Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 834 ggr
nono
0

Morfar sa hej då?

Hej!

Min morfar gick bort för ca en vecka sedan.

Han hade då legat medvetslös/ i koma i några dagar så det var väntat.

En kväll vid halv tolv var jag inne i min dotters rum (hon sov inte hemma) och fixade lite. Plötsligt började en av de prismor jag hängt upp i hennes fönster svänga kraftigt fram och tillbaks. Prisman glittrade mot den neddragna rullgardinen under en lång stund. I hennes fönster hänger 3 stora prismor, två hjärtan och en ängel. samt 2 snören med flera prismor på. Det var den ena hjärtprisman som började svänga.

Det underliga var att det var bara en prisma som började svänga och att den höll på så länge, säkert 2-3 minuter.

Min morfar och jag har inte haft speciellt mycket kontakt men jag vet att han älskade mig och min dotter på sitt sätt. Så jag tänkte att det kanske var han som sa adjö. Jag sa att jag älskade honom att han skulle ha det bra och att min dotter var hemma hos min mamma (om det var henne han letade efter).

En stund senare slutade prisman svänga och allt var som vanligt.

Nästa morgon ringde jag min mamma för att höra om morfar dött men hon visste inte. Vid lunchtid ringde hennes bror och sa att morfar dött under natten. Han hade förklarats död vid halv två, två timmar efter min upplevelse.

Vad tror ni? Var det morfar som kom för att säga hej då en sista gång?

Kram Nono

[Sisa]
0

Jag har, även om jag tror väldigt mycket, ingen erfarenhet av detta. Men jag tror ändå det var din morfar som ville ta farväl, och som ville berätta för dej att han ännu finns kvar hos dej, för evigt.

Min mamma gick bort tidigt en morgon i oktober 2006. Jag satt hos henne då, och var kvar på sjukhuset hela dagen. Då jag kom hem på kvällen, hörde jag hur det pinglade i min dotters rum. Hon har ett vindspel i fönstret, det var detta som lät. Jag kände då att mamma var hos oss, för att ta farväl och för att berätta att hon har det bra nu.

Sorgen kändes lättare att bära, jag hoppas Du känner detsamma.

Kram från Sisa

Happyspirit
0

Jag tycker att du ska lita på din känsla att det var han som var hos dig och tog farväl. Det känns inte alls omöjligt. :)

Kram<3

Mirjami-78
0

Ja jag kan tänka mig att det var din morfar som var där och sa hejdå.

När min pappa gick bort så hade min mamma hans vaforit blomma i köket brevid hans kort och blomman blommade hela sommaren just mot den sidan som kortet stog på….Jag tog det hela som att pappa var där.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool