Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: sorg
Läst 10970 ggr
ZorroR
0

Vila i Frid!

Min älskade kompis dog den 25:e då hon sögs in i ett tåg på kvällen.

Kan jag prata med henne eller försöka kontakta henne!?

ÄLSKAR henne SÅ!

Något sätt jag kan hylla henne på? Någon andlig cermoni?

V.I.F LISA

http://www.znapmusic.com/_SYS/_extra/ZnapFrame.php?mp3=1011851

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Zorro!!Länken som du har lagt in är tom.

Ja du kan hedra henne genom att tänka på henne.Nu är hon med de sina hela tiden..Det är svårt när någon går bort o kanske inte är så gammal…Tänker på dig.Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Hellas]
0

Jag beklagar sorgen vännen, det är alltid så otroligt jobbigt att mista de som står oss nära.

Chik skriver så fin, vi kan hedra våra nära och kära genom att tänka på dem.

Jag tycker att man hedrar våra kära så länge vi gör det vi gör från hjärtat alla kärleksfulla handlingar är andliga så länge de är ärliga och uppriktiga.

Kramar
Hellas

Cristine
0

Beklagar sorgen!

Jag håller med de föregående, att du hedrar henne med tanken. Hon har säkert kännt av dej.

Kram

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Thyra4
0

Jag beklagar också och en stor kram till Dej.

ZorroR
0

Tack alla, ja, jag tänker på henne helatiden.

Hon blev 14 år.

JILE
0

Ja vad tragiskt, jag tycker du kan hedra henne med att tända ett ljus och prata lite till henne.

Jag tände ett ljus för min pappa när han fyllde år och sa att nu tänder vi ett ljus för dig pappa. Sedan var jag på en seans och trodde väl aldrig att jag skulle bli utvald för jag hade ju haft en telefonsittning tidigare där min pappa kommit igenom. Men så blev jag utvald och då var det pappa som tackade för att jag tänt ett ljus för honom och han kom med en bukett rosor till mig för att jag hade ju fyllt jämt.

Det var ju ett bevis på att han hade "sett" att jag tände ett ljus på hans födelsedag.

Kramar till dig ,

Jile

ZorroR
0

Min kompis skrev detta (en annan kompis) Om vad som hände.

Jag, Elin och Lisa skulle sova i tält. klokan var ungefär 9 på kvällen när stack hem till Lisa för att sätta upp tältet. men ist för att sätta upp tältet så satt vi ute på gatan och snackade. haha, kul hade vi ;) sen blev det sent och Lisas föräldrar skulle gå och lägga sig. så jag, lisa, elin, makee och ville gick och la oss på studsmattan. haha där hade vi också jävligt kul. alla var glada och jag trodde att detta skulle bli en iktigt bra kväll ! (Y) men det blev kallare och kallare så jag, makee och lisa gick upp på hennes rum för att hämta täcke. när vi kom upp på hennes så såg jag att det låg en sodastream flaska fyllde med läsk så jag tog några klunkar och sen tog Lisa flaskan och drack lite. sen frågade makee : Lisa vad e det i den flaskan, och hon bah: läsk ?!
så makee tog flaskan och luktade på den och tyckte att den luktade sprit men lisa sa att det nt var sprit i den, men makee trodde nt henne så han blev ledsen på lisa för att han trodde att hon drack så han stack hem. Lisa blev klart skit ledsen och stack efter makee hem. sen satt makee och lisa och snackade typ i en timme utanför makees hus. medans dom gjorde det så satt jag, Elin och Ville hemma hos lisa och väntade på att dom skulle komma tillbaka. men sen efter ett långt tag så kommer makee… ensam ! och vi undrade såklart var lisa var. makee sa då att hon hade följt efter honom hela tiden, men hade vikt av vid stigen bredvid tågspåret. vi blev såklart oroliga och rinde efter lisa men hon ville nt svara. så vi stack ut mitt i natten och började leta efter henne. vi var säkert ute och letade i en timme eller två. sen fick ville ett sms där det stog att hon var på tågspåret. så makee bad lisa ringa honom och det gjorde hon. (jag vet nt riktigt vad dom sa) men sen hör vi tåget komma, makee hör det både i luren och bredvid sig. han bad lisa att gå av tågspåret och lisa sa att hon hade gjort det…. och så hördes en smäll. tåget tvärnitar. makee hörde inte längre lisas röst i luren. så han försökte ringa igen… men det kom inte fram en enda signal. då sa makee: ville och marinda ni sticker hem och kollar ifall hon har stuckit dit, jag och Elin fortsätter att leta. så jag och ville stack hem till lisa men såklart var ingen där. vi satta där länge och väntade ute på gatan. men till sist så orkade vi inte bara sitta där och inte göra ngt så vi tog en cykel och började cykla efter makee oh elin. sen hittade vi dom, men inte ensamma… dom stog och pratade med poliser. jag var så rädd. men vi stak ner till dom och frågade ifall det var dom som hade ringt, men det var det nt… det var lokföraren som hade ringt.
vi stog länge och pratade med en kvinnlig polis. sen kom en manlig polis och sa: det är en tjej som har blivit påkörd. alla började gråta. ville och elin kramade varandra oh jag och makee. vi stog länge där och bara grät och kramades. sen kommer det en gammal gubbe och en kvinna från en ambulans. vi släpper varandra och tittar på dom.
- er vänn är död. jag trodde att jag skule svimma. jag fick knappt luft så mkt som jag grät. dom bad oss om telefonnummer till våra föräldrar. så började dom ringa. jag och elin tog varandra i handen och följde med kvinnan till en ambulansbil. vi fick sätta os där bak med kvinnan och jag satte mig i elins knä. med full fart började vi köra till polis stationen. när vi kom in där så satt ville och makee redan där. alla kramade om varandra och så fick vi sätta oss i ett rum med ett stort runt bord och en massa stolar. vi satte oss ner ochh då kommer våra föräldrar. alla grät. vi satt i det rummet till klockan fyra på morgonen. vi bestämmde att vi skulle träffas senare på dagen och snacka om det. så alla kramade om varandra och sa hejdå. sen åkte vi hem och la oss. jag kunde knappt sova och det kunde nog inte dom andra heller. Så.. nu vet alla hur det var den kvällen/natten, så nu behäver ni nt fråga.

ska tända mitt ljus som jag har i rummet ikväll! ;')

Tack alla.. Det känns fortfarande inte som om att det har hänt…

Svårt att fatta, att Änglen Lisa är nu inte längre jordbunden..

JILE
0

Nej fy vad hemskt, denna upplevelse sitter nog länge kvar. du har säkert mkt frågor i ditt huvud just nu. Bra att ni pratar med varandra om detta för då bearbetar man det hela samtidigt.

Kram Jile

ZorroR
0
wolfie
0

Beklagar sorgen,så tragiskt o så ung…

Många kramar

xinluo
0

Så tragiskt. Jag beklagar verkligen det som hänt. Kram till Dig

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

ZorroR
0

Tack alla, ja det är tråkigt att det hände Gråter

http://www.youtube.com/watch?v=RdUqn4B0NKk

ZorroR
0

GråterAlla lyssna på länken

Det känns bättre idag… Har varit på hennes gammla skola, vid den stora kastanjen mitt på skolgården kan man lämna blommor och sitta vid bänken.

Satt där i 10 - 15 minuter och pratade med henne… Det är väldigt svårsmält…

Känns inte som om att det har hänt, svårt att fatta att hon är borta…

Jag gråter varje gång jag hör läten i länken har nedan, men har lyssnat på den nu hela dagen.. Jag får kanske komma på begravningen..

http://www.youtube.com/watch?v=RdUqn4B0NKk

agda37
0

#13 Var hände denna olycka?

ZorroR
0

Furulund, Kävlinge.

Det finns inte i tidning eller något sånt, eftersom att hon dog samma kväll som

Michael Jackson, tidningarna skriver heldre om En kändig än en underbar tjej med ett hjärta av Guld.. Gråter

ZorroR
0

* kändis

agda373
0

#15 Det är märkligt att inte Polisen i Skåne har någon uppgift om olyckan på sina rapporteringssidor.

[mia-38]
0

#17 Kan nog vara så att de inte skriver ut det så allmänheten inte kan läsa det. Hände en likadan olycka här för ett halvår sedan. Det skrev heller inte ut i nån rapport.
Det är inte alla anhöriga som vill att det ska komma ut.

agda373
0

#18 På sina rapporteringssidor avslöjar Polisen aldrig identiteter på inblandade, vare sig det gäller olyckor eller kriminalitet.

[mia-38]
0

Nähä…so what.

Men respektera trådskaparens sorg tack.

Denna kommentar har tagits bort.
Arkan
0

#21 är nog jävligt dum!

TS

Jag tycker också att du ska tända ett ljus för henne, Det måste vara jättejobbigt för dig. Jag beklagar..

Erika-A
0

Tänker på dig och beklagar sorgen! Kram Erika

Eija
0

Jag beklagar verkligen din sorg….och tänker på hennes familj….vilket öde, så ung…..Gråter

Kram/Eija

ZorroR
0

Gråter

Det känns lite bättre idag, hoppas att hon har det bra nu …

Vi alla tycker det är konstigt att det inte stått något…

För ca 4 år sedan dog en pojke här ockås, även det pga ett tåg med för liten säkerhet, men det hamnade överallt?

Tidningar brukar ju inte ta så mycket hänsyn till familjen när det gäller saker som går att sälja. Men jag antar att det är detdära med Michael _Jackson, de dog ju samma natt, männskor läser häldre om honom en om en flicka som kanske dog pga av självmord?

ZorroR
0

Ännu en dag har hått med stor saknad… Gråter

Men jag antar att hon har det bra där hon är nu, för det är hon värd.

Mads
0

# 26 Jag har min bästa vän på andra sidan sedan 3 år tillbaka & vet hur stor saknaden kan vara. Man slutar aldrig sakna dem, men för varje dag som går blir det en smula lättare att leva med dem på andra sidan och oss kvar här. Jag tror hon har det bra, är u av den tron att vi vandrar vidare när vi dör. Beklagar din sorg !

Kramar

Amor Vincit Omnia

ZorroR
0

#27; ja du har rätt i det med att man känner sig lättare, precis när jag fick reda på det känndes det som om at5t en elefant satte sig på mina axlar, nu för varje dag som går försvinner den elefanten mer och mer… Jag beklagar DIN sorg..

Mads
0

# 28 Jag minns när jag fick telefonsamtalet, världen bara försvann, jag kunde inte andas, inte tänka,inte funka. Samma kväll såg jag henne sitta på min sängkant och sa med bestämd röst att nu hade hon det bra. Det bär jag med mig i mitt hjärta och litar på att hon har det bra var hon än är nu.

Tack & stor kram till dig vännen !

Amor Vincit Omnia

Frejzan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Beklagar din sorg. Det är svårt när unga människor går bort. Det känns så meningslöst.

En stor kram till dig o dina vänner, o även dig Mads.

tearsofmemories
0

Beklagar din sorg :(

ZorroR
0

Idag stod det i Sydsvenskan (Lund delen) Om henne, att hon slogs till marken av det breda godståget… Gråter

Känns bra nu, känns som om att hon har det bra! Glad

ZorroR
0

Nu är det 16691 personer som har lyssnat på låten om denne!!

( http://www.youtube.com/watch?v=RdUqn4B0NKk )

tommytoe
0

Beklagar sorgen. Av en slump (om det nu finns en sån) såg jag dödsannonsen i tidningen idag och så ser jag att det är denna Lisa. Har en son som är lika gammal och när man har barn tänker man mer.

Kram

ZorroR
0

#34: Aa, jag har också sett döds annonsen Gråter

ZorroR
0

Jag skule gå på begravningen, men klarade inte av det! Gråter

Den var idag, men lite senare på eftermidagen (efter begravningen) blev jag så oerhört rörd och glad.

Jag såg en stor klar hel regnbåge, vilket är något av det vackraste som finns så jag tänkte; "Det är Lisas bro upp till Himmeln"

Thyra4
0

#36 Ha inte dåligt samvete för att Du inte gick på begravningen. Jag förstår Dej, jag har inte heller kunnat gå på vissa begravningar, men jag har sörjt lika mycket "om inte mer". Kramar till Dej.

Mirjami-78
0

Jag begklagar sorgen…inte lätt att mista en vän. Om man inte klarar av att gå på en begravning ska man inte göra det. Du kommer säkert ha möjligheten besöka hennes grav vid senare tilfälle.

Hon fins ju hos dig i dina tankar…..så bortglömd är hon ju inte även om du inte var på begravningen.

Skickar en styrke kram att du ska orka frammot….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ZorroR
0

#37&#38 Tack, det känndes som om att det var själviskt gjort..