Konstig lukt
Jag har upplevt säkert 5-7 ggr nu, en konstig brandlukt efter att jag sovit, eller som igår, så vaknade jag i panik av att ha känt den lukten.
MEN det lukten är väldigt lokal och försvinner bara inom några minuter. Det är alltid samma brandlukt.
Jag undrar varför jag känner av sådan lukt, när det ändå inte brinner. Man blir ju lite orolig.
När jag kände så för några år sedan brann en ladugård ner i byn bredvid ca 1 mil bort. Du får inte fram några bilder, namn eller ord samtidigt?
Jag har alltid varit rädd för att det ska börja brinna, men jag tycker att jag på något sätt fått till mig tankar om att vara noga med att stänga av allt.
Så jag hoppas att det inte börjar brinna hos mig! 
#2 Det är alltid bra att vara noga med att kolla grejor…ta det lugnt och oroa dig inte. 
Ibland när andevärlden försöker ta kontakt, kan de även försöka förmedla sig med lukter.
Min bortgångne farfar brukar visa sin närvaro genom en mycket karaktäristisk doft av fotsvett. 
Finns det någon avliden person som du förknippar med brandlukt?
näe..finns inte någon som dött i brand eller så vad jag kommer på just nu.
Hmm, kan det vara en förnimmelse av ett trauma från ett tidigare liv kanske.
Ja kanske. Jag har alltid undrat varför jag är så rädd för bränder.
Men det kan ju också ha sin orsak i att jag fick uppleva en stor skogsbrand på nära håll när jag var liten och jag var livrädd. Jag trodde vi skulle bli instängda av elden.
Ojdå, vilken otäck upplevelse! Men då kanske det är ditt undermedvetna som börjat bearbeta den hemska händelsen, för att lösa upp de blockeringar, som det lämnat efter sig. Att själva luktförnimmelsen är en del i läkande?
Ja, konstig lukt är det iallafall… Jag får försöka fråga om svar i drömmar eller så, så kanske jag får svar.
Min farmor förmedlar sig från andevärlden med att lukta LDB hudkräm. Min farfar luktar unken cigarettrök.