Oturs veckan!!
Oj!! vilken oturs vecka jag har haft. Inget har gått min väg
Allt går snett,hoppas det vänder.Vet inte om jag orkar mera!! Kan undra om turen någon ska komma på besök hos mig…
Hoppas ni har haft en bättre, vecka än mig?? Kan undra vad man ska lära sig av ALLA dessa motgångar.
Kramisar
Ja i virrvarret så är det inte alltid lätt att förstå varför. Trösten är då att man har något gott att se fram emot då man ser och förstår. Hoppas din lycka snart vänder åter och följer dig längs din väg/Kram
Nog är det så…Men ack så jobbigt att vara mitt upp i ALLT !!
Men kanske sommaren slutar bra ändå.Hoppet är det som överger människan. (sägs det ju') Så jag får väl försöka leva på hoppet jag..
Tack för dina värmande och trötstande ord…
Kram
Ha.. kanse det du..en sådan kan jag behöva. Kan undra vad man hittar en fyrklöver?!
kram..

Min erfarenhet är att positiva tankar kan
få slut på oturen man ibland drabbas av 
Jag har haft många sådana perioder, jag biter ihop och ruskar på axslarna, och fortsätter. När man nått botten kan det bara bli bättre. Livet är som en sinus våg, tur är väl att den hela tiden inte följer X axsel utan har amplitud skilnader, tänk vad livet skulle vara tråkigt om det var likformigt.
Det kan vara svårt att tänka positiv när jobbigare perioder avlöser varandra hela tiden. Vet också att livet går upp och ner! konstigt vore det annars.
Men det känns som jag löst det tunga (ev problem som kommer)Och hinner land i mig själv,får lite lugn runt mig så kommer nästa smäll. Har jag inte varit den envisa kvinna jag ändå är så vet jag inte om jag orkat med allt. Kanske har det med min uppväxt att göra. Det handlade om jag lite på mig själv och inga andra. Ingen hade jag som kunde hjälp. En svår uppväxt kanske,men lärde något viktig. Man ska inte förlita sig på andra,utan fixa det själv (ensam är stark,har jag lärt mig) Vet också att det blir lite lugnare.
Till det är dags för nästa motgång.Men ändå vore det lite kul att få till sig något positivt.Men det kanske händer,undrens tid är inte förbi,hoppas jag i alla fall
Jag brukar ha otursår som är tuffa som tusan med diverse prövningar, nu har jag snart haft mitt år av prövningar och hoppas på en positiv vändning.
Amor Vincit Omnia
Det gör det säkert,någon gång kommer lyckan (och goda år) även till oss. Vi får liva på hoppet!!
Kram
# 9 Ja absolut, allt sker av en mening och ofta är det tänkt att vi ska lära oss något av det vi genomgår. Så ge inte upp hoppet, lyckan kan stå runt hörnet.
Kramar
Amor Vincit Omnia