Min guide
Kom att tänka på att jag idag även fick en lektion av min guide, en indian.
Han ville att jag skulle känna hans aura!
Jag kan vara väldigt egen av mig och tetig etc. Inte kanske bry mig så mycket om vilka som skyddar mig, bara vara oerhört tacksam. Det fick jag bl.a. höra av min healer då hon sade: de undrar….vill du inte veta vilka de är? Men det var en go ton, de var inte irriterade :) bara glada. De känner ju mig :)
Hursomhelst, hans tanke var så stark idag att jag ställde mig upp och kände mig för och fick känna av hans storlek på hans kropp. Det pirrade i mina händer långt efteråt. Helhäftigt var det.
Nu vet jag hur lång han är
min goe indian.
Detta är tillägnat honom som varit mitt stöd under så lång tid och han är helt enorm!!
Har ni liknande att berätta så varsegoa!
#0 Oj vad kul upplevelse. Kunde du känna hans aura? Eller har du försökt? 
Va häftigt…..jag har inte varit med om något sådant som dig, men däremot har jag mött min under meditation…..och sen har jag ju fått honom avbildad på en seans utav ett medium 1984….Jag har honom som min avatar….
Och självklart så har jag kontakt med honom då o då……

Kanske är det här en dum fråga, men hur kommer jag i kontakt med min guide? Har alltid varit intresserad, men har inte kommit så långt i min utveckling.
#1 Ja, jag kände den. :)
#2 :)
#3 Ingen fråga är dum, det finns bara dumma svar :)
Jag kan bara svara utifrån min erfarenhet genom livet och det är inte lätt att redogöra för allt men i korta ord så handlar det om att man lär känna sig själv och litar på det man känner själv. Detta innebär att man också bör vara öppen för nästan allt så att man ser/hör/känner när Tecken ges till en och då inte tvivla.
Ett exempel på hur jag upplevt det som starkast är när jag fått tröstande ord efter att jag varit ledsen, det kom som en våg av tankar och styrka, Men märk väl, då tänkte jag mina tankar utåt liksom för att kommunicera med någon. Och jag fick svar i form av tankar tillbaka, då skall man lita på dem.
Vet inte om jag förklarat mig på ett bra sätt men det har varit sant för mig :)
Vilken fin upplevelse du hade. Själv har jag inte testat detta men jag ska göra de en dag.
#5 Lycka till! :)

vad är det för medium?
jag har en guidemed och en skuyddsängel
#7 Så härligt att höra att du har beskydd av guide/skyddsängel :)
Din fråga om medium förstår jag inte så fråga gärna igen så jag förstår, är lite trött idag :)

jag bara undra va det va för medium som du va hos?
8

#4 outgrundlig! Tack för svaret, men tyvär, så blev jag inte klokare av Ditt svar. Det kan bero på att jag inte har kommit så långt i utvecklingen. Tänker på det här med egen guide. Hur får jag kontakt med MIN guide?

jag undrar hur jag ska få reda på namnet, på min guikdes namn.
Min guide är en munk för drömde en gång om han, backgrunden va mörk för jag sov ju, och då såg jag min guide och han är en munk
men han pratade teckenspråket så jag förstog ingenting om vad han sa.l
jag såg ljuset backom honom med kance va det hans auora
#9 Jag var inte hos ett medium. Kanske jag skrivit oförståeligt?
#10 Som jag sade, det är utifrån min erfarenhet. Alla gör vi våra egna resor. Om det nu innefattar att du kanske skall gå till medium för att få hjälp att veta så kanske du skall göra det för att få veta vem DIN guide är. Hoppas du finner din väg i detta. 
Kanske någon annan vill svara dig i denna tråd, något som ger dig lite svar.
#10 Här finns en tråd som handlar om att möta guider. Ta kontakt med dina gudier har även puttat upp den!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
#13 Tack 
nämen gud vad ballt :D
Jaaaa

#13 Tack för hjälpen.
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."