Osäker.
Man har sina funderingar ibland.
Man lever sitt liv, har sitt arbete.
Men,
man känner att det är nått annat man vill görs fast man vet inte vad och man kanske inte litar på sig själv.
Är det npn som bara av en händelse har lust att känna av vad jag skulle passa för att göra så tar jag tacksamt enot råd.
Var rädda om varandra
Hej signemo!
"Man lever sitt liv, har sitt arbete. Men,"
Livet rullar på, i sin gilla gång. man känner sig fast, drömmer små drömmar som man inte riktigt vågar sig på och inombors är det någonting som skriker och pockar på.
Vet inte om det är så du upplever det, men det är någonting som käns igen inom mig. Där av dessa rader.
Har varit där själv. I mitt fall handlade det om att jag inte visste riktigt vem jag var, vad jag ville med resten av mitt liv. Tiden hade flugit i väg på något mystiskt vis i alla skan och måsten.
Trodde till en början att bara om jag bytte jobb, bytte partner allting utan för mig själv, så skulle det ge sig och jag skulle bli nöjd.
Ja,ja.
Riktigt så var det ju inte
Jag tror att det handlar om att söka sig inåt och lyssna på och ta sig själv/sina känslor på alvar och inte låta sig påverkas utav andra.
Vad har du haft för drömmar i livet som du ej hunnit med eller vågat dig på?
Utmana din egen osäkerhet. Börja smått och trappa upp allt eftersom saker och ting mognar inom dig.
Jag tror att om du börjar där, så kommer svaren till dig och känslan av meningsfullhet lyfter dig på sina vingar/ Kram rore
Tack för de tänkvärda orden. Det är nog som du säjer. Ibland har man kanske alltför lätt att tänka och kämpa för att alla andra skall ha det bra. Min käre gubbe blir tokig ibland. Jag är nog en som tycker, kommer med förslag m.m.. Men i sluttampen så vill jag att vi skall göra eller köpa det som de tycker bäst om.
Och jag har det jättebra som jag har det. Fin gubbe, bor fint ute på landet, det är nog mest jobbet som jag vill byta. Men om man då inte är särskilt flyttbar ( Eftersom jag vill bo med gubben min
, och han flyttar man inte på så lätt från hembygden) så vågar man inte ta steget.
SÅ en bra början är nog att fortfarande lyssna på andra, men att lära sig använda ordet nej lite mer. att säja jag vill att …..
KRam och ha en fin dag
Var rädda om varandra
Hej!
Jag förstår precis hur du känner dig. För jag upplever det samma. Man funderar fram och tillbaka på vad man vill göra och i mitt fall känns det som att gubben min inte riktigt är med mig, att vi hamnat i otakt och även det gör att man grubblar…Men det känns som att jag börjar komma till insikt och frågan är bara hur ska jag gå vidare…
Rore: Du kommer med dina visa ord som träffar en rätt i magen! DET är precis så jag känner och har börjat fundera! Tack för att du delar med dig och finns till…du ger mig hopp…
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
#3 Hej popcornet!
Tack för dina fina ord.
Visst underlättar det när vi får dela med oss av våra erfarenheter, sorger, hopp och glädje. 
Ibland glömmer vi bort oss själva, så även jag.
Därför är det så härligt att jag har hittat hit.
Det finns alltid någonting att relatera till inom sig själv genom andras berättelser, tankar o funderingar. / Kramar om dig