Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 13053 ggr
xinluo
0

Symboler och betydelser

Jag sitter och kollar lite på olika symboler och dess betydelser.

Vore kul om någon mer kunde skriva det ni kommer på.

Liggande åtta betyder väl evighet eller något liknande

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

[outgrundlig]
1

Ja, liggande åttan är Oändlighetssymbolen.Glad

[Sisa]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ALRUNA;

Den mest kraftfulla örten/amuletten som en häxa kan dra nytta av.

Ingår i potatisväxternas familj. Roten kan vara dödligt giftig, om man äter eller dricker av den. Främsta kännetecknet för en ALRUNA, är dess likhet med en liten människogestelt.

ALRUNAN är en stark beskyddsamulett för ägaren.

Om någon stjäl en ALRUNA från en person, kommer denne råka mycket illa ut. En ALRUNA är förbunden med sin ägare, och har till uppgift att beskydda denne, så länge ägaren behöver sin magiska vän.

Finns med i "Sagan om Isfolket"

xinluo
0

Jag har läst den serien. Spännande med alrunan.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Choklad
0

Är det inte Alrunan som skriker  fruktansvärt när man drar upp den ur jorden? Förr i tiden trodde man det, och därför lät man hundar dra upp dem…medan man själv höll sig borta eller skyddade öronen för hemska saker kunde ske om man hörde dess skrik…

U R us

xinluo
0

#4 intressant det du skriver. har åska här så jag måste logga ur men återkommer senare. Ska googla på alruna sen.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

[Sisa]
1

# 4

… den som drog skulle ögonblickligen falla död ner. För att klara sej

undan detta, skulle man binda fast ALRUNAN i svansen på en svart

hund. På så sätt skulle endast ett hundliv förspillas !!!!!

ALRUNAN ansågs bringa lycka till ägaren under hela hans levnad.

Källa, Wikipedia

Choklad
0

# 6 Ahaaa det var i svansen ..elakt mot hunden ju…Rynkar på näsan som när man skulle bränna häxor, då skulle man ha en korg med kattungar under henne/honom i brasan …

U R us

Iliam
0

Hej!

Symboltolkning är så inviduellt..tycker jag(min erfarenhet)

En liggande åtta= Oändlighet, det du ger, kommer tillbaks, ödet osv.

Alrunan= Mycker giftig växt! Används ofta till beskydd..roten sägs likna en människa. Kan även användas till annat;)

Ex. Solen = Glädje, värme, växande..men kan även stå för annat så som en varning.

Regn = " efter regn kommer sol"..Står ofta för en förändring men kan även stå för att du förlorar något, du renas/behör renas..osv.

Använd symbolerna efter din intuation så blir det bra!;)

Kramar Maili

[Sisa]
0

En DRÖMFÅNGARE silar bort de obehagliga drömmarna,

och släpper genom de behagliga.

Häng den över sängen…

Choklad
0

Man kan göra en egen drömfångare också..man behöver en böjlig gren, tandtråd, (egentligen ska det vara en sena från något djur, men hur lätt får man tag i det?Rynkar på näsan ..jag hade ändå inte velat ha en…)..fjädrar och pärlor efter smak och tycke…man böjer grenen till en cirkel och fäster ihop den, sedan "spinner" man tandtråden runt i cirkeln tills den blir full.i änden som blir över fäster man lite fjädrar och pärlor. Sedan kan man sätta pärlor i spindelnätet också , där ska de hemska drömmarna fastna.

Men; mardrömmar ska man ha, det är ett sätt för själen och kroppen att säga att något är fel, att det är disharmoni ..och man behöver lösa upp denna

sedan finns det ju mardrömmar som är utan mening kanske, och det är dem som drömfångaren tar hand om.

U R us

xinluo
0

Kul att så många skriver om olika symboler och dess betydelse.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Choklad
0

Fjäril kan betyda transformation

Spegel= se dig själv

Fönster= Se in i andra dimensioner

Nu ska man inte heller haka upp sig på just dessa betydelserna, eftersom det först och främst är känslan av symbolen som gäller..men det är roligt att ha som grund.

U R us

xinluo
0

Nej man ska inte haka upp sig för det är nog mer den egna känslan inför symbolen. Som trollsländan som ska tatuera som minne av min dotter, den har en personlig betydelse för oss.

Sen har jag fastnat för ett kors, som jag läst heter ankarkors och ska betyda evigt liv. Sen har jag läst att ett ankarkors inte ser ut som det jag hittade så visst är det olika betydelser

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

xinluo
0

Ankh-korset är en gammal Egyptisk symbol för liv. Själva korset representerar feminin och maskulin energi och den kombinationen står för fertilitet och skaparkraft. Öglan representerar också solen vid horisonten, och symboliserar reinkarnation och pånyttfödelse.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

[Sisa]
0

VINDSPEL  skrämmer bort onda andar,

och jämnar ut energier

i ett rum…

Choklad
0

Det visste jag inte om vindspel…Glad

U R us

[Sisa]
0

TÄNDA LJUS,

skrämmer det onda på flykt

väcker harmoni, lugn och stämning…

[magic13m]
0

Här är en länk till min bloggkategori om symboler:

Gå i här!****

Där har jag skrivit om en massa symboler!

Glad

[magic13m]
0

Oj vad skum länken blev!

Gå in här!

Isurrenderall
0

På tal om liggande åttor. I Benjamin Button - filmen så säger dom att en kolibris vingar inte rör sig som andra fåglars, alltå upp och ner. Utan dess vingar rör sig som en liggande åtta, fast jättefort så det syns inte. Det tyckte jag var rätt häftigt :)

xinluo
0

Ja det var häftigt.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Choklad
0

Vatten betyder känslor, stormar havet är det raseri eller passion,

ett lugnt vatten stilla lugna känslor, djupa vatten, outgrundliga och djupa känslor

Rött kan stå för passion och eller hat, ilska, het och eller stark  kärleBlått för lugn

grönt för aturens inre och dess växande kraft, även för kärlek

gult  kan stå för upplysn ing och solen

U R us

malol
0

Ang alrunor, jag var påväg en gång att tatuera in en alruna, men fick inte för tatueraren iom att den tydligen även var en nazistisk symbol….så då vågade jag inte.

Choklad
0

#23 Förvånad Verkligen??? Vet du i vad den representerar i samband med det? Nazisterna tog ju hakkorset också till symbol, fast det inte har med dem att göra, och även örnen….och när de räcker ut armen som hälsning kommer även det från indianerna ( bl a)

U R us

[Sisa]
0

# 23+24

Skulle vilja veta mer om detta…

Hade ingen aning Förvånad

Sisa

[Sisa]
0

I mitt letande efter Lilla Anna, har jag kontaktat flera olika medium. De i sin tur har frågat PENDELN om hjälp.

PENDELN fungerar som en förlängning av vårt undermedvetna. Det är egentligen vi själva, som sitter inne med svaren, utan att veta om det. PENDELN förmedlar svaren till oss…

malol
0

Ang. alrunan så kan ja tyvärr inte hjälpa till…..det var bara vad tatueraren sa till mig, har inte forskat vidare i det heller. Det är himla synd dock för jag gillar alrunan såpass mkt att ja skulle vilja ha haft en sådan tatuering, men nu vågar jag inte. Ska googla lite så kanske det dyker upp nån info :-)

xinluo
0

Och jag vill ha ett ankhkors och en trollslända och….nej nu får det räcka. Cool

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Choklad
0

# 28 jag älskar trollsländor jag ocksåGlad Vi har en damm och i den föds det varje sommar vid denna tiden ungefär en massa trollsländor..vissa somrar så blir det stora svärmar av dem. En gång kunde vi stå på gräsmattan och bara stå i en stor svärm av underbara trollsländor! Sträckte man ut armarna så nuddade de dem..man hörde deras vingeljud…så fina ..hoppas att det blir många i år också, vi har en del nu, och när vi rengjorde dammen i våras så hjälpte vi jättemånga trollsländelarver tillbaka i igen.

U R us

xinluo
0

#29 Jag vill åxå ha så i våran damm. Tänk att få se en stor svärm av vackra trollsländor. Men om ett par veckor har jag min egen slända. Skrattande

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo