Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 3939 ggr
[magic13m]
0

Anden i glaset.

Har ni någonsin prövat "anden i glaset"?

De flesta säger att man bara lockar till sig onda andra när man gör det.

Vad har ni för erfarenheter?

Jag skrev om det på min blogg:

http://missmagicgirl.blogspot.com/2009/02/anden-i-glaset.html

Jane-Lyzell
0

Finns en hel uppsjö med trådar här inne om detta:-) , phust!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

dalamormor
0

ja,och det är inget jag rekomenderar,vi var ett gäng ungdommar på 60talet,som höll på.bla var ett svar lek inte med döden.mina barn har inte fått hålla på med det.

Susanne3
0

Det har alltid gett mig kalla kårar. Skulle inte vilja prova på det. När man var yngre så skulle flera testa, men jag tordes aldrig! KRAM

Isa56
0

Ja, jag provade på det i början 70-talet och inget jag rekommenderar. Vi fick liknande svar som #2.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Susanne3
0

Usch, jag ryser Förvånad. KRAM

[mia-38]
0

Gör inte detta.
Har hört så mycket om just Anden i glaset.

Varför utmana ödet?

Kram!

Missanpassad
0

Jag vill inte rekomendera det för de okunniga.
För Anden i glaset ska inte ses som en lek, det är ett redskap och hur många spelar typ poker med en tarot lek?

När man använder sig av Anden i glaset är det viktigt att dels kunna rena både före och efter.
Sedan bör man kunna skilja på andar och andra väsen.
Bör även veta hur man ställer upp bokstäver och siffror för att inte locka till sig fel typ av krafter.
Sedan sist men absolut inte minst, man ska aldrig lägga brädet på ett golv utan helst på ett bord av den anledningen att man kan öppna en portal och det är lättare att stänga en portal under ett bord än att stänga en portal under ett golv.

mia-p
0

Jag och några av mina väninnor gjorde det ganska mycket för några år sedan. För det mesta var det mycket kärleksfulla budskap. Vi fick alltid kontakt direkt och fick alltid långa klara meningar utan massa svammel. 2 gånger däremot var det otäckt. Ena gången så stannade en tung energi kvar i rummet under en lång stund efteråt. så tung så det nästan blev svårt att andas.

Den andra gången fick vi veta att min väninnas mamma skulle åka ilfärd till sjukhus. Detta fick vi som svar på en helt annan fråga. Kort tid därefter så fick hon en kraftig hjärnblödning.

Så mitt råd är: gör inte detta utan att vara medveten om att det kan bli konsekvenser och att ni kan få reda på saker ni inte vill veta något om.

MaalinF
0

Jag måste nog instämma med de flesta andra att Anden i glaset är inte direkt en lek, utan kan vara ett redskap för andlig kontakt. Det kan vara viktigt att som någon skriver att kunna rena före och efter, och eventuellt slå en cirkel om man vill det.

AnettaK
0

Jag har gjort det 2 gånger litte läskig. Mycket stämde nästan allt. Men har gjort det med några som kan det. Vet inte om det lockar till sig onda andar.

Moonwing
0

Usch,aj ajjen!…man skall inte bjuda in,något/någon , man inte känner-det gör du väl inte med människor! Be careful!..

missanpassa  har fullständigt rätt,kunskap är nyckeln o framför allt erfarenhet,i unga år fanns det i min skola ett gäng som gett sig in i sånt..det gick så illa,så det går ej att berätta här-så otäckt är det.

Kram Moonwing

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

siberlina
1

vi  höll på med  det  för länge sen , och det hände   obehagliga saker,,det är kul   och spännande ,men enligt   min uppfattning   så    verkar  det som om man inte  ska   hålla på med detta…så hitta på   något roligare   istället

Ghost-rider
0

Enligt mitt sätt att se det hela så är det tankarna som lockar till sig andar. Går du och är orolig för vad som kan hända så händer det, men bjuder du in andarna och säger "varsågod och stig in i mitt liv så får vi bekanta oss" så vill inte nån med ont uppsåt komma för det är ju inget kul att "spöka runt" när du inte blir rädd utan bara skrattar åt hyssen.

Alla är vi här för att ta del av varandras erfarenheter, andar eller människor spelar ingen roll, det är en del i allas vår utveckling.

zahra
1

Man har hört så mycket om Anden i glaset,men dem flesta verkar tycka samma sak,att det är farligt och det är inget man ska leka med,jag har nog varit rätt så dum när jag gjort med min lillasyster och några andra,jag ställde frågan som man apsolut INTE får fråga,men svaret blev inte als tydlig mest en massa bokstäver som inte passade ihop,sen undrar man ju alltid är det nån elr flera som medvetet elr omedvetet styr galset,vet inte vad jag ska tro,men efter vad som hände sisst jag och min lillasyster gjorde,så vågr jag inte igen, Vi ställde frågor,helt plötsligt sa anden,"ögat ser" sen visade sej att det var våran mormors mor,..blev uppskakad nog efter det för att aldrig göra det igen,

evaekroth
0

Hej!

Vi var ett gäng i början av 1990-talet som höll på med Anden i glaset och jag håller med er att det hände mycket märkliga saker. En av tjejerna trodde inte på det här så hon fick sitta bredvid men sedan ville hon vara med att testa men så fort hon tog i glaset så åkte det i golvet.

Min 15-åriga dotter har också gjort det här med sina kompisar och det kom upp saker om hennes pappa som inte lever och ingen av hennes kompisar visste något.

Man ska vara väldigt försiktig om man ska hålla på med anden i glaset…

Hickory
0

min mamma hade en lite märklig upplevelse när hon en gång arbetade med sin pendel…

när hon hade ställt en fråga så känner hon plötsligt hur ett knotigt skelettfinger tar tag i pendelns kedja och får den att komma i rörelse.

sedan har hon även provat "dansande" bordet och det jag nu kommer skriva kan säkert många tro är lögn, men jag intygar att så inte är fallet.

hon och några vänner satt runt ett trebent bord och ställde en del frågor. plötsligt börjar bordet att vicka lite…först lite grand, sedan allt häftigare för att sedan dras runt i hela rummet där folk satt. det "dansade" på riktigt. en del blev väldigt skrämda och vågade aldrig mera testa att kommunicera med andar på det sättet.

har själv testat den metoden men aldrig fått bordet att "dansa" för mig men faktiskt komma i rörelse. men jag tycker inte att det känns riktigt bra efteråt. jag får dåliga vibbar av att göra detta så jag låter bli numera.

nu va kanske inte det här anden i glaset- men pendel och bord metoden är ändå ganska lik =)

JohannaEkroth
0

Anden i glaset ja. Den har jag gjort flera gånger på 90-talet när jag var mellan 14-16 år. Vi fick kontakt med ett par barn. Den äldsta hette Fredrik och det var någonting med en eka på en sjö. Vi "pratade" flera ånger med den här Fredrik. Vi fick också kontakt med en gammal kvinna. En gång började glaset skena som om anden inte var glad. Jag minns inte riktigt vad som hände.

Idag skulle jag aldrig göra om det. Man visste inte vad man lekte med.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[kvasthilda1972]
0

Jag och min kusin testade det när jag var ca 10 år, svaren stämde inte alls…

dark-sunshine
0

Jag fick kontakt med min mormor en gång:) en gång fick jag genom Anden i glaset reda på exakta siffror av saker som fanns i skafferiet, tro mig jag dubbelräknade  hur länge som helst efteråt.

Så länge man ser allvaret och är försiktig så är det inget farligt med anden i glaset:)