profetia finns också omnämnt varelser som inte är från jorden.

(Kanske någon har en översättning på Profetian)

Igår såg jag ett program  på TV om människan och vår historia av sprängteknik. Från krutet till den ultimata kärnvapensprängingen utförd av Sovjet någonstans över Arktis.

Idag håller vi på med en helt annan form av forsking om "den rena sprängningen" Vi har kommit på att vid en stor explosion uppstår antimateria. Detta uppstår till exempel vid solens eruptioner. Nu har man kommit så långt i denna teknik att man kan använda den för att få föremål att sväva. Detta handlar om en balans mellan antimaterian och materian.

Vi bygger stora anläggningar för att framställa denna antimateria, anläggningar som vi kallar partikelacceleratorer. Vetenskapsmännen himlar med ögonen inför sina upptäckter - att människan har kunskap att framställa ett förintelsevapen som är så kraftfullt att kärnvapenexplosionen över Arktis framstår som en fjärt.

Detta kostar miljarder i forskningsanslag, som alla nationer naturlgitvis gärna betalar.

Varför det???

------------

Någon skrev  här i ett inlägg ovan att det var besvärligt att vi måste välja, att detta var negativt och obekvämt. Men vi måste välja.

Vissa lägger sina liv i Guds händer - detta är ett val. Andra vill själva försöka påverka sitt liv och sin situation - också ett val.

Det som är viktigt med detta budskapet är att var och en av oss måste ta en titt på vad som händer med vår planet.

Vi håller på att utarma jordens resurser med nuvarnade ekonomi och politik och sätt att tänka. Där personlig ekonomisk vinning ska stå som villkor för jorden, dess befolkning och framtiden.

Samtidigt som jordens människor svälter så lägger vi ner miljarder på att framställa ett vapen som kan förinta både jorden och solsystemet på ett ögonblick.

Var inte likgiltig!

Kram!

anica
0

#61..jepp visst har du rätt i det,men pga att man måste välja inifrån djupet av sitt hjärta så tror jag det är viktigt att just göra det.tror ej man ska välja det man TROR är rätt,el pga att man vill uppleva häftiga utspel på himmelen,el något övernaturligt mm mm mm….

HUR säker är du på att du väljer rätt "sida"? är du säker på att det du väljer är det rätta? kan ju tyvärr få konsekvenser längre fram,om du nu skulle råka välja fel.

Hur säker känner du dig på att källan till detta brevet kommer ifrån "den goda sidan" o att den el det talar sanning om att den är här för att hjälpa dig o inte tvärtom? Tänk efter INNAN du gör något dumdristigt.Visst kan det ju vara så att allt är sant o de är här för att hjälpa oss,men DU själv väljer om du vill tro på detta…..

Det jag försöker förklara är att allt kommer någonstans ifrån,alla tankar,alla profetsior,o det finns hur många profetsior som helst som finns nedskrivna inom flera trosuppfattningar mm mm o fler ställen därtill som talar om "slutet"

Jag tror dock inte på något "slut" men någonstans ifrån kommer ju dessa profetsior mm mm mm.

Tror oxå att det betyder något,men frågan är vad???!! tror ej man bör göra något "förhastat o tacka ja till vad som helst el det man vill ska inträffa eltill någon som dt står i bibeln"utgör sig för att vara ljusets ängel men i själva verket är ont".

man bör veta VAD man tackar ja till o inte gör det i ren desperation!

Man bör kunna skilja på gott o ont!

Man bör vara misstänksam! det är sunt! TA REDA PÅ DET INNAN DU TACKAR JA TILL DET DU TROR ÄR GOTT!! men visst det kan ju vara det du tror att allt blir bra om vi alla tackar ja till dessa sk "utomjordingar"

Men vad vet jag? är ju bara en människa precis som du o alla andra.

Alla måste tänka själva. ps likgiltighet är det värsta av allt o själv är jag så långt bort ifrån de orden någon ens kan komma.

Jag vill gott!! frågan är om jag alltid tar de rätta besluten…who nows yet….såsmåningom lär jag få veta om jag gjorde rätt el ej.Cool

Kram tbx.

Denna kommentar har tagits bort.