Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 1556 ggr
David
0

Kan det vara farfar?

Mitt första inlägg här, men misstänker att det är här jag kan få råd och tips.

Farfar dog 2003, vi hade en bra relation eftersom jag är uppväxt där. Lägenheten jag flyttade till efteråt var det en massa strul kring, och det hände hela tiden konstiga saker i lägenheten, som att frysdörren öppnades mitt i natten, det bubblade upp avloppsvatten genom golvbrunnen osv. Kan det varit ett sätt för honom att försöka få mig att flytta? Eftersom jag kände mig väldigt otrygg där?

Nästan lika blev det i nästa lägenhet också.

I den lägenhet jag har nu har det varit väldigt lugnt. Har känt mig ensam då och då, och väldigt nerstämd, men jag har fått någon konstig känsla att jag inte är så ensam som jag tror. Även fast de enda jag ser är katterna.

Kan det vara farfar som är här och skyddar mig? Skulle man berätta det här för någon annan blev man nog idiotförklarad och inlåst i ett rum med madrasserade väggar, men jag har funderat mycket kring det här.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

snurro89
0

Hejhej david, har du börjat här på övernaturligt trodde inte du trodde på andar?

ja jag tror det är din farfar, vem de än är, så vill bara den anden säga att den finns där…

[Pirkkolino]
0

#0 Om du känner så att det är din farfar som har pysslat hos dig. Då är det han utan tvekan och han skyddar dig. Och vem/vilka det nu än är, säger jag som #1. De vill bara väcka din uppmärksamhet och tala om att de finns….De döda anhöriga oftast skyddar och vägleder oss levande. Glad

Pirkkolino

David
0

Känns också på något sätt att han/eller hon, försöker ge mig ett budskap. I den lägenheten där det bubblade avloppsvatten m.m., där trivas jag verkligen inte. Så det kan jag förstå tanken med.

Men just nu, är det för att visa att de finns här, att jag inte är ensam? Eller har de ett budskap med sig även nu? Har varit inne på det här länge, men aldrig vågat berätta, har helt enkelt varit rädd för att bli klassad som en tokig människa.

// David

[Pirkkolino]
0

#3 Jag förstår dig mycket väl. Jag själv har känd i mig andekontakter sedan från min barndom, men jag var mycket försiktig att berätta till andra människor vad jag upplevde.

Jag tror, att det finns någon i ditt hem som vill berätta dig, först och främst, att du inte är ensam. Han eller hon, dock jag tror att det är din farfar, har något budkap åt dig. Försök konsentrera dina tankar att fånga budskapen. Det är alltid de första tankarna som dyker in i huvudet som man ska följa efter. Det gäller att lita på sina egna tankar och känslor vad man får.

Här i ÖN du kan berätta om dina känslor och upplevelser och samtidigt lära dig lita på din egen känsla. Jag hjälper i alla fall allt vad jag bara kan.

Pirkkolino

TokarPaSommarnoje
0

#0 Vad skulle gubbdjävulen ner i avloppet och bubbla för?

Hade han inte kunnat släppa en brakskit vid köksbordet i stället?

Det hade varit enklare.

[outgrundlig]
0

Håller med 1&2&4. Sedan finns det de som vill skoja liteFlört

#0 Du verkar ha koll och förstå budskap som ges dig. Nu tycks du vara i en bättre bostad där du kan finna dig själv, lycka till/kram

David
0

Tack för alla svar! Som sagt, det är inte första gången jag funderat över det här, men första gången jag vågat ta upp det.

Vad han (kan också vara mormor) ville säga i min förra lägenhet var nog rätt klart, att jag skulle flytta därifrån. Det är jag nästan säker på.

Här är det inte samma sak, inga konstiga avlopp eller konstigheter. Men vad kan tanken vara? Får så många olika tankar om budskap som det kan vara.

Jag är väldigt ensam av mig, kan det vara för att bara visa att det finns någon med mig? Eller försöker de visa mig en väg att gå?

// David

[Pirkkolino]
0

Jag tror att du kommer att känna inom dig småningom vad han och eventuellt hon också vill säga till dig. Tröst i ensamhet och vägledning tror jag vara de vanligaste vad ande-energier vill medla till oss levande. Om du är observant kan det hända små saker vilka du lär dig att tolka med tiden. Lär dig bara lita på din egen känsla vad du får. Det är viktigaste.  

Pirkkolino.