Övning 7 juli
Det har efterlysts övningar här så här kommer det en nu 
Övningen handlar om att en person har valt ut en bild som ni ser här och det ni ska öva på är att känna in denna person, det kan handla om vem personen är och/eller något som är förknippat med personen m.m.
Personen kommer sen ikväll att ge feedack.
Lycka till alla som vill öva!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Lyfter fram övningen 
Elisabeth
Oj vad spännande,, kan ju inte låta bli att prova *ler*
Först vill jag bara säga vilken vacker bild och vilken vacker ljus plats.
Det första jag fick till mig är en äldre man som har blå flanell skjorta med vita rutor, upp kavlade armar gummi stövlar. Tycker mycket om skogen och naturen,,,plockar svamp och bär på sommaren.
samtidigt som jag skriver om honom får jag en ristande skärande känsla i vänster sida utav huvudet. Vet inte om det indikerar på att han kanske har fått en stroke.
Mannen käns lugn och tillfreds med sig själv och livet. Han liksom hejar åt mig inne i huvudet,, jag tror att han är avliden,, jösses nu kommer tårarna oxå,,, kan inte förklara detta,,, men han säger att det är bra nu med honom.
Samtidigt så får jag känslan av att det är en kvinna/ tjej som tagit fotografiet på denna platsen.
Det finns tre mindre barn i åldrarna 6- 11 år,, ljushåriga, på sommaren blir håret nästan vitt,, ser två flickor och en pojke,, smultronställe får jag till mig,,,
Finns där i närheten en sjö med en gammal träbrygga?
Det käns så,, nu börjar logiken sätta in och jag känner att jag tvekar så,,, tack så väldigt mycket för övningen. Jag hoppas verkligen inte att jag har gjort någon ledsen med mina rader.Tack för att du låter oss öva./ Rore

Inte gör du någon ledsen rore! Feedback kommer senare ikväll 
Kram
Elisabeth

Stämmer ju så himla bra med Ellinor..säkert helt fel, men det var det första jag kom o tänka på när jag såg den underbara bilden.
Försökte inte ens, kanske gör ett nytt försök senare idag när jag har mera tid
Millam
Skriver rakt av så som jag fick det till mig. Såhär känner jag:
Varm och mjuk person som värnar mycket om de sina och vänner. Försvarar och hjälper snabbt om orättvisa sker eller svåra stunder kommer. Personen menar väl i detta även om det kan bli missförstånd ibland.
Har fått sig en del törnar i livet och tack vare sin styrka så bygger denne upp ett stabilt och rogivande liv för sig och de sina. Det är som om personen alltid får nya inspirationer till att se nya möljigheter.
Får en känsla av att personen kan känna sig som två? Kanske arbete och privatliv skiljer sig väldigt eller att det nuvarande livet jämfört med tidigare skiljer sig.
Tack för övningen :)
Personen är jordbunden och eventuellt nyinflyttad och försöker att rota sig. Dvs känna sig som hemma.
En lung person som jobbar med läkande ev vård.
Uppskattar trädgårdsarbete.

Elisabeth, nu tror jag mig ha hittat rätt om bilden..Det är nog taget vid din egen stuga…
kramar igen från millam
Jag blev o tänka på Trisha direkt när jag såg bilden….thats it…..
OJ! Jag glömde att säga att det var kanon att du har satt in en övning så man får använda lite av sina sinnen igen efter en slapp o varm tid….Tackar Elisabeth

Tänk inte på vem det är med namn, få in känslor, bilder m.m. om personen. Det blir lätt att det logiska tänkandet lätt kommer igenom så försök att släpp det och bara skriv ner allt ni får till er när ni ser på bilden. Var bilden är tagen spelar heller ingen roll, det handlar om en övning där man ska berätta allt man upplever angående personen som valt bilden.
Elisabeth
Jag tycker det här är kul att prova på fast jag inte kan och absolut får jag inte så mycket info som de andra.
Kreativ person, åt det konstnärliga hållet, ljust hår, inga barn. Vet inte om det är en man eller kvinna men det drar mer till en kvinna. Isåfall har hon långt hår.
Ja mer kan jag inte just nu.
Kramar.
Ok! jag hajar Elisabeth,,
….
Känner ett djup med naturen och älskar det tysta o stilla som den ger…..en kvinna som känner sig trygg just i lugnet runt naturen…..
Annar så finns det sidor som är spralliga, humoristiska….ja hon spritter av energi, och delar med sig av den på ett positivt sätt….hon får andra att helt enkelt bli glada, och rycker med dom i sin karusell av färger……man liksom kan se en aura runt henne, hon drar till sig blickar vart hon än kommer…..
Det är därför som hon varvar just ner bland naturens mystik…..
Ser oxå att denna kvinna har haft det allt annat än bra….hon har genomgått mycket som oxå har gjort henne så stark som hon är idag….Och visst har hon haft glädjeämnen med, och dom har varit så enormt speciella då…..inte så många men ändå så starka….
Jag får en känsla av att hon har hittat hem på något vis nu, och mår bra…hon har mycket med människor att göra och det gör att hon har växt…..och att fungera så måste det hända något hela tiden, då trivs hon som bäst…..
Nu kom det bara sprutandes ur mig….vet inte vart det kom ifrån, men så känner jag med bilden….
kram
Hej. Skall pröva lite. Kikade på bilden och rullade direkt hit.
Det första som jag kände var att det är en person som kanske haft det lite svårt tidigare. Det fanns både ljusa stunder och mörka stunder. En tid vill personen glömma. Andra minnen de ljusare, ser man bakåt på med ett leende, kanske ett vemod.
Nu har personen mer funnit sin plats eller är på väg att göra det. Man vill ta nya tag. Ge järnet. Livet har så mycket mer att ge. Det känns som om personen har någon som vakar över sig. Nån som puschar på nån som gör personen trygg.Nån som försöker reda upp om det blir lite rörigt. Ibland kan personen känna ett litet krav på sig och det finns nog lite drömmar om att gå riktigt egna vägar. Men de är i sin linda. Personen är nog inte riktigt mogen för det.
Tror att personen kommer att hjälpa andra människor längre fram att bli en trygghet för dem. Vet inte om det blir genom ett jobb, kanske på fritiden..
Det finns både vemod och frid i bilden
Det var lite spontant från mig. Nu skall jag rulla uppåt och se vad Ni andra skrivet. Kram på Er.
Var rädda om varandra

Såg skägg, mustach och glasögon. Kan vara en man, men är ändå inte säker. Fick bilden som en detektiv med förstoringsglas. En person som tycker om att utforska saker.
får till mig en enorm värme med bilden. pesonen som har valt denna är en varmhjärtad person som bryr sig mycket om sian nära och kära. I bland lite för mycket så att personen glömmer bort sig själv. Får till mmig att det finns djur runt personen.. möjligtvis en katt som betyder mycket. får en känsla av att personen har eller fortfarande har besvär med värk vet inte varför jag får den känslan men den kommer över mig tillsamans med en enorm trötthet

Hur länge ligger detta inne? Har lite svårt med koncentrationen när vi förbereder till ett födelsedagskalas imorgon?
KIkade lite igen. Det könns som om personen vill tala om . Här finns jag och jag kan, så det så. Lite busig
Var rädda om varandra

#17 Feedback kommer någon gång mellan kl 21-22 ikväll så man kan öva fram till dess :)
Elisabeth
En som söker lugn och ro från naturen som får kraft därifrån i sina tunga stunder.
En harmonisk vän och människa till både människor, djur och natur.
Jag tror att det är en hon-
Jag ser en mörk/svarthårig tjej i tonåren, med peircing i ansiktet.
Hon är en kreativ och lite upprorisk person, och brukar träffa andra ungdommar på någon form av ungdomsverksamhet, där de bland annat åker skateboard.
Hon umgås helst med killar, eftersom hon tycker att tjejer är trista.
Det gäng som hon "hänger" med tänjer lite på gränser och lagar.
Jag får känslan att hon skulle må bra av att vara hemma lite mer och uveckla sin konsnärliga ådra istället, så att hon inte blir inblandad i något trubbel.
Intelligent tjej som behöver stimmulans och utmaningar.
Nu är det snart dags för slutet på övningen
Puffar bara då tiden var utsatt. :)

Nu kan det lämnas feedback 
Det var min ena syster som ni fick känna in och hon har nyss kommit hit från Småland så det tog längre tid än vi trodde.
Allt är strax klart.
Elisabeth
Så roligt att höra, vi väntar med spänning. Hälsa henne så gott

#2 Mannen är når farfar och allt du beskriver stämmer med honom. han var från Järpen här i norr och på vägen upp har syrran haft honom med sig i bilen, kanonbra beskrivning! Det är jag som har fotat bilden :) Hon har 4 barn och alla är pojkar.
#6 Allt du skriver stämmer klockrent!
#7 Hon känner sig inte rotad där hon bor, hon vill flytta upp hit så vi får se :) Hon jobbar inte med vård men förstår det ändå för hon hjälper på andra sätt. Jättebra!
#12 Kreativ stämmer bra och halvlångt hår, men hon har 4 barn.
#14 Stämmer kanonbra med allt du skriver, hon har haft det jobbigt i många år men har det bra idag och jag tror också att hon kommer att hjälpa andra på andra sätt sen, jättebra!
#15 Stämmer in på farfar :) Hon gillar att utforska saker :))
#16 Stämmer jättebra! Hon har mycket värk och trötthet idag :) Glömmer lätt bort sig själv och hon har mycket djur :)
#18 Stämmer det med, vi fick ett gott skratt när vi läste det för det är precis så hon känner nu :)
#20 Hon värnar mycket om sin nära och för djur och trivs bäst i naturen, hon bor på landet också :)
#21 Inget av det stämmer men det kan stämma en del om henne när hon var tonåring, däremot inte mörkhårig och piercing men det kan vara en tolkning som vi förstår ändå.
Jättebra av er alla! Blir så glad att läsa era svar på övningen och vi blev mäkta berörda och fick rysningar på flera av beskrivningarna!
Min syster heter Marie och hon hälsar till er alla!
Kramar
Elisabeth
Tackar så mycket för feedbacken,,
Hälsa din syster och ta hand om varandra . / Kram
tack för feedbacken… kram hälsa din syster och tacka för att hon lämnade ut sig till övningen
Tack Marie för att jag fick öva på dig.
Ett jättefint kort du valt ut som visade dig. Finns naturligtsvis mer att säga men så glad att ha få kännt av din fina själ och din värme.
Jag önskar dig lycka till längs din väg och känner att det blir bara bättre och bättre för du är så stark!!! Kramar från mig
Kul att läsa detta, alla var så duktiga.
Hej! Här är jag Marie,jag tycker ni har varit jätteduktiga som fått in allt det här om mig genom den bilden… Nu till något annat roligt, jag har någon med mig hit från andra sidan och vill gärna att ni som vill försöker få in vem det är!!! Det är inte farfar,honom släppte jag av i Järpen
Hej Marie, tack för senast!
Timmen är sen och jag kommer att lägga mig snart eller helt avstå för att timmen är sen. Jag återkommer om jag får något till mig.
Lämna gärna ett avtryck av något från denna person för denna person verkar lite blyg/avhållsam/reserverad.
Ungefär som att när han levde så så var han inte andlig men kämpar nu för att göra sig bekant. Så lämna gärna något mer.
Fast nu undrar jag om det är din man som gått bort? Har han det?
Jag kan ju var helt fel ute i periferin men känner en som är ledsen för att han var som han var och han ångra idag att det var så och ber om förlåtelse. Han visste inte bättre säger han.
Hoppas att jag inte är fel ute, för han vill nämnligen säga detta så starkt. Vet inte bättre men känner att han har misstrott dig och det är det som grämer honom värst. Så han vill be dig om förlåtelse!
Stämmer detta elelr är jag helt fel ute?
Nu gick jag ju inte och lade mig utan fick detta till mig när jag satt här? Vad kan jag mer göra än att säga vad jag fick till mig. Hoppas att det är lite rätt och att det ger dig tröst. Även om jag kan ha fel i person. Kram från mig
Tack för att du tar dig tid! Det kan vara två från andra sidan, kan du beskriva mannen? Det stämmer med dom båda som du skrivt om.
Kram
Kan det var en man som har lite grått hår i tinningarna. ev grått hår överallt men jag ser inte det. Är han flinskallig?
En äldre man som kanske inte är släkt med dig? Din svärfär?
Ohh vad jag hatar detta
när jag inte logiskt får till mig saker………men får till mig sådant här. Det verkar inte klokt!!!!
Iallafall så känner jag att det är en äldre man nu, typ i 67-70 årsåldern. Kan vara äldre men ser inte så gammal ut som han är!!
Ohh tack för att jag får träna på dig!!! Ha tålamod!!!
Han gillar dig skarpt säger han!
Du har bra hand om barn! Det gillar han för det är hans liv!
Även om han själv inte var en bra far så ser han nu att uppskatta det! Så därför vill han säga det.
Hon är den bästa moder för mina barn säger han? OJ så stark han är nu!
Vad betyder allt detta? endast du kan ge mig feedback Marie. Oj oj oj en sådan känslosam stund jag haft nu.
Tack! Det är min sons pappa som gick bort i januari, det stämmer det du skriver om honom men han var 55 år, kan förstå om du fick in honom som äldre, han var härjad och fårad i ansiktet.
Tusen Tack! Skriv gärna mer om du får in mer från honom, men jag är glad för det du har beskrivit och framfört nu 
Kram

#33 Du är jätteduktig! Ryser och ler när jag läser
Klockrent!
Elisabeth
Ja det förklarar att jag kände så starkt att du är den bästa moder som finns och han är oerhört glad över att du är mor till hans son!!!
Han vill verkligen förklara att han är sååå glad för detta och litar på dig 100% Han vet att du är rätt kvinna för detta. Ledsen är han för allt som varit men önskar att du kan gå vidare trots detta. Han vet bättre nu och ber om din förlåtelse! Det är upp till dig, inget krav! Hade han vetat bättre så skulle han ha gjort det. Men nu blev det som det blev. Vet inte vad han vill säga med det men han vill ändå säga att det kunde göras bättre! Du vet säkert vad han menar :)
Han önskar dig allt väl!
Oj så stark han är i sin talan, han vill verkligen få fram detta ovan.
Jag är glad att jag avslutade mitt tidigare inlägg med de ord som var från honom för de kändes så starka. Han menar verkligen vad han säger!!
Kram på dej!
Tack Elisabeth min vän, vad go du är som säger detta.
Jag känner verkligen av honom! EN go en som vill väl!
Fast blev lite förbryllad när hon sade att det kunde vara två :)
Då satte mitt logiska in och kanske därför som jag skrev att ja hatar det logiska för det blev ju fel!!!! :)
Jag kom direkt att tänka på Trischa.
ok jag testade igen..jag blev sugen på en kopp kaffe, känner doften av skogen och värme , en m örkgrön jacka och ett par gröna stövlar. Hunden är med mig, men jag får även upp en katt..något som är rutigt. Glädje, lugn och ro, sitter på en stubbe och njuter av naturen..svart hår med lite grått i, halvlångt hår, till axlarna, lite vågigt. Har lätt för att skratta men kan också vara allvarlig och har ett inre lugn. Vill någor viktigt , har ett mål i livet. Skriver mycket. Tänker mycket. u vill jag ha en kopp kaffe igen, tror jag beger mig hemåt…
U R us
Tack för att du framför budskapen, förstår det fullt ut!
Han var ingen närvarande pappa förrän den sista tiden men då inte så mycket som man önskat, så sonen har det jobbigt nu och om han har något att framföra till sonen vore vi glada. Däremot var han väldigt barnkär och stolt över sina barn.
Kram
Min son, du har den underbaraste av alla mammor du kan ha! Minns mig som som den jag var med dig!! För då hade vi våra lyckligaste stunder! Du är en fin son och jag är stolt över dig och vet att du kommer att klara dig fint, lev livet och lev det väl och njut så som jag borde ha gjort. Jag är med dig i dina stunder skall du veta!!!
Hade han fler än ett barn så skall detta framföras till fler barn, Känner dock att det är ett barn?
hahah jag var visst försent ute…hoppas att det kommer fler sådana här övningar och jag hinner se dem i tid
U R us
Jesper och jag tackar dig massor! Du ska veta hur mycket det här betyder för min son! Han har ett barn med mig och det var bara honom som han hade kontakt med.
Jag tycker att du är jätteduktig både på att läsa av bilden och kontakten med sonens pappa, du har framfört allt på sånt fint och ödmjukt sätt och det hjälpte oss väldigt mycket.
Kramar från Jesper och mig!

Jag blir tårögd av glädje för det du har framfört och på det sätt du har gjort det, kan bara hålla med min syster, kanonbra!
Jesper har varit hos mig i två veckor och han har det jobbigt i sin sorg, han läste det du framförde och han log, så det gav honom mycket, det syntes starkt.
kramisar!
Elisabeth
Ohhh så glad han är nu när han hör detta det var det han ville höra och framföra. Det griper tag i hans hjärta oerhört, det slår så hårt…….
Han tackar er så oerhört för detta att ni tagit emot hans ord på detta sätt och välkomnat dem.
Han är sååååå stolt över er skall ni veta, han e så kraftfull i sina känslor och visar dem så öppet att jag sitter och gråter för vart ord jag ger er. Han är verkligen en som vill er väl från hjärtat!!!!!!
Kramar till er från mig och er vän!
Tack för att jag fått dela er resa inatt med honom. En oerhört go person som vet nu hur livet skall levas och är så glad för det ni har! Han är med er!
#43 Ja det glädjer mig för han ville verkligen säga att han älskar sin son och ge detta budskap till dig Jesper!
Kram från mig till er!
Tack för övningen!! Jätteroligt
Och behövlig…
Spännande övning. Kul att det gick så bra. Roligt med övningar
Var rädda om varandra
Så duktig du är outgrundlig, helt fantastiskt!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#50 Tack
kram
Jaaa vilka starka inlägg, du är för duktig Outgrundlig. Vad skönt för Jesper att veta att hans far finns med honom.
Kram Jile
#52 Tack
kram
Håller med de andra, mycket intressant att läsa om hur du lyckades fånga upp pappans önskemål om att få hälsa till sin son o fru…..
Du är kanonduktig outgrundlig……va gott det var att läsa om detta goa avslut av denna övning……
Kram/Eija
#55 Tack
kram