Äntligen
Ikväll behagade solen titta fram och det blev så ljust,varmt och jag kände mig mycket piggare på en gång. Satt en stund på balkongen med en kopp kaffe och bara njöt fast det blåste isvindar emellanåt.
Var tvungen att föreviga en bild på solen som jag får ta fram och titta på eftersom det ser ut som det ska bli mer regn.
Vilken härlig bild
Tanken i sommar var att jag skulle kunna sitta i och under min present och riktigt njuta av den korta ledighet på semestern som jag har.
Men det måste vara något spökt med detta golv för tre år bakåt har vi satt upp en pool på detta golv.
Dagarna före och under monteringen har det varit stekande hett så det är en pina att vara där, men när poolen var på plats så började det att regna i flera dagar om inte veckor.Så det kanske blev ett dopp per sommar.
I år orkade jag inte sätta upp denna pool pga allt jobb och sedan fick jag paviljongen i present av min familj så då tänkte vi njuta där i stället.
Vad händer, jo det börjar att spöregna och har så gjort i mer än en vecka, om det inte blåste så regnet kom in från sidorna så ginge det väl att sitta där.
Vi hann faktiskt inviga den och ta en fika första dagen den var uppsatt, sedan har vi inte kunnat gå ut alls. Typiskt….
Men det kan bli fina dagar i höst och sedan är det något som är kvar till andra somrar för nu sitter den fast i golvet.
Inte kul med regn, för mig kommer det både ur näsan och ute