Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettintuitionsövningar
Läst 3940 ggr
Bumbisen
0

Saknad katt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Sedan måndags kväll (29/6) har vår en katt varit försvunnen. Detta är en inne-katt som ej är van att vara ute, utom de få gånger hon smitit. Hon är mycket skygg & brukar komma hem igen på natten när vi har dörren på glänt. Denna gång så "missade" vi en kväll, eftersom vi inte upptäckte att hon var borta förrän på tisdagen.

Hon är gråtigré, eller som jag brukar säga - brun/svartrandig, med vita Tecken.

Hon är ca 7 år gammal & var inne på djurhemmet för 2:a gången när vi tog hand om henne.

Kan någon hjälpa mig/oss att få besked om hon finns kvar i livet eller inte? Kanske var vi kan hitta henne?

Tacksam för all hjälp, ovissheten är det värsta…

JILE
0

Men vilken söt katt..en riktig bumbibjörn. Hoppas ni får tillbaka henne.

Kram Jile

Kanin-Fiia
0

Kan tyvärr inte hjälpa dig men jag hoppas hon kommer hem. Skickar många kramar till er! *kram*

Choklad
0

Hon är fast i en mörk håla med vatten och rötter, har huvudet ovanför vattnet , befinner sig nere i mörker. Verkar som att hon gick ner i en jordhåla och kom inte ut…

U R us

Bumbisen
0

Choklad,

Kan du se om det är nära hemma eller om hon är långt borta? Varit där länge?

[asamaria]
0

Hmm , jag får bara upp "Jag är hemma och jag är trygg och glad.

Det känns som om hon är hemma, inte alls borta.

Ja det var en riktig liten bumbibjörnGlad

Kram Åsa

[outgrundlig]
0

Verkar vara en smart katt fastän lite skygg som du säger men hon finner på råd och tar sig hem när hon är redo. Lycka till!

SilvianLuna
0

Det känns som hon är inom 1 mils avstånd från var ni bor. En sträcka mellan 1 mil. Och jag ser även en skogsmiljö, inte direkt barrskog utan lövskog. Ett naturreservat i närheten? Hon är inte skadad på något vis.

Bumbisen
0

Tack för alla kramar!

Lämna gärna flera "tankar" & jag lovar att uppdatera så fort det finns något att tala om!

Kram…

[Sisa]
0

Jag hoppas så mycket Ni hittar henne… Gråter

Tipsar om sidan www.var-finns-min-hund.se

Där finns många upphittade katter.

Även om du googlar på upphittade/försvunna katter.

Lycka till och kram

Sisa

Bumbisen
0

asamaria;

Kan hon vara instängd här hemma, någonstans vi missat när vi letat?

Kram…

[asamaria]
0

Ja du, jag har funderat på det jag fick som svar. Det känns inte som om hon är så långt borta. Kanske är hon hos någon granne?? Finns det någon kattmänniska i närheten som hon kanske tyr sig till?

Känns faktiskt somom hon kan vara instängd., men hon är inte rädd eller orolig på något vis. Tror att hon vet att saker och ting löser sig.

Kram

[Jeremina]
0

Jag ser att hon är någinstans där det är varmt och mysigt. Känner hon någon annan i närheten?

Bumbisen
0

Jeremina;

Tror inte det, eftersom hon egentligen inte är utanför huset. Det finns dock många med djur runt omkring…

[Jeremina]
0

#13 Jag menade om någon granne brukar hälsa på som hon gillar? Ifall hon har gått till den grannen en bit bort. Någon som du inte känner så väl men kan ha hälsat på en kort stund?

Choklad
0

Har ni något i er trädgård eller under huset där hon kan krypa under? Jag känner källar/torpargrund…fortfarande jord och trånga uytrymmen i övrigt, och att hon är vilsen.

jag ser något annat helt ovidkommande..men tänkte att om det har någon liten om än pytte liten ledtråd..det är en dam som håller fram en liten valp, jättesöt. Hon håller den framför mig och vill verkligen visa den, den har en vit fläck på bringan och är för övrigt ljusbrun med hängande öron…liten…den dyker av någon anledning upp i samband med din katt….

vill påpeka att jag behöver träna mycket mera på detta och det kan mycket väl vara så att jag inte lärt mig att skilja på "synerna" eller vad det kallas….

U R us

[Jeremina]
0

#15 Choklad, jag ser också en dam….Flört

Bumbisen
0

Fortfarande ingen kissekatt… =(

Började dela ut lappar i brevlådorna i kvarteren runt om, det var visst lite fler lådor än jag trodde! Får göra mer lappar imorgon…

[Sisa]
0

Så trist att du inte hittat den,

hoppas det lyckas med lapparna…

Sisa

PS! Tänker på ER Gråter

Choklad
0

# 16 vad skönt Jeremina..jag tänkte att jag blandar väl ihop en massa .inte lätt nu i början …men jag hoppas att kissen kommer till rätta..

U R us

Limael
0

Hej kära vän! Nu har jag läst igenom vad alla snälla goa människor här skriver…

Hur ser huset ut som ligger på andra sidan "stora" vägen? Finns inga skjul eller uthus där?

Sen har du ju några bekanta med stall å gud vet allt… + att dom har en granne som också har massa uthus! Hon kanske har dragits till hästarna eller katterna därborta?

Du vet att jag håller tummarna å tänker på er varenda da!

**kram**

L.

Britt-Marie
0

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men jag hoppas verkligen att din söta lilla katt kommer till rätta.

Kram

Bumbisen
0

Yes! Vi tror iallafall att hon lever! =)

Lapparna igår har gett lite utdelning, ringde en dam direkt imorse till sambon. Hon har kattmat till sin katt i ett skjul & hon tror hon har sett Michelin där. Ska hålla ögonen öppna om hon kommer tillbaka, ska försöka stänga till hålet så hon inte kommer ut & vi kanske kan hämta henne!

Senare ringde en bekant som sett en kisse, hon ropade "Michelin" & katten stannade till & tittade på henne. Sambon slängde in unge & bur i bilen & for ner. Såg en katt som gick på gärdet, men skygg som hon är så kom han inte närmare än en 15m. Ville inte heller jaga henne då E45 går nedanför.

Nu ringde det en 80-årig dam som hade sett en katt som gick i kvarteret nedanför imorse.

Så troligtvis så kommer hon åt lite mat & är i kvarteret…

Tack alla för alla fina ord & kramar, det värmer!!

Kram!

[Sisa]
0

Hej,

Nu hoppas jag så mycket att du får hem katten snart, jag tänker på Er,

hör av dej igen och berätta!

Kram Sisa

[Jeremina]
0

Den 80-åriga damen kan vara rätt person som sett rätt katt!

sofie28
0

tror att eran misse håller till vid ett rött hus, är ett gult hus i närheten. en gata som tar stopp . förstår du vad jag menar? känns som att hon strosar runt och är bland människor.. uppmanar henne att gå hem nu.. bra om ni forsätter att ropa.. hon kommer att komma hem

Limael
0

Ja tror också hon kommer hem!!! Tyvärr är ju inte den bekanta som ropat på henne ngt å räkna med eftersom hon är livrädd för katter…

Du tror förresten inte att djurskyddet har kattfällor som ni kunde sätta ut? Eftersom hon är så rädd så är d väl kanske svårt å få tag i henne på annat vis om ingen orkar stänga in henne.

Nu blev ja nästan lite lessen i ögat…. Kom å tänka på när jag var där å passade dom å hon kom fram å gosade å pratatde å jag stod med hakan nere i golvet ungefär! =)  Lille tösa…

Bumbisen
0

Limael;

Tänkte oxå att tant B nog inte är särskilt mycket räkna med på den fronten! =)

sofie28;

Det finns en flera återvändsgränder, både röda & gula hus. Ska upp & hojta lite till. Tack!

Kram

Bumbisen
0

sofie28;

Den 80-åriga damen pratade på att hus nr 5 på hennes gata har katter. Jag förstod inte riktigt om hon hade sett katten där eller om hon trodde att den kanske var där ibland.

Gick idag & delade ut lite fler lappar & tittade på hus nr 5, gult & det ligger på en återvändsgränd! Den går i och för sig vidare upp i nästa kvarter via en cykel/gångväg…

sofie28
0

få till mig att det ska vara skog i närheten som en dunge… gå runt och ropa ska se om jag kan få kontakt och be henne gå hem…

Bumbisen
0

finns dunge & skog, går bort direkt!

Bumbisen
0

Flera katter min inte vår…

Hon är ju så förbaskat svår att se i allt det höga gräset! Hade varit lättare om det varit Felix, han är väldigt vit! =)

[Sisa]
0

Kan Du inte låna kattburar att ställa ut, kanske av Djurskyddet?

Katter kommer fram i mörkret, men gillar inte då det regnar då kurar dom ihop sej någonstans…

Kanske försöka locka med mat eller godis…

Kanske har du redan tänkt på detta, jag vill bara hjälpa till…

Kram Sisa Gråter

sofie28
0

jag hävdar i allafall att hon håller till vid hus och skogsglänta .. är så tydligt.. hon har sett att du letat.. fortsätt att gå dit och ropa på henne då och då….

sofie28
0

husen ska liugga i närheten.. gå bakom dem och in mot skogen

mollgan72
0

Tänker på dig och hoppas på att kissen kommer tillbaka.

Kram Anna

Limael
0

Har hon inte kommit tillbaka på lör kommer jag ut å hjälper dig leta! Då har tant B 60-årskalas så jag kan hålla utkik lite därifrån också sen…

Men d vill väl till att hon kommer fram till mig om jag får syn på henne!

Bumbisen
0

Stackars kisse, det har regnat hela dagen! Hoppas hon har kunnat komma i skydd någonstans, annars så är hon nog snart sjuk… Gråter

Imorgon kväll är sambon hemma & då ska jag ge mig ut när alla lagt sig, kanske kan få syn på henne när det är lugnt & stilla…

[Sisa]
0

Jag hoppas lika mycket som du, att du hittar katten Gråter

Kram från Sisa

Limael
0

Hon orkar allt hålla sig torr å frisk ska du se! Katter har ju 9 liv…. Å så många har hon inte förbrukat än väl!? ;)

Du har ju säkert berättat för mig tidigare, men minnet är kort… Hur har hon bott på sina tidigare ställen? Har hon alltid varit innekatt?

Kanske är så att hon tycker det är helt ok å strosa runt ute ett tag…

ZorroR
0

Ut och leta!  Jag tror verkligen att din lilla Kisse kommer tillbaka! Kyss

Limael
0

Förresten! Är hon lika tokig i den där godisburken du har i hallen som Felix är??? Isf kanske hon lyssnar om du går ut å skakar på den?! Men d kanske ni redan prövat…

Eija
0

Håller tummarna för att lilla kissen skall  komma till rätta…..va, jobbigt för er…..kram

Bumbisen
0

Limael;

Vet inte alls hur hon har bott tidigare, bara att det troligen inte varit så bra. De sa att ett villkor var att hon skulle vara innekatt…

Men hade hon inte trivts här så hade hon väl iallafall gått tidigare, så att det inte är det som ligger bakom…?

Och nej, enda hon gillar är egentligen tuben med makrill i tomatsås! =) Den är bara så svår att skaka på! =) Men tänkte ta med ett fat ikväll & se om hon kanske kan känna doften!

mollgan72
0

Inget har hänt? Hoppas att du hittar din lilla misse! Min katt har varit borta i över 3 veckor och trodde att han var död, men i förrgår hade flera sett honom ca 75 m från min lägenhet. Tack och lov att han lever, ska bara försöka hitta honom också.

Kram Anna

Bumbisen
0

mollgan72;

Så skönt att höra, nu då till det roliga: att få tag i honom! =)

Håller tummarna för dig!!!

Kram…

mollgan72
0

Han får väl godare mat nån annanstans :)

Choklad
0

Ok detta är väl ordentligt dumt..men jag brukar skrika ordentligt högt på vår Lillkatt Akilles…så pass att även gammelkatten kommer ..för när jag ropar är det liktydligt med "Kom och ät"

Nu bor vi så att det är liite ok att ropa (vråla) …

kanske inte funkar hos er? katter hör bra och de känner på sig när vi vill att de ska komma hem. Antingen så vill hon inte komma, hon kanske är för upptagen med att jaga, och göra sådant som katter gör, eller så kan hon inte komma hem helt enkelt, kanbl a  vara någon som stängt henne inne  och glömt bort , eller inte sett att hon smygit in i t.ex ett förråd eller garage…

En gång hade vi vår katthona inlåst i vår gamla bil som inte fungerade längre…det var en folkabuss och jag den hade stått öppen men jag stängde igen den och efter ett tag så saknade jag katten. Men hon fann ingenstans. Tills jag insåg mitt misstag, det tog mig ett dygn att fatta ..en mycket glad misse kom ut ur bilen, och jag skämdes…Skäms

U R us

Jinaum
0

Annars kanske det funkar som vi gör. Knackar på kattmats burkar eller en skål med kattfoder.

mollgan72
0

Ska faktiskt testa det ikväll när jag ska ut och leta.

Choklad
0

När jag var liten hade vår granne en katt som hette "Hitler"…Det lät onekligen underligt när de ropade på honom..tur vi bodde på landet..

U R us

[Sisa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, det var tur Ni bodde på landet, stackars katt som fick detta

hemska namn….

Sisa

Choklad
0

# 51 han var så fin..ja det var elakt att ge honom ett sådant namn, men det skulle väl vara tufft antar jag…Rynkar på näsan

U R us

Choklad
0

# 48 Jag brukar även ta en torrfoderask och skaka den..då kommer det två lurviga streck från skogenFlört

U R us

[Jeremina]
0

#50 Jag har en granne i byn bredvid som kallar sin nya katt Hitler för hon är så elak mot de 2 katter som de redan hade. Katten är en Bengal och mycket fin. Flört

Choklad
0

# 54…jaha..hahaha där ser man..den gamla Hitler katten var en vanlig bonnakatt..och en utmärkt sorkjägare…det var den enda katten som min far tyckte om, alla andra katter hatade han, inklusive min …stackars den främmande katt som kom in i vår trädgård..men Hitler hade fri passage så länge han fångade sorkar och mullvadarGlad

U R us

Bumbisen
0

Så, då var en halvtimme i regn till ingen nytta! Hittade dock en annan randig kisse som var sugen på makrill!!! Glad

Pratade med djurskyddet förut & vi ska få låna en kattfälla imorgon. Hon trodde dock inte det var någon idé att ställa den på måfå, utan här hemma. Undrar om är här något & kikar? Hon sa att katten kan ju tycka att hemma är lika mycket utanför & då inte bryr sig om att gå in…

Dumma kisse, hemma är ju i fotänden på min säng!  Skrikandes

mollgan72
0

Håller tummarna för dig!

Choklad
0

det gör väl inte så mycket nytta men..katten är ledsen,sur och besviken..hon tjurar på er..ni gjorde något..hon fick skäll av någon och jag ser makrill.. vet ej om jag nu är påverkad av det som står ovan här…men hon är riktigt arg och sur iallafall…ni ska hämta henne  nu ..vill hon…hon kommer när hon har förlåtit er.Förvånad kanske hon har blivit inåst, under en säng? har ni vattensäng? ok nu slutar jag…

U R us

Bumbisen
0

Choklad;

Ingen vattensäng el. säng som hon kan vara fast i under här hemma iaf. Makrill har hon nog inte fått på minst ett halvår, men hon tycker väldigt mycket om makrill! Skrattande

-------------------------------------------------------------------------

Så, nu är fällan gillrad, men har inte för stora förhoppningar på att det ska ge något. Regnar fortfarande…

Hoppas bara att vi inte får hela grannskapets katter i den nu! Skäms

Bumbisen
0

Nu är hon hemma igen!!!  Cool

Vaknade vid 23,15 igår kväll av att sambon sa "Pss, pss… Jenny titta!" Där stod hon som ett fån i sängen mellan oss & blängde. Yrvaken som jag var, slängde mig runt katten & "Jag håller, skynda, skynda! Stäng dörren! " Skäms

Men nu är hon hemma igen & verkar vara helt ok. Kanske lite magrare, men inget farligt & med en fästing på örat.

Tack alla Ni som kommit med råd & tips, uppmuntrande ord & kramar. Det har värmt!!! Glad

Kram på er!!!!

[outgrundlig]
0

Det glädjer mig att höra att hon kommit nuSkrattande Må så gott nu och sköt om er/Kram

Choklad
0

Vad roligt att hon kom hem igen…Skrattande

U R us

[Sisa]
0

Jag är så jätte, jätteglad för er skull.  Glad

Krama lilla missen från mej,

och kram till Dej

Sisa

[Jeremina]
0

Härligt men det kände jag hela tiden att hon skulle komma hem….kram Jeremina! Flört

[asamaria]
0

Skönt att höra att den lilla äventyrerskan är hemma igen. Hon förstår inte alls varför ni varit så oroliga för. Hon har haft det så trevligt och intressant.

Kram Åsa

JILE
0

GladKul att lilla Bumbibjörnen är tillbaka de brukar ju vara duktiga att hålla sig undan :-)

Kram Jile